Veluwse Bron

03-02-2015 17:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik was benieuwd naar ervaringen over de Veluwse Bron.

Ik ga volgende week voor het eerst er naartoe, het lijkt mij heerlijk even lekker ontspannen.

Alleen heb ik totaal geen ervaring met naar een sauna te gaan, heeft iemand tips of ervaringen om te delen, hoe zit het bv met het omkleden daar?

Ik heb begrepen dat het makkelijk is om een eigen badjas mee te nemen.

Ik hoor graag van jullie hoe het voor jullie was toen je daar kwam, en eventuele tips
Baby.It's.My.World.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, groot, nieuw, schoon, alleen vond ik persoonlijk er niets aan. Eten ook niet bijzonder maar wel prijzig. Het is te groot en te veel mensen. Ik zou kiezen voor iets kleinschaliger. Maar dat is echt heel persoonlijk.

Mijn vriendin met wie ik was vind het fantastisch daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook super. Een van mijn favoriete sauna's. Echt een dagje vakantie.

Ik neem nooit badjas en handdoek mee, dat gesleep met die natte zooi naar huis, brr. Ik huur alles en gooi na afloop alles zo daar in de wasmand. Ideaal.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Deze sauna ken ik niet maar ik hoor goede verhalen.



En het omkleden zal in een grote kleedkamer zijn neem ik aan. .. Hoe bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn grote kleedkamers met kluisjes. Je krijgt een polsbandje, daarmee gaat je kluisje open en je consumpties worden er ook mee gescand. Als je 'uitcheckt' betaal je alles in 1x.

Ik neem altijd alles mee(badjas, handdoeken, slippers).

Een set huren kost 19 euro en dat vind ik zonde van het geld.
Veluwse Bron is prima wat mij betreft. Lekker ruim (veel buiten).



Omkleden doe je in de kleedkamers (wel net een doolhof de eerste keer, maar uit eindelijk kom je wel ergens uit). Ik neem eigen badjas mee en slippers heb je ook nodig. Die kun je ook huren of kopen, net wat je wil. Je komt dus binnen, krijgt een polsbandje waarmee je je kluisje kan openen/sluiten. Je kleedt je uit en trekt je badjas en slippers aan, je neemt een handdoek mee. Overige spullen laat je in je kluisje. Er zijn ook plastic tasjes die je kan gebruiken als je iets wil meenemen zoals een boek, flesje water, bril enz. Je gaat op zoek naar de sauna's (heeft lang geduurd voordat ik niet verdwaalde bij die kleedkamers!) eerst spoel je je af onder de douche, daarna kan je doen wat je wil.



Het eten vind ik gewoon gemiddeld, maar zoals bij alle sauna's redelijk aan de prijs voor wat je krijgt, maar je kan toch nergens anders heen! Wel veel betere prijs-kwaliteitverhouding dan bijv. Elysium. Het hoort er gewoon bij denk ik maar. Verder vind ik de variatie in sauna's en baden wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Als je je eigen spullen meeneemt vind ik het altijd fijn om twee handdoeken mee te brengen: 1 om op te zitten en 1 om je mee af te drogen. Slippers en een badjas heb je ook nodig. Huren kan ook altijd en is ook wel lekker luxe hoor. Verder is een flesje water ook prettig, en misschien een boek of een tijdschrift.

Ik vond de Veluwse Bron fijn!



Wat bedoel je met hoe zit het met omkleden? Je kleed je uit en dan doe je je badjas aan, maar er zijn geen hokjes want je loopt verder toch gewoon in je blote kont rond.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
ik was vergeten te melden dat ik op een dinsdag ga, dus met badkleding, ik bedoel ermee zijn er ook "eigen" hokjes waar je je rustig kan omkleden?
Baby.It's.My.World.
quote:babyitsmyworld schreef op 03 februari 2015 @ 19:07:

ik was vergeten te melden dat ik op een dinsdag ga, dus met badkleding, ik bedoel ermee zijn er ook "eigen" hokjes waar je je rustig kan omkleden?Dat is er niet. Als je niet durft om te kleden in de grote ruimte kun je je bikini vast onder je kleding aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Op badkledingdag zijn er meestal wel gescheiden kleedkamers (mannen/vrouwen apart).
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 03 februari 2015 @ 18:14:

Als je je eigen spullen meeneemt vind ik het altijd fijn om twee handdoeken mee te brengen: 1 om op te zitten en 1 om je mee af te drogen. Slippers en een badjas heb je ook nodig. Huren kan ook altijd en is ook wel lekker luxe hoor. Verder is een flesje water ook prettig, en misschien een boek of een tijdschrift.



Ik neem altijd nog meer handdoeken mee zelfs.

Twee voor tijdens de sauna en 1 voor erna (douchen en dan een echte droge handdoek voor ik de auto in ga) en 1 voor mijn haar.
Als je niet eens een paar tellen in je blote kont durft te staan tijdens het omkleden, heb je werkelijk niets in een sauna te zoeken. Laat staan met badkleding.



Neem dan thuis een paar wisseldouches, dat heeft meer effect. Echt, dat die sauna's daarin meegaan, te triest.
quote:lilyofthevalley schreef op 04 februari 2015 @ 08:45:

Als je niet eens een paar tellen in je blote kont durft te staan tijdens het omkleden, heb je werkelijk niets in een sauna te zoeken. Laat staan met badkleding.



Neem dan thuis een paar wisseldouches, dat heeft meer effect. Echt, dat die sauna's daarin meegaan, te triest.



Waarom nou zo reageren?



Misschien vind ze het de volgende keer zo lekker dat ze de gene laat varen. Niks mis mee.

Ik vond de eerste keer sauna best spannend en toen ik jonger was ging ik gewoon niet omdat ik niet bloot wilde. Later besefte is pas wat ik gemist had.
Omdat dit zo ongeveer het enige onderwerp is waar ik geen genuanceerde mening over heb. In een nat en klam badpak werkt een sauna gewoonweg niet. En dat daar hele dagen aan opgeofferd moeten worden vind ik het toppunt van commercie.



Kan er niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier slechte ervaringen met de Veluwse bron. Toen hij net open was het een leuke klantgerichte sauna. Na mate hij groeide verdween de service en kwaliteit. De laatste keer letsel opgelopen bij een behandeling, maar de klacht werd niet serieus genomen. Werd niet serieus op in gegaan, maar moest bewijs leveren dat dit echt waar was. Geen excuus oid gekregen. Kom er uiteraard nooit meer. Ga nu naar een kleinere sauna die zich richt op kwaliteit en niet op kwantiteit.
Alle reacties Link kopieren
De sauna met je badpak aan. Hahahaha. Dat is net zoiets als naar het tropisch strand gaan met je broek en jas aan.



Kom op zeg, alles uit. Iedereen is bloot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven