VIVA en het VIVA Forum stoppen

16-06-2021 16:01 1893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het openen van dit topic is niet gemakkelijk. Bij dezen willen we jullie namelijk meedelen dat VIVA en het VIVA Forum gaan stoppen. Eind juli valt de laatste VIVA op de mat bij de abonnees en worden ook VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum stopgezet.

VIVA is al bijna 50 jaar hét tijdschrift voor jonge vrouwen. Het magazine dat taboes bespreekbaar maakt, glazen plafonds wil doorbreken, inspirerende interviews brengt en bekend is van de rubriek Anybody waarin vrouwen zich letterlijk bloot geven. Sinds 1999 heeft VIVA ook een eigen forum waar vrouwen elkaar kunnen vinden om van gedachten te wisselen, elkaar te inspireren en te steunen in moeilijke tijden. Maar helaas zagen we de laatste jaren een sterke daling in het aantal gebruikers op het VIVA Forum en in de abonnementen op VIVA, waardoor het stopzetten van VIVA onvermijdelijk werd.

We begrijpen dat dit nieuws impact heeft. Het VIVA Forum is een ontmoetingsplek, dat rijk is aan zoveel bijzondere topics. Er zijn vriendschappen gesloten en relaties opgebloeid. Er zijn talloze grappige, ontroerende, emotionele, liefdevolle en pittige gesprekken en discussies gevoerd. Jullie, de VIVA forummers boden elkaar op welk tijdstip dan ook praktische tips, steun of een luisterend oor aan ieder die dat nodig had, en hebben lief en leed met elkaar gedeeld.

Wat betekent dit nieuws voor jou als forumgebruiker? Tot en met 2 augustus kun je nog gebruikmaken van het VIVA Forum zoals je gewend bent. Daarna wordt de spreekwoordelijke stekker eruit getrokken. Nadat het VIVA Forum is opgeheven zullen alle accounts, accountgegevens, topics en reacties worden verwijderd.

We begrijpen dat jullie het platform daarna enorm zullen missen. We willen je bedanken voor je bijdrage op het forum, dankzij jullie is het een bijzondere ontmoetingsplek geweest.

Vriendelijke groet,

Debby Gerritsen (hoofdredacteur), Community Manager en Moderators VIVA
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:41
Reden: jaartal aangepast
0.21% gewijzigd
:woa:
Wat stom.
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
16-06-2021 16:11
Ja daar zat ik ook op!
Kan ik me nog heel goed herinneren.
Haha leuk! Wie was jij? Was je heel actief?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Star3 schreef:
16-06-2021 16:09
Daarom deed de google zoekfunctie het al niet meer natuurlijk
Oh! Zou het? Daar kwamen ook al zulke rare antwoorden op ja...
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
16-06-2021 16:12
Ik stel een crowdfunding voor zodat we het forum kunnen overkopen
Ik ben benieuwd of iemand het niet over zou willen nemen.
Volgens mij is er genoeg traffic voor een beetje goede business case.
...
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:43
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gratisforums.com?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Venusss schreef:
16-06-2021 16:15
ja, maar waarheen?

En krijgt een digibeet als ik het dan ook weer voor elkaar.... :cry:
Helaholalala schreef:
16-06-2021 16:15
Ik vind dit echt een verschrikkelijk bericht!!!
:cry:
Ik ook :'(
En de topics weg van MV, Pippi, Lamaatje etc.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik kom hier al mijn halve leven.

Wat moet ik nu met mijn tijd gaan doen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik zei laatst nog dat ik Viva geen seconde zal missen, heb al vanaf het begin een haat-liefde verhouding met het forum. Ja er valt op zich genoeg te lezen en te beleven en het zorgt voor wat afleiding en vertier, maar regelmatig is het ook wel een vervelende irritante plek.

Maarja, er zijn ook wel topics waar ik al jaren kom, vooral het zomerhaterstopic waar ik veel herkenning vindt, wat je elders niet echt hebt.

Maar er is al eerder een alternatief forum opgezet door sommigen van hier, dus dat gebeurt nu vast ook wel weer.
lemoos2 schreef:
16-06-2021 16:16
Gratisforums.com?
Daar krijg je toch nooit zoiets als dit draaiende? Leuk voor een kletsgroepje.
Ah nee, na 8 jaar kan ik echt niet meer zonder het forum en haar gebruikers :cry:
Cateautje schreef:
16-06-2021 16:13
Wat een vreemd idee dat we allemaal zoveel gedeeld hebben met elkaar zelfs vanuit het buitenland en dat de wereld dan weer zo klein als de stad/dorp wordt.

Met wie moet ik nu ruziemaken? ;)
Alle reacties Link kopieren
Het forum bestaat sinds 2004? Waar zat ik dan al in 1999 op?
Het verbaast me niet echt, eigenlijk.
LaFleurNoire schreef:
16-06-2021 16:18
Het forum bestaat sinds 2004? Waar zat ik dan al in 1999 op?
Het verbaast me niet echt, eigenlijk.
Nee Joh, eind 90. Zwart beeld en gele letters.
anoniem_404919 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:18
7.84% gewijzigd
:blauwoog:


En ook het hele archief aan oude topics en berichten wordt gedelete.. Bina 20 jaar aan berichten.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-06-2021 16:16
Ik ben benieuwd of iemand het niet over zou willen nemen.
Volgens mij is er genoeg traffic voor een beetje goede business case.
An sich is het wellicht een verkoopbaar product, hoewel er technisch nog wel een en ander aan schort. Ik weet niet hoe ViVa dat ziet.
Pardon?
Neeeeee!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
16-06-2021 16:15
We'll meet again......
Ja maar waar?!
Ik las het net op nu.nl :-o
Ik kom hier al ruim 20 jaar. Ik ben hier al bijna mijn hele volwassen leven. Ik ga het missen :(
Moiren schreef:
16-06-2021 16:17
Daar krijg je toch nooit zoiets als dit draaiende? Leuk voor een kletsgroepje.
Dit.
Wat een lastig besluit, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Ik hoop echt dat er een goed alternatief komt (of nog beter, dat het wordt overgenomen), maar ik vrees het ergste. Zou het heel jammer vinden als dit verdwijnt, vooral alle mooie topics waar mensen met elkaar lachen, elkaar steunen en om advies vragen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven