Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.



* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?



Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.



* Waar blijft een reactie van de angels?



De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.



* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?



Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).



* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?



Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.



Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.



Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.



groetjes, Naomi
Waarom ontving ik gisteravond van de Viva-redactie een mail met mijn inloggegevens? Vanaf een no-reply@viva.nl adres?



Ik heb nergens om gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Bam, dat heb ik ook een aantal keer meegemaakt, dan probeert iemand in te loggen op jouw naam. Ze kunnen dan vraag wachtwoord op aanklikken en vervolgens krijg jij die mail in je postvakje.



Een aantal mensen hebben dit onlangs meegemaakt, ik heb het destijds bij Naomi gemeld.
Dus er loopt 1 of andere achterlijke rond hier die net wilde doen alsof hij/zij dit chagrijnig ouwe hert is? Nou, daar trek je dan ook volle zalen mee.. Probeer dan in te loggen als Eleonora of Blijfgewoonbianca ofzo.. Wat een mafketels heb je toch.
Alle reacties Link kopieren
Whoeahahaha ja, dat dacht ik dus ook , waarom niet kiezen voor een leuk persoon maar Tuttmeteenriet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 16 november 2010 @ 08:43:

Dus er loopt 1 of andere achterlijke rond hier die net wilde doen alsof hij/zij dit chagrijnig ouwe hert is? Nou, daar trek je dan ook volle zalen mee.. Probeer dan in te loggen als Eleonora of Blijfgewoonbianca ofzo.. Wat een mafketels heb je toch.
Alle reacties Link kopieren
Naomi, hoe gaat het met je?



Als je thuis internet hebt, laat even weten hoe het met je gaat, ik maak mij zorgen, aangezien je al zo lang ziek bent.
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:20:

Naomi, hoe gaat het met je?



Als je thuis internet hebt, laat even weten hoe het met je gaat, ik maak mij zorgen, aangezien je al zo lang ziek bent.Mischien is Naomi wel een Boerderie begonnen, en heeft ze het veuls te druk met gietertjes te scoren
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 16 november 2010 @ 08:43:

Dus er loopt 1 of andere achterlijke rond hier die net wilde doen alsof hij/zij dit chagrijnig ouwe hert is? Nou, daar trek je dan ook volle zalen mee.. Probeer dan in te loggen als Eleonora of Blijfgewoonbianca ofzo.. Wat een mafketels heb je toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Sanoma zoekt een community manager:



Communicatie met gebruikers bij vragen over (de uitvoering van) het beleid, beantwoorden van vragen en klachten zowel per mail als op het forum

• Aansturen moderators bij uitvoering van het forumbeleid

• Bewaken, adviseren ten aanzien van het forumbeleid en pijlers (in overleg met Online Manager)

• Identificeren en analyseren van issues, patronen en trends in gebruikersverzoeken en verkeer

• Bewaken van de kwaliteit van het forum, de werking en performance

• Mede verantwoordelijk voor de groei van het forum en haar commerciële succes

We zoeken iemand die:

• Aantoonbare ervaring/affiniteit heeft met online communities en modereren;

• Een teamplayer is;

• Een uitstekende schrijfvaardigheid bezit;

• Anderen corrigeert indien nodig en zelf open staat voor directe feedback;

• Gevoel heeft voor rechtvaardigheid.



Grijp jullie kans....
Ojee, is dat Naomi d'r plekje? Nope, is voor Libelle en Margriet.
Alle reacties Link kopieren
Daar zat Naomi ook volgens mij
Alle reacties Link kopieren
"De Community manager neemt een centrale plaats in in de communicatie richting alle actieve gebruikers. Transparantie, openheid en duidelijkheid richting de community zijn hierin speerpunt"



Duh
Alle reacties Link kopieren
Oud nieuws, Houvanjezelf, dat wisten we al.
quote:Damaris schreef op 16 november 2010 @ 12:29:

Oud nieuws, Houvanjezelf, dat wisten we al.Ik niet, ik heb wat rellen gemist.
Alle reacties Link kopieren
quote:ossiepossie schreef op 16 november 2010 @ 12:23:

Nope, is voor Libelle en Margriet.Klopt, ik heb net even op die haat-sites gekeken en daar stond dat erbij vermeld.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Naomi is ook moderator op Libelle en Margriet. Oh nee, Community Manager.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 16 november 2010 @ 08:43:

Dus er loopt 1 of andere achterlijke rond hier die net wilde doen alsof hij/zij dit chagrijnig ouwe hert is? Nou, daar trek je dan ook volle zalen mee.. Probeer dan in te loggen als Eleonora of Blijfgewoonbianca ofzo.. Wat een mafketels heb je toch.





Er liep gisteravond een Bambi rond op de Kinderpijler.

Vond het al vreemd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Is een Bambi met een _ achter de naam.

Verwarrend
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:houvanjezelf schreef op 16 november 2010 @ 12:16:

Sanoma zoekt een community manager:



Communicatie met gebruikers bij vragen over (de uitvoering van) het beleid, beantwoorden van vragen en klachten zowel per mail als op het forum

• Aansturen moderators bij uitvoering van het forumbeleid

• Bewaken, adviseren ten aanzien van het forumbeleid en pijlers (in overleg met Online Manager)

• Identificeren en analyseren van issues, patronen en trends in gebruikersverzoeken en verkeer

• Bewaken van de kwaliteit van het forum, de werking en performance

• Mede verantwoordelijk voor de groei van het forum en haar commerciële succes

We zoeken iemand die:

• Aantoonbare ervaring/affiniteit heeft met online communities en modereren;

• Een teamplayer is;

• Een uitstekende schrijfvaardigheid bezit;

• Anderen corrigeert indien nodig en zelf open staat voor directe feedback;

• Gevoel heeft voor rechtvaardigheid.



Grijp jullie kans....Denk jij echt dat er mensen zijn die voor Sanoma willen werken?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wel, waarom niet? Voor elke hondenbaan is wel iemand te vinden. Maar ik betwijfel of iemand van het forum deze baan wil.

Hetgeen ze vragen komt niet bepaald overeen met de werkelijkheid zoals hier op het forum heel duidelijk is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn er mensen die voor Sanoma willen werken



Die zitten alleen hier niet op het forum
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,



Er gebeurt veel op het Viva forum. Er ontstaan regelmatig discussies over het forum, de angels, de werkwijze en de besluiten die genomen zijn.



De angels hebben de afgelopen tijd hun handen vol gehad aan alles wat er speelde. Als moderator hebben ze veel te verduren gekregen en veel boze reacties moeten incasseren. Ze hebben keihard gewerkt en vaak ook flink moeten slikken. Er zijn dan ook een paar angels geweest die hun vleugels hebben neergelegd en een angel is op ons verzoek gestopt.



Zijn er dan geen fouten gemaakt door Viva? Ja, er zijn dingen gebeurd die niet handig waren, posts die misschien beter niet geplaatst hadden kunnen worden, reacties die te lang op zich lieten wachten en vragen die onbeantwoord bleven. En ook hebben we de angels soms te lang laten zwoegen en onvoldoende ondersteuning gegeven, terwijl ze keihard gewerkt hebben om de boel draaiende te houden, terwijl ze soms in een lastig parket zaten. We hebben de afgelopen tijd regelmatig het gevoel gehad, niet te weten hoe te reageren. Elke actie gaf een reactie, elke stap werd bekeken en van commentaar voorzien.



Kortom, redenen genoeg voor ons om alles eens onder de loep te nemen. Viva.nl is groot geworden, heel groot. Ruim 800.000 vrouwen bezoeken elke maand ons forum, daar zijn we trots op. En ja, terugkijkend moeten wij concluderen dat wij onvoldoende hard met jullie zijn meegegroeid. Dat de manier waarop we dingen aanpakken onvoldoende aansluit. En we beseffen ons nu des te meer dat het Viva-forum vraagt om een andere aanpak.



Angels

Angels zijn tot nu toe altijd actieve leden van het forum geweest. Dat was fijn, omdat angels op de hoogte waren van het forum, de mensen al kenden en wisten wat er speelde. Daar schuilt echter ook een gevaar in. Dat je je als angel persoonlijk aangesproken, of soms zelfs aangevallen voelt in sommige discussies. Ook als dat niet de intentie is.

En zoals gezegd, Viva is groot geworden. En angel zijn is een baan geworden en niet meer iets wat je er even bij kunt doen. Met respect voor de inzet en de toewijding die onze angels getoond hebben, zijn we ons gaan realiseren dat het modereren van een populair forum met deze omvang om een andere aanpak vraagt. Voor het aanstellen van nieuwe angels gaan we dan ook een sollicitatieprocedure instellen en zullen we mensen aannemen die niet al persoonlijk bij het forum betrokken zijn.



Naomi is al enige tijd ziek en zal voorlopig nog ziek blijven. We hopen dat zij snel weer beter zal zijn. Omdat het forum veel werk is en we de nieuwe werkwijze nog moeten uitrollen hebben we nu een freelance community manager aangenomen, deze zal reageren onder Vivamod2.

Regels

Verder zullen we de huisregels aanscherpen, en vooral verduidelijken. Doel is dat er minder discussie zal zijn over wat wel en niet mag. Heldere uitgangspunten voor iedereen die het forum bezoekt, maar ook voor ons en de angels. Respectvolle communicatie, zowel onderling als over en weer.



Privacy

Graag willen we nogmaals wijzen op de privacyregels zoals we deze hanteren. Viva en Sanoma gaan hier nauwgezet mee om en ook de angels zijn op de hoogte van de regels. Wij dragen verantwoordelijkheid voor de naleving van deze regels. Maar ook hier geldt dat de groei die het forum heeft doorgemaakt ons nog meer bewust maakt van onze gezamenlijke kwetsbaarheid.. Daarom hebben we de afgelopen weken de privacyregels verduidelijkt en worden de afspraken hierover nog nadrukkelijker vastgelegd met onze angels.



Een paar oude zaken

Verder wordt er herhaaldelijk gevraagd om opheldering over diverse zaken. Naomi heeft al op een aantal zaken een reactie gegeven, zoals HPL en Hans. Deze discussies gaan we niet nog een keer voeren. Er zijn weloverwogen besluiten genomen en deze worden niet teruggedraaid. Met 800.000 forummers zullen we het nooit allemaal met elkaar eens worden. Wij kunnen hooguit vragen om op een respectvolle manier met elkaar te communiceren en de genomen besluiten te respecteren.



Verder krijgen wij zaken te horen over ex-angels en forummers die via mails (persoonlijke accounts) of op andere sites zouden zijn gezegd. Zaken die via (persoonlijke) mailaccounts besproken worden, kunnen en willen wij niet beoordelen. En mochten we daarover “persoonlijk” geïnformeerd worden, kunnen we juist om privacy redenen niet publiekelijk – op het Viva-forum – reageren. Ook zaken die op andere fora spelen kunnen en willen wij niet beoordelen. Elke klacht nemen wij serieus, maar we zullen niet op alles publiekelijk, dus op het forum, reageren. Sommige zaken zijn persoonlijk. Verder willen we nog zeggen dat we naar aanleiding van een gesprek met Ethosa geen aanleiding hebben om Etosha te verdenken in het bezit te zijn van een lijst met privégegevens.

De privacyregels moeten bescherming bieden, maar zijn tegelijkertijd soms beperkend als wij om een publiekelijke reactie gevraagd worden. Wij vragen dat wederzijds te respecteren.

We hebben ons best gedaan een oplossing te vinden voor de problemen en een nieuwe werkwijze in het leven te roepen. Dit heeft tijd gekost en het invoeren zal ook nog een paar weken in beslag gaan nemen. Als er nog vragen leven die wij niet beantwoord hebben, dan verzoeken we jullie om die per mail aan ons te sturen naar: forum@viva.nl Dan zullen we daar persoonlijk op reageren. Het is niet onze wens om discussie te blijven voeren. We zullen dan ook niet blijvend ingaan op vragen die al eerder gesteld zijn en al (soms meerdere malen) door ons beantwoord zijn. In sommige gevallen zullen we het niet met elkaar eens zijn en worden. Het unieke van ons forum is dat er ruimte is voor vele meningen. Laten we die wederzijds respecteren.



Groetjes,

Annerieke
Dank je, Annerieke. Fijn om eindelijk een inhoudelijke reactie te zien en om te lezen dat het beheer van de site geprofessionaliseerd zal worden. Over de rest moet ik nog even nadenken maar ik vind dit een stap in de goede richting.
Helder, duidelijk en m.i. prima start voor een schone lei.
Alle reacties Link kopieren
Komt er nog een soort van rectificatie van beschuldigingen die zijn gedaan richting Angels tegen elkaar en tegen enkele forummers (zoals Tutjemeteenrietje en Damaris)?



Ik vind het een zeer goed plan om mensen aan te nemen voor moderatorschap die niet verbonden zijn met het forum. Met zoveel mensen moet het ook wel professioneler gebeuren. Er waren nu ook veel loze uren waar geen 1 Angel of moderator aanwezig was, en dat kan echt niet.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven