Verkleinwoorden, gádverdamme
dinsdag 4 mei 2010 om 00:11
Tijd voor mijn grote ergernis. Verkleinwoorden. Ik neem gewoon niemand serieus die continu verkleinwoorden gebruikt. Ik word er agressief van.
Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein
Vleesje <===== nekschot
Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf
Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter
Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood
Ben ik de enige met dit ergernisje?
Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein
Vleesje <===== nekschot
Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf
Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter
Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood
Ben ik de enige met dit ergernisje?
dinsdag 4 mei 2010 om 00:33
Hansje, uitkijkje doen he?
Ik zeg weleens 'doe mij maar een Russisch watertje' maar dan is het duidelijk wat ik bedoel. Ik kastijd mezelf ook elke keer dat ik een verkleinwoord gebruik. Gelukkig is dat niet vaak.
Mannen die het hebben over 'mijn eikeltje is zo gevoelig.' Doodknuppelen. Of: kéihard uitlachen.
Ik zeg weleens 'doe mij maar een Russisch watertje' maar dan is het duidelijk wat ik bedoel. Ik kastijd mezelf ook elke keer dat ik een verkleinwoord gebruik. Gelukkig is dat niet vaak.
Mannen die het hebben over 'mijn eikeltje is zo gevoelig.' Doodknuppelen. Of: kéihard uitlachen.

dinsdag 4 mei 2010 om 00:40
Okee ik maak me bekend: ik heb "Ben je malletjes" gestemd
Verkleinwoorden kunnen soms niet anders. Zoals de plaatjes die je ging plakken. Platen plakken betekent niet hetzelfde.
En hebben jullie wel eens een akkefie met een zeepaard gehad? Vanwege die sneeuwklok op de nachtkast? Een ongeluk met een sv is heel wat anders dan een ongelukje. En als dat dan een slippertje was heeft dat niks met klein schoeisel van doen.
Duss.... ik blijf lekker gewoontjes met mijn verkleinwoordjes praten
Verkleinwoorden kunnen soms niet anders. Zoals de plaatjes die je ging plakken. Platen plakken betekent niet hetzelfde.
En hebben jullie wel eens een akkefie met een zeepaard gehad? Vanwege die sneeuwklok op de nachtkast? Een ongeluk met een sv is heel wat anders dan een ongelukje. En als dat dan een slippertje was heeft dat niks met klein schoeisel van doen.
Duss.... ik blijf lekker gewoontjes met mijn verkleinwoordjes praten
dinsdag 4 mei 2010 om 00:41