Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:03
quote:chicory schreef op 22 oktober 2010 @ 13:52:
[...]
Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt?
Kijk Minny, en daarom blijft de meute strijden voor zijn naam.
Omdat er toch mensen zijn die dit soort dingen plaatsen, vanuit het oogpunt 'waar rook is is vuur'
[...]
Ik denk dat ik nog over dat Hans verhaal zal willen horen in een notendop, wat heeft ie uitgespookt?
Kijk Minny, en daarom blijft de meute strijden voor zijn naam.
Omdat er toch mensen zijn die dit soort dingen plaatsen, vanuit het oogpunt 'waar rook is is vuur'
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:07
Wat geef je toch altijd selectief antwoord, Naomi.
Wanneer ga je eens echt antwoord geven op de aantijgingen van Five aan E?
Wat is daar van waar (ik weet bijna zeker: zo goed als niets).
Wanneer ga je rectificeren?
Waarom heeft Five geen permaban voor deze beschuldigingen, terwijl E. dat wel heeft (en ik kan me nauwelijks teksten van E. over het forum en de moderators herinneren, zeker niet zo aanvallend en persoonlijk beschuldigend als die van Five).
Waarom kon dat allemaal zo lang blijven staan?
Wanneer ga je eens echt antwoord geven op de aantijgingen van Five aan E?
Wat is daar van waar (ik weet bijna zeker: zo goed als niets).
Wanneer ga je rectificeren?
Waarom heeft Five geen permaban voor deze beschuldigingen, terwijl E. dat wel heeft (en ik kan me nauwelijks teksten van E. over het forum en de moderators herinneren, zeker niet zo aanvallend en persoonlijk beschuldigend als die van Five).
Waarom kon dat allemaal zo lang blijven staan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:17
Leuke poging, maar dat is natuurlijk een zeer incomplete samenvatting van wat er allemaal echt gebeurd is.
En dat moet je ook niet willen samenvatten, vind ik persoonlijk, ik vind de term 'ramptoerist' voor nieuwelingen die van niets weten maar nu nog even alles willen achterhalen goed gekozen.
Dat E. 'een boekje open heeft gedaan' vind ik trouwens ook niet helemaal de waarheid.
E heeft hier immers in geen tijden gepost, óók toen niet.
Er waren posts van of namens een andere banneling, waar wat summiere inside info in stond, waarvan men speculeert dat het van E. komt.
En dat moet je ook niet willen samenvatten, vind ik persoonlijk, ik vind de term 'ramptoerist' voor nieuwelingen die van niets weten maar nu nog even alles willen achterhalen goed gekozen.
Dat E. 'een boekje open heeft gedaan' vind ik trouwens ook niet helemaal de waarheid.
E heeft hier immers in geen tijden gepost, óók toen niet.
Er waren posts van of namens een andere banneling, waar wat summiere inside info in stond, waarvan men speculeert dat het van E. komt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:34
Nog even aan Naomi, als aanvulling op mijn vorige vragen aan jou:
Wat ik zo ontzettend inconsequent en schofterig vind aan dit hele geval van E en Five:
In de kwestie Hans zijn Z en M geband wegens het uiten van niet bewezen beschuldigingen over strafbare feiten.
Dat is toch ook gewoon PRECIES wat Five heeft gedaan? Five suggereerde dat E intentie had strafbare feiten te plegen met de door haar verzamelde infor (volgens Five dan), en dat er zelf beraad werd op juridische stappen.
Dat zijn toch óók niet bewezen beschuldigingen?
Ik ben er misselijk van, zoals jullie hier mee om gaan.
Zolang je dat soort dingen niet hard kan maken dienen ze hier niet gepost te worden. En je kunt ze niet hard maken, toch Naomi?
E heeft recht op een rectificatie.
Wat ik zo ontzettend inconsequent en schofterig vind aan dit hele geval van E en Five:
In de kwestie Hans zijn Z en M geband wegens het uiten van niet bewezen beschuldigingen over strafbare feiten.
Dat is toch ook gewoon PRECIES wat Five heeft gedaan? Five suggereerde dat E intentie had strafbare feiten te plegen met de door haar verzamelde infor (volgens Five dan), en dat er zelf beraad werd op juridische stappen.
Dat zijn toch óók niet bewezen beschuldigingen?
Ik ben er misselijk van, zoals jullie hier mee om gaan.
Zolang je dat soort dingen niet hard kan maken dienen ze hier niet gepost te worden. En je kunt ze niet hard maken, toch Naomi?
E heeft recht op een rectificatie.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:37
Naomi, als M zich mag verdedigen omdat ze denkt dat ze gehackt is, dan mag E zich ook verdedigen.
je mag trouwens wel in de reglementen zetten dat er een Ip-ban staat op het aanvallen van oud-collega's, weer zo'n onbekende regel waar ik niks van weet.
O nee, dat is een selectieve regel, want hij geldt niet voor Five.
je mag trouwens wel in de reglementen zetten dat er een Ip-ban staat op het aanvallen van oud-collega's, weer zo'n onbekende regel waar ik niks van weet.
O nee, dat is een selectieve regel, want hij geldt niet voor Five.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 22 oktober 2010 om 17:03
Jammer Naomi, dat je het schijnbaar niet op prijs stelt dat er een VaV is geopend, voor jou, een verzameling aan vragen uit de laatste paar topics.
Ik hoop dat ik het mis heb en dat je er alsnog naar gaat kijken en antwoorden, inhoudelijk het liefst en 1 vraag per keer, ik ben mij ervan bewust dat dat geen makkelijk taak wordt, maar dat heb je redelijk aan jezelf te danken (of van hogerhand, bedankt hen dan maar) mede door de lange wachtrij waarin wij forummers gestaan hebben.
Nogmaals ik (wij) hoop op (inhoudelijke) antwoorden.
Ik hoop dat ik het mis heb en dat je er alsnog naar gaat kijken en antwoorden, inhoudelijk het liefst en 1 vraag per keer, ik ben mij ervan bewust dat dat geen makkelijk taak wordt, maar dat heb je redelijk aan jezelf te danken (of van hogerhand, bedankt hen dan maar) mede door de lange wachtrij waarin wij forummers gestaan hebben.
Nogmaals ik (wij) hoop op (inhoudelijke) antwoorden.
vrijdag 22 oktober 2010 om 17:14
Bambi dat bijhouden van lijstjes schijnt een echte aanrader te zijn!
Vivamod, ik heb het gevoel dat je niet tot de kern van de zaak wilt komen. Privacy en Viva. Heeft Viva zich aan haar eigen Privacy beleid gehouden of is daar iets misgegaan?
Damaris en tuttjemeteenrietje hebben beide geschreven dat ze niet op hun nieuwe mailadres, maar op hun oude mailadres(die verwijderd zou zijn) benaderd zijn. Toch, dames? Dat was een vraag van Vivamod..
Vivamod, ik heb het gevoel dat je niet tot de kern van de zaak wilt komen. Privacy en Viva. Heeft Viva zich aan haar eigen Privacy beleid gehouden of is daar iets misgegaan?
Damaris en tuttjemeteenrietje hebben beide geschreven dat ze niet op hun nieuwe mailadres, maar op hun oude mailadres(die verwijderd zou zijn) benaderd zijn. Toch, dames? Dat was een vraag van Vivamod..
zaterdag 23 oktober 2010 om 13:24
zaterdag 23 oktober 2010 om 15:05
zaterdag 23 oktober 2010 om 15:15
Naomi,
Ik stel voor dat jij van de week een stevig functioneringsgesprek gaat voeren met 2.
Deze nieuwe bannenregen is een ware aanfluiting voor jullie beleid. Er werd een beetje gedold, zoals er al jaren een beetje wordt gedold in dit soort topics.
Ik heb het enorm gewaardeerd dat 1 van de week mijn ban ongedaan heeft gemaakt, wat mij betreft is dit de manier van omgaan met elkaar. Geven en nemen en niet verzanden in starheid en vele, vele subjectieve regeltjes die jullie zelf niet eens helemaal duidelijk zijn en bovendien multi-interpretabel zijn (bestaat dat woord eigenlijk?).
Ik neem aan (ik hoop het in ieder geval) dat jullie je inmiddels realiseren dat het huidige banbeleid niet voldoet.
In het kader van de 2 maten theorie lijkt het me vanzelfsprekend dat jullie mij nu ook weer bannen (dat moet een maand zijn inmiddels), dit doe ik niet vanuit een martelaars gedachte, maar vanuit rechtvaardigheidsgevoel. Ik was immers ook aan het dollen op dat topic.
Gr. Floor.
Ik stel voor dat jij van de week een stevig functioneringsgesprek gaat voeren met 2.
Deze nieuwe bannenregen is een ware aanfluiting voor jullie beleid. Er werd een beetje gedold, zoals er al jaren een beetje wordt gedold in dit soort topics.
Ik heb het enorm gewaardeerd dat 1 van de week mijn ban ongedaan heeft gemaakt, wat mij betreft is dit de manier van omgaan met elkaar. Geven en nemen en niet verzanden in starheid en vele, vele subjectieve regeltjes die jullie zelf niet eens helemaal duidelijk zijn en bovendien multi-interpretabel zijn (bestaat dat woord eigenlijk?).
Ik neem aan (ik hoop het in ieder geval) dat jullie je inmiddels realiseren dat het huidige banbeleid niet voldoet.
In het kader van de 2 maten theorie lijkt het me vanzelfsprekend dat jullie mij nu ook weer bannen (dat moet een maand zijn inmiddels), dit doe ik niet vanuit een martelaars gedachte, maar vanuit rechtvaardigheidsgevoel. Ik was immers ook aan het dollen op dat topic.
Gr. Floor.
zaterdag 23 oktober 2010 om 15:46
@ Naomi: Kun jij me misschien uitleggen waarom:
- mijn posts op het topic "Waarom ik als man hier lees en reageer" verwijderd zijn?
- ik nergens terug kan vinden waaròm deze verwijderd zijn?
- ik dit niet aan Two durf te vragen?
Nee wacht, dat weet ik zelf wel: omdat het compleet onduidelijk is wat je in de modtopics van Two wel en niet mag vragen. Ik heb voor oprechte vragen in modtopics van Two 'n waarschuwing en 'n ban gehad.
- krijg je voor vragen op 'n modtopic die te maken hebben met modereren 'n waarschuwing?
- zijn mijn posts in het "Waarom" topic verwijderd en zijn die van anderen leeggehaald door Two en voorzien van 't label "provocatie"?
- wordt het één wel als provocatie gezien en het ander niet, terwijl het allemaal overduidelijk geintjes waren èn reacties op de OP en de wijze waarop deze opgesteld was?
- worden niet alle bans en waarschuwingen in 't bantopic vermeld?
- wordt er zo overduidelijk met twee maten gemeten?
- grijp jij niet in?
- mijn posts op het topic "Waarom ik als man hier lees en reageer" verwijderd zijn?
- ik nergens terug kan vinden waaròm deze verwijderd zijn?
- ik dit niet aan Two durf te vragen?
Nee wacht, dat weet ik zelf wel: omdat het compleet onduidelijk is wat je in de modtopics van Two wel en niet mag vragen. Ik heb voor oprechte vragen in modtopics van Two 'n waarschuwing en 'n ban gehad.
- krijg je voor vragen op 'n modtopic die te maken hebben met modereren 'n waarschuwing?
- zijn mijn posts in het "Waarom" topic verwijderd en zijn die van anderen leeggehaald door Two en voorzien van 't label "provocatie"?
- wordt het één wel als provocatie gezien en het ander niet, terwijl het allemaal overduidelijk geintjes waren èn reacties op de OP en de wijze waarop deze opgesteld was?
- worden niet alle bans en waarschuwingen in 't bantopic vermeld?
- wordt er zo overduidelijk met twee maten gemeten?
- grijp jij niet in?
zaterdag 23 oktober 2010 om 20:32
@ Naomi: het mailadres forum@viva.nl <--- door wie wordt dat nu eigenlijk uitgelezen? Alleen door jou of ook door de Angels?
En kan het zijn dat Angels mailtjes uit die mailbox vissen vóór jij ze ziet? Zo nee, dan zou ik toch nog graag antwoord van jou krijgen op wat mailtjes die ik daarheen heb gestuurd, en niet alleen van Two waar ik ze óók heen had gestuurd.
En kan het zijn dat Angels mailtjes uit die mailbox vissen vóór jij ze ziet? Zo nee, dan zou ik toch nog graag antwoord van jou krijgen op wat mailtjes die ik daarheen heb gestuurd, en niet alleen van Two waar ik ze óók heen had gestuurd.
maandag 25 oktober 2010 om 12:26
Goedemiddag,
Naomi is helaas geveld door de griep, in overleg neem ik dit topic even over.
Ik zal proberen jullie vragen, voor zover mogelijk, te beantwoorden.
Ik wil jullie wel verzoeken om hier alleen vragen te plaatsen en zo min mogelijk offtopic te gaan, dat scheelt Naomi straks weer bijlezen.
Zodra Naomi weer beter is, zal zij zich uiteraard zelf weer over dit topic én jullie vragen buigen.
Groetjes,
Angel4
Naomi is helaas geveld door de griep, in overleg neem ik dit topic even over.
Ik zal proberen jullie vragen, voor zover mogelijk, te beantwoorden.
Ik wil jullie wel verzoeken om hier alleen vragen te plaatsen en zo min mogelijk offtopic te gaan, dat scheelt Naomi straks weer bijlezen.
Zodra Naomi weer beter is, zal zij zich uiteraard zelf weer over dit topic én jullie vragen buigen.
Groetjes,
Angel4
e-mail | redactievivaforum@gmail.com