uitlenen en niet ( makkelijk ) terugkrijgen
donderdag 18 september 2008 om 11:02
Als ik iets irritant vind is het wel wanneer iemand iets leent en het niet uit zichzelf terugbrengt . Voel ik me soms nog bezwaard ook , als ik zeg dat ik het terug wil . ( na weken )
Wij hebben eigenlijk alle apparaten etc. die we ooit nodig hebben gehad aangeschaft ( van plaktafel tot hogedrukspuit , van decoupeerzaag tot kruiwagen ) en ik vind het geen punt dat een ander dat leent ; maar dat ik vervolgens moet vragen of ik het weer terug mag..... dát stoort me enorm !
Wat heb jij uitgeleend en nooit teruggekregen , of kapot teruggekregen , of toen je het al niet meer nodig had ?
Of ben jij zelf iemand die bijvoorbeeld wél gras heeft maar standaard de grasmaaier van de buren leent ?
Wij hebben eigenlijk alle apparaten etc. die we ooit nodig hebben gehad aangeschaft ( van plaktafel tot hogedrukspuit , van decoupeerzaag tot kruiwagen ) en ik vind het geen punt dat een ander dat leent ; maar dat ik vervolgens moet vragen of ik het weer terug mag..... dát stoort me enorm !
Wat heb jij uitgeleend en nooit teruggekregen , of kapot teruggekregen , of toen je het al niet meer nodig had ?
Of ben jij zelf iemand die bijvoorbeeld wél gras heeft maar standaard de grasmaaier van de buren leent ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 18 september 2008 om 11:20
quote:Bikkie schreef op 18 september 2008 @ 11:15:
Ja lekker irritant is dat.
Mijn schoonvader had er een handje van om dat met gereedschap te doen.
Zo leende hij eens onze boormachine. Toen we deze na weken terug vroegen zei hij:" Wat dan, heb je 'm nodig ?"
Dát soort reacties bedoel ik dus !
We hadden 'm niet direct nodig maar we wilden 'm gewoon graag terug.
Nou dat vond hij maar onzin Ja, dat vinden kennelijk meer mensen ....
en we moesten de boormachine maar komen halen als we 'm nodig hadden. voel je je nog onnodig lullig ook , of jij niet ? Speciaal erheen om iets op te halen wat je niet direct nodig hebt maar omdat je het graag op je eigen kastplankje hebt liggen
Ik heb er toen op gestaan dat we 'm terug kregen. Vanaf dat moment vond mijn schoonvader mij een beetje een kenau denk ik.
Maar hij deed dat bij zijn andere zoon ook, gereedschap lenen en houden en als die zoon het dan zelf nodig had, mocht hij zijn eigen gereedschap bij pa weg halen. Maar als dat gereedschap dan kapot ging , gaf pa rustig dat kapotte gereedschap terug met de mededeling dat het kapot was.
O, hier gaat het dan bijvoorbeeld dat we een boormachine met boren uitlenen en de boortjes bot zijn .......als wij hem nodig hebben moeten we eerst boortjes gaan kopen á lekker duur ......
.
Ja lekker irritant is dat.
Mijn schoonvader had er een handje van om dat met gereedschap te doen.
Zo leende hij eens onze boormachine. Toen we deze na weken terug vroegen zei hij:" Wat dan, heb je 'm nodig ?"
Dát soort reacties bedoel ik dus !
We hadden 'm niet direct nodig maar we wilden 'm gewoon graag terug.
Nou dat vond hij maar onzin Ja, dat vinden kennelijk meer mensen ....
en we moesten de boormachine maar komen halen als we 'm nodig hadden. voel je je nog onnodig lullig ook , of jij niet ? Speciaal erheen om iets op te halen wat je niet direct nodig hebt maar omdat je het graag op je eigen kastplankje hebt liggen
Ik heb er toen op gestaan dat we 'm terug kregen. Vanaf dat moment vond mijn schoonvader mij een beetje een kenau denk ik.
Maar hij deed dat bij zijn andere zoon ook, gereedschap lenen en houden en als die zoon het dan zelf nodig had, mocht hij zijn eigen gereedschap bij pa weg halen. Maar als dat gereedschap dan kapot ging , gaf pa rustig dat kapotte gereedschap terug met de mededeling dat het kapot was.
O, hier gaat het dan bijvoorbeeld dat we een boormachine met boren uitlenen en de boortjes bot zijn .......als wij hem nodig hebben moeten we eerst boortjes gaan kopen á lekker duur ......
.
donderdag 18 september 2008 om 11:22
Ik heb er ook een enorme hekel aan als mensen jouw geleende dingen weer aan een ander uitlenen.
Ik had eens wat aan iemand uitgeleend en diegene had het weer doorgeleend. En die laatste raakte het kwijt. Ik moest er zelf achter aan en toen ik haar sprak zei ze heel nonchalant:"Ja, ik ben het kwijt. Jammer."
Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze het dan maar rap moest gaan zoeken want ik wilde het absoluut terug.
Haha, zij zal me ook wel een kenau gevonden hebben.
Ik had eens wat aan iemand uitgeleend en diegene had het weer doorgeleend. En die laatste raakte het kwijt. Ik moest er zelf achter aan en toen ik haar sprak zei ze heel nonchalant:"Ja, ik ben het kwijt. Jammer."
Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat ze het dan maar rap moest gaan zoeken want ik wilde het absoluut terug.
Haha, zij zal me ook wel een kenau gevonden hebben.
donderdag 18 september 2008 om 11:24
boeken! Ik krijg mijn boeken nooit terug. En elke keer als iemand vraagt of die een boek van me mag lenen twijfel ik omdat ik vermoed dat ik ze niet terug krijg. Maar ik leen het toch uit omdat het misschien deze keer toch anders gaat.
Maar nee, ... er zwerven heleboel boeken van mij over de wereld (ok, is overdreven)... maar ik mis ze!!
oh, en idd, als mensen iets dat ze van jou hebben geleend door lenen aan iemand anders! Dat vind ik echt niet leuk.
Maar nee, ... er zwerven heleboel boeken van mij over de wereld (ok, is overdreven)... maar ik mis ze!!
oh, en idd, als mensen iets dat ze van jou hebben geleend door lenen aan iemand anders! Dat vind ik echt niet leuk.
donderdag 18 september 2008 om 11:24
Het zal wat zijn zeg, dat je je gereedschap nodig hebt en dat je de hele buurt af moet om alles te verzamelen. "Ja het boormachine ligt hier op zolder. O, de bijbehorende boortjes? Die heb ik net uitgeleend aan buurman van nummer 40, maar die is op vakantie. Komp wel goe. Maar je dacht toch niet dat ik het je niet terug zou geven?!"
donderdag 18 september 2008 om 11:25
donderdag 18 september 2008 om 11:27
donderdag 18 september 2008 om 11:29
Erg vervelend zijn die dingen. Ik heb in een studentenhuis gewoond en bijna al die mensen waren ook vrienden van me. Dus dan leent die weleens een cdtje, die vriendin een truitje, en als ze dan gaan verhuizen gaat alles in de dozen, en zo ben ik echt veel kleding en cd's, dvd's enz kwijtgeraakt. Dus ik leen eigenlijk bijna nooit meer iets uit.
I can do anything i want, and so can you....
donderdag 18 september 2008 om 11:30
donderdag 18 september 2008 om 11:33
donderdag 18 september 2008 om 11:33
Ik heb wel eens een campingbedje uitgeleend en jaren later (toen er bij ons eindelijk een tweede op komst was), het ding teruggevraagd. Ik kreeg keurig een campingbedje terug, alleen was het een andere dan die ik had uitgeleend..(het ding was ook weer door-uitgeleend (zonder dat ik het wist) en zo heeft de wisseltruc plaats kunnen vinden waarschijnlijk). Vond het wel een beetje stom maar heb het er maar bijgelaten; dit bedje doet het ook prima.
donderdag 18 september 2008 om 11:34
Hier een slechte lener... Heb eens een boek geleend van een collega. Wilde het terug geven, maar ontdekte toen een koffievlek op de kaft die zeer waarschijnlijk door mijn toedoen erop gekomen is.
Had het boek wel op mijn bureau liggen, maar met intentie om een nieuwe te kopen en het nieuwe exemplaar aan collega te geven.
Hij komt bij me langs "Oh, je hebt het boek meegenomen zie ik!". Ik een rood hoofd "Hmmm, ja, nou ja, dat klopt, maar ik wil hem niet terug geven eigenlijk..."
Uiteindelijk zei hij, volgens mij, uit goed fatsoen dat die koffievlek hem ook had kunnen overkomen en dat ik hem maar gewoon terug moest geven en werd het een heel getouwtrek van "Maar ik wil een nieuwe kopen!" en "Dat hoeft niet joh!".
Eigenlijk weet ik zeker dat dat hem niet zou zijn overkomen! Hij is super netjes op zijn spullen. Volgens mij had hij veel liever een nieuw boek gehad! Ik heb nooit meer spullen van hem geleend!
Had het boek wel op mijn bureau liggen, maar met intentie om een nieuwe te kopen en het nieuwe exemplaar aan collega te geven.
Hij komt bij me langs "Oh, je hebt het boek meegenomen zie ik!". Ik een rood hoofd "Hmmm, ja, nou ja, dat klopt, maar ik wil hem niet terug geven eigenlijk..."
Uiteindelijk zei hij, volgens mij, uit goed fatsoen dat die koffievlek hem ook had kunnen overkomen en dat ik hem maar gewoon terug moest geven en werd het een heel getouwtrek van "Maar ik wil een nieuwe kopen!" en "Dat hoeft niet joh!".
Eigenlijk weet ik zeker dat dat hem niet zou zijn overkomen! Hij is super netjes op zijn spullen. Volgens mij had hij veel liever een nieuw boek gehad! Ik heb nooit meer spullen van hem geleend!
donderdag 18 september 2008 om 11:36
donderdag 18 september 2008 om 11:37
quote:duploo schreef op 18 september 2008 @ 11:34:
Uiteindelijk zei hij, volgens mij, uit goed fatsoen dat die koffievlek hem ook had kunnen overkomen en dat ik hem maar gewoon terug moest geven
Volgens mij had hij veel liever een nieuw boek gehad! Ik heb nooit meer spullen van hem geleend!Waarom heb je die man dan bijv. niet een boekenbon gegeven ? Of zeg ik nu iets heel stoms ?
Uiteindelijk zei hij, volgens mij, uit goed fatsoen dat die koffievlek hem ook had kunnen overkomen en dat ik hem maar gewoon terug moest geven
Volgens mij had hij veel liever een nieuw boek gehad! Ik heb nooit meer spullen van hem geleend!Waarom heb je die man dan bijv. niet een boekenbon gegeven ? Of zeg ik nu iets heel stoms ?

donderdag 18 september 2008 om 11:39
Een voormalig vriendin uit 't buitenland is me sinds februari dit jaar 150 euro schuldig en verzint smoezen om er onderuit te kunnen. Nu smste ze dat ze het een maand geleden heeft opgestuurd (overmaken kan ze niet want geen bankrekening) en dat ik het al zou moeten hebben. Maar ik heb niets aangetekends ontvangen. Gewoon lulkoek dus. Bahbah, wat kun je je soms in mensen vergissen.
donderdag 18 september 2008 om 11:40
Ik baal er ook van dat ik achter mijn eigen spullen aan moet. Ook vind ik het niet leuk als het altijd éénrichtingsverkeer is. Mijn schoonmoeder vindt boeken te duur dus leent ze altijd mijn boeken. Ik vind het juist leuk als dat visa versa gaat. Dan koop jij eens een boek en dan de ander.
Maar goed mijn schoonmoeder en geld uitgeven.....die heeft het altijd over hoe duur alles is en wat waar in de aanbieding is. Heel interresant maar goed ik dwaal af.
Maar goed mijn schoonmoeder en geld uitgeven.....die heeft het altijd over hoe duur alles is en wat waar in de aanbieding is. Heel interresant maar goed ik dwaal af.
donderdag 18 september 2008 om 11:45