Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Hee NiekyD, ik was al gestopt met roken en had een oude e-sigaret uit de kast gehaald ( in het verleden vaker geëxperimenteerd met e-sigaretten ) opgeladen en alleen gebruikt als ik bang was om weer naar de sigaretten te grijpen. Die diende dus voor de zwakke momenten in mijn stop periode.
Pas wéken nadat ik gestopt was zag ik toevallig de Joyetech AIO en heel veel flesjes met liquid en daar werd ik nieuwsgierig naar. De Joyetech AIO beviel me zo goed dat ik daardoor helemaal niet meer heb omgekeken naar sigaretten en mijn oude bejaarde e-sigaret.

Wil je wel stoppen met roken? Want dat lijkt me niet onbelangrijk :)
Supersas, ik lees vanalles over coils schoonmaken in wodka voor hergebruik. Heb jij dat al eens geprobeerd als ondernemende DIY veepster?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bobby, ja ik wil stoppen en nee ik wil niet stoppen. Duidelijk he. IK wil dus gewoon een alternatief en dampen lijkt ideaal. Ik vind het ook lekker (en word heel hebberig van al die liquids). Het probleem is dus alleen het echt loslaten van die sigaret of zo...pff
2,5 jaar geleden had ik mijn eerste gekocht en was al na 2 dagen gestopt met het gewone roken.
Ik had nogal veel shag liggen en ben toen na enkele weken weer begonnen met roken. Was ook nooit mijn plan om alleen nog maar te vapen...
Daarna weer een tijd beide en nu sinds enkele maanden compleet overgestapt op alleen vapen.
Eerst nam ik nog altijd sigaretten mee als ik de deur uitging, maar nu dus niet meer.
Maar rookte altijd tussen de 30 en 40 sigaretten per dag, met vapen waren er dat nog maar 10. Heb een tijdje gedaan dat ik er 2 a 3 per dag rookte en nu vind ik het net zo fijn om gelijk de vaper in m'n mond te steken aan het begin van mijn dag i.p.v. een sigaret.
Het was denk vooral het idee.
Misschien dan ook een idee voor jou Nieky, om alleen na het wakker worden, eten en voor het slapen een shaggie te roken?
Het is denk vooral het gemis van het shaggie/sigaret vasthouden.
Maar nu vind ik het dus vooral fijn om die vaper in hand te hebben. En je kan hem gewoon op je borst leggen of op de bank als je ligt.
Mijn asbakken vielen ook nogal eens over de vloer, dat probleem is nu ook verholpen :P
Bruise schreef:
07-12-2017 17:45
Misschien dan ook een idee voor jou Nieky, om alleen na het wakker worden, eten en voor het slapen een shaggie te roken?
Het is denk vooral het gemis van het shaggie/sigaret vasthouden.
Maar nu vind ik het dus vooral fijn om die vaper in hand te hebben. En je kan hem gewoon op je borst leggen of op de bank als je ligt.
Mijn asbakken vielen ook nogal eens over de vloer, dat probleem is nu ook verholpen :P
Ik vind dit wel een goed idee, gewoon een aantal vaste momenten met mezelf afspreken. Haalt misschien ook de druk wat weg dat ik voor mezelf "moet".
Kijk, dit was mijn e-sigaret in nood voordat ik de AIO ontdekte. Er moesten cartridges in met de keuze uit maar 3 smaken :P

Afbeelding
NiekyD schreef:
07-12-2017 17:56
Ik vind dit wel een goed idee, gewoon een aantal vaste momenten met mezelf afspreken. Haalt misschien ook de druk wat weg dat ik voor mezelf "moet".
Druk opleggen en moeten maakt het lastig om te stoppen. Je moet er klaar voor zijn. Ik ben ervan overtuigd dat dat moment voor jou ook gaat komen!

Bobby-pin, wat voor coils heb je nu? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar heb er wel vaker over gehoord. In moet even kijken in mijn spullen wat ik ook alweer had voor pre-Made coils. Maar op een gegeven haalde ik die ook gewoon uit elkaar om het katoen te vervangen. Ben eten aan het koken maar zal straks even kijken. Zakje katoen kost namelijk geen drol.
Ik heb fabriekscoils, de coils die bij de Aspire zijn geleverd. De nummers, Ohms, onthoud ik nooit zo goed. Zal kijken of ik daar ook een plaatje van kan plakken.
Eet smakelijk!

Afbeelding
Aspire Atlantis coil head rewick
Als je daarop zoekt op YouTube kom je bij een tutorial die laat zien dat je fabriekscoils kunt rewicken, voorzien van nieuw katoen dus. Het lijkt ingewikkeld en onmogelijk, maar ik heb het ook gedaan en je krijgt er vanzelf handigheid in.
Het belangrijkste is de plaatsing van de metalen uiteinden, maar dat laat hij goed zien. Op een gegeven ogenblik krijg je echt handigheid in en kun je je coils hergebruiken. Je hebt wat huis-tuin en keuken gereedschap nodig en katoen. Dat kun je goedkoop bestellen op ali.
Ik deed gewoon de tutorial opzetten en dan telkens op pauze zetten en de stap maken. Kijk maar of je het wat vindt!
Nieky, jaren geleden ook een stop poging gedaan met een e sigaret. Maar bleef daarnaast ook steeds roken.

Inmiddels volledig gestopt met roken en alleen nog dampen
Mis de sigaret ook niet, vind dampen lekkerder.

Dampen is eveneens verslavend. Mijn man was gestopt zonder e smoker maar zit de laatste tijd aan mijn dampers te trekken. Gisteravond toen hij aan het werk was zei hij wel nu meer trek te hebben.
Maar goed, ik voel me er wel veel gezonder bij en zou ook echt niet meer willen roken.
Overigens had ik wel afkickverschijnselen toen ik stopte met roken ondanks gebruik e smoker.
Bobby-Pin schreef:
06-12-2017 14:24
Ooooooooooooooooooooooooooooooooooh WOW!

Deze is lekker!
Hahaha dat klinkt entohousiast, word helemaal nieuwsgierig! Hoe heet je damper ook alweer ??
Bruise schreef:
05-12-2017 01:54
Nu vul ik bij de eleaf pico ongeveer 1 keer per dag. Met flesjes van 30ml kan ik dus een dikke week vooruit?

Welk merk en bij wie heb je hem gekocht? Ik denk dat ik het bij hangda/hangsen hou die ik bij fasttech bestel.
Exlucig Diamond label. Haal ze vaak bij Primera, daar bestellen ze nu de sigarensmaak en die bevalt me steeds het beste.
Supersas09 schreef:
07-12-2017 21:27
Aspire Atlantis coil head rewick
Als je daarop zoekt op YouTube kom je bij een tutorial die laat zien dat je fabriekscoils kunt rewicken, voorzien van nieuw katoen dus. Het lijkt ingewikkeld en onmogelijk, maar ik heb het ook gedaan en je krijgt er vanzelf handigheid in.
Het belangrijkste is de plaatsing van de metalen uiteinden, maar dat laat hij goed zien. Op een gegeven ogenblik krijg je echt handigheid in en kun je je coils hergebruiken. Je hebt wat huis-tuin en keuken gereedschap nodig en katoen. Dat kun je goedkoop bestellen op ali.
Ik deed gewoon de tutorial opzetten en dan telkens op pauze zetten en de stap maken. Kijk maar of je het wat vindt!
Dank je wel. Super cool dat jij dit allemaal weet, Supersas!
Monti schreef:
08-12-2017 08:09
Hahaha dat klinkt entohousiast, word helemaal nieuwsgierig! Hoe heet je damper ook alweer ??
De Aspire Premium starterkit. Leuk kerstcadeautje voor je vriend, ik weet zeker dat jij dan zijn vaper gaat gebruiken i.p.v. andersom :D
Bobby-Pin schreef:
08-12-2017 15:59
De Aspire Premium starterkit. Leuk kerstcadeautje voor je vriend, ik weet zeker dat jij dan zijn vaper gaat gebruiken i.p.v. andersom :D
Oja die was het. Beter nog dan de ego mini??

Ik zei al tegen mijn man koop je eigen smokie :mad: Wil ie niet, hij wil alleen smoken thuis. Dus lurkt die aan de mijne :-?
Zet er een roze mondstuk op of doe er een smaakje in welke hij niet blieft.
Bobby-Pin schreef:
08-12-2017 15:54
Dank je wel. Super cool dat jij dit allemaal weet, Supersas!
8-) Lang geleden dat iemand me cool noemde! Dank u!
Crap zeg, als dus quote kan je terug lezen en reageren...
Oh ja, Monti, ik zie een leuk cadeautje voor je man onder de boom! Er zijn ook stoere dampers!
Supersas09 schreef:
08-12-2017 19:46
8-) Lang geleden dat iemand me cool noemde! Dank u!
Crap zeg, als dus quote kan je terug lezen en reageren...
:D
@Bruise, Duitse hunk probeert hier een e-sigaret uit die wel wat voor jou is let niet op zijn slechte kledingkeuze

https://www.youtube.com/watch?v=RDbprFNjlo0&t=94s
Lol, die zit op zijn zolderkamertje bij ouders thuis?
Met dat ding sla je iemand zijn hersens in!

Zijn kledingkeuze vind ik overigens een pluspunt :flirting:
Hahaha, ik vond het nogal ton sur ton, maar hij kan veel hebben.
Ik ben er zojuist achter gekomen dat Duitse hunk Thomas heet en ik heb 'm ook al op mijn Facebook :flirting: :flirting: :flirting: :love:
Hij heb ook een leuk katje! die zie je rond minuut 7 van rechts naar links achter de bank lopen en dan blijft hij daar zitten. :verliefd:
Bruise schreef:
09-12-2017 01:21
Hij heb ook een leuk katje! die zie je rond minuut 7 van rechts naar links achter de bank lopen en dan blijft hij daar zitten. :verliefd:
Ach ja, die Katze, hij heeft er meerdere, voor elk filmpje één :D
Op zijn Steamshot FB pagina heeft hij nog meer leuke filmpjes met nogal aparte e-sigaretten.

Dat je die poes hebt opgemerkt, dat betekent dat je goed hebt opgelet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven