Vast wel herkenning!

03-05-2016 14:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hebben jullie ook vaak een sterk voornemen om bij een bepaald besluit te blijven?

B.v. Wanneer je doorhebt dat dingen niet voor je werken, je besluit dat je er klaar mee bent, je geeft jezelf een soort van high vife, bedenkt een nieuwe strategie om bijvoorbeeld, met die bijdehandte collega om te gaan, je stalkende ex.., name it..

Hoe komt het dat je een belangrijk besluit toch niet nakomt?

Hoe zetten jullie jezelf (zonder egoïsme) op de eerste plaats?

Ik ben zo vaak teleurgesteld in mezelf omdat ik weer niet op mijn strepen heb gestaan, maar ondertussen heb ik steeds minder respect voor mezelf.

Hoe blijf je 'dicht bij jezelf' en neem je je eigen mening minstens zo serieus als de mening van een ander over JOU?
Als iets echt strookt met mijn persoonlijke waarden en normen, sta ik echt op mijn strepen. Als het alleen maar" vervelend" is en de wereld niet vergaat zogezegd, haal ik gewoon mijn schouders op.
Waar is dit onderzoekje voor bedoelt ?
Niet geschoten is altijd mis
Geen herkenning, sorry. Ik ben principeloos, ruggengraatloos en totaal inconsequent
Ik heb wel principes maar ik kijk ook altijd wat ze me opleveren. Soms is het me dan gewoon niet waard. In een relatie denk ik wel eens wil ik gelijk hebben of gelukkig zijn. Meestal gelukkig maar soms ook gelijk.

Ik baal er dan ik niet van. Ik baal alleen wel eens als ik uit onzuivere motieven principes laat varen. Maar meestal doe ik het met de beste bedoelingen dus dan mag het.
quote:Rocinante schreef op 03 mei 2016 @ 15:08:

Geen herkenning, sorry. Ik ben principeloos, ruggengraatloos en totaal inconsequent

Ik dacht even dat ik mijn eigen reactie al geplaatst had, maar jij bent het.

Dit dus.

Het leven is een voortdurend sterven en dat is nou eenmaal geen feest.
Is idd soort van onderzoekje. Hoe komt het dat je jezelf na een beslissing toch weer niet serieus neemt, en de mening van anderen zoo belaangrijk vindt?

Misschien een assertiviteits cursus proberen. .
Nooit last van. De beslissingen die ik neem kan ik onderbouwen en als ik er vanaf wijk ook.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
En de mening van anderen kan ik boeiend vinden, maar zijn niet bepalend.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
High vife???

Ik vind het trouwens niet zo herkenbaar. Maar ik ben ook een beetje koppig. Dus als ik iets besluit dan hou ik eraan vast. Ik laat me alleen overtuigen door mezelf, niet door anderen.
quote:Moirai schreef op 03 mei 2016 @ 15:17:

Nooit last van. De beslissingen die ik neem kan ik onderbouwen en als ik er vanaf wijk ook.

Precies dit.

De aanname in de topictitel is dus onterecht.........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik neem gewoon nooit beslissingen. Dan heb je er ook geen last van
Ik ben zo wispelturig als de pest. Maar weet ook goed wat ik wil. Of toch niet. Ach ja zeg t maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven