Voorpiepen bij de kassa

zondag 7 oktober 2018 om 19:26
Vanmiddag ging ik boodschappen doen en achter mij stond een wat oudere dame met een paar pakken melk. Ik had het eea aan boodschappen maar niet echt heel veel, de rekening was bij elkaar nog geen 25 euro.
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.
Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.
Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
zondag 7 oktober 2018 om 21:17
Ik doe meestal of ik voordringers niet hoor en anders zeg ik er wat van. Ik vraag heel soms of mensen voor me willen, alleen als ik daar zin in heb.
Vroeger mocht ik vaak voorgaan en eigenlijk vond ik het niet altijd even handig. Ik pakte nooit een mandje en stond dan met 5 dingen tussen mn armen en kin te balanceren. Ik had dan dus mn passen nog niet gereed etc. Dus een hoop gestress bij de kassa.
Ik vind vragen om voor te gaan echt asociaal. De ergste die ik gehoord heb was ook van een oud vrouwtje: "ik heb ijs dan mag ik toch wel even voor"..
Vroeger mocht ik vaak voorgaan en eigenlijk vond ik het niet altijd even handig. Ik pakte nooit een mandje en stond dan met 5 dingen tussen mn armen en kin te balanceren. Ik had dan dus mn passen nog niet gereed etc. Dus een hoop gestress bij de kassa.
Ik vind vragen om voor te gaan echt asociaal. De ergste die ik gehoord heb was ook van een oud vrouwtje: "ik heb ijs dan mag ik toch wel even voor"..
zondag 7 oktober 2018 om 21:36
In een middelgrote stad, in een volkswijk waar veel armoede is. Veel mensen met schulden etc. Mensen vinden het idd vervelend,maar het staat groots aangekondigd. Ik vind het niet vervelend, ik heb niks te verbergen. Meestal doe ik boodschappen met alleen mijn telefoon met pinpas in mijn jaszak en een lege plastic tas. Als dit kan voorkomen dat er veel gejat word ( en dit word doorberekend aan de klant) vind ik dat helemaal niet erg. Mensen die er wel een probleem mee hebben kunnen beter ergens anders boodschappen doen, de andere twee supermarkten zitten op loopafstand van deze..Lilli-Putter schreef: ↑07-10-2018 21:12Wow. Waar woon jij dat er zoveel gejat wordt?
Ik kwam vroeger bij een Bas vd Heijden waar ze klanten ook altijd vroegen om in grote tassen te kijken (geen handtassen) en dat vond ik toen heel vervelend. Ik vermeed daarom die winkel. Een paar weken geleden reed ik langs en heb ik even snel wat gehaald en toen werd het bij niemand gevraagd. Volgens mij zijn ze ermee gestopt. Denk dat klanten het heel vervelend vinden.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.

zondag 7 oktober 2018 om 21:37
Frederika-Jael schreef: ↑07-10-2018 21:17
Nou!! Hoe durft ze?!! Schofterig zeg.

zondag 7 oktober 2018 om 21:41
Nou inderdaad, dit vind ik nou juist wel een reden iemand even voor te laten. Beter dan ‘wachten is stom’.
.
zondag 7 oktober 2018 om 21:45
Ik snap niet waar dat oude vrouwtje het gore lef vandaan haalt.Frederika-Jael schreef: ↑07-10-2018 21:17

zondag 7 oktober 2018 om 21:53
Ik heb het zelf ook een keer gevraagd, met knallende koppijn onderweg naar een tentamen bedacht om nog te stoppen voor paracetamol. Maar het was om via de supermarkt dus kreeg ik er wel meer haast van dus aan de persoon voor me (met een boodschappen kar) gevraagd of ik alsjeblieft voor mocht. Dat was goed en ik had niet het idee dat ze her vervelend vond, ik heb haar bedankt, afgerekend, de pcm ingenomen en snel verder gegaan richting mijn tentamen.
Ik denk meer dat het de manier is waarop het gaat dan de vraag zelf en ook of het vaak gebeurd. Iedere week of geïrriteerd de vraag of iemand voor mag zou ik ook niet fijn vinden, maar een kee beleeft de vraag van iemand die 1 of 2 dingen bij zich heeft vind im geen probleem.
Ik denk meer dat het de manier is waarop het gaat dan de vraag zelf en ook of het vaak gebeurd. Iedere week of geïrriteerd de vraag of iemand voor mag zou ik ook niet fijn vinden, maar een kee beleeft de vraag van iemand die 1 of 2 dingen bij zich heeft vind im geen probleem.
zondag 7 oktober 2018 om 23:03
Nee nooit. Ik wacht gewoon tot ik aan de beurt ben. Als iemand mij vraagt of hij vóór mag dan zeg ik altijd ja, omdat ik me voor het blok gezet voel. Eén keer heb ik nee gezegd omdat ik echt op springen stond. Ik vind dat men dit niet zou moeten vragen en voor mij hoeven ze het ook niet aan te bieden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 7 oktober 2018 om 23:47
Nee, heb het zelf nog niet gevraagd. Alleen als ze het aanbieden is het wel fijn. Doe ik zelf ook.
Laatst wel meegemaakt dat ik in een lange rij stond en er ging een nieuwe kassa open. Ik was eigenlijk eerst, en had ook maar 1 ding. Op naar kassa 2. Er kwam een oudere mevrouw aan en die vond dat zij eerst mocht, ivm haar leeftijd. Misschien had ze wel een goede reden, dus de man achter mij en ik hebben haar voor gelaten.
Toen kwam de kassamedewerker met dat de verkeerde kassa open ging. We moesten naar kassa 3. Netjes de vrouw voor laten gaan en het product op de band gelegd. Bleek kassa 4 open te gaan. Mevrouw al wat mopperend naar de kassa. Maar nu het leukste: Het bleek een pin kassa, en mevrouw had alleen contant. Oei, wat was ze boos. Ik heb toen van binnen best even moeten lachen
Laatst wel meegemaakt dat ik in een lange rij stond en er ging een nieuwe kassa open. Ik was eigenlijk eerst, en had ook maar 1 ding. Op naar kassa 2. Er kwam een oudere mevrouw aan en die vond dat zij eerst mocht, ivm haar leeftijd. Misschien had ze wel een goede reden, dus de man achter mij en ik hebben haar voor gelaten.
Toen kwam de kassamedewerker met dat de verkeerde kassa open ging. We moesten naar kassa 3. Netjes de vrouw voor laten gaan en het product op de band gelegd. Bleek kassa 4 open te gaan. Mevrouw al wat mopperend naar de kassa. Maar nu het leukste: Het bleek een pin kassa, en mevrouw had alleen contant. Oei, wat was ze boos. Ik heb toen van binnen best even moeten lachen

zondag 7 oktober 2018 om 23:57
maandag 8 oktober 2018 om 00:33
Aan mij word vaak gevraagd of ik voor wil, maar sla het keurig af. Het is heel aardig, maar niet nodig. We moeten allemaal wel eens wachten, niets mis mee, en het is ook niet zo dat je uren wacht bij een kassa.
Een man vroeg een keer aan mij of hij voor mocht. Maar er stonden nog meerdere in de rij. Heb gezegd dat het mocht, mits hij het aan iedereen in de rij zou vragen. Hij vond mij een ....(...lelijk woord)
Een man vroeg een keer aan mij of hij voor mocht. Maar er stonden nog meerdere in de rij. Heb gezegd dat het mocht, mits hij het aan iedereen in de rij zou vragen. Hij vond mij een ....(...lelijk woord)

maandag 8 oktober 2018 om 00:37
Ik laat niemand voor. De tijd in de rij bij de kassa wordt namelijk niet bepaald door de hoeveelheid boodschappen maar door het aantal klanten. Het afronden van de betaling, het wachten op opbergen van de spullen, tevoorschijn halen van portemonnee en bankpasjes (laat staan als er contant geld bij zit) en het overhandigen van zegeltjes en spaarpunten kosten meer tijd dan het scannen van de boodschappen.
Dus zeker als er iemand achter me staat waarvan ik inschat dat diegene trager is dan de gemiddelde klant, dan laat ik die zeker niet voor. Maar het is dus ook onzin dat omdat jij maar een of twee producten hebt, je wezenlijk sneller klaar bent bij de kassa dan iemand met een kar vol. Tuurlijk, het scheelt iets, maar dat tijdverschil is minimaal.
Dus zeker als er iemand achter me staat waarvan ik inschat dat diegene trager is dan de gemiddelde klant, dan laat ik die zeker niet voor. Maar het is dus ook onzin dat omdat jij maar een of twee producten hebt, je wezenlijk sneller klaar bent bij de kassa dan iemand met een kar vol. Tuurlijk, het scheelt iets, maar dat tijdverschil is minimaal.

maandag 8 oktober 2018 om 11:27
Stampertje12 schreef: ↑08-10-2018 00:37Ik laat niemand voor. De tijd in de rij bij de kassa wordt namelijk niet bepaald door de hoeveelheid boodschappen maar door het aantal klanten. Het afronden van de betaling, het wachten op opbergen van de spullen, tevoorschijn halen van portemonnee en bankpasjes (laat staan als er contant geld bij zit) en het overhandigen van zegeltjes en spaarpunten kosten meer tijd dan het scannen van de boodschappen.
Groot gelijk hoor. Je zult eens zomaar als aardig gebaar 2 minuten van je kostbare tijd verspillen... nergens voor nodig.

maandag 8 oktober 2018 om 11:43
als ik zelf dat gebaar wil maken, doe ik datPipistrello schreef: ↑08-10-2018 11:27Groot gelijk hoor. Je zult eens zomaar als aardig gebaar 2 minuten van je kostbare tijd verspillen... nergens voor nodig.
als er om gevraagd wordt (of nog erger, als iemand aanwezig gaat staat zuchten, om gezien te worden, met zijn halfje bruin) dan lekker niet
maandag 8 oktober 2018 om 11:47
Ligt eraan. Soms zie ik het pas als mijn hele kar al op de band ligt uitgestald dus dan is het pech voor diegene. Als ik het zou zien bied ik het wel aan.
Maarja, meestal ben ik zo bezig met de boodschappen neerkwakken dat het me totaal ontgaat.
Heb trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand erom vroeg. Zelf ook nooit gedaan. Ik wacht netjes mijn beurt af, heb ook geen haast als ik zelf boodschappen doe.
Oude mensen hebben altijd haast, terwijl ze vaak de hele dan niks te doen hebben
Maarja, meestal ben ik zo bezig met de boodschappen neerkwakken dat het me totaal ontgaat.
Heb trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand erom vroeg. Zelf ook nooit gedaan. Ik wacht netjes mijn beurt af, heb ook geen haast als ik zelf boodschappen doe.
Oude mensen hebben altijd haast, terwijl ze vaak de hele dan niks te doen hebben

maandag 8 oktober 2018 om 11:49
Ik vraag het zelf nooit, vind het altijd wel sympathiek als mensen het aanbieden.
Had laatst een man die aan mij vroeg of hij voor mocht gaan, het was niet heel erg druk bij de kassa, maar zijn argument was dat hij dubbel geparkeerd had. Dat vind ik zo asociaal, dat ik hem zei dat dat de reden was dat hij van mij mocht wachten.
Had laatst een man die aan mij vroeg of hij voor mocht gaan, het was niet heel erg druk bij de kassa, maar zijn argument was dat hij dubbel geparkeerd had. Dat vind ik zo asociaal, dat ik hem zei dat dat de reden was dat hij van mij mocht wachten.

maandag 8 oktober 2018 om 11:50
Chickeletta schreef: ↑08-10-2018 11:47
Oude mensen hebben altijd haast, terwijl ze vaak de hele dan niks te doen hebben![]()
Tuurlijk hebben die haast. Hun leven is bijna over

maandag 8 oktober 2018 om 11:56
Gisselle schreef: ↑08-10-2018 11:49Ik vraag het zelf nooit, vind het altijd wel sympathiek als mensen het aanbieden.

maandag 8 oktober 2018 om 11:56
Nee ik vraag het niet. Maar ik laat iedereen met weinig spullen altijd voorgaan, ook als ik zelf niet zo heel veel heb. Zeker als het oudere mensen zijn, kleine moeite voor mij.
Zaterdag vroeg een oude man die voor mij aan de kassa stond of de erwtensoep lekker was. Heel lekker, dus hij wilde zelf ook nog een blik halen, maar dan loop ik zelf wel even voor hem. Kleine moeite, groot gebaar.
Zaterdag vroeg een oude man die voor mij aan de kassa stond of de erwtensoep lekker was. Heel lekker, dus hij wilde zelf ook nog een blik halen, maar dan loop ik zelf wel even voor hem. Kleine moeite, groot gebaar.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

maandag 8 oktober 2018 om 12:02
Laatst een behoorlijke rij. Een man achter mij vroeg of hij voor mocht en stond al in de startblokken om naar voren te schieten. Hij kreeg van mij een nee en was boos. Hij had het toch netjes gevraagd en was niet van dit antwoord gediend. Dit blijkt hij dagelijks zo te doen.
Normaal bied ik dit uit mijzelf aan.
Normaal bied ik dit uit mijzelf aan.
maandag 8 oktober 2018 om 12:06
maandag 8 oktober 2018 om 12:18
Ik let nooit op mensen achter me bij de supermarkt, ben alleen bezig met mijn eigen spullen op de band te krijgen. Nou ben ik aan het revalideren en doe boodschappen met een rollator, maar ik voel me eigenlijk alleen maar ongemakkelijk als iemand me vraagt of ik voor wil. Iedereen moet toch zeker in de rij staan? Als je dat niet wilt, moet je het thuis laten bezorgen.
maandag 8 oktober 2018 om 12:18
maandag 8 oktober 2018 om 15:11
Iedereen heeft wel eens haast, is soms niks aan te plannen.
In de file vragen of je voor mag is trouwens een beetje lastig. En ik denk dat dat mensen het meest stoort, dat iemand dan gewoon z’n auto ertussen perst. Want zoals je hier leest hebben veel mensen er niet eens echt moeite mee als iemand even voorgaat, maar het is de manier waarop.
.
maandag 8 oktober 2018 om 15:14
Net een mooie actie trouwens: twee dames boodschappen aan het doen. De één had haar spullen al op de band, de ander stond nog in het schap bij de kassa te neuzen, maar wel achter mij.
Komt ze aanlopen en legt iets bij de spullen van de 1e vrouw, samen afrekenen, prima.
Vlak voor ze aan de beurt zijn pleuren ze nog even zo’n beurtbalkje ertussen.
Gewoon ordinair voordringen dus. Ik had geen haast en heb de eer maar aan mezelf gehouden, maar serieus, dat soort acties kan ik echt niet waarderen.
Komt ze aanlopen en legt iets bij de spullen van de 1e vrouw, samen afrekenen, prima.
Vlak voor ze aan de beurt zijn pleuren ze nog even zo’n beurtbalkje ertussen.
Gewoon ordinair voordringen dus. Ik had geen haast en heb de eer maar aan mezelf gehouden, maar serieus, dat soort acties kan ik echt niet waarderen.
.
maandag 8 oktober 2018 om 15:22
Ik ben begin dit jaar zelfs uitgekafferd! Ik liep naar de kassa's er waren 2 open met lange rijen. Degene die ik passeerde ging net open en dus was ik eerst. Ik hoorde die achter mij al kritiek en commentaar geven aan mensen achter haar, maar ik hoor niet goed, dus wist niet over wat het ging. Zij had blijkbaar maar enkele boodschappen (had er niet op gelet) en terwijl ik al had betaald en alles nog aan het inladen was, was zij ook al klaar en passeerde mij; die begon daar efkes mij de les te lezen, ik was iedereen voorgestoken en hoe onbeleefd en veel gezever. Ik heb haar gewoon laten uitrazen en toen ze klaar was zei ik heel kalm: Mens doe eens niet zo belachelijk! Goh, die ontplofte bijna maar stond met haar mond vol tanden en is kwaad verder gelopen. Kassierster waar ik nog aan het inladen was vroeg wat er nu eigenlijk aan de hand was, ze snapte er niks van