Toen ik 14 was had ik een Zambiaans oppasgezin met 4 kinderen. De jongste kinderen (2 en 3 jaar oud) moesten naar bed, maar ze luisterden niet. Toen zei de oudste (9 jaar) dat ik alleen de pollepel maar moest pakken/vasthouden en dat gingen ze wel. Dus dat deed ik en die kinderen vlogen naar boven.
Ik had ze natuurlijk nooit geslagen met die lepel en ik schrok er ook wel van dat de kinderen daardoor opeens zo gehoorzaam waren. Ik heb de lepel direct weggelegd. Echt tegen mijn principes zoiets.
Achteraf vond ik mezelf ook veel te jong om op 4 kinderen te passen. Gelukkig is het altijd goed gegaan.
Vanaf welke leeftijd ben jij begonnen met oppassen?
Dat verschilt per keer. Een combi van ibuprofen en paracetamol, een dutje doen, veel water drinken, douchen of juist een wandeling maken in de frisse buitenlucht.
Integriteit; ik moet me 100% 'veilig' kunnen voelen bij een vriendin. Dat als ik de kamer verlaat, dat ik gewoon zeker weet dat er niet achter m'n rug om (negatief) gekletst wordt over me. Voor mij heel belangrijk. En dat ze er zijn in de goede maar ook in de 'slechte' tijden. (En andersom ook natuurlijk.)
Wanneer het uitkomt, Machine maakt teveel herrie 's nachts. Probeer wel altijd in het weekend extra was weg te werken, maar helaas staat de wasmand de volgende dag vaak alweer met de bek open
Ik niet. Nooit moeite mee gehad, behalve bij een sollicitatiegesprek. Verder spreekbeurten enzo, vond ik juist leuk om te doen!
Ik heb een glazen theepot met een deel erin voor losse thee. En eentje op mijn 16e gekregen, van een homovriendje. Met tijgerprint.. Afschuwelijk natuurlijk, maar leuke herinneringen aan!