Thuis bij mijn moeder

18-11-2019 00:09 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik zit er al een tijdje mee en wil het graag van me afschrijven en hopelijk hebben jullie tips en hoor ik graag hoe jullie ermee om zouden gaan.

Ik ben 30 jaar en woon nog bij mijn moeder thuis. Jammer genoeg verloopt alles heel erg moeizaam, zoals het vinden van een eigen stekkie. Ik doe hard mijn best en reageer op alle geschikte woningen maar zo gaat het nu jaar in, jaar uit. Dat ik weg wil, interesseert haar niet, of ze zegt dat ik voor altijd bij haar moet blijven. Als ik zeg dat het tijd wordt dat ik aan mezelf gaat denken en geld opzij ga zetten voor als ik een eigen huisje hebt dan zegt ze dat ik het geld beter kan besteden aan een nieuwe bankstel of nieuwe meubelen voor haar.

Op mijn 22e ben ik trouwens met een nieuwe studie begonnen en besloot toen nog even thuis te wonen maar daar heb ik nu heel erg spijt van. Toentertijd was het waarschijnlijk makkelijker geweest om een woning te vinden.

Ik woon dus samen met mijn moeder onder één dak maar het is er alles behalve gezellig. Zij is iemand die alleen aan zichzelf denkt, boeit niet wat ik zeg of waar ik mee bezig ben, vraagt nooit hoe het met me gaat of hoe het op werk is. Wordt boos of jaloers als ik met anderen omgaat, denk aan familie en vrienden. Mag nooit wat voor mezelf kopen, of naar de kapper gaan of ze wordt weer kwaad of ik moet stiekem gaan. Als ik wat lekkers koop, zegt ze dat ik dik ben en niet op haar lijk en zij nooit van die troep eet. Ik vind het triest dat ik bijvoorbeeld stiekem een patatje moet kopen of dat ik het niet mee naar huis kan nemen om het thuis op te eten omdat ik dan gezeur krijg. Ik heb trouwens maat 38 en vind dat ik een normaal figuur heb. Ze vindt het leuk om mij te vernederen, en gunt mij nooit wat. Maar dit is nog niet alles.

Ook over geld is het dagelijks ruzie. Ik houd maandelijks niks van mijn inkomsten over. Ik betaal maandelijks meer dan de kostendelersnorm (zij zit in de bijstand) en heb voor mezelf niet eens een spaarpotje. Het betalen van rekeningen boeit haar niet meer, als ik niks doe of betaal dan krijgen we ook nog achterstanden met name huur. Ook doe ik altijd de boodschappen, doe ik het niet dan komt de boodschappen ook niet vanzelf. Als ik iets niet voor haar kan kopen (het geld gaat op den duur op) wordt ze boos.

Ik word hier zo ongelukkig van maar het is ook erg vermoeiend. Ik kom niet meer toe aan mijn eigen dingen. Dingen die ik vroeger leuk vond om te doen, een boek lezen, fietsen, de stad in met vriendinnen, doe ik allemaal niet meer.

Ik begrijp dat uit huis gaan van belang is maar het vinden van een huisje is moeilijk en ik wil anderen ook niet tot last zijn.

Wat zouden jullie doen? Help me out.
anoniem_246707 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 00:19
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoek een kamer, ga antikraak , maar doe iets voor je zelf
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is er echt niets mogelijk wat huisvesting betreft? Een studio, flatje, desnoods een ruimere kamer?
Op mijn 30ste zou ik toch echt wegrennen.

En elke kamer of leegstaand pand dat ik te pakken krijg aannemen.
Al is het dus tijdelijk of een kraakwoning.

Alles beter dan hoe het op dit moment gaat.

En misschien dat als jij weg bent je moeder ook terug leert op eigen benen te staan.
Want nu is ze het toch gewend dat jij alles haalt, betaalt, ...
Ofwel crasht ze zwaar en krijgt ze - als ze dan toch in de bijstand zit - hulp van de gemeente.
Precies, kamer huren, en niet te kritisch zijn qua woonruimte. Zo kom je letterlijk los van de ongezonde relatie met je moeder
Alle reacties Link kopieren
Zoek een vent en trek bij hem in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-11-2019 00:22
Zoek een vent en trek bij hem in.
Dat kan wel eens van de regen in de drop komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ze weigert hulp van de Gemeente en maatschappelijke hulp. Ze kreeg paar jaartjes terug hulp van een maatschappelijkwerker, vanwege betalingsachterstanden, waar ik toen helemaal niets van wist, omdat ik dacht dat zij maandelijks alles netjes betaalde. Zij is er toen zelf mee gegaan maar wilt nu geen hulp meer en heeft zich van iedereen afgezonderd. Ze wilt geen hulp, wilt niet praten en wijst altijd naar anderen. Het is nooit haar schuld. Wij wonen samen en zijn beide verantwoordelijk voor de vaste lasten enzo.. maar zo ziet zij dat niet. Ik ben bang dat als het zo door blijft gaan, wij heel erg in de problemen komen en ik in de ellende meegezogen wordt.
Madeliefjees schreef:
18-11-2019 00:22
Zoek een vent en trek bij hem in.
Heel slecht idee.

TO, ga op jezelf wonen. Kamer of flatje wat verder weg. Er moet gewoon iets te vinden zijn. Makelaars hebben ook vaak huurwoningen, soms zelfs onder de huursubsidiegrens.
Alle reacties Link kopieren
Me_x schreef:
18-11-2019 00:27
Ze weigert hulp van de Gemeente en maatschappelijke hulp. Ze kreeg paar jaartjes terug hulp van een maatschappelijkwerker, vanwege betalingsachterstanden, waar ik toen helemaal niets van wist, omdat ik dacht dat zij maandelijks alles netjes betaalde. Zij is er toen zelf mee gegaan maar wilt nu geen hulp meer en heeft zich van iedereen afgezonderd. Ze wilt geen hulp, wilt niet praten en wijst altijd naar anderen. Het is nooit haar schuld. Wij wonen samen en zijn beide verantwoordelijk voor de vaste lasten enzo.. maar zo ziet zij dat niet. Ik ben bang dat als het zo door blijft gaan, wij heel erg in de problemen komen en ik in de ellende meegezogen wordt.
Daarom, maak dat je weg komt. Je moeder ie een volwassen vrouw die verantwoordelijk is voor haar eigen daden.
Een appartement kun je ook inrichten via weggeefpagina's en kringloper, en van daaruit echt leuke dingen gaan verzamelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Me_x schreef:
18-11-2019 00:27
Ze weigert hulp van de Gemeente en maatschappelijke hulp. Ze kreeg paar jaartjes terug hulp van een maatschappelijkwerker, vanwege betalingsachterstanden, waar ik toen helemaal niets van wist, omdat ik dacht dat zij maandelijks alles netjes betaalde. Zij is er toen zelf mee gegaan maar wilt nu geen hulp meer en heeft zich van iedereen afgezonderd. Ze wilt geen hulp, wilt niet praten en wijst altijd naar anderen. Het is nooit haar schuld. Wij wonen samen en zijn beide verantwoordelijk voor de vaste lasten enzo.. maar zo ziet zij dat niet. Ik ben bang dat als het zo door blijft gaan, wij heel erg in de problemen komen en ik in de ellende meegezogen wordt.
Zijn er achterstanden dan? Jij betaalt nu toch alles? Jij kunt zeker meegesleept worden in haar ellende als er grote schulden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha een vent zoeken.. ik wil toch iets voor mezelf want ik heb dan het gevoel dat ik weer bij iemands thuis ben en niet mijn thuis en dat is waar ik nu heel erg naar verlang.

Ik kwam toevallig een site tegen met antikraak en studio’s.. maar je moet maandelijks wel een hoge bedrag van 24,95 p.m. betalen alhoewel woonnet nu geen uitkomsten biedt.
Nu kan ze hulp weigeren.
Want jij regelt toch alles en zorgt dat alles betaalt raakt.

Als ze er straks alleen voor staat en 3 maanden niets betaalt, staat de gemeente toch écht héél snel voor de deur bij haar. Voor verplichte hulp.
Of kan ze op straat gaan kamperen.


Dan is het dus wel niet langer jouw probleem!
Laat haar op dat moment gerust fouten maken en 3 of 6 maanden niet betalen.
Daar leert ze - hopelijk - nadien alleen maar van.


Maar sowieso ... tijd om je vleugels uit te slaan en een eigen plek - hoe klein ook - te zoeken.
Je kan niet naar omliggende gemeentes?


En die man ... ik zou toch eerst op mezelf gaan voor ik aan (weer) samenwonen zou beginnen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 00:34
7.46% gewijzigd
Me_x schreef:
18-11-2019 00:27
Ze weigert hulp van de Gemeente en maatschappelijke hulp. Ze kreeg paar jaartjes terug hulp van een maatschappelijkwerker, vanwege betalingsachterstanden, waar ik toen helemaal niets van wist, omdat ik dacht dat zij maandelijks alles netjes betaalde. Zij is er toen zelf mee gegaan maar wilt nu geen hulp meer en heeft zich van iedereen afgezonderd. Ze wilt geen hulp, wilt niet praten en wijst altijd naar anderen. Het is nooit haar schuld. Wij wonen samen en zijn beide verantwoordelijk voor de vaste lasten enzo.. maar zo ziet zij dat niet. Ik ben bang dat als het zo door blijft gaan, wij heel erg in de problemen komen en ik in de ellende meegezogen wordt.
Als jij alles wat op jouw naam staat netjes betaalt is er voor jou geen ellende toch?
Me_x schreef:
18-11-2019 00:32
Haha een vent zoeken.. ik wil toch iets voor mezelf want ik heb dan het gevoel dat ik weer bij iemands thuis ben en niet mijn thuis en dat is waar ik nu heel erg naar verlang.

Ik kwam toevallig een site tegen met antikraak en studio’s.. maar je moet maandelijks wel een hoge bedrag van 24,95 p.m. betalen alhoewel woonnet nu geen uitkomsten biedt.
Wat kan je aan huur ophoesten dan?
Particulier en vrije sector huren kan ook nog gewoon he.
Alle reacties Link kopieren
Zhy schreef:
18-11-2019 00:32
Zijn er achterstanden dan? Jij betaalt nu toch alles? Jij kunt zeker meegesleept worden in haar ellende als er grote schulden zijn.
Bij de woningcorporatie en energie. Naast de lopende rekeningen elke maand moet ik bij de incasso ook wat inlossen. Ik wist er vorig jaar nog niets van af en ben vanaf dit jaar alles gaan betalen omdat zij soort van geen geld meer had. En heb toen iedereen afgebeld, uitkeringinstantie, belasting etc.. maar er wordt maandelijks gewoon geld aan haar toegekend.
anoniem_246707 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 00:41
25.40% gewijzigd
Me_x schreef:
18-11-2019 00:35
Bij de woningcorporatie en energie. Naast de lopende rekeningen elke maand moet ik bij de incasso ook wat inlossen. Het is zeker een ellende en wordt er niet beter op.
Jij woont daar ook dus voor de schulden bij woningcorporatie en energiebedrijf ben jij ook verantwoordelijk, lijkt mij. Hopelijk vind je snel een woning en kun je je veroorloven om je eigen huur + aflossing van die schuld op te hoesten. Vergeet je niet onmiddellijk uit te schrijven op dit adres als je een nieuwe woning hebt.
Zhy schreef:
18-11-2019 00:40
Jij woont daar ook dus voor de schulden bij woningcorporatie en energiebedrijf ben jij ook verantwoordelijk, lijkt mij. Hopelijk vind je snel een woning en kun je je veroorloven om je eigen huur + aflossing van die schuld op te hoesten. Vergeet je niet onmiddellijk uit te schrijven op dit adres als je een nieuwe woning hebt.
Alleen degene op wien naam de contracten staan is verantwoordelijk voor de schulden.
Alle reacties Link kopieren
Zhy schreef:
18-11-2019 00:40
Jij woont daar ook dus voor de schulden bij woningcorporatie en energiebedrijf ben jij ook verantwoordelijk, lijkt mij. Hopelijk vind je snel een woning en kun je je veroorloven om je eigen huur + aflossing van die schuld op te hoesten. Vergeet je niet onmiddellijk uit te schrijven op dit adres als je een nieuwe woning hebt.
Klopt en daar ben ik van bewust maar zo ziet zij het niet. Zij reageert niet op brieven, betaald ook niet en zou het volgens mij niet eens erg vinden als we dalijk op straat komen te staan en dat is zo frustrerend.
Me_x schreef:
18-11-2019 00:44
Klopt en daar ben ik van bewust maar zo ziet zij het niet. Zij reageert niet op brieven, betaald ook niet en zou het volgens mij niet eens erg vinden als we dalijk op straat komen te staan en dat is zo frustrerend.
Zo snel mogelijk wegwezen daar. Kun je je niet alvast bij iemand anders inschrijven? Je moeder gaat de boel toch laten klappen als je weg bent.
Me_x schreef:
18-11-2019 00:44
Klopt en daar ben ik van bewust maar zo ziet zij het niet. Zij reageert niet op brieven, betaald ook niet en zou het volgens mij niet eens erg vinden als we dalijk op straat komen te staan en dat is zo frustrerend.
Waar wil ze dan die nieuwe meubelen of dat bankstel zetten dat ze wil hebben?
Op straat?


Ik klink waarschijnlijk cru, maar als ze nog zo eens uitspraken doet als dat ze wil dat jij zo'n dingen koopt voor haar, zou ik dat echt terug antwoorden.


De dag dat je vertrekt zou ik maatschappelijk werk of haar verantwoordelijke qua bijstand wel even inlichten.
Kunnen ze later niet zeggen dat ze niet wisten dat het - waarschijnlijk - ging ontsporen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw keuzes niet zo goed TO. Waarom doe jij allemaal wat zij zegt terwijl je het er niet mee eens bent?

Als er dagelijks ruzie is, je moeder je geld opmaakt en je zelf klinkt alsof je er zowat aan onderdoor gaat waarom ren je dan niet heel hard weg? Zoek een kamer, een studio, antikraak, gedeelde woning, bij een hospita, tijdelijk bij familie of een vriendin logeren... alles om maar uit dat huis te zijn. Dan kijk je daarna wel verder voor iets beters toch? Maar bijv je inschrijven om antikraak iets te zoeken vind je weer te duur. Soms moet je toch gewoon investeren? Of bijv je eisen wat lager maken, door wat ruimer te zoeken. Of is het niet zo erg als ik denk?
Alle reacties Link kopieren
Asap het huis uit. Check marktplaats, laat iedereen om je heen weten dat je iets zoekt. Start met een kamer.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je nog geen andere plek hebt gevonden. Er bestaat meer dan sociale huur. En als je 30 bent en een baan hebt verdien je waarschijnlijk toch teveel voor sociale huur.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je ooit op jezelf wonen wanneer je nu al geen geld over houdt?
Als je nu 30 bent sta je dan niet al 12jaar ingeschreven voor een woning?

En inderdaad ga anders op kamers, alles om weg te zijn bij je moeder. Dit is toch niet gezond zo voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven