Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
dinsdag 16 november 2010 om 15:17
Dank voor de uitgebreide reactie.
En voor de duidelijkheid dus:
Verder willen we nog zeggen dat we naar aanleiding van een gesprek met Ethosa geen aanleiding hebben om Etosha te verdenken in het bezit te zijn van een lijst met privégegevens.
Dat dat dus even duidelijk is. Wordt ze ook ontband?
En voor de duidelijkheid dus:
Verder willen we nog zeggen dat we naar aanleiding van een gesprek met Ethosa geen aanleiding hebben om Etosha te verdenken in het bezit te zijn van een lijst met privégegevens.
Dat dat dus even duidelijk is. Wordt ze ook ontband?
Wat wilde ik nou toch typen?
dinsdag 16 november 2010 om 15:21
Annerieke, wanneer gaat dit allemaal ingevoerd worden? Ik bedoel dus wanneer komen de professionele angels (en hoeveel zullen dat er zijn)? En wanneer worden de nieuwe forumregels bekendgemaakt?
Het lijkt me belangrijk om deze frisse start goed zichtbaar te maken, zodat we allemaal op de hoogte zijn.
Het lijkt me belangrijk om deze frisse start goed zichtbaar te maken, zodat we allemaal op de hoogte zijn.
dinsdag 16 november 2010 om 15:24
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 16 november 2010 @ 15:17:
Fijn dat er eindelijk maar toch spijkers met koppen geslagen worden.
En ik vergeet pardoes te vragen wat er met de zittende Angels gebeurt nu. Blijven zij aan, stoppen zij er mee?
Professionalisering en gaan werken met moderators die "niet al te persoonlijk bij het forum betrokken zijn" sluit niet aan op het verder gebruik van Angels die prive ook posten en nauw betrokken waren bij het niet goed functionerende modereerbeleid van de laatste tijd. Daarvoor is er teveel gebeurd en onderling aan de hand geweest, lijkt mij.
Alleen een heel fris en nieuw team kan mi het nieuwe beleid goed uitvoeren.
Fijn dat er eindelijk maar toch spijkers met koppen geslagen worden.
En ik vergeet pardoes te vragen wat er met de zittende Angels gebeurt nu. Blijven zij aan, stoppen zij er mee?
Professionalisering en gaan werken met moderators die "niet al te persoonlijk bij het forum betrokken zijn" sluit niet aan op het verder gebruik van Angels die prive ook posten en nauw betrokken waren bij het niet goed functionerende modereerbeleid van de laatste tijd. Daarvoor is er teveel gebeurd en onderling aan de hand geweest, lijkt mij.
Alleen een heel fris en nieuw team kan mi het nieuwe beleid goed uitvoeren.
dinsdag 16 november 2010 om 15:30
Dank voor de uitgebreide en heldere reactie. Eindelijk actie!!
En inderdaad zou ik hier nog graag lezen dat de angels 2 en 5 worden voorzien van een ip-ban vanwege uiterst onbeschoft gedrag in functie en dat de ip-ban van Etosha per direct wordt opgeheven.
* edit* angels 2 en 5 en al hun vele, vele nicks!
En inderdaad zou ik hier nog graag lezen dat de angels 2 en 5 worden voorzien van een ip-ban vanwege uiterst onbeschoft gedrag in functie en dat de ip-ban van Etosha per direct wordt opgeheven.
* edit* angels 2 en 5 en al hun vele, vele nicks!
dinsdag 16 november 2010 om 15:33
quote:woensdag2010 schreef op 16 november 2010 @ 15:30:
Dank voor de uitgebreide en heldere reactie. Eindelijk actie!!
En inderdaad zou ik hier nog graag lezen dat de angels 2 en 5 worden voorzien van een ip-ban vanwege uiterst onbeschoft gedrag in functie en dat de ip-ban van Etosha per direct wordt opgeheven.Helemaal mee eens!
Dank voor de uitgebreide en heldere reactie. Eindelijk actie!!
En inderdaad zou ik hier nog graag lezen dat de angels 2 en 5 worden voorzien van een ip-ban vanwege uiterst onbeschoft gedrag in functie en dat de ip-ban van Etosha per direct wordt opgeheven.Helemaal mee eens!
dinsdag 16 november 2010 om 15:42
@pompadour, zoals je wel zal begrijpen kost het een en ander wel even tijd, mensen aannemen, nieuwe communicatiesystemen opzetten, kost tijd, daarom vragen we wel weer ;-0 even wat geduld. Het geldt nu voor de nieuwe angels.
ik hoop de regels eind deze week, of uiterlijk volgende week op het forum te kunnen plaatsen!
Mag ik jullie wel verzoeken om inhoudelijke detailvragen te mailen naar forum@viva.nl. we zitten nog met een angels onderbezetting en willen niet weer eindeloze discussies in dit topic voeren.
Dank je!
ik hoop de regels eind deze week, of uiterlijk volgende week op het forum te kunnen plaatsen!
Mag ik jullie wel verzoeken om inhoudelijke detailvragen te mailen naar forum@viva.nl. we zitten nog met een angels onderbezetting en willen niet weer eindeloze discussies in dit topic voeren.
Dank je!
dinsdag 16 november 2010 om 15:47
Beste Annerieke,
Ik had mijn vraag hier op dit topic gezet maar het is niet beantwoord door een van de angels. Terwijl mijn vraag niet iets is wat Naomi kan verhelpen.
Dat zal of de angels of de redactie moeten doen om het op te lossen. Moet ik nogmaals mijn vraag dan naar dat emailadres sturen?
mvg. mv (emails over mijn ban naar jouw emailadres heb ik ook niets op gehoord dus vandaar mijn vraag waar ik het beste naar toe kan mailen over mijn verwijderde foto's)
Ik had mijn vraag hier op dit topic gezet maar het is niet beantwoord door een van de angels. Terwijl mijn vraag niet iets is wat Naomi kan verhelpen.
Dat zal of de angels of de redactie moeten doen om het op te lossen. Moet ik nogmaals mijn vraag dan naar dat emailadres sturen?
mvg. mv (emails over mijn ban naar jouw emailadres heb ik ook niets op gehoord dus vandaar mijn vraag waar ik het beste naar toe kan mailen over mijn verwijderde foto's)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 16 november 2010 om 16:12
dinsdag 16 november 2010 om 16:44
Hier kan ik wel wat mee.
Fijn dat jullie tot het inzicht zijn gekomen dat bepaalde dingen anders moeten, en dat daar stappen voor worden gezet.
Naar mijn smaak verdienen sommige zaken het om alsnog te worden rechtgezet (de IP-ban van Etosha, het onbestraft blijven van grove beschuldigingen door ex-angels die ongefundeerd blijken te zijn, de bannenregens), en ik zie niet in waarom dat allemaal weer via de mail zou moeten.
Over die zaken is uitentreuren gemaild en gepost, dus die vragen zijn helder. Bovendien hebben die zaken hier in alle openbaarheid gespeeld, en zou het dus netjes zijn om daar ook in alle openbaarheid op terug te komen.
Dan hebben we echt weer een schone lei.
Maar al met al ben ik blij met deze reactie.
Dank je, Annerieke.
En wat jammer te horen dat Naomi langdurig ziek is. Dat vind ik echt vervelend voor haar.
Fijn dat jullie tot het inzicht zijn gekomen dat bepaalde dingen anders moeten, en dat daar stappen voor worden gezet.
Naar mijn smaak verdienen sommige zaken het om alsnog te worden rechtgezet (de IP-ban van Etosha, het onbestraft blijven van grove beschuldigingen door ex-angels die ongefundeerd blijken te zijn, de bannenregens), en ik zie niet in waarom dat allemaal weer via de mail zou moeten.
Over die zaken is uitentreuren gemaild en gepost, dus die vragen zijn helder. Bovendien hebben die zaken hier in alle openbaarheid gespeeld, en zou het dus netjes zijn om daar ook in alle openbaarheid op terug te komen.
Dan hebben we echt weer een schone lei.
Maar al met al ben ik blij met deze reactie.
Dank je, Annerieke.
En wat jammer te horen dat Naomi langdurig ziek is. Dat vind ik echt vervelend voor haar.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 16 november 2010 om 17:47
Oke.
Dan stel ik voor dat jullie een nieuw modteam aanstellen (inderdaad een strenge procedure!) die niets met het forum van doen hebben. Vele vele jaren hebben uitgewezen dat het niet werkt. Op een dag gaat het mis. En hoe. Dat hebben vele vele teams bewezen. Elk team.
Verder stel ik voor dat de bannenregen van 2 ongedaan gemaakt wordt, want dat was zo niet eerlijk.
Tevens verdienen er nog wat wél een ban wegens zichzelf bijvallen en dubbelnicken en dingen roepen die van jelangzalzeleven niet waar waren en ook niet waar bleken te zijn.
Iets met juridische stappen, weet je nog.
Edit: de IP ban van Etosha dient ook ongedaan gemaakt te worden.
Er was niets waar van de beschuldigingen.
Dan stel ik voor dat jullie een nieuw modteam aanstellen (inderdaad een strenge procedure!) die niets met het forum van doen hebben. Vele vele jaren hebben uitgewezen dat het niet werkt. Op een dag gaat het mis. En hoe. Dat hebben vele vele teams bewezen. Elk team.
Verder stel ik voor dat de bannenregen van 2 ongedaan gemaakt wordt, want dat was zo niet eerlijk.
Tevens verdienen er nog wat wél een ban wegens zichzelf bijvallen en dubbelnicken en dingen roepen die van jelangzalzeleven niet waar waren en ook niet waar bleken te zijn.
Iets met juridische stappen, weet je nog.
Edit: de IP ban van Etosha dient ook ongedaan gemaakt te worden.
Er was niets waar van de beschuldigingen.
anoniem_112217 wijzigde dit bericht op 16-11-2010 17:49
Reden: Edit
Reden: Edit
% gewijzigd