Trouwkaart tekst...HELP!

29-03-2020 22:38 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Wij gaan 18 september a.s. trouwen.
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een goeie pakkende, orginele uitnodigingstekst. Helaas heb ik de creativiteit van een baksteen, dus ik kom niet verder...

Alles is op een locatie. Vanaf 14.30 uur worden de gasten verwacht, om 15.00 uur is de huwelijksvoltrekking, daarna taart&toost,
Vervolgens een BBQ en daarna het feest waar de avondgasten bij komen. Ik hoef geen tijdlijn, maar ik wel vermelden dat we een BBQ als diner hebben haha.
We trouwen aan het water, dus dat is al relaxt genoeg.

Het zal een ontspannen dag zijn, een ongedwongen sfeer, niks moet, gewoon zonder al die verplichtingen, dus de tekst moet ook niet zo statig zijn maar gewoon dat de gasten weten dat het een ongedwongen sfeer zal zijn, maar ja....Hoe zet je dat op papier 🙈

Wie heeft een mooie orginele tekst?
Alvast superbedankt!
Hoe lang mag de tekst zijn? Welke stijl wil je aanhouden? Bepaalde woorden die erin moeten?
Ik vind dit best persoonlijk eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
maak het je niet zo moeilijk
gewoon dan gaan we trouwen, op die plaats, leuk als jullie komen vanaf zo laat
en o ja, het is een feestje dus bijpassende kleding mag, maar hou rekening met de bbq.

Je kunt een heleboel opschrijven maar de ontvangers kijken alleen maar naar wie wat waar wanneer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind het laatste deel van de topictitel al een goed..
Alle reacties Link kopieren
Ja daar hebben jullie gelijk in. De stijl? Geen idee, ik mis gewoon de juiste zinnen denk ik, mischien denk ik ook te moeilijk, gewoon er op zetten wat moet er de rest laten voor wat het is
Alle reacties Link kopieren
Denk aan de kaarten die je al hebt gekregen of ergens gezien. Wat vond je daarop aantrekkelijk en belangrijk en waarvan dacht je: waarom schrijf je dat zo. Misschien heb je dan al een leidraad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Schrijf gewoon nu de feiten op en elke keer als je iets bedenkt, zet je dat erbij. Het hoeft niet nu meteen vanavond af toch?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Maak er juist wel een tijdlijn van met kleine tekeningetjes. Zet er casual een kreet of tijdstip bij. Lekker informeel. En voor iedereen duidelijk.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
blink182 schreef:
29-03-2020 22:48
Ja daar hebben jullie gelijk in. De stijl? Geen idee, ik mis gewoon de juiste zinnen denk ik, mischien denk ik ook te moeilijk, gewoon er op zetten wat moet er de rest laten voor wat het is
Als je het ongedwongen wil houden, dan moet je de kaart ook ongedwongen houden. Ontspan.

Noteer:

Jullie namen, datum, locatie, tijd en schrijf erbij dat jullie een bbq aan het water geven.
Het is maar een trouwkaart. Die zijn het leukste als ze duidelijk zijn,.
Meprim schreef:
29-03-2020 23:00
Als je het ongedwongen wil houden, dan moet je de kaart ook ongedwongen houden. Ontspan.

Noteer:

Jullie namen, datum, locatie, tijd en schrijf erbij dat jullie een bbq aan het water geven.
Het is maar een trouwkaart. Die zijn het leukste als ze duidelijk zijn,.
Dit antwoord is beter dan het mijne :thumbsup:
Kijk op Pinterest, daar staan talloze voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik wat mee, bedankt! Ik ga er nog even over nadenken, komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
29-03-2020 23:11
Kijk op Pinterest, daar staan talloze voorbeelden.
https://nl.pinterest.com/pin/291537775858054899/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Afbeelding

Correcte schrijfwijze is: verrassen.


Afbeelding

Afbeelding
blink182 schreef:
29-03-2020 22:38
Ik hoef geen tijdlijn, maar ik wel vermelden dat we een BBQ als diner hebben haha.


Het zal een ontspannen dag zijn, een ongedwongen sfeer, niks moet, gewoon zonder al die verplichtingen, dus de tekst moet ook niet zo statig zijn maar gewoon dat de gasten weten dat het een ongedwongen sfeer zal zijn, maar ja....Hoe zet je dat op papier 🙈

Wel tijdstippen natuurlijk, zodat mensen die alleen naar BBQ komen, op tijd zijn.
Heb je trouwens vega-happen op de BBQ? Ik heb een hele trouwavond op stokbrood met kruidenboter moeten teren. Met knorrende maag nog wat overgebleven marsepeinen roosjes van de bruidstaart gesnaaid. Het bruidspaar had besloten dat vegetariërs best een zalmmoot konden eten. Vandaar.

Zonder verplichtingen? Ongedwongen? Op de voorkant een foto van jullie tweeën in boerenkiel. Of in een hangmat.
Is dit ongedwongen genoeg? Dan komt tante Ant vast niet in galakleding.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Die bruine kaart van Odense vind ik leuk!
Die eerste echter, wat een treurnis.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:14
Reden: Trollen
98.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
30-03-2020 00:44
Die eerste echter, wat een treurnis.
nogal ja: indien u komt en of verhinderd bent.
knap als je dat in een keer voor elkaar krijgt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:14
Reden: Trollen
98.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een tijdlijn (en barbecue ook 😉)
Alle reacties Link kopieren
Zijn de mensen die uitgenodigd worden voor allemaal voor alles uitgenodigd? Dus voor ceremonie en barbeque? Zorg dat dát dan ook wel duidelijk is.

En zelf zou ik geen cadeautip erop zetten. De meeste mensen komen toch wel met een envelop. Ik zou zelf ook de term RSVP (Répondez s'il vous plaît) vermijden, gewoon duidelijk vermelden, dat je graag voor [datum] wilt weten of ze komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vermeld wel even dat het aan het water is. Beetje deet kan geen kwaad zeg maar. En mensen met (kleine) kinderen weten het van tevoren.

En mensen die niet origineel en creatief zijn in hun teksten hoeven geen originele en creatieve trouwtekst van mij, dat past niet.

Dus gewoon wij x en y gaan trouwen op 18 september. Vanaf tijd x of om x uur worden jullie verwacht op locatie HQ.

Alleen voor de daggasten:
De rest van de dag brengen wij daar samen door aan het water.
Wij denken er goed aan te doen het avondeten te laten verzorgen met een barbecue.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven