Voorpiepen bij de kassa

07-10-2018 19:26 130 berichten
Vanmiddag ging ik boodschappen doen en achter mij stond een wat oudere dame met een paar pakken melk. Ik had het eea aan boodschappen maar niet echt heel veel, de rekening was bij elkaar nog geen 25 euro.
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.

Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
07-10-2018 19:57
Geen idee dat zit niet in de buurt. Wij hebben AH, Plus en Dirk.

Jezus wat flauw.
.
lilalinda schreef:
07-10-2018 19:55
Maar hoe lang duurt zo'n rij nou helemaal, en waarom zouden de mensen achter jou, nog langer moeten wachten?
Je leest even de berichten in je telefoon, en bent al aan de beurt
Je kunt maar een probleem hebben.
De mensen achter mij hoeven niet langer te wachten. Alleen de mevrouw of meneer voor mij aan wie ik vraag of ik voor mag als ik maar een boodschap heb.
koko67 schreef:
07-10-2018 20:00
De mensen achter mij hoeven niet langer te wachten. Alleen de mevrouw of meneer voor mij aan wie ik vraag of ik voor mag als ik maar een boodschap heb.
Het levert altijd beetje gedoe op, en irritatie in de rij
Let maar eens op, als je het weer vraagt
Lilli-Putter schreef:
07-10-2018 19:59
Waar in rotterdam hebben alle supermarkten een zelfscan?
Ik denk dat nog geen 10% van de supermarkten in rdam zelfscankassa’s heeft
Ze doet boodschappen onder de rook van Rotterdam.
Lilli-Putter schreef:
07-10-2018 19:59
Waar in rotterdam hebben alle supermarkten een zelfscan?
Ik denk dat nog geen 10% van de supermarkten in rdam zelfscankassa’s hebben
Sorry tegen zoveel dommigheid kan ik niet op. Ik zeg onder de rook van. Niet in Rotterdam.
Anoniem262821034 schreef:
Jezus wat flauw.
Nou idd. Ik wil ook een Lidl in de buurt.
koko67 schreef:

Je kreeg van mij absoluut geen voorrang met zo'n houding.
koko67 schreef:

Ja je kunt inderdaad maar een probleem hebben, geen 2 minuten kunnen wachten omdat je het niet leuk vindt.
.
Gatekeeper* schreef:
07-10-2018 20:02
Sorry tegen zoveel dommigheid kan ik niet op. Ik zeg onder de rook van. Niet in Rotterdam.
Oow dus rotterdam is pre-historisch ?
Oke. Nu snap k m :roll:
Lilli-Putter schreef:
07-10-2018 20:06
Oow dus rotterdam is pre-historisch ?
Oke. Nu snap k m :roll:

Én er ligt een futuristische stad onder de rook van R’dam..
.
the_Wicked_Witch schreef:
07-10-2018 20:03
Je kreeg van mij absoluut geen voorrang met zo'n houding.
Welke houding?
Anoniem262821034 schreef:
07-10-2018 20:07
Én er ligt een futuristische stad onder de rook van R’dam..
Iig een stad die innoveert. ;-)
koko67 schreef:
07-10-2018 20:08
Welke houding?
Opdringerigheid. Mensen zitten niet te wachten op opdringerigheid. Je dwingt ze namelijk nee te zeggen terwijl je ze ook gewoon met rust had kunnen laten, zodat ze geen nee hoeven te zeggen. Mensen vinden het niet prettig om nee te moeten zeggen, en al helemaal niet wanneer het ze wordt opgedrongen.

Vragen of je voor mag is gewoon onbeschoft.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
07-10-2018 20:11
Opdringerigheid. Mensen zitten niet te wachten op opdringerigheid. Je dwingt ze namelijk nee te zeggen terwijl je ze ook gewoon met rust had kunnen laten, zodat ze geen nee hoeven te zeggen. Mensen vinden het niet prettig om nee te moeten zeggen, en al helemaal niet wanneer het ze wordt opgedrongen.

Vragen of je voor mag is gewoon onbeschoft.
Ik sta inderdaad heel anders in het leven. Ik vind het prima als mensen mij dit vragen. Geen enkel probleem en als ik zelf erge haast heb zeg ik beleefd:" nee sorry, ik heb zelf ook haast".
Ik bestel mijn boodschappen online en laat ze dan bezorgen. Allang blij dat ik me niet druk hoef te maken om dit soort geneuzel.
koko67 schreef:
07-10-2018 20:15
Ik sta inderdaad heel anders in het leven. Ik vind het prima als mensen mij dit vragen. Geen enkel probleem en als ik zelf erge haast heb zeg ik beleefd:" nee sorry, ik heb zelf ook haast".

Ik vind dat iedereen gewoon op zijn beurt moet wachten. Als je dermate veel haast hebt dat je dat niet kunt moet je je boodschappen anders organiseren.

En ik laat geregeld iemand voor, maar dat beslis ik dan wél zelf.
koko67 schreef:

Maar het verschil is dat jij geen haast hebt, maar gewoon te beroerd bent om even te wachten. Mensen die echt eens haast hebben laat ik met liefde voor, maar types zoals jij, echt niet.. :bye:
.
Pipistrello schreef:
07-10-2018 19:56
Ik vind het echt een 'probleem' van niks.

Of je zegt "ja u mag voor" Of je zegt "nee, ik ben nu, wacht maar mooi even jij oude trol".

Kies er één en ga door met je leven.
:HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
koko67 schreef:
Ga er maar van uit dat ieder willekeurig ander mens dat voor je in de rij staat nog veel meer haast heeft dan jij. Dan hoef je ze ook niet lastig te vallen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Gatekeeper* schreef:
07-10-2018 19:49
Onder de rook van Rotterdam. Hier hebben alle supermarkten een zelfscan.
In gebieden waar de derving buitensporig hoog is, is vaak minder zelfscan te vinden. Dat heeft niet veel te maken met de stad.

In topic; ik zeg dan; u heeft blijkbaar enorm veel haast, ga maar voor. En dan ga ik weer verder met mijn dag.
koko67 schreef:
07-10-2018 19:52
Nee, niet altijd haast, maar mijn idee van een leuke tijd is niet in de supermarkt in een rij staan.
Zullen velen met je eens zijn en hun tijd is even kostbaar als de jouwe
koko67 schreef:
07-10-2018 19:52
Nee, niet altijd haast, maar mijn idee van een leuke tijd is niet in de supermarkt in een rij staan.
Eh, van wie wel dan? Alsof de rest wel allemaal voor de lol staat..
Klaar mee
Sansa_ schreef:
07-10-2018 20:24
In gebieden waar de derving buitensporig hoog is, is vaak minder zelfscan te vinden. Dat heeft niet veel te maken met de stad.
In mijn supermarkt word buitensporig veel gejat, echt heel veel. Sinds een tijdje 100% tassencontrole bij de kassa. Zelfscans zouden hier dus nooit goed werken want dan word er nog meer gejat. Ik heb 3 supermarkten in mijn volkswijk maar geen een heeft dus een zelfscan.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Als ik het zie laat ik mensen wel voor meestal. Zelf vragen doe ik niet en als mensen het aan mij vragen ligt het eraan. Soms vragen mensen het terwijl ik zelf ook met maar een paar dingen in de rij sta dan vind ik het onzin.
Maar meestal zeg ik ja om ervan af te zijn, als ik niet lekker in mijn vel zit durf ik ook geen nee te zeggen. Meestal neem ik het mijzelf dan wel kwalijk. Waarom heeft die ander eigenlijk voorrang op mij? Ik weet ook wel leukere dingen te bedenken dan in een rij te staan namelijk, ik denk de meeste mensen wel.
Moet wel zeggen dat naarmate ik ouder wordt minder mensen mij deze vraag stellen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
AlejandraLaura schreef:
07-10-2018 20:57
In mijn supermarkt word buitensporig veel gejat, echt heel veel. Sinds een tijdje 100% tassencontrole bij de kassa. Zelfscans zouden hier dus nooit goed werken want dan word er nog meer gejat. Ik heb 3 supermarkten in mijn volkswijk maar geen een heeft dus een zelfscan.

Wow. Waar woon jij dat er zoveel gejat wordt?
Ik kwam vroeger bij een Bas vd Heijden waar ze klanten ook altijd vroegen om in grote tassen te kijken (geen handtassen) en dat vond ik toen heel vervelend. Ik vermeed daarom die winkel. Een paar weken geleden reed ik langs en heb ik even snel wat gehaald en toen werd het bij niemand gevraagd. Volgens mij zijn ze ermee gestopt. Denk dat klanten het heel vervelend vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven