Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:09
Dan plaats ik hem hier ook nog maar even:
Naomi, wat is er waar van de beschuldigingen van Five aan het adres van Etosha (misbruik van gegevens forummers)? Indien deze klopten, hoe voorkomen jullie dat zoiets nog eens kan gebeuren? En om welk soort gegevens gaat het en hebben jullie (juridische) actie tegen Etosha ondernomen (zoals Five beweerde)?
Naomi, gaan jullie het beheer van deze site professionaliseren? Zo ja, hoe?
* even voor alle duidelijkheid, ik hoop heel erg dat het Etosha-verhaal niet waar blijkt te zijn, maar ik wil het graag door Sanoma bevestigd zien.
Naomi, wat is er waar van de beschuldigingen van Five aan het adres van Etosha (misbruik van gegevens forummers)? Indien deze klopten, hoe voorkomen jullie dat zoiets nog eens kan gebeuren? En om welk soort gegevens gaat het en hebben jullie (juridische) actie tegen Etosha ondernomen (zoals Five beweerde)?
Naomi, gaan jullie het beheer van deze site professionaliseren? Zo ja, hoe?
* even voor alle duidelijkheid, ik hoop heel erg dat het Etosha-verhaal niet waar blijkt te zijn, maar ik wil het graag door Sanoma bevestigd zien.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:11
quote:Pompadoer schreef op 22 oktober 2010 @ 13:09:
Dan plaats ik hem hier ook nog maar even:
Naomi, wat is er waar van de beschuldigingen van Five aan het adres van Etosha (misbruik van gegevens forummers)? Indien deze klopten, hoe voorkomen jullie dat zoiets nog eens kan gebeuren? En om welk soort gegevens gaat het en hebben jullie (juridische) actie tegen Etosha ondernomen (zoals Five beweerde)?
Naomi, gaan jullie het beheer van deze site professionaliseren? Zo ja, hoe?
* even voor alle duidelijkheid, ik hoop heel erg dat het Etosha-verhaal niet waar blijkt te zijn, maar ik wil het graag door Sanoma bevestigd zien.Wacht even of er nu de zelfde reacties komen als op mijn post van gelijke strekking van gister.......
Dan plaats ik hem hier ook nog maar even:
Naomi, wat is er waar van de beschuldigingen van Five aan het adres van Etosha (misbruik van gegevens forummers)? Indien deze klopten, hoe voorkomen jullie dat zoiets nog eens kan gebeuren? En om welk soort gegevens gaat het en hebben jullie (juridische) actie tegen Etosha ondernomen (zoals Five beweerde)?
Naomi, gaan jullie het beheer van deze site professionaliseren? Zo ja, hoe?
* even voor alle duidelijkheid, ik hoop heel erg dat het Etosha-verhaal niet waar blijkt te zijn, maar ik wil het graag door Sanoma bevestigd zien.Wacht even of er nu de zelfde reacties komen als op mijn post van gelijke strekking van gister.......
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:11
Ik zou ook graag zien dat het forum wordt beheerd door 2 ingehuurde krachten, die zelf niet meeforummen.
Dat zou echt een hoop ellende schelen, maar op deze vraag heb ik ook nog steeds geen antwoord gehad.
Me dunkt dat het best kan met alle reclame-inkomsten, ik weet hoe duur het is om hier te adverteren.
Dat zou echt een hoop ellende schelen, maar op deze vraag heb ik ook nog steeds geen antwoord gehad.
Me dunkt dat het best kan met alle reclame-inkomsten, ik weet hoe duur het is om hier te adverteren.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:12
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2010 @ 13:08:
MV, ik denk niet dat degene die je nu noemt, zulke dingen zou schrijven over Etosha.
Ik denk dat het iemand is die een dubbele naaistreek wilde leveren. Door enerzijds Etosha vals te beschuldigen en anderzijds een andere forummer erbij te betrekken waarvan hij/zij weet dat het iemand is die snel onder vuur ligt.Nee Male, je begrijpt me verkeerd. Het is een vraag an sich. Dus niets met E te maken. Ik had er een vraag over maar van de angel geen antwoord gekregen dus vraag ik het hier.
MV, ik denk niet dat degene die je nu noemt, zulke dingen zou schrijven over Etosha.
Ik denk dat het iemand is die een dubbele naaistreek wilde leveren. Door enerzijds Etosha vals te beschuldigen en anderzijds een andere forummer erbij te betrekken waarvan hij/zij weet dat het iemand is die snel onder vuur ligt.Nee Male, je begrijpt me verkeerd. Het is een vraag an sich. Dus niets met E te maken. Ik had er een vraag over maar van de angel geen antwoord gekregen dus vraag ik het hier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:16
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2010 @ 13:08:
MV, ik denk niet dat degene die je nu noemt, zulke dingen zou schrijven over Etosha.
Ik denk dat het iemand is die een dubbele naaistreek wilde leveren. Door enerzijds Etosha vals te beschuldigen en anderzijds een andere forummer erbij te betrekken waarvan hij/zij weet dat het iemand is die snel onder vuur ligt.
Tijdens het sluiten net schreef ik het volgende, maar ik was net te laat:
Zoylalo = vivakris = teiltje (= danwelsuus), van die laatste ben ik iets minder zeker = een 'bekende' forummer
Denk ik....
MV, ik denk niet dat degene die je nu noemt, zulke dingen zou schrijven over Etosha.
Ik denk dat het iemand is die een dubbele naaistreek wilde leveren. Door enerzijds Etosha vals te beschuldigen en anderzijds een andere forummer erbij te betrekken waarvan hij/zij weet dat het iemand is die snel onder vuur ligt.
Tijdens het sluiten net schreef ik het volgende, maar ik was net te laat:
Zoylalo = vivakris = teiltje (= danwelsuus), van die laatste ben ik iets minder zeker = een 'bekende' forummer
Denk ik....
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:18
quote:juliaana schreef op 22 oktober 2010 @ 13:16:
[...]
Tijdens het sluiten net schreef ik het volgende, maar ik was net te laat:
Zoylalo = vivakris = teiltje (= danwelsuus), van die laatste ben ik iets minder zeker = een 'bekende' forummer
Denk ik....Je zou toch denken dat die stelling wel te onderbouwen/weerleggen is vanuit Viva...
[...]
Tijdens het sluiten net schreef ik het volgende, maar ik was net te laat:
Zoylalo = vivakris = teiltje (= danwelsuus), van die laatste ben ik iets minder zeker = een 'bekende' forummer
Denk ik....Je zou toch denken dat die stelling wel te onderbouwen/weerleggen is vanuit Viva...
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:21
Hoi Naomi
Ik heb ondertussen het een en ander aangepast, en als je het mogelijk ziet, graag antwoord op de volgende vragen
*Tussen wie ging de email wisseling die HPL? op het forum plaatste, en die (ex) vijf daarna probeerde te wissen,waarna zij haar vleugels neerlegde.
*Hoe zit het met de 3 forummers : vivakris,danwelsuus,en een teiltje Die daarna de meest grove dingen mochten roepen, en toen geband werden, en toen werd die ban van hogerhand ingetrokken Edit, fijn dat ze nu een ban hebben, maar die ban hadden ze in eerste instantie al, en die werd later door "hogerhand"ingetrokken. Waarom?
*Waarom mocht daarna Ex 5 alles over Etoscha/New Moon roepen, terwijl zij blijkbaar een IP Ban heeft.(Etoscha/NM dan he)
*Waarom duurt het zo lang van jou kant om te reageren, terwijl je gezegd hebt, "niks in de doofpot te douwen", en beloofd om de volgende dag met een nieuw VaVM te openen
*Waarom heet dit Vivamod? En niet vragen aan VivaMod?
*Mogen we een napraat topic openen ?
*Waarom zijn de oude Angel topics niet meer terug te lezen?
*Waarom krijgen sommige forummers mail op hun oude emailadres, terwijl ze een nieuw emailadres plus bijbehorende Nick hebben? Die gegevens zouden dan toch niet meer zichtbaar moeten zijn?
Edit. Dat is niet de bedoeling is, snap ik ook, maar forummers hebben zich dus al gemeld, daarom laat ik de vraag nog staan.
*Aanvulling Robo
Op één punt wil ik even ingaan: misschien heb ik niet alles gevolgd, maar Etosha/New Moon heeft voor zover ik na kan zien nergens haar oud-collega's "aangevallen".
Een kritische noot plaatsen is natuurlijk bij lange na niet hetzelfde als "aanvallen".
Daarbij komt dat als je Etosha's manier van posten als een aanval betitelt, je de postings van Five over Etosha natuurlijk òòk als een aanval op een oud-collega moet betitelen!
Met dezelfde consequentie: IP-ban.
Dank je wel.
Ik heb ondertussen het een en ander aangepast, en als je het mogelijk ziet, graag antwoord op de volgende vragen
*Tussen wie ging de email wisseling die HPL? op het forum plaatste, en die (ex) vijf daarna probeerde te wissen,waarna zij haar vleugels neerlegde.
*Hoe zit het met de 3 forummers : vivakris,danwelsuus,en een teiltje Die daarna de meest grove dingen mochten roepen, en toen geband werden, en toen werd die ban van hogerhand ingetrokken Edit, fijn dat ze nu een ban hebben, maar die ban hadden ze in eerste instantie al, en die werd later door "hogerhand"ingetrokken. Waarom?
*Waarom mocht daarna Ex 5 alles over Etoscha/New Moon roepen, terwijl zij blijkbaar een IP Ban heeft.(Etoscha/NM dan he)
*Waarom duurt het zo lang van jou kant om te reageren, terwijl je gezegd hebt, "niks in de doofpot te douwen", en beloofd om de volgende dag met een nieuw VaVM te openen
*Waarom heet dit Vivamod? En niet vragen aan VivaMod?
*Mogen we een napraat topic openen ?
*Waarom zijn de oude Angel topics niet meer terug te lezen?
*Waarom krijgen sommige forummers mail op hun oude emailadres, terwijl ze een nieuw emailadres plus bijbehorende Nick hebben? Die gegevens zouden dan toch niet meer zichtbaar moeten zijn?
Edit. Dat is niet de bedoeling is, snap ik ook, maar forummers hebben zich dus al gemeld, daarom laat ik de vraag nog staan.
*Aanvulling Robo
Op één punt wil ik even ingaan: misschien heb ik niet alles gevolgd, maar Etosha/New Moon heeft voor zover ik na kan zien nergens haar oud-collega's "aangevallen".
Een kritische noot plaatsen is natuurlijk bij lange na niet hetzelfde als "aanvallen".
Daarbij komt dat als je Etosha's manier van posten als een aanval betitelt, je de postings van Five over Etosha natuurlijk òòk als een aanval op een oud-collega moet betitelen!
Met dezelfde consequentie: IP-ban.
Dank je wel.
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:23
quote:Djaza schreef op 22 oktober 2010 @ 13:18:
[...]
Je zou toch denken dat die stelling wel te onderbouwen/weerleggen is vanuit Viva...
Tenzij die persoon vanaf verschillende IPadressen werkt. Zou goed kunnen natuurlijk.
Het maken van een nieuwe nick met als doel Etosha zwart te maken geeft al aan dat die persoon het welbewust en weloverwogen doet.
Zeer kwalijk m.i. overigens
[...]
Je zou toch denken dat die stelling wel te onderbouwen/weerleggen is vanuit Viva...
Tenzij die persoon vanaf verschillende IPadressen werkt. Zou goed kunnen natuurlijk.
Het maken van een nieuwe nick met als doel Etosha zwart te maken geeft al aan dat die persoon het welbewust en weloverwogen doet.
Zeer kwalijk m.i. overigens
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:23
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:25
quote:Vivamod schreef op 22 oktober 2010 @ 13:23:
Beste allemaal,
Zowel aan Ammaretocola als aan Zoylalo heb ik geen andere gebruikersnaam kunnen koppelen. Datzelfde geldt voor Vivakris, Teiltje en Danwelsuus.
grtjs,
Naomi
Maar dat sluit niet uit dat het wel zo is toch?
Hoe gaat die check precies in z'n werk?
Alleen IP nummers controleren?
Of ook de omgeving en emailadresssen nakijken op eventuele overeenkomsten?
Beste allemaal,
Zowel aan Ammaretocola als aan Zoylalo heb ik geen andere gebruikersnaam kunnen koppelen. Datzelfde geldt voor Vivakris, Teiltje en Danwelsuus.
grtjs,
Naomi
Maar dat sluit niet uit dat het wel zo is toch?
Hoe gaat die check precies in z'n werk?
Alleen IP nummers controleren?
Of ook de omgeving en emailadresssen nakijken op eventuele overeenkomsten?
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:25
quote:Vivamod schreef op 22 oktober 2010 @ 13:23:
Zowel aan Ammaretocola als aan Zoylalo heb ik geen andere gebruikersnaam kunnen koppelen. Datzelfde geldt voor Vivakris, Teiltje en Danwelsuus.
Iemand die handig is met ip-adressen en proxy's etc dus
zo slap om dat anoniem te doen, wees dan een vrouw/man en zeg waar het op staat met je eigen nick.
Zowel aan Ammaretocola als aan Zoylalo heb ik geen andere gebruikersnaam kunnen koppelen. Datzelfde geldt voor Vivakris, Teiltje en Danwelsuus.
Iemand die handig is met ip-adressen en proxy's etc dus
zo slap om dat anoniem te doen, wees dan een vrouw/man en zeg waar het op staat met je eigen nick.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 22 oktober 2010 om 13:29
quote:Maleficent schreef op 22 oktober 2010 @ 13:08:
Ik denk dat het iemand is die een dubbele naaistreek wilde leveren. Door enerzijds Etosha vals te beschuldigen en anderzijds een andere forummer erbij te betrekken waarvan hij/zij weet dat het iemand is die snel onder vuur ligt.Dat denk ik ook, heel vals, zoiets.
Ik denk dat het iemand is die een dubbele naaistreek wilde leveren. Door enerzijds Etosha vals te beschuldigen en anderzijds een andere forummer erbij te betrekken waarvan hij/zij weet dat het iemand is die snel onder vuur ligt.Dat denk ik ook, heel vals, zoiets.