Taalergernissen
vrijdag 2 april 2010 om 09:16
Waar erger jij je aan? Laten we ons hier lekker uitleven, haha 
- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)
- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)
- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken
- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.
- Te veel gebruik van het woordje 'kids'
- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!
- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt
Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
- Ik besef me (dat hoor je tegenwoordig dus echt heel vaak, maar het is gewoon hartstikke fout)
- Heeeeeeeel vaak 'Ik zeg' gebruiken in een verhaal (dat is wel de ergste wat mij betreft)
- te vaak: 'ik heb zoiets van....' gebruiken
- te vaak in principe zeggen, terwijl het vaak helemaal nergens op slaat.
- Te veel gebruik van het woordje 'kids'
- Te pas en te onpas 'effe' zeggen. Het is even!!!!!!!
- het woordje 'sowieso' niet kunnen spellen en het schrijven zoals het klinkt
Nou, dat waren ze wat mij betreft wel. Nu jullie!
dinsdag 13 april 2010 om 21:57
woensdag 14 april 2010 om 09:20
quote:boebele schreef op 13 april 2010 @ 21:57:
Ow en en en... kennen jullie dat, en Robert ten Brink is er mee begonnen: dat alle '-ten's aan het eind van woorden 'ton's worden?? UitlatOn, kennOn, enz enz.. Komt volgens mij vaak op tv voor, maar je hoort het zoveel tegenwoordig. Irritant.
jaaaah...vreselijk. Veel gehoord in Noord-Holland...ik vind het echt afschuwelijk.
dikke tieton, lekker een stukkie lopon, biertjuh drinkon, mooie wagon (en dan doelt men niet op een treinstel).
Verder kan ik weinig met "managerstaal". Check voor meer de site van Vaagtaal eens.
Meer Vaagtaal
Gekozen tot Vaagtaalwoorden in 2009:
Doe je ding
Doorcommuniceren
Wees pro-actief
Gewoon dicht bij jezelf blijven...
:puke:
Ow en en en... kennen jullie dat, en Robert ten Brink is er mee begonnen: dat alle '-ten's aan het eind van woorden 'ton's worden?? UitlatOn, kennOn, enz enz.. Komt volgens mij vaak op tv voor, maar je hoort het zoveel tegenwoordig. Irritant.
jaaaah...vreselijk. Veel gehoord in Noord-Holland...ik vind het echt afschuwelijk.
dikke tieton, lekker een stukkie lopon, biertjuh drinkon, mooie wagon (en dan doelt men niet op een treinstel).
Verder kan ik weinig met "managerstaal". Check voor meer de site van Vaagtaal eens.
Meer Vaagtaal
Gekozen tot Vaagtaalwoorden in 2009:
Doe je ding
Doorcommuniceren
Wees pro-actief
Gewoon dicht bij jezelf blijven...
:puke:
woensdag 14 april 2010 om 10:00
Ook erg, verkeerd gebruikte uitdrukkingen;
- jullie hebben heel wat achter je kiezen gekregen (vóór je kiezen...)
- ik kijk er met angst en beven naar uit (ik zie het met angst en beven tegemoet...)
Nog erger, eerste werd gezegd door een verslaggever van radio 1, en 2e door iemand van de gemeente (woordvoerder volgens mij). Je zou toch denken dat die mensen beter weten. Het valt me ook steeds meer op, heel erg irritant wat mij betreft.
- jullie hebben heel wat achter je kiezen gekregen (vóór je kiezen...)
- ik kijk er met angst en beven naar uit (ik zie het met angst en beven tegemoet...)
Nog erger, eerste werd gezegd door een verslaggever van radio 1, en 2e door iemand van de gemeente (woordvoerder volgens mij). Je zou toch denken dat die mensen beter weten. Het valt me ook steeds meer op, heel erg irritant wat mij betreft.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
woensdag 14 april 2010 om 11:44
woensdag 14 april 2010 om 19:06
woensdag 14 april 2010 om 20:08
woensdag 14 april 2010 om 21:16
quote:lieveranoniemm schreef op 14 april 2010 @ 20:42:
ok het mag allebei maar wat schrijven jullie? Mijn 'taal' gevoel zegt pappa en mamma, maar soms als ik het opschrijf heb ik echt het idee dat andere mensen denken dat ik niet kan schrijven....
Papa en mama.
Dat zijn ook de eerste varianten in de Nederlandse taal, pas sinds de zestiger jaren zijn "mamma" en "pappa" in zwang gekomen.
ok het mag allebei maar wat schrijven jullie? Mijn 'taal' gevoel zegt pappa en mamma, maar soms als ik het opschrijf heb ik echt het idee dat andere mensen denken dat ik niet kan schrijven....
Papa en mama.
Dat zijn ook de eerste varianten in de Nederlandse taal, pas sinds de zestiger jaren zijn "mamma" en "pappa" in zwang gekomen.
woensdag 14 april 2010 om 21:24