Tamron macro lens 70-300

31-03-2020 14:15 16 berichten
Hi! Iemand die mij kan vertellen hoe bovenstaande lens bevalt? Ik wil graag een macro lens hebben en ik heb deze op het oog.

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. :D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
31-03-2020 14:17
Ik lees even mee. :D
Vind jij het ook zo moeilijk? Menn ik zie door de bomen het bos niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Sasserdje schreef:
31-03-2020 14:18
Vind jij het ook zo moeilijk? Menn ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ik heb een macro lens, de Sony DT 30-mm F2.8 Macro SAM. Ik merk toch dat ik een macro lens wil hebben die iets verder weg kan fotograferen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Vraag jezelf eens af waarom dat ding maar 139 Euro kost....

Nikon voorbeeld:
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... voor-nikon
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem. Hij bevalt mij heel goed.
Heel soms heeft ie een pietsje mindere bokeh maar dat verbetert wanneer je op het contrast let.

Wel een klein dingetje met de macro is dat ik op mijn Sony de camera uit moet doen om weer te switchen van macro naar tele. Ik heb wel de AF lens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
ragatanga schreef:
31-03-2020 14:22
Vraag jezelf eens af waarom dat ding maar 139 Euro kost....

Nikon voorbeeld:
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... voor-nikon
Deze heeft geen autofocus.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Een 70 300 macro? Ik heb een sigma 105. Een macrolens is eigenlijk nooit een zoomlens.
Ik heb ook een lens waar macro op staat maar dat is niet te vergelijken met een macrolens
Alle reacties Link kopieren
Juist, maar dat zie je ook al aan de prijs van dat 70-300 combi-nep-ding.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
haantje69 schreef:
31-03-2020 15:09
Een 70 300 macro? Ik heb een sigma 105. Een macrolens is eigenlijk nooit een zoomlens.
Ik heb ook een lens waar macro op staat maar dat is niet te vergelijken met een macrolens
Daar kwam ik dus ook net achter. Er staat op macro maar dat is het dus niet. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
inderdaad is de Tamron 70-300 geen echte macrolens. Als macrofotografie je leuk lijkt kun je of beginnen met tussenringen (goedkoop) of een evt een (2e hands) macrolens kopen. Dat zijn inderdaad bijna altijd lenzen met 1 brandpunt afstand, bv een 90 mm of 105 mm zijn populaire lenzen. Die heb je van diverse merken- (Tamron/Sigma/canon etc). Ik zou nog even verder kijken op internet voor macro adviezen (bv hoe je tussenringen gebruikt- die zijn nl vrij goedkoop en bekijken welke lenzen wel geschikt zijn, bv door in een online fotozaak eens rond te neuzen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik las pas dat je sommige lenzen ook omgekeerd op je body kunt zetten. Je moet m dan vasthouden ( stof in je body) of vastzetten met een omkeerring. Zelf geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is een telelens met een macrofunctie.
De Tamronobjectieven en Sigma-objectieven zijn altijd zeer goed getest dus diegene die hierboven steeds een fles azijn leegdrinkt zou er goed aan doen even onderzoek te doen dan alleen op de prijs af te gaan ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen en experimenteren is er niet zo veel mis mee, meteen honderden euros uitgeven terwijl je nog niet zo veel ervaring hebt en weet wat je wilt is zonde.
Dit soort lenzen is ook vaak als 2e kitlens meeverkocht. En dus tweedehands vast ook wel te krijgen, oa van mensen die uiteindelijk toch oerstappen op wat duurdere/mooiere lenzen, ...of er mee ophouden ...
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
31-03-2020 22:46
Ik las pas dat je sommige lenzen ook omgekeerd op je body kunt zetten. Je moet m dan vasthouden ( stof in je body) of vastzetten met een omkeerring. Zelf geen ervaring mee.
Oh ja, de reverse lens technique. Ik zou die persoonlijk niet doen (stof inderdaad), en sommige camera's kunnen het niet eens. Die werken niet als er geen lens is bevestigd,
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Één keer was genoeg.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven