Vorige bewoonster
woensdag 2 oktober 2019 om 19:41
Sinds een half jaar woon ik in mijn nieuwe huurhuis, prettig huis, alles prima.
Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!
De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..
Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.
Oh ja sorry en toen was ze weer weg.
Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.
Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.
Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!
Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.
Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!
De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..
Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.
Oh ja sorry en toen was ze weer weg.
Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.
Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.
Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!
Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.
Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:45
Ze kwam een week nadat ik daar woonde en daarna elke week, maar ook overdag (dan ben ik er niet), als ik dan wel open deed zei ze dat ze al vaak was langs geweest maar dat ik er niet was. Op zo’n manier dat ik me nog bijna schuldig zou gaan voelen ook.
Nu komt ze dus al 2 avonden na elkaar.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:45
Terugsturen met 'adres onbekend'.
(Volgens mij kost het je niets als je het doorstuurt naar haar nieuwe adres, als je oude adres doorstreept en vervangt en het zo weer in de brievenbus gooit, hooguit krijgt zij een keertje portokosten. Maar ik zou er niet aan beginnen, anders blijf je nog 3 jaar post doorsturen).
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 19:45
5.82% gewijzigd
woensdag 2 oktober 2019 om 19:47
Ow sorry verkeerd begrepen. Tamelijk bizar dit.Restera schreef: ↑02-10-2019 19:45Ze kwam een week nadat ik daar woonde en daarna elke week, maar ook overdag (dan ben ik er niet), als ik dan wel open deed zei ze dat ze al vaak was langs geweest maar dat ik er niet was. Op zo’n manier dat ik me nog bijna schuldig zou gaan voelen ook.
Nu komt ze dus al 2 avonden na elkaar.
Echt post retour gaan sturen, het is klaar zo hoor. En mocht ze nog eens voor de deur staan zou ik nog 1 keer duidelijk vermelden dat je de post retour gestuurd hebt, dat blijft doen en dat je niet meer wil dat ze langs komt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 2 oktober 2019 om 19:49
Jammer dat je dat briefje met haar telefoonnummer hebt weggegooid. Dan kon je haar zeggen dat ze de pot op kan.
Of met haar een afspraak maken eens in de 3 of 4 weken op een zaterdag overdag ofzo. En dan zeggen dat je dat 2 of 3x doet en dat ze dan tijd genoeg heeft gehad om adreswijzigingen door te geven.
Ik zou zelf die 2e optie gedaan hebben. Maar vind het dan ook niet zo'n moeite om post te bewaren en 1 minuut de deur open te doen.
Of met haar een afspraak maken eens in de 3 of 4 weken op een zaterdag overdag ofzo. En dan zeggen dat je dat 2 of 3x doet en dat ze dan tijd genoeg heeft gehad om adreswijzigingen door te geven.
Ik zou zelf die 2e optie gedaan hebben. Maar vind het dan ook niet zo'n moeite om post te bewaren en 1 minuut de deur open te doen.
Eeeh wat dacht je van retour afzender? Met de mededeling: onbestelbaar, bewoner verhuisd oid.
Maar dan heb je er wel weer werk van.
Stel haar een ultimatum: twee maanden om zaken te wijzigen en daarna gaat het spul in de kliko. En tot die tijd de post nog even verzamelen en overhandigen. Desnoods stel je een moment voor waarop ze het op kan halen zodat ze niet te pas en te onpas onaangekondigd aan je deur staat.
Het is misschien wat vervelend hoe de oud bewoonster het tot nog toe heeft aangepakt, maar je kunt ook overdrijven he? Zo’n drama is het toch ook weer niet.
Maar dan heb je er wel weer werk van.
Stel haar een ultimatum: twee maanden om zaken te wijzigen en daarna gaat het spul in de kliko. En tot die tijd de post nog even verzamelen en overhandigen. Desnoods stel je een moment voor waarop ze het op kan halen zodat ze niet te pas en te onpas onaangekondigd aan je deur staat.
Het is misschien wat vervelend hoe de oud bewoonster het tot nog toe heeft aangepakt, maar je kunt ook overdrijven he? Zo’n drama is het toch ook weer niet.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
IBIopviva schreef: ↑02-10-2019 19:47Ow sorry verkeerd begrepen. Tamelijk bizar dit.
Echt post retour gaan sturen, het is klaar zo hoor. En mocht ze nog eens voor de deur staan zou ik nog 1 keer duidelijk vermelden dat je de post retour gestuurd hebt, dat blijft doen en dat je niet meer wil dat ze langs komt.
Geeft niks & het is idd te bizar voor woorden.
Ik ga de gemeente contacten en de post retour sturen. Dank allen!
Dit zou ik ook checken. En als ze te lui is om adreswijzigingen te sturen: jammer dan, in de kliko er mee.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:52
Duurde bij ons 12 jaar, tot we nooit meer iets kregen. Retour afzender werkt prima als de afzender er iets mee doet. Helaas kan dat lang duren.
Voor onze vorige bewoners kregen we zelf kerstkaarten, rouwbrieven etc.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:52
woensdag 2 oktober 2019 om 19:54
Als er op een gegeven moment elke avond een wildvreemde bij je aan staat te bellen piep je wel anders.PoesinBoots schreef: ↑02-10-2019 19:51Beetje overdreven.
Misschien is ze niet zo heel slim/handig en weet ze niet goed hoe alles aan te pakken.
Als je verhuisd, wijzig je je adres overal. Na 4 - 8 weken heb je alle bedrijven wel te pakken hoor. Ik woon hier nu 6 maanden. Zo moeilijk is het niet.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:55
Maar waarom is ze gek dan?
Omdat ze haar administratie niet op orde heeft?
Ik snap best dat het irritant is maar te bizar voor woorden en haar gek noemen vind ik ook wat heftig van jou.
Als je gelijk de eerste keer dat ze aan de deur kwam duidelijke afspraken had gemaakt over de post had je dit gedoe nu vast niet gehad.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:56
Ik had ook dat er een jaar na mijn verhuizing nog iets kwam op mijn oude adres. Je kunt wel wat vergeten hé.
Dat iedere keer aan de deur staan heb je deels ook aan jezelf te wijten. Duidelijk zijn en afspraken maken.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:57
PoesinBoots schreef: ↑02-10-2019 19:55Maar waarom is ze gek dan?
Omdat ze haar administratie niet op orde heeft?
Ik snap best dat het irritant is maar te bizar voor woorden en haar gek noemen vind ik ook wat heftig van jou.
Als je gelijk de eerste keer dat ze aan de deur kwam duidelijke afspraken had gemaakt over de post had je dit gedoe nu vast niet gehad.
Ik heb haar al gezegd dat ik er genoeg van heb, ze komt elke week langs. Geef jij je nummer aan zo’n persoon?
woensdag 2 oktober 2019 om 19:58
Inmiddels een goede bekende...