Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Maar als er geen enkele reactie komt van de kant van Viva , op alle vragen, waarom dan deze discussie dan overzetten naar dit topic, of is dat een naïeve vraag?
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 12:23:

Verder hebben jullie antwoord, er word niks gezegt vanuit sanoma want of we angels hebben of niet de eindverantwoordelijke lijkt mij toch sanoma en die zullen (na zovele weken discussieren hier) de angels opdracht hebben gegeven te handelen zoals ze nu handelen en dat is zoveel als mogelijk zwijgen en hopen dat dit gedoe overwaait!

Hoop ik ook trouwens voordat er nog meer leuke forummers weg gaan..Tja, het een kan niet zonder het andere denk ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:lookatme schreef op 01 november 2010 @ 12:23:

Wel goed lezen Hasse.

Ik ben vergeten tegen wie ik de opmerking maakte, niet dat ik hem maakte.En dat vind je niet kwalijk? Ik snap niet dat je dat doet. Een zeer nare en bijzonder walgelijke opmerking maken tegen iemand op wie je op dat moment boos bent, en dan vervolgens niet meer weten tegen wie je dat precies doet? Ik vind dat persoonlijk pas echt triest..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
er zijn echt meer dan genoeg antwoorden al gekomen, alleen niet de antwoorden die jullie willen horen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders. Zoek een ander, beter forum en laat het gaan.....al die stemmingmakerij, gesuggereer, invullen voor en complottheorien, ajb, hou, voor zover dat nog kan, de eer lekker aan jezelf.
-zolang ik meer wijsheid dan leeftijd heb voel ik me jong-

Tijd om je in te schrijven voor huize Treurwilg.
Hasse: met alle respect hoor maar deze discussie liep vlak nadat ik de opmerking had gemaakt. Je bent een beetje mosterd zoals ze hier zeggen. Ik heb ook geen behoefte om met jou hierover te discussiëren. Dat heb ik toen volgens mij niet gedaan en doe ik nu ook niet.

Ik wens je een fijne dag verder.
quote:Maleficent schreef op 01 november 2010 @ 12:28:

-zolang ik meer wijsheid dan leeftijd heb voel ik me jong-

Tijd om je in te schrijven voor huize Treurwilg. Ik wilde schrijven: Zolang ik meer leeftijd heb dan wijsheid, voel ik me jong. Maar goed, wie weet hoeveel leef-tijd ik nog heb.
quote:perestrojka schreef op 01 november 2010 @ 12:27:

er zijn echt meer dan genoeg antwoorden al gekomen, alleen niet de antwoorden die jullie willen horen. Dat je het er niet mee eens bent is wat anders. Zoek een ander, beter forum en laat het gaan.....al die stemmingmakerij, gesuggereer, invullen voor en complottheorien, ajb, hou, voor zover dat nog kan, de eer lekker aan jezelf.Dan heb je waarschijnlijk net die vele, vele (terechte!) vragen gemist waar nooit antwoord op is gekomen/zal komen.
quote:Iwannalive schreef op 01 november 2010 @ 11:57:

Ik vind al dat geschrijf/gedreig over dat de juridische afdeling van Sanoma bezig is blabla wel erg ongeloofwaardig. Hoe lang word er al niet geschreven over juridische acties. En wat voor basis is er uberhaupt voor juridische acties.

Nou ja het zal allemaal wel.

Al dit gedoe is gewoon een ordinaire vis actie. Ze zijn mensen gewoon aan het "opnaaien". Zo lang aan het tergen dat ze dingen gaan posten. Inhoud van mails op het forum gaan gooien of gaan mailen naar Sanoma/Mod Team/Internet redactie.

Precies het zelfde wat nicks als danwelsuus en perestojka proberen te bewerkstelligen.

De OP van Two is dusdanig geschreven dat je zonder vingers nog kon natellen dat er reacties zouden komen.

Ik heb in de hele discussie nog geen sluitend bewijs gezien voor alle aantijgingen die hier allemaal zomaar neergeplempt worden.
Ik vind eerlijk de (niet)wapenstilstand postings irritant niet echt geschikt voor dit topic. Open een topic, of mail of wat dan ook.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 01 november 2010 @ 12:31:

[...]

De OP van Two is dusdanig geschreven dat je zonder vingers nog kon natellen dat er reacties zouden komen.

Ik heb in de hele discussie nog geen sluitend bewijs gezien voor alle aantijgingen die hier allemaal zomaar neergeplempt worden.Precies en ook Bewust dusdanig geschreven en dan ineens het stuk/een van de stukken waar mensen over vielen uit de OP verwijderen.
quote:thee schreef op 01 november 2010 @ 12:34:

[...]

Precies en ook Bewust dusdanig geschreven en dan ineens het stuk/een van de stukken waar mensen over vielen uit de OP verwijderen.Gelukkig hebben we de foto's nog, zoals ze zeiden op 'dit was het nieuws'
quote:thee schreef op 01 november 2010 @ 12:34:

[...]

Precies en ook Bewust dusdanig geschreven en dan ineens het stuk/een van de stukken waar mensen over vielen uit de OP verwijderen.

Mensen, angels zijn maar medeforummers , die nooit een sollicitatiegesprek hebben gehad en alleen maar op goedkeuring van de redactie konden rekenen op basis van hun reacties op het forum.

Het zijn geen maatschappelijk werkers of mensen met een specifieke opleiding, gewoon van het internet geplukt. Wat hebben jullie daar van verwacht dan?

Zo'n angel kan net zo goed een goedbedoelende tante Truus zijn die er geen notie van heeft/had waar zij/hij allemaal tegen aan zou lopen, (ja mannen kunnen ook een tante Truus zijn ). Het komt regelmatig voor dat een topicopener er ineens het zwijgen toe doet en vertrekt omdat de druk te groot wordt, bij angels zie ik dat niet anders. Ik denk dat er teveel van ze verwacht wordt en dat ze dat eenvoudigweg niet waar kunnen maken.
quote:thee schreef op 01 november 2010 @ 12:22:

[...]

Nee,het is gesloten door de internetredactie met de ava van 2 Nou die zullen dan wel ingelogd hebben op zijn gegevens en hebben ook gelijk dat deel over E eruit geskipt omdat je het niet over ex collega's mag hebben.E heeft daarom toch ook een permaban gekregen
quote:Iwannalive schreef op 01 november 2010 @ 12:23:

[...]

Denk je echt dat juristen zich hier mee bezighouden. Er is helemaal niets tastbaars, concreets. Het gaat toch al weken over niets eigenlijk. Gewoon wanbeleid en het het verliezen van de controle van het forumbeheer. Men probeert het nog wat "body" te geven door maar steeds over de juridische afdeling te praten.

Denk dat ze er best mee bezig zijn achter de schermen daarom mogen Naomi en de Angels er ook niet over praten.

Weten wij veel wat ze daar achter de schermen nog meer is gebeurt,als Two het zo benoemt en hij het over het soort mails heeft wat hij binnenkrijgt wie weet wat Naomi voor mails heeft ontvangen dat ze nu voor onbepaalde tijd ziek thuis zit.
Thee jij gaat al veel langer mee dan vandaag op dit forum!

Er zijn terechte vragen gestelt maar als Sanoma had gewilt dan hadden jullie daar weken geleden al antwoorden op gehad!

Waarom doorgaan jij zit op je vingers van frustratie (al dan niet terecht) laat ik even in het midden.

Jij en met zovele andere forummers hebben eerder rellen meegemaakt, waar eerder wel vragen beantwoord werden nu zitten jullie al weken zolang ik het al volg zelfs al anderhalve maand als ik het goed heb te tikken, maar er komen geen antwoorden dus ieder weldenkend mens kan dan toch 1en1 bij elkaar optellen dat Sanoma ervoor gekozen heeft dat jullie het met de antwoorden die er wel gegeven zijn het maar moeten doen!

Waarom dan doorgaan je bouwt frustratie op frustratie op dat kan toch niet de reden zijn om te blijven forummen op deze manier?

we kunnen toch met zijn alle proberen het los te laten en doorgaan op een manier die voor iedereen prettig is?

En dat ze dat topic gesloten hebben snap ik wel mijn advies zou zijn houd 1 topic voor dit soort dingen en geen tig verschillende want dan is het helemaal niet meer te volgens....
Ellemichelle, dat kan helemaal niet eens zo verkeerd gedacht zijn!
quote:thee schreef op 01 november 2010 @ 12:32:

Ik vind eerlijk de (niet)wapenstilstand postings irritant niet echt geschikt voor dit topic. Open een topic, of mail of wat dan ook.

You are right, had alleen dit niet meegekregen en schrok nogal van het idee...

Goed: ontopic dus, word er nu weer naar de ellenlange lijst gebanden en gewaarschuwden van gisteren gekeken door de andere angels of Naomi? Of deze wel terecht zijn?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:thee schreef op 01 november 2010 @ 12:30:

[...]

Dan heb je waarschijnlijk net die vele, vele (terechte!) vragen gemist waar nooit antwoord op is gekomen/zal komen.En daar zal die juridische afdeling vast ook mee bezig zijn want de aantijgingen die Hans hier op het forum naar zijn hoofd geslingert kreeg vallen echt wel onder smaad en dat is ook digitaal aangifte bij de politie tegen te doen en daar is toch ook dit hele forumgedoe mee begonnen...
quote:ElleMichelle schreef op 01 november 2010 @ 12:17:

[...]

Twee heeft dat topic niet gesloten maar de vivareactie

Denk ivm de juridische afdeling die alles nu in onderzoek heeftIk las dat topic net, en als ik het goed zag is het gesloten omdat de discussie hier kon worden gevoerd. Maar hier mag geen discussie worden gevoerd, alleen (nieuwe) vragen mogen gesteld worden? Ik begrijp het niet, kan iemand het uitleggen?
Wat mij verbaast is dat het Modteam zo loopt te hakken op de oude garde.

Het opvallende van de Oude Garde is dat ze al zo'n 10 jaar aanwezig zijn en daarom de Oude Garde genoemd worden.

In al die 10 jaar is er nooit zoiets dergelijks gebeurd als wat nu de afgelopen weken gespeeld heeft en nu nog speelt.

Als de Oude Garde zo overheersend was, zo naar postte richting nieuwkomers, dan was dit forum jaren geleden al leeg geweest en postte alleen die 30 forummers Oude Garde nog.

Of er was jaren geleden al zo'n hell als dit uitgebroken, omdat de Oude Garde het Vivaforum tot eigendom probeerde te maken.

Opvallend is dat de afgelopen jaren er behoorlijk wat wisselingen in het modteam zijn gekomen en dat toen het gedonder is begonnen.

Elke keer een druppeltje in de emmer wat soms wat geharrewar gaf en dan onder het kleedje werd geveegd.

En ineens was de emmer zo vol dat de hele zooi er uit spoot en het kleedje de ellende niet meer kan verwerken.

De Oude Garde pikt het wanbeleid niet meer.

Dus wat is nou de oorzaak van deze totale anarchie? De Oude Garde die jaren lang Oude Garde is? Of een onvoorspelbaar wanbeleid en niet gepast handelen vanuit het Modteam?
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 12:23:

Ik neem toch aan dat de verwensingen die angels naar hun hoofd hebben gekregen niet door jullie als normaal worden gezien?

Ik ben een tijd mod geweest op een minstens zo lastig forum als dit. En ja, dat soort verwensingen, maar ook telefonisch lastig vallen, bedreigingen etc., waren daar aan de orde van de dag. Niet prettig, maar ik heb de indruk dat het Nederlandse internet-(on)fatsoen wel zo is dat je zoiets normaal moet vinden.
Rider en dat telefonisch lastig vallen en mailbedreigingen,ik denk juist dat daar die juridische afdeling van VIVA nu druk mee bezig is,wat kan men daar juridisch aan doen,en dat neemt tijd in beslag.Iedereen zegt hier dat het zo lang duurt maar het kan wel maanden duren voordat alles is uitgezocht want je moet wel iets hebben wat gerechtelijk ook staat als een huis.
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 12:46:

Ellemichelle, dat kan helemaal niet eens zo verkeerd gedacht zijn!Intuitie he
Het is nu volgens mij officieel volledig uit de hand gelopen op het forum.

Zo zonde. Het forum waar ik op binnen kwam was een warm bad, en ja ook ik ben door de oude garde aangepakt. Ik zag het als een soort van ontgroening. En erger is het ook niet geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven