Topic parodie deel twee.
donderdag 8 november 2012 om 14:22
Normaal lees ik alleen maar mee maar hier heb ik toch een account voor aangemaakt. Ik heb niks met dertigers. Nooit gehad ook. Er wonen wel dertigers bij mij in de buurt en ik heb er ook in mijn familie, maar ik snap niet wat anderen eraan vinden. Ik lees hier nooit iets over tot een artikel in de laatste Margriet, waarin twee mensen aan het woord kwamen die dit ook hebben. Is er hier nog iemand die dit heeft?
Ga in therapie!
donderdag 8 november 2012 om 14:38
Nou, ik ken anders hele leuke dertigers hoor. Ik snap neit dat je daar niet tegen kan. Dertigers, daar draait de economie op! Die verbouwen je groente, vegen de billen van bejaarden én babies, werken in de winkel en bij de bank.
Ik denk dat je eens wat beter moet nadenken, voordat je zegt dat je een bepaalde leeftijdsgroep uitsluit.
Ik denk dat je eens wat beter moet nadenken, voordat je zegt dat je een bepaalde leeftijdsgroep uitsluit.
Later is nu
donderdag 8 november 2012 om 14:47
Ik ben zelf gék op dertigers maar jammer genoeg heb ik ze niet in de buurt. Ik ken er wel een paar maar alleen op afstand. Dat ervaar ik als een groot verdriet en gemis in mijn leven. Ik vind iedereen die niet van dertigers houdt ongevoelige, chagrijnige en zure mensen. Dat zijn van die types die alles wat dertigers doen afkammen en alle dertigers over één kam scheren. Zelf nooit dertig geweest, denk ik dan.
donderdag 8 november 2012 om 14:56
ik heb het zelf niet zo op twintigers. Beetje schizofrene leeftijd namelijk. Je weet nooit waar je aan toe bent met een twintiger. De ene studeert nog, de andere heeft al 4 kids. Soms zijn ze nog ontzettend puberaal, anderen al heel volwassen. Nee, ik kan er geen hoogte van krijegen en dat vind ik vervelend
Sinds 5 jaar ben ik dan ook bewust 20-vrij. Ik ben geen twintiger meer en wil ze niet in huis hebben ook. Godzijdank is mijn man 2 jaar ouder dan ik en zijn mijn kinderen nog onder de 10. Ik zeg ze wel al regelmatig dat ze op hun 19de het huis uit moeten.
Sinds 5 jaar ben ik dan ook bewust 20-vrij. Ik ben geen twintiger meer en wil ze niet in huis hebben ook. Godzijdank is mijn man 2 jaar ouder dan ik en zijn mijn kinderen nog onder de 10. Ik zeg ze wel al regelmatig dat ze op hun 19de het huis uit moeten.
donderdag 8 november 2012 om 15:17
Ik kan niet tegen bejaarden. Op plaatsen waar veel bejaarden komen zul je mij niet snel tegenkomen. Wel jammer dat dat zo'n taboe is want als je ergens hier zegt dat je niet tegen bejaarden kunt dan krijg je het hele forum over je heen. Ik laat op de bejaardenpijlers (thuis, eten, gezondheid) vaak even een ander geluid horen dan zeg maar het gangbare.
Meestal worden bejaarden enorm opgehemeld en zitten mensen helemaal half te kwijlen als ze over bejaarden schrijven maar dat heb ik dus niet. Het tegenovergestelde zelfs en ik vind dat dat best gezegd mag worden dus dat blijf ik ook doen, ook al is mijn stokpaard inmiddels bij iedereen bekend en volkomen afgeragd. Ik vind eigenlijk alles vervelend aan bejaarden. Hoe ze eten, hoe ze ruiken, hoe ze praten en hoe ze eruit zien. En ze denken ook dat ze heel wat zijn, omdat ze bejaard zijn of zo. Vind ik zo raar, dat iedereen maar mee moet juichen over bejaarden, terwijl ik de lol er dus totaal niet van inzie.
Er wordt mij dan gevraagd wat voor last ik dan van bejaarden heb. Vind ik zo'n stomme vraag. Want als je er geen last van hebt dan erger je je ook niet maar ik moet me soms inhouden om geen wandelstok onder een bejaarde weg te schoppen of zo, zo erg is het bij mij.
Mócht ik ooit een vriend krijgen en hij wordt bejaard dan doe ik hem weg, want het idee van een bejaarde in huis, daar word ik helemáál niet goed van!
Meestal worden bejaarden enorm opgehemeld en zitten mensen helemaal half te kwijlen als ze over bejaarden schrijven maar dat heb ik dus niet. Het tegenovergestelde zelfs en ik vind dat dat best gezegd mag worden dus dat blijf ik ook doen, ook al is mijn stokpaard inmiddels bij iedereen bekend en volkomen afgeragd. Ik vind eigenlijk alles vervelend aan bejaarden. Hoe ze eten, hoe ze ruiken, hoe ze praten en hoe ze eruit zien. En ze denken ook dat ze heel wat zijn, omdat ze bejaard zijn of zo. Vind ik zo raar, dat iedereen maar mee moet juichen over bejaarden, terwijl ik de lol er dus totaal niet van inzie.
Er wordt mij dan gevraagd wat voor last ik dan van bejaarden heb. Vind ik zo'n stomme vraag. Want als je er geen last van hebt dan erger je je ook niet maar ik moet me soms inhouden om geen wandelstok onder een bejaarde weg te schoppen of zo, zo erg is het bij mij.
Mócht ik ooit een vriend krijgen en hij wordt bejaard dan doe ik hem weg, want het idee van een bejaarde in huis, daar word ik helemáál niet goed van!
donderdag 8 november 2012 om 15:23
goh nou, wat doe je dan als je 65, 67, 70 wordt? Euthanasie?
En weet je oma wel hoe je over haar denkt (en je moeder, die zal ook wel bejaard zijn onderhand).
Bedenk je wel effe dat ouderen (bejaarden is nogal denigrerend) ons land hebben opgebouwd tot hoe het nu is. Alle voorzieningen, waar jij ook gebruik van maakt. De afsluitdijk bv is gebouwd in 1932, door mensen die nu bejaard zijn dus.
Bah, ondankbare snotneus.
En weet je oma wel hoe je over haar denkt (en je moeder, die zal ook wel bejaard zijn onderhand).
Bedenk je wel effe dat ouderen (bejaarden is nogal denigrerend) ons land hebben opgebouwd tot hoe het nu is. Alle voorzieningen, waar jij ook gebruik van maakt. De afsluitdijk bv is gebouwd in 1932, door mensen die nu bejaard zijn dus.
Bah, ondankbare snotneus.
donderdag 8 november 2012 om 15:29
quote:Starshine schreef op 08 november 2012 @ 14:56:
ik heb het zelf niet zo op twintigers. Beetje schizofrene leeftijd namelijk. Je weet nooit waar je aan toe bent met een twintiger. De ene studeert nog, de andere heeft al 4 kids. Soms zijn ze nog ontzettend puberaal, anderen al heel volwassen. Nee, ik kan er geen hoogte van krijegen en dat vind ik vervelend
Later is nu
donderdag 8 november 2012 om 15:41
Okay en dan ben je 80 en dan? Contact met andere ouderen wil je niet en je huidige anti-bejaarde-vrienden zijn dan òf ook bejaard òf ze willen niks met jou te maken hebben. En met zo'n verzuurde levenshouding als de jouwe denk ik niet dat jongeren überhaupt met jou bevriend willen zijn. What goes around, comes around.
donderdag 8 november 2012 om 16:58
Maar Leonara toen je kind was, had je toen ook last van andere kinderen? Misschien krijg je als bejaarden wel een hekel aan .. eh.. laten we zeggen 40 jarigen en ben je reuze blij met 80+ers.
Of.. je zet idd je bril af en ziet al die rimpels niet meer, ben je ervan overtuigd dat de mensen om je heen allemaal jong zijn
Of.. je zet idd je bril af en ziet al die rimpels niet meer, ben je ervan overtuigd dat de mensen om je heen allemaal jong zijn
Later is nu
donderdag 8 november 2012 om 17:34
donderdag 8 november 2012 om 17:51
quote:Dreamer schreef op 08 november 2012 @ 16:58:
Maar Leonara toen je kind was, had je toen ook last van andere kinderen? Misschien krijg je als bejaarden wel een hekel aan .. eh.. laten we zeggen 40 jarigen en ben je reuze blij met 80+ers.
Ik had helemaal geen last van andere kinderen, ik wilde alleen nooit naar oma en opa, dat was al een teken aan de wand.
Ik heb gewoon een hekel aan bejaarden.
Maar dat mag je niet zeggen in dit land.....
Ik had helemaal geen last van andere kinderen, ik wilde alleen nooit naar oma en opa, dat was al een teken aan de wand.
Ik heb gewoon een hekel aan bejaarden.
Maar dat mag je niet zeggen in dit land.....
donderdag 8 november 2012 om 17:53
quote:wiezewo schreef op 08 november 2012 @ 17:34:
Ik twijfel een beetje om deze tas te kopen:
[afbeelding]
Wie heeft er ervarigen mee? Hoe is hij in gebruik? Is hij in het echt net zo mooi als op de foto? Doe ik er goed aan om hem te kopen?
Graag alleen positieve reacties, ik heb geen zin in negativiteit van al die zeikwijven hier.Ik zit op mijn handen hoor. Ik tiep dit met mijn tenen.
Ik twijfel een beetje om deze tas te kopen:
[afbeelding]
Wie heeft er ervarigen mee? Hoe is hij in gebruik? Is hij in het echt net zo mooi als op de foto? Doe ik er goed aan om hem te kopen?
Graag alleen positieve reacties, ik heb geen zin in negativiteit van al die zeikwijven hier.Ik zit op mijn handen hoor. Ik tiep dit met mijn tenen.
donderdag 8 november 2012 om 17:56
Welk googlewonder kan mij helpen?
Ik zoek een tas, een bruine leren. Je weet wel van dat cowboyleer-achtige. En dan met twee vakjes voorop. En daar moeten dan weer klepjes op zitten. En hij moet een lang hengsel hebben.
Hij moet precies 99 euro kosten.
Ik google me suf maar kan niks vinden. Wie helpt mij?
Ik zoek een tas, een bruine leren. Je weet wel van dat cowboyleer-achtige. En dan met twee vakjes voorop. En daar moeten dan weer klepjes op zitten. En hij moet een lang hengsel hebben.
Hij moet precies 99 euro kosten.
Ik google me suf maar kan niks vinden. Wie helpt mij?
donderdag 8 november 2012 om 18:12
Daar zit wel wat in, Elninjonora. Ik had in mijn tienerjaren een stronthekel aan veertigers (niet alleen mijn ouders), in mijn twintiger jaren aan tieners, in mijn dertiger jaren aan kinderen en nu dus aan dertigers. Die afkeuren heb ik trouwens niet helemaal losgelaten behalve die van veertigers, die kan ik nu wel goed hebben. Kan ook zomaar weer veranderen als ik 50 ben.
Ik hoop wel dat je goede maatregelen hebt getroffen voor je ouders. Niet dat je per ongeluk toch met een paar bejaarden opgescheept komt te zitten.
Ik hoop wel dat je goede maatregelen hebt getroffen voor je ouders. Niet dat je per ongeluk toch met een paar bejaarden opgescheept komt te zitten.
Ga in therapie!
donderdag 8 november 2012 om 18:30
Ja stel je voor....kun je niet eens lekker naar de bios als je zin hebt want die oudjes willen niet alleen thuis zitten. En de hele dag omroep Max op volume 10 omdat ze te ijdel zijn voor een hoorapparaat. Pff en maar janken en zeiken dat vroeger alles beter was, of je wil rummycuppen, gore advocaat in je koelkast en ontsierende trapliften , rollators en postoelen in huis. Om maar niet te zwijgen over je privacy die geschaad wordt door constante aanwezigheid van thuiszorgers. Bij nader inzien ben ik ook wel anti-oud.