Verwittigen na ongeval

09-01-2010 17:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare vraag, maar ik vraag met dat al lang af en heb tot op heden het antwoord nog niet gevonden.

Misschien weet een van jullie het.

Stel ik krijg een ongeluk, maar ben niet bij kennis. Ze kunnen geen spullen van mij vinden waar een telefoonnummer van iemand opstaat.

Is er dan een manier waarop ze kunnen achterhalen wie mijn man is of stel dat ik geen man meer zou hebben wie mijn ouders/familie zijn?
Okee, een rare vraag....

Maar toch een antwoord : ik neem aan dat je een telefoon hebt. Daarin zet je in je adresboek onder de naam ICE het telefoonnummer van iemand die gebeld moet worden. Of meerdere nummers, ICE1, ICE2.

Dit is een internationaal bekende manier, ICE betekent : In Case of Emergency. Kleine moeite, groot gemak voor de hulpverleners!

Groetjes, Beter Laat
Een mobiele telefoon, kentekenplaat, bankpas, in de fiets gegraveerde postcode, aangifte van vermissing, etcetera leiden doorgaans vrij snel tot identificatie.
Meestal als ik onderweg ben heb ik mijn tas mee en daar zit vanalles in om op te sporen wie ik ben. Als ik mijn tas niet mee heb ben ik 1. thuis of 2. niet ver van huis (en is er vast iemand die mij kent) of 3. heb ik in ieder geval mijn mobiel en/of portemonnee mee. Als ik met de auto ben en ik heb geen tas bij me dan kunnen ze aan de hand van het kenteken achterhalen wie ik ben.
Dat van ICE heb ik wel eens ooit gehoord, maar dat is wel een goede tip.
Is zoiets niet een tijd terug gebeurd? 2 Fietsers kregen een ongeluk, maar hadden niks op zak? Ja, is heel lastig dan...

http://www.nu.nl/algemeen ... ietsers-odijk-bekend.html
HKD kan een hoop vinden met weinig informatie. Komt dus wel goed, vroeg of laat. Als je echt helemaal niets bij je hebt om je te identificeren zal het alleen wel wat later zijn.......

Die ICE nummers is natuurlijk wel handig maar ik denk dat ze dan de houders van het nummer achterhalen en ze lijflijk benaderen i.p.v. ze rechtstreeks te bellen.
Ik heb wel eens een verhaal gelezen (misschien wel hier op het forum) dat mensen gebeld werden met de mededeling kom maar naar het ziekenhuis. Zij daarna terugbellen hoe erg de situatie was, maar het ziekenhuis kon daar geen informatie over geven.

Zij moesten geloof ik een tijde rijden voordat ze er waren.

Ook best vervelend lijkt me.

Weet iemand trouwens misschien ook of er een soort database is waarin staat van wie je familie bent?

Misschien bij de gemeente?
quote:MMP schreef op 09 januari 2010 @ 17:34:

Weet iemand trouwens misschien ook of er een soort database is waarin staat van wie je familie bent?

Misschien bij de gemeente?HKD
quote:Gravinnetje schreef op 09 januari 2010 @ 17:59:

[...]

HKDHong Kong Dollar???
HKD = herkenningsdienst auto's en personen

aldus Google
Weet iemand dit: als je wel een ICE in je mobiel hebt staan, maar je hebt ook een vergrendelingscode voor je mobiel, hoe kunnen de hulpverleners dan in je adresboek komen?
quote:Mariska76 schreef op 09 januari 2010 @ 18:13:

[...]

Hong Kong Dollar???

Ja natuurlijk, wat anders?

Het antwoord is al gegeven, stond er niet bij stil dat de afkorting niet voor iedereen duidelijk is.
quote:33Ariel schreef op 09 januari 2010 @ 18:47:

Weet iemand dit: als je wel een ICE in je mobiel hebt staan, maar je hebt ook een vergrendelingscode voor je mobiel, hoe kunnen de hulpverleners dan in je adresboek komen?

Niet. Al zal het heus wel gekraakt kunnen worden.

Het ICE-gebeuren is trouwens niet ingeburgd bij hulpverleners. De vraag is dus of ze er naar zouden zoeken.
Gravinnetje zegt:Die ICE nummers is natuurlijk wel handig maar ik denk dat ze dan de houders van het nummer achterhalen en ze lijflijk benaderen i.p.v. ze rechtstreeks te bellen.

Een prepaid telefoon heeft geen adres dus dan moeten ze eerst heel goed zoeken om lijflijk te gaan melden.

Eerst bellen lijkt me dan de beste optie.

Ik heb ook ICEnummers er in staan.

Een veilig gevoel vind ik zelf.

Maar hoop natuurlijk niet dat ze ooit nodig zijn.

M,n buurvrouw is politieagente en die zegt dat er heel veel gebruik van gemaakt word en dus de beste optie als je een mobiel hebt.
ik ga dat ook zeker doen van die ICE-nummers, maar ik hoop het ook niet nodig te hebben!
Je kan toch ook een briefje uitprinten en in je portomonee en agenda doen. Evt. ook in je auto, jaszak of waar dan ook.

Je hebt ook horloges en kettingen met een sos ding eraan.

Ben je bang dat ze jouw familie niet weten te vinden? Of ben je bang dat ze een verkeerd iemand bellen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
De politie kijkt in geval van bewusteloos of anderzijds niet aanspreekbaar slachtoffer in de telefoonlijst. Vaak staat daar wel een nummer in: thuis of pa en ma. Is dat niet zo, dan kijken ze naar de oproepenlijst en pakken ze of het meest gebelde nummer of het laatst gebelde nummer.

Kameraad van mijn man is het overkomen. Die lag niet aanspreekbaar na een ongeval langs de kant van de weg en ze hebben mijn man (laatst gebelde nummer) gebeld.
@mylenevalerie

Een ketting gaat me toch iets te ver hoor

Bang is nogal een groot woord, maar het zou vervelend zijn als ze mijn familie niet kunnen vinden. Andersom zou ik het ook vervelend vinden als er iets met mijn familie/man gebeurt en ze kunnen mij niet bereiken.

Niet dat ik daarover constant maal, maar ik vroeg me gewoon af hoe zoiets dan in zijn werk gaat.
Ik heb een keer een ongeluk gehad, toen ik nog jonger was, en toen was ik bewusteloos/in coma. Ik had toen nog geen mobiel. Maar aan de overkant van de weg stond toevallig een bekende dus zodoende kon mijn moeder gewaarschuwd worden.

Nu heb ik altijd mijn mobiel bij me. Ik heb altijd een agenda bij me waar een nr. staat wie bij nood te bellen.

Maar een extra briefje in je portomonee of tas kan nooit kwaad.
Wij hebben de afgelopen week toevallig voor onze oudste van alles geregeld zodat wij snel gebeld kunnen worden als hij een epileptische aanval krijgt. Daar heeft hij sinds anderhalve week last van. Hij draagt nu een sos-medaillon aan de ritssluiting van zijn jas, heeft een ice in zijn mobiel en een epilepsiepas in z'n portemonaie. Misschien wat overdreven, maar ik zie nu vooral alle dingen die mis kunnen gaan en krijg buikpijn van elke ambulance die ik hoor als hij niet thuis is.
Gelijk heb je Yette . Niets raars mee om dat goed te regelen hoor.
In GBA (gemeentelijke basis administratie) staan al je gegevens en je familiebanden met bijbehorende adresgegevens. Dus zorg dat je een legitimatiebewijs bij je hebt en dan is familie altijd terug te vinden.. Te hopen dat het niet nodig is... en anders idd ICE of SOS in je telefoon zetten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven