Verkleinwoorden, gádverdamme
dinsdag 4 mei 2010 om 00:11
Tijd voor mijn grote ergernis. Verkleinwoorden. Ik neem gewoon niemand serieus die continu verkleinwoorden gebruikt. Ik word er agressief van.
Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein
Vleesje <===== nekschot
Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf
Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter
Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood
Ben ik de enige met dit ergernisje?
Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein
Vleesje <===== nekschot
Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf
Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter
Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood
Ben ik de enige met dit ergernisje?
dinsdag 4 mei 2010 om 15:03
quote:dreamer schreef op 04 mei 2010 @ 14:58:
Pot Moonlight, gewoon een pot koffie
Oja dat kan ook.
En een bakkie is toch net zo hard een verkleinwoord? Dan kan ik ook een koppie koffie gaan drinken of een glaasie bier met een bakkie chips of een bakkie nootjes.
Pot Moonlight, gewoon een pot koffie
Oja dat kan ook.
En een bakkie is toch net zo hard een verkleinwoord? Dan kan ik ook een koppie koffie gaan drinken of een glaasie bier met een bakkie chips of een bakkie nootjes.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

dinsdag 4 mei 2010 om 15:42

dinsdag 4 mei 2010 om 16:31
dinsdag 4 mei 2010 om 16:32
Wij wonen al een paar jaar niet meer in Nederland dus ik hoor maar heel weinig mensen Nederlands praten en m'n online vriendinnetjes hebben gelukkig genoeg gezond verstand om normaal te schrijven.
Ik dacht dus dat groentjes een veel voorkomende schrijffout was totdat het ineens tot me doordrong: het is geen fout, die troelen denken dat ze leuk zijn! Oh dear
Afgelopen weekend was ik op zoek naar een Nederlands recept voor een weight watchers soep voor de zondagse lunch (vind het leuk om m'n Amerikaanse vrienden te martelen vermaken met m'n Hollandse kookkunsten).
Kwam ik het ene na het andere recept tegen met 'groentjes' erin. En vleesjes, vooral kippevleesjes. Waarom is het dan niet kippetjesvleesje?
Viel me trouwens gisteren ineens op dat ze hier in Amerika ook aan babytalk doen. Vooral Wonder Pets Babytalk. Dan is iets 'sewious' i.p.v. serious. Of iemand heeft een boohbooh en dat gaat dan over een volwassen vrouw. Waarom doen vrouwen dat toch? Zou het in elke cultuur voorkomen? Denken vrouwen dat ze kinds moeten doen om 'schattig' te zijn? Alhoewel, heb hier ook een paar voorbeelden van mannen met een sewious probleem gelezen. "Lik aan m'n borstjes"
Ik dacht dus dat groentjes een veel voorkomende schrijffout was totdat het ineens tot me doordrong: het is geen fout, die troelen denken dat ze leuk zijn! Oh dear

Afgelopen weekend was ik op zoek naar een Nederlands recept voor een weight watchers soep voor de zondagse lunch (vind het leuk om m'n Amerikaanse vrienden te martelen vermaken met m'n Hollandse kookkunsten).
Kwam ik het ene na het andere recept tegen met 'groentjes' erin. En vleesjes, vooral kippevleesjes. Waarom is het dan niet kippetjesvleesje?
Viel me trouwens gisteren ineens op dat ze hier in Amerika ook aan babytalk doen. Vooral Wonder Pets Babytalk. Dan is iets 'sewious' i.p.v. serious. Of iemand heeft een boohbooh en dat gaat dan over een volwassen vrouw. Waarom doen vrouwen dat toch? Zou het in elke cultuur voorkomen? Denken vrouwen dat ze kinds moeten doen om 'schattig' te zijn? Alhoewel, heb hier ook een paar voorbeelden van mannen met een sewious probleem gelezen. "Lik aan m'n borstjes"