Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
woensdag 27 oktober 2010 om 14:29
Naomi, waarom is het wel toegestaan dat wildvreemden hier om de haverklap topics openen om te stemmen op hun baby-in-merkkleding en mag dat allemaal blijven staan zonder waarschuwing of ban?
Het is verkapte spam voor een wanstaltige site voor baby merkkleding en bovendien mogen oproepjes niet.
Het is verkapte spam voor een wanstaltige site voor baby merkkleding en bovendien mogen oproepjes niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 27 oktober 2010 om 14:38
Angels, ik heb net een email gestuurd naar iemand van Viva. Ik kreeg een automatisch replay dat die persoon er vandaag niet is. Komt je email dan wel aan of moet ik die morgen dan weer opnieuw versturen?
*na antwoord mag je deze vraag aub verwijderen hoor*
*na antwoord mag je deze vraag aub verwijderen hoor*
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 27 oktober 2010 om 14:47
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2010 @ 14:38:
Angels, ik heb net een email gestuurd naar iemand van Viva. Ik kreeg een automatisch replay dat die persoon er vandaag niet is. Komt je email dan wel aan of moet ik die morgen dan weer opnieuw versturen?
*na antwoord mag je deze vraag aub verwijderen hoor*Dat is een 'out of office reply', om je te laten weten dat iemand niet aanwezig is. De mail komt wel gewoon aan. Je hoeft hem dus niet opnieuw te sturen.
Angels, ik heb net een email gestuurd naar iemand van Viva. Ik kreeg een automatisch replay dat die persoon er vandaag niet is. Komt je email dan wel aan of moet ik die morgen dan weer opnieuw versturen?
*na antwoord mag je deze vraag aub verwijderen hoor*Dat is een 'out of office reply', om je te laten weten dat iemand niet aanwezig is. De mail komt wel gewoon aan. Je hoeft hem dus niet opnieuw te sturen.
woensdag 27 oktober 2010 om 15:35
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2010 @ 14:29:
Naomi, waarom is het wel toegestaan dat wildvreemden hier om de haverklap topics openen om te stemmen op hun baby-in-merkkleding en mag dat allemaal blijven staan zonder waarschuwing of ban?
Het is verkapte spam voor een wanstaltige site voor baby merkkleding en bovendien mogen oproepjes niet.
Dat is zeker niet toegestaan, wij hebben er ook last van.
We proberen die oproepje zo snel mogelijk te verwijderen en de spammert te blokkeren. Maar iedere Angel heeft zijn/haar eigen pijlers, afhankelijk van wanneer ze online zijn én tijd hebben wordt erop gereageerd.
Naomi, waarom is het wel toegestaan dat wildvreemden hier om de haverklap topics openen om te stemmen op hun baby-in-merkkleding en mag dat allemaal blijven staan zonder waarschuwing of ban?
Het is verkapte spam voor een wanstaltige site voor baby merkkleding en bovendien mogen oproepjes niet.
Dat is zeker niet toegestaan, wij hebben er ook last van.
We proberen die oproepje zo snel mogelijk te verwijderen en de spammert te blokkeren. Maar iedere Angel heeft zijn/haar eigen pijlers, afhankelijk van wanneer ze online zijn én tijd hebben wordt erop gereageerd.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 27 oktober 2010 om 15:37
quote:coolpack2 schreef op 27 oktober 2010 @ 13:37:
Waarschijnlijk ben ik erg mosterdkleurig met deze opmerking, maar ik vind het echt schandalig hoe makkelijk er de laatste tijd posts worden verwijderd. Ik dacht dat dat een noodgreep was, maar blijkbaar vindt men een beetje censuur om het forum om te vormen wel fijn. Hier jaag je forummers mee weg (...), óók nieuwe forummers. 't Geeft wel een lekker beeld van 'de' (nieuwe) forummer als gedacht wordt dat geen van hen zal gaan merken wat hier speelt behalve wat 'verbitterde provocerende ouwe meubelstukken'...
Over welke verwijderde postings heb je het?
Ik verwijder hier alleen de offtopic, verder heb ik alles laten staan.
Waarschijnlijk ben ik erg mosterdkleurig met deze opmerking, maar ik vind het echt schandalig hoe makkelijk er de laatste tijd posts worden verwijderd. Ik dacht dat dat een noodgreep was, maar blijkbaar vindt men een beetje censuur om het forum om te vormen wel fijn. Hier jaag je forummers mee weg (...), óók nieuwe forummers. 't Geeft wel een lekker beeld van 'de' (nieuwe) forummer als gedacht wordt dat geen van hen zal gaan merken wat hier speelt behalve wat 'verbitterde provocerende ouwe meubelstukken'...
Over welke verwijderde postings heb je het?
Ik verwijder hier alleen de offtopic, verder heb ik alles laten staan.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 27 oktober 2010 om 16:27
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 27 oktober 2010 @ 16:20:
Gisterenavond is zeker gisteravond volgend jaar dinsdag of niet?
Twee, gaat de redactie nog antwoord geven op de bespottelijke uitlatingen van Daniëlle?
Nou, ik heb geen banden met de redactie, maar ik heb Annerieke gemaild dat je een reactie hier verwacht.
Al voor je deze post deed trouwens.
Meer kan ik niet voor je doen.
Gisterenavond is zeker gisteravond volgend jaar dinsdag of niet?
Twee, gaat de redactie nog antwoord geven op de bespottelijke uitlatingen van Daniëlle?
Nou, ik heb geen banden met de redactie, maar ik heb Annerieke gemaild dat je een reactie hier verwacht.
Al voor je deze post deed trouwens.
Meer kan ik niet voor je doen.
woensdag 27 oktober 2010 om 16:30
quote:Bambi schreef op 27 oktober 2010 @ 16:27:
Ik heb echt geen vertrouwen meer in het handelen van Two. Jammer dat er dus ook waarschuwingen worden uitgedeeld onder het mom van 'angeljagen'!
Ik heb deze waarschuwing uitgedeeld in overleg met de andere angels.
Als Damaris het niet eens is met haar waarschuwing kan zij mij emailen.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in het handelen van Two. Jammer dat er dus ook waarschuwingen worden uitgedeeld onder het mom van 'angeljagen'!
Ik heb deze waarschuwing uitgedeeld in overleg met de andere angels.
Als Damaris het niet eens is met haar waarschuwing kan zij mij emailen.
woensdag 27 oktober 2010 om 17:13
woensdag 27 oktober 2010 om 17:21
quote:Maleficent schreef op 27 oktober 2010 @ 17:13:
Aangezien 1 al een tijdje van de honk is, kan er iemand kijken naar 'lieve papa en mama's willen jullie stemmen' op kinderen?
Ik had hem al gemeld maar nu wordt er gescholden door iemand die stemmen nodig heeft.Ik heb het topic offline gehaald.
Aangezien 1 al een tijdje van de honk is, kan er iemand kijken naar 'lieve papa en mama's willen jullie stemmen' op kinderen?
Ik had hem al gemeld maar nu wordt er gescholden door iemand die stemmen nodig heeft.Ik heb het topic offline gehaald.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 27 oktober 2010 om 21:02
quote:misspoez schreef op 27 oktober 2010 @ 20:42:
Twee, de halloweenverkiezing is voorbij, wanneer doe jij je normale avatar weer? Of anders, was even dat bloed weg, ziet er zo rommelig uit.Misschien moet je de f5 toets even indrukken.
Twee, de halloweenverkiezing is voorbij, wanneer doe jij je normale avatar weer? Of anders, was even dat bloed weg, ziet er zo rommelig uit.Misschien moet je de f5 toets even indrukken.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 27 oktober 2010 om 21:07
Het topic is weer opgeschoond.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 27 oktober 2010 om 23:03
woensdag 27 oktober 2010 om 23:44
donderdag 28 oktober 2010 om 13:47
Is het niet een idee om volgend jaar geen halloweenverkiezing te doen, maar een pinkribbonverkiezing. Voorkom je het gedoe met bloederig gezeik en al dan niet beledigingen. Bovendien past dat wel bij een vrouwenforum toch?
*weg* (eerst leren grapjes maken)
Overigens ben ik wel serieus over de pinkribbon verkiezing. Opvallend weinig aandacht is er aan besteedt op zo'n groot vrouwenforum.
*weg* (eerst leren grapjes maken)
Overigens ben ik wel serieus over de pinkribbon verkiezing. Opvallend weinig aandacht is er aan besteedt op zo'n groot vrouwenforum.
donderdag 28 oktober 2010 om 17:04
quote:AnneriekB schreef op 28 oktober 2010 @ 17:03:
@Tutjemeteenrietje,
Over de Avatarverkiezing is nu twee keer een melding geweest.
Er is niet voor niks destijds gevraagd je avatar te wijzigen dit omdat dit in strijd was met de regels.
Groeten
AnneriekeWelke regels Annerieke? Die ene regel dat alles mocht en alles kon?
@Tutjemeteenrietje,
Over de Avatarverkiezing is nu twee keer een melding geweest.
Er is niet voor niks destijds gevraagd je avatar te wijzigen dit omdat dit in strijd was met de regels.
Groeten
AnneriekeWelke regels Annerieke? Die ene regel dat alles mocht en alles kon?
donderdag 28 oktober 2010 om 17:06
Annerieke, daar gaat het nu niet om. Dat hij niet gepast is, dat is wel duidelijk. Maar waarom moet het respectloos en beledigend genoemd worden in de Blog?
En waarom mag een Angel met de Koninginnedag-avatars een Suzuki logo? Is dat niet respectloos en beledigend?
En waarom mag een Angel met de Koninginnedag-avatars een Suzuki logo? Is dat niet respectloos en beledigend?
Stressed is just desserts spelled backwards