Tot welke maat pas je in attracties?
donderdag 18 september 2008 om 14:43
Ik vind jouw avatar prima gevonden, want heb zelden iemand gezien die zo hard vasthoudt aan de dingen die ze heeft gelezen of gehoord.
Leer nu eens dat niet alles zo zwart wit is als jij bedenkt.
Jij moet wel compleet in paniek raken als je een paar kilo aankomt terwijl je echt heel netjes maar 4 pepernoten hebt gehad terwijl je o zo hard aan het studeren was.
Trouwens, knippen en plakken kunnen we allemaal wel.
Leer nu eens dat niet alles zo zwart wit is als jij bedenkt.
Jij moet wel compleet in paniek raken als je een paar kilo aankomt terwijl je echt heel netjes maar 4 pepernoten hebt gehad terwijl je o zo hard aan het studeren was.
Trouwens, knippen en plakken kunnen we allemaal wel.
donderdag 18 september 2008 om 14:44
quote:mirlo schreef op 18 september 2008 @ 14:13:
Maar, om mijn standpunt nogmaals te verdedigen, nu uit de bijbel der geneeskunde:
"Obesity is a disorder of energy balance. When food-derived energy chronically exceeds energy expenditure, the excess calories are stored as triglycerides in adipose tissue".
En dan staat daaronder dat het verlies van de balans kan komen door hormonale stoornissen en weet ik het wat voor oorzaken. En wat de risico's zijn en nog meer van dat soort onzin.
Robbins, Pathological basis of disease, 6th edition.
Tja, het is de theorie waar alle biologische kennis over stofwisseling op gestoeld is, in plant, dier, micro-organismen.
Snap niet dat er mensen durven te ageren.
Maar, om mijn standpunt nogmaals te verdedigen, nu uit de bijbel der geneeskunde:
"Obesity is a disorder of energy balance. When food-derived energy chronically exceeds energy expenditure, the excess calories are stored as triglycerides in adipose tissue".
En dan staat daaronder dat het verlies van de balans kan komen door hormonale stoornissen en weet ik het wat voor oorzaken. En wat de risico's zijn en nog meer van dat soort onzin.
Robbins, Pathological basis of disease, 6th edition.
Tja, het is de theorie waar alle biologische kennis over stofwisseling op gestoeld is, in plant, dier, micro-organismen.
Snap niet dat er mensen durven te ageren.
donderdag 18 september 2008 om 14:52
donderdag 18 september 2008 om 14:53
Wat mij dan opvalt.. los van het topiconderwerp en dergelijke, dat het kennelijk zeer ernstig is, voor de gezondheid en de economie in het algemeen, als je overgewicht hebt.
Dat is een feit.
Maar wáár bleef het gehamer op dit feit, toen er allemaal klaagtopics waren over het rookverbod in de horeca? Waarom dan dáár geen reacties van "stop met roken, want je bent ongezond en dodelijk bezig" in plaats van "ja, wat lastig en gelukkig is het nu nog mooi weer en kun je buiten roken"?
Daar zou dat off topic geweest zijn, hier net zo goed.
Dat is een feit.
Maar wáár bleef het gehamer op dit feit, toen er allemaal klaagtopics waren over het rookverbod in de horeca? Waarom dan dáár geen reacties van "stop met roken, want je bent ongezond en dodelijk bezig" in plaats van "ja, wat lastig en gelukkig is het nu nog mooi weer en kun je buiten roken"?
Later is nu
donderdag 18 september 2008 om 14:55
quote:Sept16 schreef op 18 september 2008 @ 14:51:
Precies Just me.....het is een THEORIE !!
Ben blij dat jij hebt licht hebt gezien
Holy moly, nu jij nog!
Een theorie wordt voor waar aangenomen tot het tegendeel bewezen is. Laat dat in dit geval nu niet zijn. De theorie houdt stand ondanks variaties.
Precies Just me.....het is een THEORIE !!
Ben blij dat jij hebt licht hebt gezien
Holy moly, nu jij nog!
Een theorie wordt voor waar aangenomen tot het tegendeel bewezen is. Laat dat in dit geval nu niet zijn. De theorie houdt stand ondanks variaties.
donderdag 18 september 2008 om 14:57
Nou dreamer, ik heb die reacties wel gelezen hoor. Er wordt zovaak 'gekankerd' op rokers. Mij valt dat op aangezien ik een grote paffer ben. Roken is inderdaad slecht voor je. Je valt er overigens ook van af, want door roken krijg je kanker en daar word je heel dun van (helaas niet mijn eigen grap). Het doet me helegaa niets dat mensen mijn rookgedrag bekritiseren. Als mensen zichzelf vol willen vreten, kan mij dat ook niet schelen (tenzij het mijn partner zou zijn of kind). Maar ze moeten niet gaan ontkennen dat het komt door teveel eten en door te weinig te bewegen. Ik ontken ook niet dat mijn conditie slechter is geworden door die twee pakjes die ik per dag wegpaf.
donderdag 18 september 2008 om 14:57
quote:dreamer schreef op 18 september 2008 @ 14:53:
Wat mij dan opvalt.. los van het topiconderwerp en dergelijke, dat het kennelijk zeer ernstig is, voor de gezondheid en de economie in het algemeen, als je overgewicht hebt.
Dat is een feit.
Wellicht omdat het aantal rokers en de kosten die daar mee gemoeid zijn al jaren een dalende trend laten zien. Terwijl bij overgewicht juist een exponentiële toename zichtbaar is?
Ik opper ook maar wat.
Dat is een feit.
Wellicht omdat het aantal rokers en de kosten die daar mee gemoeid zijn al jaren een dalende trend laten zien. Terwijl bij overgewicht juist een exponentiële toename zichtbaar is?
Ik opper ook maar wat.
donderdag 18 september 2008 om 15:03
donderdag 18 september 2008 om 15:07
Doe eens niet zo belerend Sept. Ik weet heel goed dat je er geen kanker van HOEFT te krijgen, maar ik schreef het even versimpeld neer. Jesus, en je conclusie dat je ook zonder roken kanker kunt krijgen is echt eentje om de Nobelprijs mee te winnen hoor.
Ipv je cryptische omschrijving, zou ik maar eens een goede standhoudende theorie uit je mouw schudden dan. Ik begrijp echt niet hoe iemand tegen de biologie in kan gaan. Of tegen Justme, zelf biologe.
Ipv je cryptische omschrijving, zou ik maar eens een goede standhoudende theorie uit je mouw schudden dan. Ik begrijp echt niet hoe iemand tegen de biologie in kan gaan. Of tegen Justme, zelf biologe.
donderdag 18 september 2008 om 15:08
quote:Digitalis schreef op 18 september 2008 @ 14:57:
Nou dreamer, ik heb die reacties wel gelezen hoor. Er wordt zovaak 'gekankerd' op rokers. Mij valt dat op aangezien ik een grote paffer ben. Roken is inderdaad slecht voor je. Je valt er overigens ook van af, want door roken krijg je kanker en daar word je heel dun van (helaas niet mijn eigen grap). Het doet me helegaa niets dat mensen mijn rookgedrag bekritiseren. Als mensen zichzelf vol willen vreten, kan mij dat ook niet schelen (tenzij het mijn partner zou zijn of kind). Maar ze moeten niet gaan ontkennen dat het komt door teveel eten en door te weinig te bewegen. Ik ontken ook niet dat mijn conditie slechter is geworden door die twee pakjes die ik per dag wegpaf.Jammer dat je niet reageert op mijn eerdere post. Dit is dus waar Fluffy zo van baalde. In de huidige maatschappij wordt al gauw geroepen dat dikke mensen zich aan het volvreten zijn.
Nou dreamer, ik heb die reacties wel gelezen hoor. Er wordt zovaak 'gekankerd' op rokers. Mij valt dat op aangezien ik een grote paffer ben. Roken is inderdaad slecht voor je. Je valt er overigens ook van af, want door roken krijg je kanker en daar word je heel dun van (helaas niet mijn eigen grap). Het doet me helegaa niets dat mensen mijn rookgedrag bekritiseren. Als mensen zichzelf vol willen vreten, kan mij dat ook niet schelen (tenzij het mijn partner zou zijn of kind). Maar ze moeten niet gaan ontkennen dat het komt door teveel eten en door te weinig te bewegen. Ik ontken ook niet dat mijn conditie slechter is geworden door die twee pakjes die ik per dag wegpaf.Jammer dat je niet reageert op mijn eerdere post. Dit is dus waar Fluffy zo van baalde. In de huidige maatschappij wordt al gauw geroepen dat dikke mensen zich aan het volvreten zijn.
donderdag 18 september 2008 om 15:11
Bikkie, ik doel dan op mensen die iets ongezonds doen, net als ik met mijn gerook. Daar reken ik niet de mensen toe die -net als Fluf- door medicatie dik zijn geworden. Ik vind het heel naar voor Fluf en co, maar face it, de meeste mensen worden dik door een verstoorde balans tussen inname en energieverbruik. Net zoals de meeste mensen met longkanker en die roken, dat ook hebben gekregen door hun rookgedrag.
donderdag 18 september 2008 om 15:12
quote:__justme__ schreef op 18 september 2008 @ 14:57:
[...]
Ik opper ook maar wat.Ja, dat zou nog best wel kunnen, inderdaad.
[...]
Ik opper ook maar wat.Ja, dat zou nog best wel kunnen, inderdaad.
Later is nu
quote:Digitalis schreef op 18 september 2008 @ 15:07:
Ipv je cryptische omschrijving, zou ik maar eens een goede standhoudende theorie uit je mouw schudden dan. Ik begrijp echt niet hoe iemand tegen de biologie in kan gaan. Of tegen Justme, zelf biologe.Ach, tegen mij mag je ingaan, hoor. Maar ik neem niemand serieus die de fundamenten van de biologie ontkent.
Ipv je cryptische omschrijving, zou ik maar eens een goede standhoudende theorie uit je mouw schudden dan. Ik begrijp echt niet hoe iemand tegen de biologie in kan gaan. Of tegen Justme, zelf biologe.Ach, tegen mij mag je ingaan, hoor. Maar ik neem niemand serieus die de fundamenten van de biologie ontkent.
quote:__justme__ schreef op 18 september 2008 @ 15:11:
[...]
Jij bent werkelijk geniaal!
Dit verdient de Nobelprijs!
Da's al de tweede die ze krijgt dan, want ze kreeg 'm ook al voor de opmerking dat je kanker kunt krijgen als je niet rookt.
Ik zou als ik jou was Justme, maar je beroep opgeven en antroposofisch paardenbloemenfluisteraar worden hoor. Zijn toch allemaal maar theorietjes in biologie die makkelijk te weerleggen zijn enzo.
[...]
Jij bent werkelijk geniaal!
Dit verdient de Nobelprijs!
Da's al de tweede die ze krijgt dan, want ze kreeg 'm ook al voor de opmerking dat je kanker kunt krijgen als je niet rookt.
Ik zou als ik jou was Justme, maar je beroep opgeven en antroposofisch paardenbloemenfluisteraar worden hoor. Zijn toch allemaal maar theorietjes in biologie die makkelijk te weerleggen zijn enzo.
donderdag 18 september 2008 om 15:15
donderdag 18 september 2008 om 15:19
Overigens weet ik bij het vliegende spaghettimonster niet wat een antroposofisch paardenbloemfluisteraar is hoor
Overigens lijkt het me ook leuk om kwantummechinaca te zien weerlegd worden. Of dat als je een steen omhoog gooit, dat 'ie dan weer naar beneden komt. Of dat als je niet ademt, dat je dan stikt.
Overigens lijkt het me ook leuk om kwantummechinaca te zien weerlegd worden. Of dat als je een steen omhoog gooit, dat 'ie dan weer naar beneden komt. Of dat als je niet ademt, dat je dan stikt.