Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:18
Als je het zelf maar gelooft, Angel3.
Vivamod, in kwestie Hans heb je aangegeven dat je alleen contact met de organisatie hebt gehad over het checken van een tweede nieuwe nick(of de vorige nick geen ban had, ik geloof in het Modtopic wat inmiddels verwijderd is nav een vraag van fashionvictim), uit de mail die Minny plaatste(en ook uit jouw openingsbericht) blijkt dat er meer contact was. Waarom heb je eerder aangegeven dat daar geen sprake van was? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
Vivamod, in kwestie Hans heb je aangegeven dat je alleen contact met de organisatie hebt gehad over het checken van een tweede nieuwe nick(of de vorige nick geen ban had, ik geloof in het Modtopic wat inmiddels verwijderd is nav een vraag van fashionvictim), uit de mail die Minny plaatste(en ook uit jouw openingsbericht) blijkt dat er meer contact was. Waarom heb je eerder aangegeven dat daar geen sprake van was? Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:18
Beste Capibara,
de nicks die je noemt behoren niet toe aan ex-angel-5!
Het raden naar dan wel bekend maken van privé nicks van angels is overigens verboden. Wij modereren tenslotte niet voor niets anoniem. Ik heb je bericht dan ook geëdit en vraag je dringend niet verder te raden naar nicknames van (ex-)angels.
de nicks die je noemt behoren niet toe aan ex-angel-5!
Het raden naar dan wel bekend maken van privé nicks van angels is overigens verboden. Wij modereren tenslotte niet voor niets anoniem. Ik heb je bericht dan ook geëdit en vraag je dringend niet verder te raden naar nicknames van (ex-)angels.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:22
Pantalaimon, zolang je berichten blijft plaatsen waar geen vraag aan Naomi in staat, blijf ik ze verwijderen. En nogmaals, het heeft geen zin vragen die al gesteld zijn, nogmaals te stellen.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:25
Vivamod, ben ik nogmaals. Sorry, er komen steeds meer vragen bij mij op.
Een angel in dit topic schreef gisteren(ik meen Angel4) dat de Angels geen toegang hadden tot de mailbox forum@viva.nl, Angel5 had deze toegang wel naar ik begreep? Heb ik dat verkeerd begrepen?
Een angel in dit topic schreef gisteren(ik meen Angel4) dat de Angels geen toegang hadden tot de mailbox forum@viva.nl, Angel5 had deze toegang wel naar ik begreep? Heb ik dat verkeerd begrepen?
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:26
quote:iris1969 schreef op 26 oktober 2010 @ 23:25:
Ik snap je loyaliteit naar Ex-Angel Vijf Drie, maar vergeet niet dat zowel Etosha als Vijf beiden Ex-Angel zijn en dus dezelfde behandeling behoren te ondergaan. Kun jij dit verschil uitleggen Naomi?
Naomi, ken je die uitdrukking? Gelijke monniken, gelijke kappen?
Gelijke daden, gelijke (ip-)ban?
Ik snap je loyaliteit naar Ex-Angel Vijf Drie, maar vergeet niet dat zowel Etosha als Vijf beiden Ex-Angel zijn en dus dezelfde behandeling behoren te ondergaan. Kun jij dit verschil uitleggen Naomi?
Naomi, ken je die uitdrukking? Gelijke monniken, gelijke kappen?
Gelijke daden, gelijke (ip-)ban?
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:30
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:34
quote:juliaana schreef op 26 oktober 2010 @ 23:30:
Bovendien maakte ze zichzelf bekend (bij die met die kleine ronde groente), toch Naomi?Klopt! Naomi, vind jij het ook dubieus dat de ene Angel iets ontkent wat de andere Angel ex-Angel zelf heeft geschreven? Snap je nu dat ik ook niet meer geloof dat de andere twee namen die ik net noemde geen nicks van ex-Five zijn, ook al beweert Three anders?
Ben je het met me eens dat dit geen Angel-jagen is, omdat Five al geen Angel meer was toen ze deze nicks aanmaakte?
Bovendien maakte ze zichzelf bekend (bij die met die kleine ronde groente), toch Naomi?Klopt! Naomi, vind jij het ook dubieus dat de ene Angel iets ontkent wat de andere Angel ex-Angel zelf heeft geschreven? Snap je nu dat ik ook niet meer geloof dat de andere twee namen die ik net noemde geen nicks van ex-Five zijn, ook al beweert Three anders?
Ben je het met me eens dat dit geen Angel-jagen is, omdat Five al geen Angel meer was toen ze deze nicks aanmaakte?
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 26-10-2010 23:35
Reden: quote van Juliaana aangepast
Reden: quote van Juliaana aangepast
% gewijzigd
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:38
Genoeg! Als Naomi nicks van (ex-) angels bekend wenst te maken, doet ze dat zelf wel.
De nick die werd genoemd (met die groente) heb ik gekopieerd en door de admin gehaald en kon ik niet vinden. Voor de duidelijkheid. En nu svp stoppen met verwijzen en raden!
Het is flauw om maar een vraag in elke reactie te proppen zo van 'dan blijft het wel staan'. Jullie weten prima wat er allemaal gevraagd is en die vragen hoeven niet nogmaals te worden gesteld. Als jullie vannacht doorgaan met het discussiëren 'in de vorm van vragen' zal ik het morgenochtend weer opschonen.
Slaap lekker.
De nick die werd genoemd (met die groente) heb ik gekopieerd en door de admin gehaald en kon ik niet vinden. Voor de duidelijkheid. En nu svp stoppen met verwijzen en raden!
Het is flauw om maar een vraag in elke reactie te proppen zo van 'dan blijft het wel staan'. Jullie weten prima wat er allemaal gevraagd is en die vragen hoeven niet nogmaals te worden gesteld. Als jullie vannacht doorgaan met het discussiëren 'in de vorm van vragen' zal ik het morgenochtend weer opschonen.
Slaap lekker.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:40
Jaschenca, wellicht was het een nick die erop leek, geen idee, ik heb die nick niet onthouden. Maar die is genoemd, kan ik niet vinden in de admin.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:40
Beste Angel,
Toen het napraattopic er was, kon iedereen daar zijn ei kwijt en het was weer bewezen dat het niet uit de hand liep.
Naomi is ziek en ik denk dat een griep niet in 1 dag over is. Dus dit is onzin. Zouden jullie willen overleggen of het (evt. tijdelijk) het napraattopic toe te laten?
Het ging daar niet fout en dit lijkt niet te werken. Ik kan Naomi verse jus d'Orange geven maar dan nog verwacht ik dat ze moet uitzieken?
Denk er maar eens over.
Toen het napraattopic er was, kon iedereen daar zijn ei kwijt en het was weer bewezen dat het niet uit de hand liep.
Naomi is ziek en ik denk dat een griep niet in 1 dag over is. Dus dit is onzin. Zouden jullie willen overleggen of het (evt. tijdelijk) het napraattopic toe te laten?
Het ging daar niet fout en dit lijkt niet te werken. Ik kan Naomi verse jus d'Orange geven maar dan nog verwacht ik dat ze moet uitzieken?
Denk er maar eens over.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:41
Hemera, die vraag kan ik nog wel beantwoorden. In de vakantie van Naomi had 5 toegang tot de mailbox gekregen om de verzoekjes daarin zoveel mogelijk te kunnen verwerken. Dat is aangekondigd op het forum.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:42
Mylene, Naomi kan de vragen weer beantwoorden zodra ze beter is. Een napraattopic heeft daarin geen enkele functie. Ook in dit napraattopic werden de forumregels weer gebroken. Er is niet voor niets een tijd geleden besloten dat napraat dichtgaat en niet meer open gaat.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:44
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:49
quote:Capibara schreef op 26 oktober 2010 @ 23:44:
Three, waarom beweer je eerst stellig dat die drie nicks die ik noemde niet aan ex-Five toebehoorden, en ga je dat achteraf pas controleren? Dan komt je eerste ontkenning niet meer zo geloofwaardig over eerlijk gezegd (wat ik al wist, want ik beweer niet zomaar iets natuurlijk).Beste capibara, ik had de nicks al gecheckt en kon de nick-van-de-groente dus niet vinden in de admin. Vandaar de conclusie.
Three, waarom beweer je eerst stellig dat die drie nicks die ik noemde niet aan ex-Five toebehoorden, en ga je dat achteraf pas controleren? Dan komt je eerste ontkenning niet meer zo geloofwaardig over eerlijk gezegd (wat ik al wist, want ik beweer niet zomaar iets natuurlijk).Beste capibara, ik had de nicks al gecheckt en kon de nick-van-de-groente dus niet vinden in de admin. Vandaar de conclusie.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 26 oktober 2010 om 23:51
Pantalaimon, een nick kan niet worden verwijderd, hooguit geanonimiseerd. Na anonimisering is de oude nick vanzelfsprekend niet meer terug te vinden in de admin. Of dat hier het geval is, geen idee - ik ken namelijk die nick niet.
Dat laat ik dus verder over aan Naomi.
Dat laat ik dus verder over aan Naomi.
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 27 oktober 2010 om 00:02
Capibara, maar dat is toch een heel andere nick die werd genoemd? Het spijt me wel hoor, maar als jullie verkeerde nicks noemen kan ik ze niet checken. Ik wil zulke beschuldigingen best checken (al vind ik écht niet dat jullie dat zomaar online kunnen zetten, maar goed) maar noem dan iig de juiste nickname. Die jullie nu noemden staat echt niet in de admin.
Ik zou het wel kunnen waarderen als je die link verwijdert, capibara. Ondanks dat ze het wellicht zelf bekend heeft gemaakt.
Had ik al gezegd dat ik naar bed ging?
Ik zou het wel kunnen waarderen als je die link verwijdert, capibara. Ondanks dat ze het wellicht zelf bekend heeft gemaakt.
Had ik al gezegd dat ik naar bed ging?
E-mail | redactievivaforum@gmail.com