Vorige bewoonster
woensdag 2 oktober 2019 om 19:41
Sinds een half jaar woon ik in mijn nieuwe huurhuis, prettig huis, alles prima.
Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!
De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..
Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.
Oh ja sorry en toen was ze weer weg.
Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.
Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.
Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!
Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.
Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!
De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..
Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.
Oh ja sorry en toen was ze weer weg.
Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.
Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.
Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!
Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.
Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
vrijdag 4 oktober 2019 om 22:32
Soms kun je gelijk hebben, maar zit je zelf alsnog met het probleem.
Daarom mail ik afzenders die post naar oud-bewoners sturen zelf om te zeggen dat iemand er niet meer is en dat ze zelf een andere manier moeten zoeken om contact op te nemen. Dan wordt het in elk geval op inactief gezet en zit je niet met andermans post.
Daarom mail ik afzenders die post naar oud-bewoners sturen zelf om te zeggen dat iemand er niet meer is en dat ze zelf een andere manier moeten zoeken om contact op te nemen. Dan wordt het in elk geval op inactief gezet en zit je niet met andermans post.
vrijdag 4 oktober 2019 om 22:38
Ik heb die service ook gedaan maar dat werkte voor geen meter. Het huis op mijn oude adres werd verbouwd en was nog niet bewoond en ik ben veel post daardoor kwijt geraakt. Heb nog een klacht ingediend bij PostNL en als compensatie wilden ze wel de verhuisservice verlengen. Tsja verlengen van een service die niet werkt vond ik nou niet echt een goedmakertje.
vrijdag 4 oktober 2019 om 23:01
Niet gek als TO doet alsof ze niet thuis is en de deur niet openmaakt.minnimouse schreef: ↑02-10-2019 21:23Ik vind TO helemaal niet aso.
In een half jaar kun je dit best geregeld hebben. En natuurlijk zijn sommige bedrijven hardleers, maar is het dan nodig om letterlijk elke avond aan de deur te komen? Ik vind dat heel raar en zou dat ook irritant vinden. Spreek dan gewoon af van joh, stuur het 1 keer per maand door, dit is mijn nieuwe adres.
En als ik dan de indruk heb dat iemand wel thuis is, maar niet opendoet bel ik nog een paar keer aan. Hard en indringend, want misschien is de deurbel kapot/ staat de muziek of een apparaat net op een volume waardoor je de bel niet hoort of wat dan ook.
vrijdag 4 oktober 2019 om 23:18
Jouw kwartje blijft ook steken, je doet niet open dus probeert ze het opnieuw. Dat is niet raar, vreemd of bijzonder maar normaal.Restera schreef: ↑03-10-2019 22:02Update: net om 21:30 was ze er weer, maar ik kwam net uit de douche. Ze belde 2x aan, maar heb het maar genegeerd want liep in m’n nakie met een handdoek om m’n hoofd.
Ik ga morgen al haar post verzamelen (reclamefolders, Veronica gidsen en Staatsloterij) en aan de voordeur hangen met een briefje erbij dat dit de laatste keer was en SVP NIET AANBELLEN WANT MIJN PEUTER SLAAPT!!
Dit is de 3de of 4de avond op een rij.. het kwartje valt blijkbaar echt niet. Wat je met die rommel moet, ik weet het niet...
Dat jij blijft negeren en denkt dat het ineens vanzelf wel stopt is wel raar.
Naakt met een handdoek. En je hebt he-le-maal niets om aan te trekken om even fatsoenlijk aan te geven dat je er klaar mee bent. Jij klaagt liever door terwijl je het er zelf naar maakt zo.
zaterdag 5 oktober 2019 om 09:29
Dit ook. Het lijkt me vervelend als iemand blijft komen (ik ben het eens dat een normaal volwassen persoon binnen 6 maanden wel haar post moet hebben kunnen regelen), maar je bent zelf ook redelijk hardleers. Als iemand blijft komen moet je toch eens het gesprek aan gaan.stomwijnglas schreef: ↑04-10-2019 23:18Jouw kwartje blijft ook steken, je doet niet open dus probeert ze het opnieuw. Dat is niet raar, vreemd of bijzonder maar normaal.
Dat jij blijft negeren en denkt dat het ineens vanzelf wel stopt is wel raar.
Naakt met een handdoek. En je hebt he-le-maal niets om aan te trekken om even fatsoenlijk aan te geven dat je er klaar mee bent. Jij klaagt liever door terwijl je het er zelf naar maakt zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
dinsdag 5 november 2019 om 00:30
koreana schreef: ↑02-10-2019 20:54Hier afspraken gemaakt met vorige bewoner.
Vorige bewoner heeft naar eer en geweten adreswijziging doorgegeven.
Ik kreeg nieuwe adres, dus stuurde 3 maanden alles door.
Dat werkte goed en was echt heel weinig post, hooguit 2 brieven per maand.
Na drie maanden ontving ik van 1 bedrijf nog post.
Ik stuurde dat nog 3 maanden door met vraag of vorige bewoner de afzender wilde informeren. Dat deden zij, maar bedrijf was nogal weigerachtig.
Na nog eens 3 maanden doorsturen met mededeling: 'berichten jullie afzender?'
Na nog eens 3 maanden terugsturen met: bewoner verhuisd, adres onbekend.
Daarna: prullenbak.
Als de vorige bewoners het nieuwe adres wel hebben doorgegeven, kunnen zij er niets aan doen dat het toch nog bij jullie aankomt.
LOEP ME MAAR aub.
woensdag 6 november 2019 om 14:22
Hier zijn de vorige bewoners ook een paar keer langs geweest. Geen probleem, de eerste keer hebben ze ook even koffie gedronken.
Maar de post bleef komen, van banken, verzekeringen, rekeningen. Ze hadden gevraagd of we het bij de buren door de bus wilden gooien waar ze nog contact mee hadden, maar daarmee werd het mijn verantwoordelijkheid gemaakt en daar had ik geen zin in. Twee keer een enorme stapel opgespaard en retour afzender gestuurd, daarna dingen weggegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen maand niks meer heb ontvangen (na 2 jaar)!
Iets incidenteels zou ik trouwens nog wel door willen sturen, maar structurele post.. kom op zeg, na 2 jaar moet je dat maar gefixt hebben.
Maar de post bleef komen, van banken, verzekeringen, rekeningen. Ze hadden gevraagd of we het bij de buren door de bus wilden gooien waar ze nog contact mee hadden, maar daarmee werd het mijn verantwoordelijkheid gemaakt en daar had ik geen zin in. Twee keer een enorme stapel opgespaard en retour afzender gestuurd, daarna dingen weggegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen maand niks meer heb ontvangen (na 2 jaar)!
Iets incidenteels zou ik trouwens nog wel door willen sturen, maar structurele post.. kom op zeg, na 2 jaar moet je dat maar gefixt hebben.