Straatroof.....

20-08-2019 16:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je doen wanneer iemand je op straat probeert te beroven.?
(bijvoorbeeld s'avonds laat na 'n avondje stappen)

Heb je zoiets wel eens mee gemaakt.? Vertel.?

Wat zou je doen wanneer iemand je op straat probeert te beroven.?

Totaal aantal stemmen: 25

Met alle geweld verdedigen en tegenwerken (36%)
Hard gillen en proberen de politie te bellen (16%)
Onmiddellijk alles afgeven om geweld te voorkomen (48%)
Alle reacties Link kopieren
Onmiddellijk alles afgeven is natuurlijk olie-dom.!!
Alle reacties Link kopieren
Heb je plannen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
BassieW schreef:
20-08-2019 19:33
Onmiddellijk alles afgeven is natuurlijk olie-dom.!!
Ik ben liever olie-dom dan hartstikke dood.
BassieW schreef:
20-08-2019 19:33
Onmiddellijk alles afgeven is natuurlijk olie-dom.!!

Waarom? Liever dat dan een mes tussen je ribben. Die bankpassen vraag ik wel opnieuw aan.
Ik heb dat wel eens gehad en toen ben ik heel hard gaan huilen en smeken en zielig doen. En toen vonden ze zichzelf zo gemeen dat ze me getroost hebben ipv beroofd. Daarna zijn we samen een patatje gaan eten, en heb ik ze verteld over mijn kutleven. Dat was best fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zelf gebeurd mij zoiets niet of nauwelijks want als zo'n straatrovertje
ziet dat ik 2 mtr 18 ben kiezen ze altijd meteen het hazenpad hahaha.!
Want zo'n ukkie van 1 mtr 60 á 1 mtr 65 wat de meeste zijn, zien meteen
dat ze dan bij voorbaat al volledig kansloos zijn tegen mij, zie het verschil...>


https://myalbum.com/photo/MLPlfBxY71rU/1k0.jpg

Zo'n ukkie kan mij dan nergens
goed en/of doeltreffend raken maar ik hem wel.!!
Alle reacties Link kopieren
Wtf :HA:
Alle reacties Link kopieren
Heb jij hier nou een discussie met jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou serieus een foto van jezelf in ajax shirt op spinningfiets als avatar?!?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
20-08-2019 19:57
Heb je nou serieus een foto van jezelf in ajax shirt op spinningfiets als avatar?!?
Ik ben gewoon groot fan van AJAX en het mountainbiken is mijn grootste hobby.
Wat is er dan "mis" met mijn mountainbike-tenue in de AJAX-kleuren.???
Alle reacties Link kopieren
BassieW schreef:
20-08-2019 20:00
Ik ben gewoon groot fan van AJAX en het mountainbiken is mijn grootste hobby.
Wat is er dan "mis" met mijn mountainbike-tenue in de AJAX-kleuren.???
Houd toch op, je komt gewoon je lul laten zien, potloodventer heette dat vroeger
Je praat ook nog eens heel hard.
Ik ben een keer beroofd in de draaideur van winkel en toen ik het merkte ben ik vloekend en tierend achter de dief aangerend zodanig dat het hem te heet onder de voeten werd en hij mijn portemonee mét alle inhoud mijn richting op wierp.
Dat is mijn natuurlijke reactie: fight. Ook al besefte ik later dat ik evengoed een mes tussen m'n ribben had kunnen krijgen. Omstanders deden helemaal niets om mij te helpen of de dief tegen te houden. Het was in de tijd voor de mobiele telefoon.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-08-2019 20:02
Houd toch op, je komt gewoon je lul laten zien, potloodventer heette dat vroeger
Volgens mij heb ik gewoon mijn mountainbike-tenue aan.!

(van m'n "edele"delen" dus niets te zien)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-08-2019 20:04
Ik ben een keer beroofd in de draaideur van winkel en toen ik het merkte ben ik vloekend en tierend achter de dief aangerend zodanig dat het hem te heet onder de voeten werd en hij mijn portemonee mét alle inhoud mijn richting op wierp.
Dat is mijn natuurlijke reactie: fight. Ook al besefte ik later dat ik evengoed een mes tussen m'n ribben had kunnen krijgen. Omstanders deden helemaal niets om mij te helpen of de dief tegen te houden. Het was in de tijd voor de mobiele telefoon.
Kijk, dat is tenminste actie.!!

Vergeet vooral niet dat die straatrovertjes vaak veel banger zijn dan hun "prooi"!
Alle reacties Link kopieren
http://hetiskoers.nl/stel-je-hebt-een-buikje/
Been there, done that, got the T-shirt.
Ruim vier jaar geleden getuige geweest van een straatroof, drie van mijn collega’s waren slachtoffer.

Achteraf gezien had ik zoveel anders willen doen. Maar dat is achteraf. Je beslist in een split-second wat op dat moment het beste lijkt. In mijn geval was dat hard doorfietsen en meteen 112 bellen.

Mijn collega’s, waaronder een normaal gesproken niet bang uitgevallen man, hebben onder dreiging van een klewang alle bezittingen afgegeven.

Achteraf gezien was het maar een klein, naar mannetje, en hadden ze zoveel anders willen doen. Maar je weet pas wat je doet als ze echt voor je neus staan.

Ik hoop voor eenieder hier op dit topic dat ze zoiets nooit mee hoeven te maken.
Alle reacties Link kopieren
BassieW schreef:
20-08-2019 20:05
Volgens mij heb ik gewoon mijn mountainbike-tenue aan.!

(van m'n "edele"delen" dus niets te zien)
Nee klopt, ik zie er weinig van :sherlock:
Er was ooit in Amsterdam een vrouw die per ongeluk een straatrover doodreed. Ze heeft jaren moeten onderduiken. Ik geef waarschijnlijk meteen alles af maar zal zinnen op wraak.
Alle reacties Link kopieren
BassieW schreef:
20-08-2019 20:05
Volgens mij heb ik gewoon mijn mountainbike-tenue aan.!

(van m'n "edele"delen" dus niets te zien)
Sure...
Je maakt 2x een foto waar alles doorheen piept
En dat gaat perongeluk. Houdt toch op
redbulletje schreef:
20-08-2019 20:04
Ik ben een keer beroofd in de draaideur van winkel en toen ik het merkte ben ik vloekend en tierend achter de dief aangerend zodanig dat het hem te heet onder de voeten werd en hij mijn portemonee mét alle inhoud mijn richting op wierp.
Dat is mijn natuurlijke reactie: fight. Ook al besefte ik later dat ik evengoed een mes tussen m'n ribben had kunnen krijgen. Omstanders deden helemaal niets om mij te helpen of de dief tegen te houden. Het was in de tijd voor de mobiele telefoon.
:applause:
Alle reacties Link kopieren
Ik verdedig mij met hand en tand. Ook in een winkel sta ik niet makkelijk spullen af.
Ooit als jonge meid in kraaienest bij de blokker gestaan. Kwam wat binnen dat duidelijk plannen had. Zo'n echte "mamma' type surinaamse , Je hebt toch een bel??? BELLEN DAN. Maar wat ik ook drukte er kwam niemand van achter. Toen is zij in de bres gesprongen. Heeft een van de twee jongens een duw gegeven en begon ze uit te foeteren :rofl: Ook de manager die daarna pas kwam heeft ze flink van katoen gegeven. "laat jij dat meisje gewoon alleen staan xxx" Die x'en staan voor de woorden die ze gebruikte :D

Zelf ook eens achter iemand aan gegaan. Ik voelde al onraad toen iemand me vroeg hoe laat het was. Was 5 uur in de ochtend. Ik door naar mijn deur maar radar sloeg aan alle kanten alarm. Ik was dus voorbereid. Ik heb mijn deur wel opengemaakt met het idee alles naar binnen te gooien en dan de deur dicht te trekken. Maar hij greep me en wilde me naar binnen duwen. Nu is mijn deur iets hoger dan de straat, leuk voor mij, niet voor hem Heb hem een flinke trap verkocht en ben er dus achteraan gegaan. Was op een markt en de marktjongens kregen de slappe lach. De gek rende namelijk heel hard weg.

Ben ook een keer beroofd cq gerold. Stond over de kinderwagen gebogen omdat kind aan het spugen was. Telefoon en portemonee in de hand omdat ik net de hema in wilde lopen, en die werden dus hard uit mijn handen getrokken. Voordat ik baby op de zij had en overeind was waren ze /was hij het ze/ al weg.

Moet wel zeggen dat ik nog steeds iemand ben die naast de conducteur gaat staan als die problemen heeft of bij de trambestuurder bv. Ook op straat ben ik niet iemand die snel weg loopt.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven