VIVA en het VIVA Forum stoppen

16-06-2021 16:01 1893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het openen van dit topic is niet gemakkelijk. Bij dezen willen we jullie namelijk meedelen dat VIVA en het VIVA Forum gaan stoppen. Eind juli valt de laatste VIVA op de mat bij de abonnees en worden ook VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum stopgezet.

VIVA is al bijna 50 jaar hét tijdschrift voor jonge vrouwen. Het magazine dat taboes bespreekbaar maakt, glazen plafonds wil doorbreken, inspirerende interviews brengt en bekend is van de rubriek Anybody waarin vrouwen zich letterlijk bloot geven. Sinds 1999 heeft VIVA ook een eigen forum waar vrouwen elkaar kunnen vinden om van gedachten te wisselen, elkaar te inspireren en te steunen in moeilijke tijden. Maar helaas zagen we de laatste jaren een sterke daling in het aantal gebruikers op het VIVA Forum en in de abonnementen op VIVA, waardoor het stopzetten van VIVA onvermijdelijk werd.

We begrijpen dat dit nieuws impact heeft. Het VIVA Forum is een ontmoetingsplek, dat rijk is aan zoveel bijzondere topics. Er zijn vriendschappen gesloten en relaties opgebloeid. Er zijn talloze grappige, ontroerende, emotionele, liefdevolle en pittige gesprekken en discussies gevoerd. Jullie, de VIVA forummers boden elkaar op welk tijdstip dan ook praktische tips, steun of een luisterend oor aan ieder die dat nodig had, en hebben lief en leed met elkaar gedeeld.

Wat betekent dit nieuws voor jou als forumgebruiker? Tot en met 2 augustus kun je nog gebruikmaken van het VIVA Forum zoals je gewend bent. Daarna wordt de spreekwoordelijke stekker eruit getrokken. Nadat het VIVA Forum is opgeheven zullen alle accounts, accountgegevens, topics en reacties worden verwijderd.

We begrijpen dat jullie het platform daarna enorm zullen missen. We willen je bedanken voor je bijdrage op het forum, dankzij jullie is het een bijzondere ontmoetingsplek geweest.

Vriendelijke groet,

Debby Gerritsen (hoofdredacteur), Community Manager en Moderators VIVA
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:41
Reden: jaartal aangepast
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
16-06-2021 16:21
Ik ook. Waren er 3 berichten per dag ofzo, op het hele forum :proud:
Ja, lekker overzichtelijk. Kon je alle topics meelezen en reageren ;)
Jammer!
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
16-06-2021 16:23
Dit forum?

Alleen een kerngroep van een paar (honderd?) verzuurde, semi-feminsitsche betweters. Daar kan je geen reclame-inkomen mee genereren.

Merknaam Viva en Viva.nl daarentegen, daar zie ik nog wel een boterham in..... maar dan enkel als online platform.
Idd de instagram geeft best leuke cijfers weer
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt verdrietig nieuws.
Wat heb ik hier veel tijd doorgebracht. In nachten als ik niet kon slapen, eettopics, goede dag slechte dag topics, het huishoud kletstopic, de 3000 uiteraard, de nachtbrakers, mijn topic over mijn lieve Patrick.
Mensen leren kennen, meetings, steun, zelfs geld binnen gehaald voor mijn verblijf in het familiehuis, vriendschappen gesloten, gelachen, gehuild, meegeleefd, kennis gedeeld en zoveel verkregen.

Ik ga dit forum echt heel erg missen.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:27
6.83% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
:jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:

Dammm ik heb zelfs mijn lief hier opgeduikeld...... Onze ontmoetingsplek is straks niet meer...

:jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump:


Edit dit is een sentiment geen blije post
sgaap_2015 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:28
4.65% gewijzigd
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg @(
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
16-06-2021 16:21
Flair?
In jouw quote staat dat Flair voor jonge vrouwen is :biggrin: :whistle:

Nee maar echt, dat kan toch niet zomaar?
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
16-06-2021 16:23
Dit forum?

Alleen een kerngroep van een paar (honderd?) verzuurde, semi-feminsitsche betweters. Daar kan je geen reclame-inkomen mee genereren.

Merknaam Viva en Viva.nl daarentegen, daar zie ik nog wel een boterham in..... maar dan enkel als online platform.
Maar de hosting van zo'n forum kan toch ook nooit heel veel kosten?

Aan de andere kant, je hebt wel een fulltime moderator nodig hier dus dat kan dan nog wel prijzig worden...
LaFleurNoire schreef:
16-06-2021 16:25
Ja, lekker overzichtelijk. Kon je alle topics meelezen en reageren ;)
Ja :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al zo vaak spin-offs van het forum geweest en die hebben het geen van allen gered volgens mij. Zonde hoor. Meer dan 20 jaar geschiedenis weg straks.
Alle reacties Link kopieren
Whut??! :O

Ik vind dat wel erg jammer :'( mijn vaste stamkroeg
Stressed is just desserts spelled backwards
Tvp
CleopatraVII schreef:
16-06-2021 16:15
Haha leuk! Wie was jij? Was je heel actief?
Nee ik was niet heel actief, maar ik had als gebruikersnaam Gallardo volgens mij. Al weet ik dat niet meer 100% zeker.
Was een erg leuk forum!
https://www.viva.nl/tijdschrift-viva/viva-stopt/

blijkbaar is het waar
Jammer dat er niet voor een volledig basic forum is gekozen, met vrijwilligers.
Niet te geloven dat het forum stopt. Ik ook al vanaf 2004. Zonde dit 🥲
Onvoorstelbaar. Ik vind het eigenlijk gewoon simpelweg niet kúnnen als je ziet wat hier allemaal gebeurd is, wie elkaar hier hebben leren kennen, hoe lang het al draait, de schat aan archief, en dan vooral ook de topics van mensen die overleden zijn. Dat kun je toch niet zomaar weggooien? :'(
Wow.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
16-06-2021 16:28
Er zijn al zo vaak spin-offs van het forum geweest en die hebben het geen van allen gered volgens mij. Zonde hoor. Meer dan 20 jaar geschiedenis weg straks.
Omdat Viva zelf er nog altijd naast liep. En je had dan vaak een ontevreden groepje dat wegtrok.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
16-06-2021 16:29
Jammer dat er niet voor een volledig basic forum is gekozen, met vrijwilligers.
Kan alsnog?
Alle reacties Link kopieren
O_O
:woa: nee!
Shit, dan moet ik straks gaan googelen als ik vragen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me gewoon niet voorstellen eigenlijk..
Het forum was er al eerder dan 2004. Ik zit hier al ruim 20 jaar. En nu?? Omg ik geloof het haast niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven