Tips gezocht: goede sauna

16-12-2019 13:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn van plan om 2e kerstdag naar de sauna te gaan.
Wij zijn er van bewust dat het die dag bij vrijwel alle sauna's druk kan zijn. Maar door omstandigheden is 2e kerstdag onze enige vrije dag.
Wij gaan regelmatig naar kleinere sauna's die niet al te ver van onze woonplaats liggen. Nu zijn wij van plan om naar een grotere sauna te gaan en de afstand mag wat groter zijn.

Op internet veel reviews gelezen. Daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. We zaten te denken aan de Veluwse Bron, Bussloo of de Zwaluwhoeve. Maar die reviews zijn niet positief.

Zijn die reviews de waarheid? Valt het allemaal mee?
Wie heeft de gouden tip? (denk aan Oost-Nederland, rechts van de lijn Zwolle, Leeuwarden, Nijmegen)
Thermen Berendonck in Nijmegen? Is groot en pas nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Zwaluwhoeve wil ik nog niet dood gevonden worden. Doe mij maar de kleinere sauna's.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-12-2019 13:16
Thermen Berendonck in Nijmegen? Is groot en pas nieuw.
Staat op ons lijstje. Maar is op het randje qua afstand.
Alle reacties Link kopieren
Spa Sereen
Best groot maar door de opzet heb je niet door dat het druk is.
Wel tijdig reserveren voor feestdagen.

Oh ik had de locatie even gemist.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-12-2019 13:19
Zwaluwhoeve wil ik nog niet dood gevonden worden. Doe mij maar de kleinere sauna's.
Wij gaan ook altijd naar de kleinere sauna's. We willen dit keer eens iets anders proberen. Vandaar de zoektocht.
Zoals ik de reviews lees, valt Zwaluwhoeve enorm tegen. En dat zou ik zonde vinden van de dag en geld.
Veluwse Bron heeft best veel badkledingdagen, check dit goed. Bussloo is fijn maar vaak Heel Druk en Zwaluwhoeve staat hier bekend als de Swaffelhoeve en dat is niet voor niks denk ik, maar ik ben er nog nooit geweest.

Je zou De Bronsbergen in Zutphen kunnen proberen. Soms ook wel druk en niet zo groot. Wordt ook wel veel en hard gekletst helaas op het saunaplein wat heel erg doorklinkt in de sauna's die daaraan verbonden zijn. Je zou je er een halve dag prima kunnen vermaken denk ik, voor een bezoek van 10-23 is het klein vind ik zelf. De horeca is daar wel prettig, lekker eten, goede bediening en verse producten. Niet goedkoop maar ik vind het waar voor mijn geld.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-12-2019 13:28
Spa Sereen
Best groot maar door de opzet heb je niet door dat het druk is.
Wel tijdig reserveren voor feestdagen.

Oh ik had de locatie even gemist.
Hahaha... geeft niks! Maar bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Soesterberg. Mooi nieuw complex. Wel druk, en omdat je dan niet buiten kunt zitten, is het binnen zoeken naar een plekje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-12-2019 13:32
Soesterberg. Mooi nieuw complex. Wel druk, en omdat je dan niet buiten kunt zitten, is het binnen zoeken naar een plekje.
Mooi complex inderdaad, maar die theater opgietingen.... :facepalm:

:rofl:
...
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 21-12-2019 17:27
98.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
16-12-2019 13:30


Je zou De Bronsbergen in Zutphen kunnen proberen. Soms ook wel druk en niet zo groot. Wordt ook wel veel en hard gekletst helaas op het saunaplein wat heel erg doorklinkt in de sauna's die daaraan verbonden zijn. Je zou je er een halve dag prima kunnen vermaken denk ik, voor een bezoek van 10-23 is het klein vind ik zelf. De horeca is daar wel prettig, lekker eten, goede bediening en verse producten. Niet goedkoop maar ik vind het waar voor mijn geld.
die vind ik ook fijn (op het kletsen na)
Ik doe er vaak wat behandelingen bij, dan houd ik het uren vol
Als je kleine sauna's gewend bent, zou ik niet naar de Zwaluwhoeve gaan. Denk dat je daar ongelukkig wordt.

Ik vond Soesterberg mooi, maar dan kan je qua afstand net zo goed naar Busloo of toch Nijmegen gaan. Is allemaal dezelfde familie en concept dacht ik.

Ik ga in de vakantie ook weer naar een van die. Zin in!

Ik hoor trouwens dat die in Duitsland ook erg goed zijn. Dus dat is ook nog het overwegen waard.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-12-2019 13:16
Thermen Berendonck in Nijmegen? Is groot en pas nieuw.
En als je nfn lid bent kun je volgens mij tot eind dit jaar gratis!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
fIk vond Thermen Bussloo fijn, maar wel druk en de horeca is er enorm duur. Hou daar dus rekening mee.


Wij gaan meestal naar SpaSense in Geldrop. Geen mega-grote sauna zoals Bussloo maar er is meer dan genoeg om je een dag te vermaken. Goede horeca en een fijn publiek, alleen soms laten ze er wat mij betreft net iets teveel mensen toe. Ik weet niet of dit voor jullie qua afstand haalbaar is maar het is tot nu toe mijn favoriet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik ga altijd met veel plezier naar de Veluwse Bron. Veel verschillende sauna's en baden. Vind het er heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Bad Bentheim in Duitsland, of is dat te ver?
Bronsbergen in Zuthphen is ook mooi. Bij beiden ben ik niet op drukke dagen geweest dus ik weet niet hoe het er dan is.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Saré in Oldenzaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!
Ik heb er een aantal genoteerd en ga even op internet snuffelen.
Duitsland is ook zeker een optie.

In principe hadden we al gereserveerd bij de Veluwse Bron (online gereserveerd met betaling bij aankomst). Maar door die negatieve reviews gaan we twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Geen antwoord op je vraag, maar......ik zou toch nog eens overwegen of je deze tweede kerstdag wilt gebruiken voor een eerste bezoek aan een grote sauna..... Het is echt stikdruk dan.... Dat lijkt me echt zonde.... topdrukte in een grote sauna is echt niet leuk (vind ik dan, en ik kan me zo voorstellen dat dat ook voor jullie geldt als jullie kleine complexen gewend zijn).
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
16-12-2019 16:27
Geen antwoord op je vraag, maar......ik zou toch nog eens overwegen of je deze tweede kerstdag wilt gebruiken voor een eerste bezoek aan een grote sauna..... Het is echt stikdruk dan.... Dat lijkt me echt zonde.... topdrukte in een grote sauna is echt niet leuk (vind ik dan, en ik kan me zo voorstellen dat dat ook voor jullie geldt als jullie kleine complexen gewend zijn).
Dit is ook 1 van mijn twijfels. En als je de reviews dan leest, twijfel ik helemaal. Ben wel heel benieuwd naar een groot sauna-complex. Maar of 2e kerstdag een goede dag is....

Een middelgrote sauna is om mij ook prima. Lekker ontspannen, wel verschillende sauna's en goed eten.
Alle reacties Link kopieren
ik ben een paar keer in Saunadrome in Putten geweest, is me altijd goed bevallen. Maar ben er nooit geweest op tweede kerstdag dus geen idee hoe het er dan is.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-12-2019 13:19
Zwaluwhoeve wil ik nog niet dood gevonden worden. Doe mij maar de kleinere sauna's.
Zwaluwhoeve vond ik ook vreselijk
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
16-12-2019 14:36
Ik ga altijd met veel plezier naar de Veluwse Bron. Veel verschillende sauna's en baden. Vind het er heerlijk!
Eens. Alleen wel duur en eten/drinken slechte prijs kwaliteit verhouding.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
16-12-2019 17:07
Eens. Alleen wel duur en eten/drinken slechte prijs kwaliteit verhouding.
Eensch dus......veel water drinken en iets kleins eten ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven