Thuis wonen

11-01-2018 00:28 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een 'normale' leeftijd om het huis uit te gaan?

Ik ben nu 24 jaar oud en woon nog bij mijn ouders. Dat ik enigst kind ben heeft hier misschien ook iets mee te maken. De band met mijn ouders is goed, er is voor mij simpelweg geen reden om het huis uit te gaan. Hier heb ik met niemand iets te maken, mijn ouders laten mij rustig mijn gang gaan ( binnen beperken, waar ik mee kan leven ).

Op dit moment volg ik een BBL opleiding waar ik over twee jaar mee klaar hoop te zijn. Dan wil ik wel eens gaan kijken naar een huisje.
Daarnaast heb ik ook een vriend, al bijna drie jaar. Alleen voel ik totaal geen behoefte om samen te gaan wonen met hem.

Wat denken jullie?
LizBakker schreef:
11-01-2018 10:15
Als je later het huis uit gaat loop je misschien alsnog tegen die dingen aan. Alleen het feit dat je 26 bent geworden maakt je nog niet veel wijzer.
Sommige mensen hebben geen "warm" thuisfront en gaan noodgedwongen al vroeg het huis uit. Te jong zelfstandig moeten worden is een andere zaak. Ik denk dat men hier die situatie bedoeld. Niet iedereen kan terugvallen op een fijn sociaal en wenselijk vangnet..ongeacht leeftijd.
Blondie456 schreef:
11-01-2018 10:11
Waarom zou je eerst in een sociale huurwoning gaan wonen als je een mooi huis met tuin kunt kopen? Gewoon omdat het kan en huren is geld in een putje gooien. Ik was zelf 24 toen ik samen met mijn man dit huis kocht. Ik woon nu bijna gratis. Een huis kopen is ook investeren in je toekomst.
Verdedig je niet. Laat je zoon het doen zoals hij dat goed acht. In deze begrijp ik dat jij hem steunt in die keuze..prima toch?
Alle reacties Link kopieren
-
gelukkigworden wijzigde dit bericht op 15-01-2018 14:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-01-2018 12:15
Maar waarom zou je genoegen nemen met een kamer of appartement als je gelijk een mooi huis met tuin kunt kopen? Ik was 24 toen ik dit huis kocht en ik woon hier nog steeds en ben nu 52. Was ook vanaf het begin een geweldige tijd. Mijn visie is dat ik niet voor minder ga als ik meer kan hebben.
Waarom is toch heel simpel... sommige willen klein beginnen, of in een stad wonen, willen niet burgerlijk meteen een eengezinswoning, vinden tuinen vervelend om te onderhouden, willen nog geen hypotheek als ze 20 zijn omdat het ze in hun vrijheid beperkt.

Waar ik nu woon zou ik echt niet hebben willen wonen toen ik 20/30 was bijvoorbeeld.
anoniem_314453 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 12:39
5.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-01-2018 11:42
Hij geniet volop van het leven.
Ja hij gaat bij een trainingskamp van een voetbalclub in Spanje kijken... echt genieten! ;-)
minnimouse schreef:
11-01-2018 10:56
Eens.
Deze discussie is er nog eens geweest en toen werd ook gevraagd hoe zelfstandig je werkelijk bent als je in het weekend je was door je moeder laat doen en 4 keer in de week een gebakken ei eet.

Ik persoonlijk vind dat iedereen zijn eigen keuzes moet maken. Het één is niet beter dan het andere. Ik zelf heb in koophuizen én huurwoningen gewoond, van klein tot groot en heb zowel samengewoond als alleen gewoond. Alles is prima, zolang je zelf maar doet waar je je goed bij voelt.
Applaus!
juliet64 schreef:
11-01-2018 12:30
Omdat het leuk is om iets op te bouwen. Alleen, of samenwonend, maar zelfstandig in elk geval. Niet op de zak van je ouders blijven teren terwijl je allang een baan hebt. Maar goed, we zullen het niet eens worden denk ik :)
Opbouwen hebben wij ook moeten doen. 3 meter aangebouwd, nieuwe keuken en een droger hadden wij in het begin ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
11-01-2018 12:35
Waarom is toch heel simpel... sommige willen klein beginnen, of in een stad wonen, willen niet burgerlijk meteen een eengezinswoning, vinden tuinen vervelend om te onderhouden.

Waar ik nu woon zou ik echt niet hebben willen wonen toen ik 20/30 was bijvoorbeeld.
Inderdaad. Ik ben begonnen op een klein flatje in een niet zo'n beste wijk, daarna naar een tweekamerflatje in hetzelfde gebouw. Toen in Rotterdam in een bovenwoning samen gaan wonen, toen in een sociale huurwijk in een benedenwoning (met tuin) en toen hebben we ons eerste huisje gekocht in een binnenstad. Nu inmiddels alweer een paar jaar in een monumentaal pand in diezelfde binnenstad. Het duurt even voor je weet wat je wil qua omgeving. :-D
ghostly41 schreef:
11-01-2018 12:38
Ja hij gaat bij een trainingskamp van een voetbalclub in Spanje kijken... echt genieten! ;-)
Ja voor hem is dat echt genieten! Ze zijn met 8 vrienden en zitten in een mooi appartement. Lekker eten en stappen en het is daar 20 graden. Zaterdag is er een wedstrijd en maandag komt hij weer terug. Ieder zijn ding toch.
Linksom of rechtsom........iemand moet en mag toch zeker doen en handelen zoals hij/zij dat prettig vind...indien haalbare kaart!?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
11-01-2018 12:45
Linksom of rechtsom........iemand moet en mag toch zeker doen en handelen zoals hij/zij dat prettig vind...indien haalbare kaart!?
Dat zeg ik.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-01-2018 12:44
Ja voor hem is dat echt genieten! Ze zijn met 8 vrienden en zitten in een mooi appartement. Lekker eten en stappen en het is daar 20 graden. Zaterdag is er een wedstrijd en maandag komt hij weer terug. Ieder zijn ding toch.
Precies... dus stop zeuren over het feit dat het kopen van een huis met tuin als je 20 bent het beste is voor iedereen.
Blondie456 schreef:
11-01-2018 12:44
Ja voor hem is dat echt genieten! Ze zijn met 8 vrienden en zitten in een mooi appartement. Lekker eten en stappen en het is daar 20 graden. Zaterdag is er een wedstrijd en maandag komt hij weer terug. Ieder zijn ding toch.
Ik geef hem geen ongelijk hoor. Wanneer hij dit kan en wil....waarom niet? Een ander investeert liever in een nieuwe bril of een nieuwe bank of in stenen. Je zoon probeert nu het leven te leven én nadien te starten middels een sterke basis. En aangezien hij een moeder heeft die hem steunt en een fijn thuisfront kan bieden...mooi is dat. Niet iedereen kan zich zo "gelukkig" prijzen. En ja, een ander vind wellicht andere dingen heel belangrijk. En die handelt weer anders en volgens andere maatstaven...ook dat is prima.
ghostly41 schreef:
11-01-2018 12:46
Precies... dus stop zeuren over het feit dat het kopen van een huis met tuin als je 20 bent het beste is voor iedereen.
Waarom doe je zo kattig? Ik heb niet gezegd dat het kopen van een huis het beste is voor iedereen. Ik heb gezegd dat ik dat heb gedaan en mijn zoon het ook zo gaat doen en daarom nog thuis woont.
Blondie456 schreef:
11-01-2018 12:48
Waarom doe je zo kattig? Ik heb niet gezegd dat het kopen van een huis het beste is voor iedereen. Ik heb gezegd dat ik dat heb gedaan en mijn zoon het ook zo gaat doen en daarom nog thuis woont.
Nogmaals...let it goooooooooooo. :-)
Alle reacties Link kopieren
Er is geen 'normale' leeftijd om uit huis te gaan. Doen waar jij je goed bij voelt. En je ouders natuurlijk.

Verder wel eerlijk zijn naar je vriend toe.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
11-01-2018 12:48
Waarom doe je zo kattig? Ik heb niet gezegd dat het kopen van een huis het beste is voor iedereen. Ik heb gezegd dat ik dat heb gedaan en mijn zoon het ook zo gaat doen en daarom nog thuis woont.
Je bent altijd zo stellig en halsstarrig, kunt je niet voorstellen dat andere mensen andere keuzes maken in het leven dan jij hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
11-01-2018 12:56
Je bent altijd zo stellig en halsstarrig, kunt je niet voorstellen dat andere mensen andere keuzes maken in het leven dan jij hebt gedaan.
Hou toch op. Ze legt alleen uit waar zij zelf gelukkig van wordt net zoals anderen (ik ook) hier doen.
LizBakker schreef:
11-01-2018 12:00
Nee hoor, maar dat is hoe ik het zie. TO vraagt toch om meningen?

En voor mij is het sparen voor een koophuis nou niet het ultieme. Ik vind het onzin om daar op die leeftijd voor te sparen. Maar ik ben misschien wat minder degelijk dan sommigen.

Mijn schoonzusje en broer waren ook zo, vrij lang thuis gewoond en toen ze samen gingen wonen moest alles perfect. Ik kan me nog een gesprek over een zoektocht naar een bepaald soort rolgordijn of luxaflex ofzo herinneren. Die kun je naar boven en naar beneden doen. Een kind van 25 dat zich daar druk om maakt! Ik heb ze braaf bewonderd hoor...

Nu wonen ze in een nieuwbouw 2 onder 1 kapper. Enig hoor. Maar ze hebben geen bal meegemaakt.

Maar goed, ik dwaal af. Het valt me alleen wel op dat veel thuis woners een beetje zo zijn.
Wat moet je zoal meemaken dan?

Dat mensen sparen voor een huis kopen begrijp ik wel. Zo makkelijk is het tegenwoordig niet meer om aan een huis te komen.

En hoe zijn die mensen dan?
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
11-01-2018 12:00
Nee hoor, maar dat is hoe ik het zie. TO vraagt toch om meningen?

En voor mij is het sparen voor een koophuis nou niet het ultieme. Ik vind het onzin om daar op die leeftijd voor te sparen. Maar ik ben misschien wat minder degelijk dan sommigen.

Mijn schoonzusje en broer waren ook zo, vrij lang thuis gewoond en toen ze samen gingen wonen moest alles perfect. Ik kan me nog een gesprek over een zoektocht naar een bepaald soort rolgordijn of luxaflex ofzo herinneren. Die kun je naar boven en naar beneden doen. Een kind van 25 dat zich daar druk om maakt! Ik heb ze braaf bewonderd hoor...

Nu wonen ze in een nieuwbouw 2 onder 1 kapper. Enig hoor. Maar ze hebben geen bal meegemaakt.

Maar goed, ik dwaal af. Het valt me alleen wel op dat veel thuis woners een beetje zo zijn.
De arrogantie.....
Jij hebt andere dingen meegemaakt dan zij. Zij hebben en krijgen ook hun ervaringen wel. Anders dan de jouwe, maar niet per se minder.
En mss kunnen zij zich beter inleven in dat er niet één beste manier is, maar dat er vele wegen zijn die naar Rome leiden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
11-01-2018 14:23
De arrogantie.....
Jij hebt andere dingen meegemaakt dan zij. Zij hebben en krijgen ook hun ervaringen wel. Anders dan de jouwe, maar niet per se minder.
En mss kunnen zij zich beter inleven in dat er niet één beste manier is, maar dat er vele wegen zijn die naar Rome leiden.
Ja, je hebt gelijk. Herlezend, dit had ik niet zo moeten zeggen. Excuses.

Zij leven zich overigens totaal niet in in mijn leven. Zo zonder tuin of auto in de drukke stad en allemaal vieze mensen op straat. Nee, daar vinden ze heel duidelijk wat van.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 14:29
17.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel heel benieuwd naar wat Liz dan zoal heeft meegemaakt.
yette schreef:
11-01-2018 14:29
Ik ben wel heel benieuwd naar wat Liz dan zoal heeft meegemaakt.
Nee, dat had ik niet moeten zeggen. Ik draafde een beetje door. Maar in vergelijking met mijn broer leid ik wel een minder burgerlijk en doorsnee leven, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb totaal niets meegemaakt blijkbaar. Woonde ook nog vrij lang bij mijn ouders. Was het maar zo.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
11-01-2018 14:33
Ik heb totaal niets meegemaakt blijkbaar. Woonde ook nog vrij lang bij mijn ouders. Was het maar zo.
Wat zal jij onzelfstandig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven