Verkleinwoorden, gádverdamme

04-05-2010 00:11 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor mijn grote ergernis. Verkleinwoorden. Ik neem gewoon niemand serieus die continu verkleinwoorden gebruikt. Ik word er agressief van.

Een klein huisje <=== een klein huis ís al klein

Vleesje <===== nekschot

Groentjes <====== verbrijzelde knieschijf

Een stukje bewustwording <==== dubbele longontsteking met veel etter

Verkleinwoordje <===== langzame zeer, zéér pijnlijke dood

Ben ik de enige met dit ergernisje?

Haat jij verkleinwoorden?

Totaal aantal stemmen: 132

Ja (41%)
Nee (25%)
Ben je malletjes (34%)
Lijkt me wel heel spannend om zomaar naar Amerika te vertrekken om daar een jaar te gaan wonen.. Heb ik wel bewondering voor.. Ik zou dat dus niet durven.. Er is te veel wat me hier bindt en wat ik zou missen, maar het is wel een enorme ervaring.. Met een gehalveerde bevvolking kun je daar waarschijnlijk voor weinig geld een leuk huis kopen!..
We gaan maar een jaar hoor! Emigreren voor watjes dus

Maar je kan daar inderdaad vrijstaande huizen kopen voor een dollar of 100. Soms zelfs voor 1 dollar. zoals deze.

Diep triest.
quote:yette schreef op 04 mei 2010 @ 02:42:

Maar je kan daar inderdaad vrijstaande huizen kopen voor een dollar of 100. Soms zelfs voor 1 dollar. [afbeelding]Voor 1 dollar?... nou zeg ... heeft alleen maar een likje verf nodig.. is geen geld!..
Juist. Een paleisje Leuke buurt ook. Je hoeft je echt geen zorgen te maken om je kinderen. Die vinden gezellig aansluiting bij een gang.
quote:yette schreef op 04 mei 2010 @ 02:49:

Juist. Een paleisje Leuke buurt ook. Je hoeft je echt geen zorgen te maken om je kinderen. Die vinden gezellig aansluiting bij een gang.Hoe oud zijn de kids?.. En komen jullie wel in een goede buurt te zitten?.. Heb je daar uberhaupt al vrienden of familie?
Hmmm. We gaan wel wat off topicje.
Ja je hebt gelijk..wil daar dan ook mijn excuusjes voor aanbieden..
Mijn man heeft er Amerikaanse collega's die helpen met het zoeken van een huis en scholen. We willen ongeveer 30 km van Detroit gaan wonen. Waar wordt voor mij een verrassing, want mijn man gaat over twee weken vooruit om daar allles te regelen, terwijl ik hier de boel afsluit. De kinderen en ik vertrekken na dit schooljaar pas.

Onze kinderen zijn trouwens 13, 11, 9 en bijna 5.
Edit:

Mijn mannetje heeft er Amerikaanse collegaatjes die helpen met het zoeken van een huisje en scholen. We willen ongeveer 30 km van Detroit gaan wonen. Waar wordt voor mij een verrassinkje, want mijn mannetje gaat over twee weekjes vooruit om daar allles te regelen, terwijl ik hier het boeltje afsluit. De kindjes en ik vertrekken na dit schooljaar pas.

Onze kindjes zijn trouwens 13, 11, 9 en bijna 5.
haha..

Vind het wel heel interessant.. wil er nog wel een keertje verder over kletsen met je, maar daar is dit topic niet zo geschikt voor.. daarbij is het al laat, dus denk dat ik ook maar eens ga afsluiten..
Klinkt voor geen meter hè?

Ik ga pitten. Morgen naar het consulaat. Lijkt me handig als ik dan mijn ogen open weet te houden.

Truste!
Fijn slaapje slaapje doen in je bedje..
Truste!
Ik heb niks van dit topic gelezen, maar nu kan ik het eindelijk zeggen: ik HAAT het woord

kindje

Je krijgt gewoon een kind, en je kind gaat naar school, of je kind jankt, weet ik veel wat, maar het is gewoon een kind, geen kindje.

Ik vind dat ze dat woord moeten verbieden. Maar ja.

Wat ik ook walgelijk vind is het gebruik van verkleinwoorden bij namen. Kun je je voorstellen: een puber van 17 jaar en 110 kilo, met punkhaar en dikke blauwe oogschaduw en een netpanty, en en dat je haar dan "Priscillaatje" noemt.
Mag biertje nog wel? Of kopje thee? En ik neem meestal ook een koekje ipv een koek.... (maar da's psychologisch lijnen )
heerlijk topic Digi! Zit met een probleem:wat te doen met mijn geliefde broodJE kroket?? Ook al eet ik ze per dozijn, 't worden geen broden kroket....

Voor de rest de vliegende vinkentering voor iedereen die het heeft over: een winkeltje of bedrijfje beginnen, haar autootje, de kindjes, hapje eten etc.
En Linndaatje? Is dat dan ook zo erg?

Ik heb een vrij standaard achternaam (nog net geen Jansen) maar tot nu toe is altijd mijn naam bij hyves, hotmail, gmail, of wat dan ook altijd bezet. Ook met mijn geboortejaar oid erachter. Tja, dan kom je eigenlijk al snel op zoiets.
quote:Linndaatje schreef op 04 mei 2010 @ 09:18:

En Linndaatje? Is dat dan ook zo erg?

Ik heb een vrij standaard achternaam (nog net geen Jansen) maar tot nu toe is altijd mijn naam bij hyves, hotmail, gmail, of wat dan ook altijd bezet. Ook met mijn geboortejaar oid erachter. Tja, dan kom je eigenlijk al snel op zoiets.Mijn (voor)naam is ook altijd al bezet. Voordat ik hier Solomio heette had ik mijn voornaam als nick, met een getal erachter. No way dat ik een verkleinwoordJE voor mezelf zal gebruiken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb zo'n schoonzus die overal een -(t)je achter zet, niet normaal hoe irritant dat is Daarnaast vind ze ook nog eens alles 'schatttig' en 'lief', daar word ik helemáál opstandig van

Als je langskomt geeft ze je ook niet gewoon een hand of een zoen, nee, ze KNUFFELT je

En dan hebben we het over een volwassen vrouw van 38 hè.
Ik had eens een minnaar die veel verkleinwoorden gebruikte. Zei hij: ah heb je koude voetjes? Dan dacht ik, hallooo het is maat 38 hoor. Echt een turn off vond ik het.
Cum non tum age
.
quote:kadushi schreef op 04 mei 2010 @ 04:38:

Ik heb niks van dit topic gelezen, maar nu kan ik het eindelijk zeggen: ik HAAT het woord

kindje

Je krijgt gewoon een kind, en je kind gaat naar school, of je kind jankt, weet ik veel wat, maar het is gewoon een kind, geen kindje.

Ik vind dat ze dat woord moeten verbieden. Maar ja.

Wat ik ook walgelijk vind is het gebruik van verkleinwoorden bij namen. Kun je je voorstellen: een puber van 17 jaar en 110 kilo, met punkhaar en dikke blauwe oogschaduw en een netpanty, en en dat je haar dan "Priscillaatje" noemt.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:noa schreef op 04 mei 2010 @ 09:34:

Ik had eens een minnaar die veel verkleinwoorden gebruikte. Zei hij: ah heb je koude voetjes? Dan dacht ik, hallooo het is maat 38 hoor. Echt een turn off vond ik het.Maat 38 vind ik echt wel voetjes hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
hee digi!! lang niets van je gelezen! hoe gaat het met je knieetjes ( om on topic te blijven ).

verkleinwoordjes zetten mij aan tot aggressie... grrrr

en waar ik ook niet tegen kan: ik ben projectleider ( jaja ) maar zie er nog erg jong uit ( heel vervelend ) en dan zijn er van die aannemers die mij "meid"gaan noemen, op zo'n vader achtige toon.. Pardon ?? ik huur jou in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven