Voorpiepen bij de kassa

zondag 7 oktober 2018 om 19:26
Vanmiddag ging ik boodschappen doen en achter mij stond een wat oudere dame met een paar pakken melk. Ik had het eea aan boodschappen maar niet echt heel veel, de rekening was bij elkaar nog geen 25 euro.
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.
Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.
Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
zondag 7 oktober 2018 om 19:30
Nee. Als het me wordt aangeboden, prima, zo niet, dan is het jammer. Ik kan wel balen als er overal mensen met enorme karren vol bij de kassa staan en ik maar twee dingen heb, maar dat zou ik dan niet aan die mensen laten merken. Die zijn niet verplicht mij voor te laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zondag 7 oktober 2018 om 19:30
Hahaha. Ik heb de mods zojuist gevraagd om het topic te verplaatsen. Foutje

zondag 7 oktober 2018 om 19:36
Nee geen zelfscan. Gewoon ouderwets in de rij staan bij de kassaGatekeeper* schreef: ↑07-10-2018 19:35Hebben jullie geen zelfscans? Die gebruik ik altijd als ik maar een paar boodschappen heb.
zondag 7 oktober 2018 om 19:37
Nee dat vraag ik nooit, vind ik onbeschoft. Ik hoef dat eerlijk gezegd ook niet, vind ik niet nodig. Ik heb overigens zelf nooit veel boodschappen, hooguit een mandje. Ik let ook niet op de boodschappen van een ander, ik kijk echt niet achterom wat degene achter mij heeft. Heb je haar nu voor laten gaan?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.

zondag 7 oktober 2018 om 19:38
Ik zei tegen deze dame ja omdat ze oud was anders had ik ook gewoon nee gezegd omdat ze zo irritant deed omdat ik haar niet achter mij zag staan.Het-groepje schreef: ↑07-10-2018 19:35Ik zeg dan gewoon 'nee' als ik er geen zin in heb en denk verder niet na over een mening over de vraag of haar eventuele mening over mij.
Ik kan er ook niks aan doen dat ik iets sneller bij de kassa was![]()

zondag 7 oktober 2018 om 19:39

zondag 7 oktober 2018 om 19:42
Welk prehistorisch dorp is dat?Lilli-Putter schreef: ↑07-10-2018 19:36Nee geen zelfscan. Gewoon ouderwets in de rij staan bij de kassa

zondag 7 oktober 2018 om 19:44
Want in elke grote stad zijn er zelfscanners? Doe jij ‘s ff normaal joh