Uit huis gezet
woensdag 11 januari 2017 om 12:34
Hoi allemaal,
Ik heb even een anoniem account aangemaakt omdat ik dit liever anoniem hou.
Ik ben 19 jaar en woon in assen en word volgende week uit huis gezet.
Dit omdat ik bijna dagelijks ruzie met mijn moeder heb. Waarom dit zo is weet ik niet de klik is er gewoon niet en we ergeren ons gewoon ontzettend aan elkaar.
Wat zijn mijn opties nu? Ik heb weinig tot geen spaargeld en geen plek waar ik naar toe kan......
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en het is ook niet meer uit te praten ik moet er gewoon uit van haar.
Groetjes
Ik heb even een anoniem account aangemaakt omdat ik dit liever anoniem hou.
Ik ben 19 jaar en woon in assen en word volgende week uit huis gezet.
Dit omdat ik bijna dagelijks ruzie met mijn moeder heb. Waarom dit zo is weet ik niet de klik is er gewoon niet en we ergeren ons gewoon ontzettend aan elkaar.
Wat zijn mijn opties nu? Ik heb weinig tot geen spaargeld en geen plek waar ik naar toe kan......
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en het is ook niet meer uit te praten ik moet er gewoon uit van haar.
Groetjes
woensdag 11 januari 2017 om 13:05
woensdag 11 januari 2017 om 13:07
quote:ZonnigKleintje schreef op 11 januari 2017 @ 12:52:
[...]
Ga ook even langs het juridisch loket. Je ouders zijn onder voorwaarden verplicht een bijdrage te leveren zolang jij nog geen 21 bent en studeert.
http://www.advocaten.nl/o ... gmeerderjarigen-18-21-jr/Dit.
[...]
Ga ook even langs het juridisch loket. Je ouders zijn onder voorwaarden verplicht een bijdrage te leveren zolang jij nog geen 21 bent en studeert.
http://www.advocaten.nl/o ... gmeerderjarigen-18-21-jr/Dit.
woensdag 11 januari 2017 om 13:07
woensdag 11 januari 2017 om 13:14
Zou er nog een mogelijkheid zijn om te blijven als de ruzies er niet meer zijn? Kun je oorzaken van die ruzies aanwijzen, en kun je daar je eigen aandeel in zien? Kort gezegd; kun jij iets doen om die ruzies te voorkomen?
Hoef je voor mij hier niet neer te schrijven hoor, het lijkt me alleen de makkelijkste/goedkoopste oplossing voor een dak boven je hoofd. Als je zelf echt part nog deel hebt aan die ruzies dan is dat heel erg naar en zit er niks anders op, maar anders is het misschien nog een optie om te blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kind op straat zou zetten omdat onze karakters botsen.
Hoef je voor mij hier niet neer te schrijven hoor, het lijkt me alleen de makkelijkste/goedkoopste oplossing voor een dak boven je hoofd. Als je zelf echt part nog deel hebt aan die ruzies dan is dat heel erg naar en zit er niks anders op, maar anders is het misschien nog een optie om te blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn kind op straat zou zetten omdat onze karakters botsen.
woensdag 11 januari 2017 om 13:23
Ik zou toch nog eens met je ouders gaan praten en, als ze daar voor open staan, overleggen over een tijdspad dat je op kamers gaat. En in de tussentijd zorgen dat de situatie leefbaar blijft. Waarom is er zo veel ruzie? Je zegt dat er geen klik is en jullie je aan elkaar ergeren. Je weet wel dat jij het kind bent en het huis van je ouders is he? Doe je niet voldoende in het huishouden? Ben je brutaal? Gebruik je het huis als hotel? Of is je moeder een totaal onredelijke helleveeg waar niet mee te praten valt?
Ik snap niet zo goed hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Ik snap niet zo goed hoe het zo ver heeft kunnen komen.
woensdag 11 januari 2017 om 13:50
Stap 1: ga naar het wijkteam/sociaal team in jouw gemeente.
Stap 2: ga naar het juridisch loket
Stap 3: zoek zo snel mogelijk een kamer of iig een bed voor de nacht. Desnoods in een daklozenopvang of bij iemand op de bank
Stap 4: blijf zoeken tot je een kamer hebt. Verzamel huisraad en meubels via weggeefhoeken, de kringloop, marktplaats en de action. Let op: je bent niet in de positie om eisen te stellen. Niet aan de kamer en niet aan de huisraad/meubels.
Stap 5: zoek hulp om het contact met je ouders te herstellen.
Als de nood echt hoog is, zou je ook nog kunnen kijken naar iets als een vakantiehuisje, en dan van daar uit verder zoeken.
Stap 2: ga naar het juridisch loket
Stap 3: zoek zo snel mogelijk een kamer of iig een bed voor de nacht. Desnoods in een daklozenopvang of bij iemand op de bank
Stap 4: blijf zoeken tot je een kamer hebt. Verzamel huisraad en meubels via weggeefhoeken, de kringloop, marktplaats en de action. Let op: je bent niet in de positie om eisen te stellen. Niet aan de kamer en niet aan de huisraad/meubels.
Stap 5: zoek hulp om het contact met je ouders te herstellen.
Als de nood echt hoog is, zou je ook nog kunnen kijken naar iets als een vakantiehuisje, en dan van daar uit verder zoeken.
woensdag 11 januari 2017 om 14:58
quote:orkenflow schreef op 11 januari 2017 @ 12:41:
Prima leeftijd om op kamers te gaan.
Zoek een kamer.
Als dat te lang duurt, kun je ook kijken naar tijdelijke kamers, van mensen die enkele maanden op reis gaan of in het buitenland studeren.
Je kunt ook kijken naar anti-kraak.
Als je een 'uitzet' nodig hebt: kringloopwinkel en Action, alles voor een habbekrats.Alles leuk en wel, maar dat is meer als je op een ''normale'' manier op kamer gaat.
Prima leeftijd om op kamers te gaan.
Zoek een kamer.
Als dat te lang duurt, kun je ook kijken naar tijdelijke kamers, van mensen die enkele maanden op reis gaan of in het buitenland studeren.
Je kunt ook kijken naar anti-kraak.
Als je een 'uitzet' nodig hebt: kringloopwinkel en Action, alles voor een habbekrats.Alles leuk en wel, maar dat is meer als je op een ''normale'' manier op kamer gaat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 11 januari 2017 om 15:26
quote:Eindeloos schreef op 11 januari 2017 @ 14:58:
[...]
Alles leuk en wel, maar dat is meer als je op een ''normale'' manier op kamer gaat.
Je zult toch stappen moeten nemen, en TO slaapt nog niet onder een brug.
Ik neem verder aan dat de ruzie al een heel stuk minder wordt als TO laat zien dat ze daadwerkelijk bezig is een kamer te zoeken. Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
En 19 is nou ook weer niet te jong om op kamers te gaan.
[...]
Alles leuk en wel, maar dat is meer als je op een ''normale'' manier op kamer gaat.
Ik neem verder aan dat de ruzie al een heel stuk minder wordt als TO laat zien dat ze daadwerkelijk bezig is een kamer te zoeken. Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
woensdag 11 januari 2017 om 15:41
quote:orkenflow schreef op 11 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Om op deze manier binnen een week het huis te Moeten verlaten vind ik TO wel erg jong.
En kwetsbaar ook.
[...]
Om op deze manier binnen een week het huis te Moeten verlaten vind ik TO wel erg jong.
En kwetsbaar ook.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 11 januari 2017 om 16:07
woensdag 11 januari 2017 om 16:54
quote:GeorgeSand schreef op 11 januari 2017 @ 16:07:
[...]
Een week lijkt me onrealistisch.
Maar misschien weet TO het ook al 6 maanden. Nergens wordt er gezegd dat ze het net weet.Daar zou je misschien zo maar gelijk aan kunnen hebben, dan is er wel wat meer voorbereidingstijd...
[...]
Een week lijkt me onrealistisch.
Maar misschien weet TO het ook al 6 maanden. Nergens wordt er gezegd dat ze het net weet.Daar zou je misschien zo maar gelijk aan kunnen hebben, dan is er wel wat meer voorbereidingstijd...