stoel opleuken ?

01-11-2010 14:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik hier wel goed zit met mijn vraag maar....

ik ga de kamer van onze oudste beetje gezelliger maken en ga een ouden kist en stoel met spijlen in dezelfde kleur verven. Weet iemand, de kleur wordt kobalt blauw maar dan iets donderder, hoe ik die spullen er dan wat ouder uit kan laten zien? Alleen schuren of ook nog een andere laag soort verf eroverheen? Alvast bedankt voor de reacties.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gezien dat ze 2 kleuren over elkaar heen verfden en dan daarna schuurden zodat de onderste laag verf er her en der weer een beetje doorheen kwam. Gaf wel een leuk verweerd effect.



Verder geen ideeën hier. Succes
Alle reacties Link kopieren
knutseleeeh!

stempelen in een donkerdere of lichtere kleur met een grove spons. of inderdaad twee kleurlagen en dan krassen en schrapen met een mes (voorzichtig!) of hier en daar een beetje eraf schuren met een grof papiertje. je kan ook met sterke tape de bovenste bijna-droge verflaag eraf trekken, hier en daar.

wat je ook nog kunt doen is met behanglijm en papier met prints of uitgeprinte foto's de hele stoel en kist beplakken, laten drogen en daarna met blauwe verdunde verf eroverheen zodat je er nog doorheen de prints en foto's ziet. ik krijg er al helemaal zin in
Alle reacties Link kopieren
klinkt goed allebei moet ik zeggen nu nog gaan doen.....hahah
Alle reacties Link kopieren
Er is ook speciale crackelee verf. Dan barst de bovenste verflaag en komt de onderste weer te voorschijn. Is vaak ook heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven