Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
@Bikkie.

Dat heeft te maken met interindividuele variatie. Wat voor jou genoeg bewegen is, is voor een ander te weinig of te veel. Wat voor jou te veel energie-inname is, is voor een ander ook te weinig of te veel.

De mensheid is gezegend met het feit dat iedereen uniek is. Genetische variatie, maar ook variatie door omgevingsfactoren zorgt ervoor dat er bij de een een andere balans is dan bij een ander.

Zo ken ik namelijk ook wel een voorbeeld. Een vriendin van mij is hartstikke slank en wordt regelmatig geattendeerd op het feit dat ze wel model zou kunnen worden. Het is een prachtige meid. Maar ze eet kilo's snoep en chocola en ze beweegt amper.

Ik fiets daarentegen elke dag minimaal een uur en kan geen chocolaatje eten zonder dat ik uitdij (bij wijze van spreke dan).

Ik beweeg meer en eet minder.

Hoe kan het dan dat zij superslank blijft en ik moet oppassen?

Interindividuele variatie.
En je mag me best sneu vinden, ik hecht niet zoveel waarde aan meningen.

Als jij daar geen waarde aan hecht, wat is dan jouw drijfveer om zo door te drammen wanneer een ander aangeeft jouw mening niet te steunen.

Je wordt steeds meer een 1e klas drammertje die staat te stampen indien ze de mensen niet mee kan krijgen in haar gedachtengang.
Ik weet wie je bedoelt en het is gemeen.

Tis het metabolisme.
Geen bijzonderheden
quote:Fausto schreef op 17 september 2008 @ 16:15:

Geweldig leuk topic om te lezen! Het valt mij ook op dat met name de dikkere mensen zo fanatiek reageren als er ook maar de kleinste opmerking aan hun adres wordt gegeven. Komt op mij nogal dubbel over; aan de ene kant keihard roepen dat ze het geen enkel probleem vinden om maat 50+ te hebben, maar aan de andere kant superbitchy reageren als iemand er iets over zegt of vraagt. Als je zo zeker van je zelf bent, dan is het toch niet nodig om zo te reageren?

Daarnaast ben ik het eens met Digitalis, dat er nogal met twee maten wordt gemeten als het om dik en dun gaat. Over dunne mensen 'mag' je gerust zeggen 'eet eens wat meer' en dat mannen toch niet op dunne vrouwen vallen, die dunne catwalkmodellen zijn lelijk. Maar oh wee als je zegt dat je plus-size-models lelijk vindt, dan heb je het gedaan! Het lijkt alsof de gemiddelde dikke mens helemaal niet zo blij is met zijn of haar gewicht en deze frustratie uit door vooral heel hard te roepen dat het niet zo is. Jammer vind ik dat. Ik lees het ook weleens in tijdschriften ed.; hele verongelijkte dikke vrouwen die zeggen zo verschrikkelijk trots te zijn op hun dikke lijf, die dunnen vrouwtjes vinden ze maar niks en blablabla. Volgens mij niks van waar, maar goed, ik kan er naast zitten uiteraard.

Helaas vinden veel mensen dus ook dat je dat van dikke mensen gerust mag zeggen. Hoe vaak mijn nichtje (vrij stevig) niet gehoord heeft dat ze iets niet moest eten ofzo. Zomaar van wildvreemde mensen op straat.

Ik ben trouwens veel dikker maar tegen mij zeggen ze niks. (Zal wel een bozere blik hebben ofzo )

Ik ben het overigens met je eens dat dikke mensen die meteen heel hard gaan roepen dat ze dunne modellen maar lelijk vinden enz enz, zelf misschien niet zo heel lekker in hun vel zitten. Anders heb je dat wat mij betreft niet nodig.
quote:fluffychuzzle schreef op 17 september 2008 @ 16:15:

Geve, ik ben kok en die kant en klare zooi komt er hier niet in. Maar zoveel tijd neemt koken niet in beslag. De couscous van van de week. Couscosu is een kwestie van heet water bijgieten en laten staan. Groentes even roerbakken, eventueel iets van vlees toevoegen en kruiden erbij. Al met al een kwartiertje, twintig minuten.

Mirlo heeft al aangegeven in welke gevallen het opname/afgave patroon kan verstoord worden door ziekte of medicatie. Ik denk dat jij je daar heel goed kan in terugvinden.

Anderzijds bestaan er een hoop voedingsmiddelen met "verborgen" calorieën, zoals bijvoorbeeld die gezoete yoghurt die onterecht als "light" aangeprezen wordt: iedereen denkt dat we goed bezig zijn maar de realiteit is anders.
Bikkie: Wat mij betreft houden mensen al dat soort opmerkingen lekker voor zich. Dat geldt voor dunne mensen, dikke, rokers etc. Bemoei je lekker met je eigen zaken. Mijn ervaring is wel dat men het vaak een stuk makkelijker vindt om dunne mensen af te zeiken dan dikkere. Alsof het voor dikke mensen zieliger is o.i.d. Helaas merk ik in mijn omgeving ook dat de wat dikkere mensen maar wat graag sneren uitdelen aan bijv. een hele slanke (zeg maar magere) vriendin van mij (die overigens bij de klippen opvreet..). Dat vind ik nogal flauw en kinderachtig.

En ik geloof je meteen hoor, dat er mensen zijn die dikkere mensen aanspreken op hun eetgedrag. Dat zou niet in mijn hoofd opkomen. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik wanneer ik bij de Mc Donalds zit en ik zie een hele dikke dame bij wijze van spreken 4 Big Macs opeten, ik bij mezelf wel denk 'tja, das niet echt handig'. Maar zoiets hardop tegen iemand zeggen; volkomen onnodig.
Sorry, maar ik vind dit persoonlijk zeer verwarrend worden. Iedereen die door elkaar lult en ik die continu aangevallen wordt om mijn 'mening'.

Voor iedereen die zich aangesproken voelt vanwege mijn 'mening':

De dingen die ik schrijf zijn feiten en zolang jullie deze feiten niet kunnen weerleggen, heb ik ook gewoon gelijk. Kunnen jullie wel zeggen dat ik 'aan het drammen ben omdat niemand mijn gedachtengang wil volgen', maar daar klopt dus geen donder van.

Dus ik vraag het nu (mag ik stilte in de zaal), aan iedereen die zich aangesproken voelt:

WIL IEMAND MIJN ONGELIJK BEWIJZEN? Graag met feiten, en niet met voorbeelden, scheldwoorden en verwijten.

Ik wacht af.
quote:Bikkie schreef op 17 september 2008 @ 16:23:

[...]

Helaas vinden veel mensen dus ook dat je dat van dikke mensen gerust mag zeggen. Hoe vaak mijn nichtje (vrij stevig) niet gehoord heeft dat ze iets niet moest eten ofzo. Zomaar van wildvreemde mensen op straat.

Ik ben trouwens veel dikker maar tegen mij zeggen ze niks. (Zal wel een bozere blik hebben ofzo )

Ik ben het overigens met je eens dat dikke mensen die meteen heel hard gaan roepen dat ze dunne modellen maar lelijk vinden enz enz, zelf misschien niet zo heel lekker in hun vel zitten. Anders heb je dat wat mij betreft niet nodig.

Maar dat vinden heel veel mensen ook van dunne mensen. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat ik iets wél moet eten.

"Je kan het makkelijk hebben hoor", als ik op een verjaardag/ borrel/ ander feestje iets afsla. Ja, hèhè, dat weet ik ook wel.

Dat ik soms gewoonweg geen trek heb ik een stuk taart/ koekje/ dropje gaat er bij sommige echt niet in.
Mirlo, je hebt niet ongelijk. Het is zo dat veel mensen aankomen door meer innemen dan verbruiken. Dat is ook de basis die aan overgewicht ten grondslag ligt.

En dat is ook de basis waar men over het algemeen vanuit gaat. Ze zien een dik iemand en dan is de redenatie: Die eet te veel of beweegt te weinig. En met de huidige maatschappelijke normen en waarden wordt dat al heel erg snel: Die vreet alles wat los en vast zit en hangt alleen maar op de bank rond.

En daar gaat het dus mis. Want als je, zoals ik, behept bent met nog wat andere complicaties waarbij die basis niet ten grondslag ligt aan overgewicht, word je toch op de algemene norm beoordeelt. En gezien de huidige maatschappelijk normen en waarden houdt dat in dat ik van allerlei opmerkingen en gedragingen maar moet tolereren. Me er niets van moet aantrekken enzo. En als je dan eens wel iemand probeert uit te leggen dat het soms anders is dan die basis, dan word dat afgedaan als smoesjes of weggelachen met een veelbetekent Jaja.

Dus je hebt wel gelijk, alleen zijn er uitzonderingen.
En ik stel voor dat we ophouden met ons allemaal niets aan te trekken van de opmerkingen die je krijgt, dikof dun, oud of jong, weet ik veel wat. Wáárom is het tegenwoordig normaal dat iedereen maar denkt te mogen blaten over gratenpakhuizen, moddervette varkens, schele tinussen en weet ik veel wat meer en dat de mensen die dit commentaar betreft het moeten negeren? Als we nu eens allemaal de mensen die deze commentaren leveren aanpakken. Misschien word het dan voor allemaal leuker.
quote:aikidoka schreef op 17 september 2008 @ 15:02:

[...]

Zo eng dat je die looping er toch echt bij verzonnen hebt.
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 16:38:

Sorry, maar ik vind dit persoonlijk zeer verwarrend worden. Iedereen die door elkaar lult en ik die continu aangevallen wordt om mijn 'mening'.

Voor iedereen die zich aangesproken voelt vanwege mijn 'mening':

De dingen die ik schrijf zijn feiten en zolang jullie deze feiten niet kunnen weerleggen, heb ik ook gewoon gelijk. Kunnen jullie wel zeggen dat ik 'aan het drammen ben omdat niemand mijn gedachtengang wil volgen', maar daar klopt dus geen donder van.

Dus ik vraag het nu (mag ik stilte in de zaal), aan iedereen die zich aangesproken voelt:

WIL IEMAND MIJN ONGELIJK BEWIJZEN? Graag met feiten, en niet met voorbeelden, scheldwoorden en verwijten.

Ik wacht af.Mirlo, ik weet niet of dit o.a voor mij bedoelt is maar ik val je nergens aan. Wat jij schrijft zal best zo zijn (heb ik al eerder gezegd) en het zullen ook best feiten zijn. Ik kan ze dan ook (nog) niet weerleggen. Maar mijn gevoel zegt/ vindt de basisstelling te simpel. Dat is puur mijn gevoel. Nogmaals niet bedoelt als aanval ofzo.
Fluffy: uitgaande van de basis nuttig je inderdaad te veel energie.

Ik zeg niet dat dat door jou komt, of dat je er iets aan kan doen. Ik zeg alleen dat je inderdaad te veel energie inneemt dan je kan verbruiken en dat je daardoor meer gewicht krijgt. Ik vind het wel heel k*t voor je dat dat zo is. En ik weet dat je er niks aan kan doen.

Ik vel geen waarde-oordeel.
Nee, bikkie, dit is niet voor jou bedoeld.

Meer voor mensen als Sept of MissMcNuggets.
quote:Fausto schreef op 17 september 2008 @ 16:32:

Bikkie: Wat mij betreft houden mensen al dat soort opmerkingen lekker voor zich. Dat geldt voor dunne mensen, dikke, rokers etc. Bemoei je lekker met je eigen zaken. Mijn ervaring is wel dat men het vaak een stuk makkelijker vindt om dunne mensen af te zeiken dan dikkere. Alsof het voor dikke mensen zieliger is o.i.d. Helaas merk ik in mijn omgeving ook dat de wat dikkere mensen maar wat graag sneren uitdelen aan bijv. een hele slanke (zeg maar magere) vriendin van mij (die overigens bij de klippen opvreet..). Dat vind ik nogal flauw en kinderachtig.

En ik geloof je meteen hoor, dat er mensen zijn die dikkere mensen aanspreken op hun eetgedrag. Dat zou niet in mijn hoofd opkomen. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik wanneer ik bij de Mc Donalds zit en ik zie een hele dikke dame bij wijze van spreken 4 Big Macs opeten, ik bij mezelf wel denk 'tja, das niet echt handig'. Maar zoiets hardop tegen iemand zeggen; volkomen onnodig.

Mee eens !!

Mijn ervaring is juist dat er veel tegen dikke mensen aan gezeurt wordt. Zal wel komen omdat ik zelf dik ben en het merk(te).

Ik merk trouwens wel dat sinds ik echt goed in mijn vel zit, ik dat kennelijk ook uitstraal want tegen mij worden eigenlijk nauwelijks mee rotopmerkingen gemaakt. Haha, of ik hoor ze niet meer, kan natuurlijk ook.
quote:meisje22 schreef op 17 september 2008 @ 16:43:

[...]

Maar dat vinden heel veel mensen ook van dunne mensen. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat ik iets wél moet eten.

"Je kan het makkelijk hebben hoor", als ik op een verjaardag/ borrel/ ander feestje iets afsla. Ja, hèhè, dat weet ik ook wel.

Dat ik soms gewoonweg geen trek heb ik een stuk taart/ koekje/ dropje gaat er bij sommige echt niet in.Pfff, zal idd wel net zo irritant zijn als: "Zou jij dat nou wel doen, dat stukje taart nemen ?"
quote:fluffychuzzle schreef op 17 september 2008 @ 16:47:

Mirlo, je hebt niet ongelijk. Het is zo dat veel mensen aankomen door meer innemen dan verbruiken. Dat is ook de basis die aan overgewicht ten grondslag ligt.

En dat is ook de basis waar men over het algemeen vanuit gaat. Ze zien een dik iemand en dan is de redenatie: Die eet te veel of beweegt te weinig. En met de huidige maatschappelijke normen en waarden wordt dat al heel erg snel: Die vreet alles wat los en vast zit en hangt alleen maar op de bank rond. En daar gaat het dus mis. Want als je, zoals ik, behept bent met nog wat andere complicaties waarbij die basis niet ten grondslag ligt aan overgewicht, word je toch op de algemene norm beoordeelt. En gezien de huidige maatschappelijk normen en waarden houdt dat in dat ik van allerlei opmerkingen en gedragingen maar moet tolereren. Me er niets van moet aantrekken enzo. En als je dan eens wel iemand probeert uit te leggen dat het soms anders is dan die basis, dan word dat afgedaan als smoesjes of weggelachen met een veelbetekent Jaja.

Dus je hebt wel gelijk, alleen zijn er uitzonderingen.En dat vind ik dus zo jammer. Want daar heb je helemaal gelijk in. Helaas wordt dat beeld dus ook nog eens versterkt door de media. Ik zie op TV regelmatig dikke mensen die echt alles eten wat los en vast zit. Ik heb bijvoorbeeld ooit eens een vrouw gezien die bij de cafetaria een lading eten bestelde dat ik dacht dat er nog 6 man thuis mee zouden eten ofzo. Maar nee dus, ze at alles alleen op. dan baal ik weleens en denk ik:"Ja joh, bevestig het beeld maar weer."
quote:fluffychuzzle schreef op 17 september 2008 @ 16:50:

Wáárom is het tegenwoordig normaal dat iedereen maar denkt te mogen blaten over gratenpakhuizen, moddervette varkens, schele tinussen en weet ik veel wat meer en dat de mensen die dit commentaar betreft het moeten negeren?

Zal moeilijk worden denk ik. Het zit in de mens. Ben blij dat het bij woorden blijft en dat je niet meer op de kermis wordt gezet zoals vroeger

Je kan je er ook gewoon niets van aantrekken. Zal mij echt een biet zijn wat anderen van mijn lijf vinden, van wat ik wel en niet eet, of ze het vervelend als ik geen glaasje meedrink. Het is mijn lijf en leven en ik bepaal hoe dat eruit ziet en wat ik daarvoor doe.
Mirlo, ik behoor niet tot je "doelgroep".

Ik ben 1.76 lang en weeg 69 kilo, ik sport als ik er zin in heb en ik eet wanneer ik zin heb.

In het verleden is dat wel anders geweest, ik was altijd zo rond de 85 kg en voelde me altijd prima. Door een vervelende ziekte ben ik afgevallen tot 55 kg, ik voelde me gewoon niet meer mijzelf.

Ik denk mij dus in beide groepen redelijk te kunnen verplaatsen, ten tijde van 85 kg was het "zul je dat wel doen" en toen ik 55 was werd gezegd "meid, eet toch wat"

Het gaat dus volgens mij niet zozeer om iemands gewicht, wel om iemand gevoel bij dat gewicht.

Ik val je ook niet aan op je feiten, ik val je aan omdat ik het idee het dat je hoe dan ook je ideeen wil doordrammen terwijl je tegelijk zegt dat iemand anders mening je niet interesseert.
Ach, in de media wordt ook net gedaan alsof alle slanke vrouwen enkel salades eten. Zal mij echt een hele grote worst wezen. Ik werd altijd 'vreetschuur' genoemd, en da's niet voor niets Mensen hebben altijd tegen mij zitten zeiken. Over mijn alcoholcomsumptie, over mijn gewicht (te dun, te dik, te modellerig, te grote borsten, te kleine borsten, te brede heupen), mijn rookgedrag, tatoeages, enz. Ze doen maar. Echt persoonlijke aanvallen vind ik niet leuk, maar de aanname dat ik een chagrijnig slakauwend mokkel ben, vind ik eerlijk gezegd vrij amusant.

Bikki, het is wel zo simpel. Als je niet ziek bent zoals Fluf, word je gewoon dik door teveel te eten en te weinig bewegen. In the core is het dat. Je kunt emo-eten erbij gaan halen, een verneukt metabolisme als gevolg van veel lijnen, maar in z'n eenvoud komt het echt neer op meer energie tot je nemen dan verbruiken. Ik heb zelf een enorm snelle stofwisseling en daar heb ik geluk mee. Een ander heeft een tragere stofwisseling en die moet meer extern verbranden (bewegen).
Sept. Ben je nou echt zo dom?

Ik heb geen ideeën, ik noteer alleen de feiten.

Als je mij aanvalt op de feiten, val je de wetenschap.
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 16:59:

Fluffy: uitgaande van de basis nuttig je inderdaad te veel energie.

Ik zeg niet dat dat door jou komt, of dat je er iets aan kan doen. Ik zeg alleen dat je inderdaad te veel energie inneemt dan je kan verbruiken en dat je daardoor meer gewicht krijgt. Ik vind het wel heel k*t voor je dat dat zo is. En ik weet dat je er niks aan kan doen.

Ik vel geen waarde-oordeel.Het is eerder dat mijn lijf hetgeen ik nuttig niet omzet in energie om te verbuiken, maar in vet om op te slaan. Waardoor je dus en overgewicht krijgt en tegelijkertijd vitaminegebrek ondanks je appels en kiwis en weet ik veel wat voor fruit. En dat is frustrerend. En dat als je meer gaat verbranden door sporten etc je wel je spierweefsel verbrand maar je lijf dat vet angstvallig vasthoud. Voor schaarste ofzoiets. Hmmmm, misschien moet mijn lijf even doorkrijgen wat de AH is.
Ik ga regelmatig zwemmen en hoor dan minimaal een keer dat het toch wel knap is dat ik toch in dat badpak durf. Of als ik voor een verjaardag eens wat extra snaaizooi in de kar heb liggen, is er altijd wel iemand die me wijst op het feit dat het niet gezond is. Al spande een of andere wijstante achter de kassa wel de kroon. We hebben hier zes man in huis en doen een keer in de week boodschappen. En dat is dan snel veel. Maar ook heel veel fruit. Mevrouw achter de kassa vertrouwde me toe dat als je tien appels per dag eet, je ook teveel eet al zijn appels gezond. Zucht.

Ik trek me niet eens zoveel aan van het commentaar, want ik krijg op wel meer dingen commentaar (dik, tattoos, twee donkere kinders en twee lichte of überhaupt vier kinderen, noem het maar op, altijd wat te zeiken), maar ik verbaas me over de brutaliteit eigenlijk. Ik heb nog nooit tegen een wildvreemd iemand gezegd dat ze eens wat meer moeten eten. Of dat ze dat frietje beter kunnen laten. Of dat je haar 24 keer verven niet gezond is. En ook niet in de bewoordingen die sommige ervoor gebruiken tegen een bekende.
Het zal mij ook nog eens aan mijn achterste oxyderen wat vreemden van mijn lichaam vinden en becommentarieren.

Veel erger is als mensen die je denkt na te staan, die je denkt te kunnen vertrouwen, dat die je gaan afzeiken over je lichaam.

Vort!
Geen bijzonderheden
Mijn huisarts heeft iets nieuws bedacht: ik ben dus erg dik, en ze vermoedt nu dat ik anorexia heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven