The Never Ending Question deel 85

20-03-2012 20:04 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer!

Draag jij pantoffels oid in huis?
Haha! Jaaaa; het tupperwarebakje chipjes...! Herkenfeestje!

's avonds met z'n allen aan tafel eten (en de dag doornemen). En op zondagochtend lekker uitgebreid met broodjes en een gekookt eitje ontbijten. Ik merk dat het er in de praktijk nog wel eens bij inschiet (snel met een bordje op de bank, of in 2 etappes eten ivm hobbies kids ofzo), maar probeer er aan vast te houden.

Ben je religieus?
nee totaal niet

laat jij Jehova's aan de deur uitpraten of onderbreek je ze en kapt ze af? Of laat je ze binnen, kan ook nog
Ik pak er een stoel bij en wat popcorn en ga d'r eens lekker voor zitten...

Nee, hoor, ik kap ze na een paar woorden af, (vraag of ze dat zijn) en zeg dan dat ik geen interesse heb.

Heb jij er wel eens ooit één binnen gelaten?
Uh.. nee!

Heb jij al enig idee op welke partij je in september gaat stemmen?
Jazeker!! Op de SP. Ik weet alleen nog niet of ik op Emiel Roemer stem. Vind 't een scheet van een vent, hart op de goede plek, maar weet niet of hij goede leiders-skills heeft.

Jij?
Waarschijnlijk VVD maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Heb jij een favoriet instrument om naar te luisteren?
Piano, live gespeelt door vriendlief.

Met welke kwestie zit jij momenteel in je maag?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Kwestie; Mijn depressie/burnout en hoe ik dat in hemelsnaam aan ga pakken straks met reintegreren aangezien ik wel een vast contract heb, maar mijn 'tak' binnen de organisatie is wegbezuinigd, dus zodra ik straks weer ga reintegreren zal dat zijn als invalkracht in een (voor mij minder interessante) andere sector. Daar zie ik dan weer tegenop, schiet de moed me weer in de schoenen, ga ik weer piekeren etc etc. Lastige kwestie. Weet niet hoe nu verder.

En jij?
Over wat er allemaal bij komt kijken als vriend en ik officieel gaan samenwonen. Zie door de bomen het bos niet meer. Heb zelf alles altijd prima geregeld met verzekeringen e.d. Maar vriend (28) heeft studieschuld, staat bij bepaalde verzekeringen nog op polis van moeder (gatverdegatver) en dat moet ie dus nu gaan regelen. Moeder heeft nogal moeite om hem los te laten dus dat wordt ook nog zo'n ding, jakkes!!

Heeft jouw man/vriend/exvriend ook zo'n vastgeroeste band met zn moeder?
nee

ga jij wel eens naar de bibliotheek?
1x in de 5 jaar

(gemiddeld)

Had zo vaak boetes; tegenwoordig koop ik maar gewoon meteen het boek dat me leuk lijkt; net zo duur.

ga jij vaak naar de videotheek?
Nooit

Koop je veel DVD's?
nee

wanneer zag jij voor het laatst een regenboog?
Dat is lang geleden! Ik heb vorige week wel nog uit het raam gekeken toen het regende en de zon scheen; wilde er weer graag één zien; maar niks helaas-pindakaas...

lust jij pindakaas?
Een weekje geleden ongeveer.

Edit; ja lekker pindakaas.

Wanneer zag je voor het laatst een vallende ster?
Afgelopen zomer, alweer een tijdje geleden dus.

Wat ga je morgen doen?
Ik heb morgen een vrije dag. Eerst uitslapen tot 10.00 uur en daarna naar de fysio voor mijn schouder. Dan boodschappen doen en verder helemaal niks!

Wat voor cadeautje wil je jezelf graag geven?
Een lekkere massage en een mooie outfit

En jij?
Een japanse haarbehandeling - stijl haar voor 6 à 7 maanden.

"Vier" jij Moederdag?
Nee, ik vind het commerciele onzin en geef mn moeder liever een andere keer wat.

Wat vind jij er van dat kinderen worden voorgelogen over het bestaan van sinterklaas?
Heb er nog steeds elk jaar een dubbel gevoel over...

Niet alleen om het (onwaarschijnlijke) sint-verhaal, maar ook omdat het steeds groter opgeblazen wordt, en ik dan 'dus' maar mee moet l#llen!? 3 weken lang sinterklaas-journaal waarbij er boeken verdwijnen, of verkleuren, letters kwijt zijn, of pakpapier, en dan sta je op een kade de boot tegemoet te zwaaien, en dan komen er eerst een mega-mindy uitgestapt (?)en een bob-de-bouwer(??), en WTF???? Hoe moet ik DAAR nou weer een verklaring aan geven???

Het moet niet gekker worden...!

Waar sta JIJ niet achter...?
Een aantal bezuinigingen op het werk momenteel.

Wat zijn jouw belangrijkste waarden?
respect voor elkaar; "wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"

heb je wel eens iets gedaan waarvan je na afloop echt moest concluderen dat dat tegen al je normen en waarden inging? (En hoe ging je hiermee om?)
Ik heb er even over zitten denken maar er schiet me zo niets te binnen...

En jij?
Op m'n werk ooit (met jonge kinderen) was een collega ervan overtuigd dat een kind de melk op moest drinken. Dat was gezond. Ze dwong het kind door de beker aan de lippen te zetten om het op te drinken, tegen de zin in. Omdat we ooit af hadden gesproken dat we (naar de kids toe) op één lijn zouden zitten/handelen en ik zag dat ze haar geduld verloor, heb ik het van haar over genomen.

Ik begon er wel aan, maar binnen 10 seconden voelde ik me er al zo rot over dat ik op ben gehouden. Dat was ZO NIET mijn manier. Op een later tijdstip met die collega erover zitten discussieren dat kinderen dwingen te eten/drinken niet goed is en mij tegen staat. Dat ik hier niet meer aan mee werk.

Het is als punt op de agenda gekomen in de vergadering, en tot mijn verbazing was de helft van het team VOOR het dwingen. (Argumenten waren dat het gezond was, en dat ze de regels moesten leren kennen, en dat het onze taak zou zijn om de gezagsverhouding duidelijk te maken.) Pfff!

En jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven