Verkleinwoorden, gádverdamme
dinsdag 4 mei 2010 om 00:11
Tijd voor mijn grote ergernis. Verkleinwoorden. Ik neem gewoon niemand serieus die continu verkleinwoorden gebruikt. Ik word er agressief van.
Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein
Vleesje <===== nekschot
Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf
Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter
Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood
Ben ik de enige met dit ergernisje?
Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein
Vleesje <===== nekschot
Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf
Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter
Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood
Ben ik de enige met dit ergernisje?

dinsdag 4 mei 2010 om 00:44
Ik kom wel eens op de A2 's morgens van A'dam naar Den Bosch een lichtblauwe Ferari tegen, die altijd 87 rijdt op de rechterweghelft. Dan heb je toch een autotje hoor, hoe je het wendt of keert, die ouwe roetTalbot Horizon die wel doorrijdt voor me op links is dan toch meer auto, maar dan van iemand met minder centjes dus.

dinsdag 4 mei 2010 om 00:45
Nog erger dan verkleinwoorden is die babytaal die sommige vrouwen (vooral) gebruiken. Dan hebben ze een nieuwe, tweedehands auto gekocht en dan hebben ze het over hun 'nieuwe toetoet'. En dan niet eens tegenover hun 3-jarig buurjongetje (in dit geval is -tje toch geoorloofd?), maar gewoon tegen hun dinnetjes collegaatjes kenissen van het schoolplein.
dinsdag 4 mei 2010 om 00:47
quote:Starshine schreef op 04 mei 2010 @ 00:45:
Nog erger dan verkleinwoorden is die babytaal die sommige vrouwen (vooral) gebruiken. Dan hebben ze een nieuwe, tweedehands auto gekocht en dan hebben ze het over hun 'nieuwe toetoet'. En dan niet eens tegenover hun 3-jarig buurjongetje (in dit geval is -tje toch geoorloofd?), maar gewoon tegen hun dinnetjes collegaatjes kenissen van het schoolplein.Die ken ik gelukkig niet. Jammer genoeg zijn er wel vele honderden forummers die het volstrekt normaal vinden hun vriend/man/partner of zoon Meneer te noemen of hun dochter Mevrouw. Voor kinderen wordt dit trouwens bij voorkeur gebruikt als ze onder de zes zijn. Afschuwelijk.
Nog erger dan verkleinwoorden is die babytaal die sommige vrouwen (vooral) gebruiken. Dan hebben ze een nieuwe, tweedehands auto gekocht en dan hebben ze het over hun 'nieuwe toetoet'. En dan niet eens tegenover hun 3-jarig buurjongetje (in dit geval is -tje toch geoorloofd?), maar gewoon tegen hun dinnetjes collegaatjes kenissen van het schoolplein.Die ken ik gelukkig niet. Jammer genoeg zijn er wel vele honderden forummers die het volstrekt normaal vinden hun vriend/man/partner of zoon Meneer te noemen of hun dochter Mevrouw. Voor kinderen wordt dit trouwens bij voorkeur gebruikt als ze onder de zes zijn. Afschuwelijk.
dinsdag 4 mei 2010 om 00:48
quote:Vl43inder schreef op 04 mei 2010 @ 00:44:
Ik kom wel eens op de A2 's morgens van A'dam naar Den Bosch een lichtblauwe Ferari tegen, die altijd 87 rijdt op de rechterweghelft. Dan heb je toch een autotje hoor, hoe je het wendt of keert, die ouwe roetTalbot Horizon die wel doorrijdt voor me op links is dan toch meer auto, maar dan van iemand met minder centjes dus.Ik zag eens een géle Ferrari voor het Hilton staan. Ik wilde echt naar binnen lopen om te vragen van wie die kekke wagen was, om 'm vervolgens kapot te schelden. Vast een midlifecrisismeneertje die het niet helemaal begrepen heeft, het stakkertje.
Ik kom wel eens op de A2 's morgens van A'dam naar Den Bosch een lichtblauwe Ferari tegen, die altijd 87 rijdt op de rechterweghelft. Dan heb je toch een autotje hoor, hoe je het wendt of keert, die ouwe roetTalbot Horizon die wel doorrijdt voor me op links is dan toch meer auto, maar dan van iemand met minder centjes dus.Ik zag eens een géle Ferrari voor het Hilton staan. Ik wilde echt naar binnen lopen om te vragen van wie die kekke wagen was, om 'm vervolgens kapot te schelden. Vast een midlifecrisismeneertje die het niet helemaal begrepen heeft, het stakkertje.

dinsdag 4 mei 2010 om 00:51
quote:hans66 schreef op 04 mei 2010 @ 00:50:
En bij een nachtkast denk ik aan een grote kast, volgepropt met dingen die normaal in een echt nachtkastje liggen. Dat is alleen iets voor iemand met een extreme verzamelwoede.Reken maar dat wat bij mij in m'n nachtkastje ligt bijna in een nachtkast moet Hans.
En bij een nachtkast denk ik aan een grote kast, volgepropt met dingen die normaal in een echt nachtkastje liggen. Dat is alleen iets voor iemand met een extreme verzamelwoede.Reken maar dat wat bij mij in m'n nachtkastje ligt bijna in een nachtkast moet Hans.
dinsdag 4 mei 2010 om 00:52
quote:Digitalis schreef op 04 mei 2010 @ 00:49:
Je nieuwe toetoet. Kom op mensen, wie wil die toetoet nu níet in de fik steken? Liefst met dinnetje erin?
(Gezinswagen met een gele sticket met 'baby on board,' daar mag je echt met anti-tankgeschut op vuren)die heeft mn papaatje er pas op geplakt op zn toettoet... vraag me niet wrom vond ie glappig ofzootjes...
Je nieuwe toetoet. Kom op mensen, wie wil die toetoet nu níet in de fik steken? Liefst met dinnetje erin?
(Gezinswagen met een gele sticket met 'baby on board,' daar mag je echt met anti-tankgeschut op vuren)die heeft mn papaatje er pas op geplakt op zn toettoet... vraag me niet wrom vond ie glappig ofzootjes...