Vorige bewoonster
woensdag 2 oktober 2019 om 19:41
Sinds een half jaar woon ik in mijn nieuwe huurhuis, prettig huis, alles prima.
Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!
De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..
Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.
Oh ja sorry en toen was ze weer weg.
Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.
Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.
Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!
Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.
Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!
De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..
Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.
Oh ja sorry en toen was ze weer weg.
Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.
Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.
Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!
Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.
Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:58
Leg je het in een zak op je stoep.
Of je doet nooit meer open.
Of je zegt haar nooit meer aan te bellen.
Of je gooit een emmer water uit het raam.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:59
Hahaha nou inderdaad
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:59
Zo'n persoon? Iemand die graag haar post wil en wat chaotisch is? Ja hoor, of als ik niet gebeld wil worden mijn emailadres om een afspraak te maken.
Ik heb niet het idee dat ze moordenares of enge stalker is.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:00
Retour afzender werkt het beste. Hier werd met regelmaat een rekening bezorgd voor een bedrijf. Eigen huisnummer 55, huisnummer bedrijf 5-05. Maar afzender stuurde de facturen altijd naar 5 5. Paar keer de factuur naar bedrijf gebracht met de vraag of ze het bij de afzender konden laten aanpassen naar 5-05. Daar waren ze al mee bezig maar de afzender had aangegeven dat het systeem geen streepjes kent tussen toevoegingen en 05 werd automatisch 5. Bedrijf gaf aan dat we het retour konden sturen want iedere keer brengen was ook weer zoiets en misschien viel dan het kwartje bij de afzender.
Na een paar keer retour was het opgelost.
Na een paar keer retour was het opgelost.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:01
Ik woon inmiddels 2,5 jaar op ons adres en ontvang opeens weer extra veel post.
Aanmaningen, incasso's, dwangbevelen, zelfs de nieuwe creditcard of post belastingdienst op naam bedrijf oude eigenaresse.
Terugsturen heeft nooit geholpen. Ik maak post van grote organisaties tegenwoordig open & bel ze op dat de deurwaarder echt koffie mag komen drinken maar dat ze het verkeerde adres hebben
Aanmaningen, incasso's, dwangbevelen, zelfs de nieuwe creditcard of post belastingdienst op naam bedrijf oude eigenaresse.
Terugsturen heeft nooit geholpen. Ik maak post van grote organisaties tegenwoordig open & bel ze op dat de deurwaarder echt koffie mag komen drinken maar dat ze het verkeerde adres hebben
woensdag 2 oktober 2019 om 20:02
Nou, ik vind je best overdreven reageren, hoor. En geloof mij: ook al geef je overal adreswijzigingen door, er zijn altijd partijen waarbij je het minstens drie keer moet melden, en zelf kan je ook iets vergeten.
Vraag haar dat ze je enveloppen geeft met voldoende postzegels, met haar adres erop. Komt er iets, stuur je het door. Dat minuutje moet nog lukken toch?
Vraag haar dat ze je enveloppen geeft met voldoende postzegels, met haar adres erop. Komt er iets, stuur je het door. Dat minuutje moet nog lukken toch?
woensdag 2 oktober 2019 om 20:03
PoesinBoots schreef: ↑02-10-2019 19:59Zo'n persoon? Iemand die graag haar post wil en wat chaotisch is? Ja hoor, of als ik niet gebeld wil worden mijn emailadres om een afspraak te maken.
Ik heb niet het idee dat ze moordenares of enge stalker is.
Nee, ik ook niet. Maar overdrijven is ook een vak.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:04
woensdag 2 oktober 2019 om 20:05
woensdag 2 oktober 2019 om 20:07
Bij ons duurt het al 9 jaar. Vorige bewoonster is toen overleden. Het wordt wel steeds minder.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:07
Ik vind het nogal bruut. Hier komt 2 jaar later ook nog wel eens iets voor de oude bewoners. Bv onverwacht met kind naar ziekenhuis en dan vergeten adres aan te passen,vervolgafspraak kwam bij ons. En zo wel meer dingen waar je niet vaak post van krijgt en waar je niet op voorhand aan denkt.
Ook nog wel eens een kerstkaart van een ouder familielid die het adres vergeet aan te passen. Ik denk alleen maar lief dat deze tante (dat hebben ze me verteld) elk jaar toch de moeite neemt om een kaart te sturen.
Kleine moeite om even te bewaren en te mailen (ik begrijp dat je haar niet elke week aan de deur wil).
Ik dacht dat iedereen dat zo doet.
Ik hoop maar dat er niet onverwachts iets belangrijks op jouw oude adres ligt.
Ook nog wel eens een kerstkaart van een ouder familielid die het adres vergeet aan te passen. Ik denk alleen maar lief dat deze tante (dat hebben ze me verteld) elk jaar toch de moeite neemt om een kaart te sturen.
Kleine moeite om even te bewaren en te mailen (ik begrijp dat je haar niet elke week aan de deur wil).
Ik dacht dat iedereen dat zo doet.
Ik hoop maar dat er niet onverwachts iets belangrijks op jouw oude adres ligt.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:08
Rosanna1985 schreef: ↑02-10-2019 20:05Ik weet niet of je in een flat of in een huis woont. In ons flatgebouw wordt gewoon alle post die "voor niemand" is rechtop bovenop de brievenbussen gezet. Daar blijft het tot wanneer iemand het meeneemt of toch een keer weggooit. Dan zou ze het kunnen ophalen zonder je te storen.
En bij geen flatgebouw kun je ook afspreken om het een vaste dag in de week/om de week/op afspraak in een plastic tasje aan de deur te hangen.
Als het dan zo erg is dat iemand aanbelt voorkom je dat.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:10
Ik zou er niet zoveel problemen mee hebben, maar jij vindt het wel een probleem dus daarom de volgende tip:
de volgende keer dat ze aan de deur komt haar nieuwe adres en postcode vragen, zodat je de post retour afzender kunt sturen met daarop haar nieuwe adres. Dan kan de afzender het adres aanpassen en opnieuw verzenden.
Het beste kun je dan wel even erbij zeggen dat je de post retour zendt op het moment dat het jou uitkomt/ jij langs een brievenbus komt, en niet zodra er post komt. En dat ze het niet meer op hoeft te komen halen omdat je dat storend vindt.
Zij regelt haar zaken niet goed, dus dat zij dan langer moet wachten op haar post is haar probleem.
de volgende keer dat ze aan de deur komt haar nieuwe adres en postcode vragen, zodat je de post retour afzender kunt sturen met daarop haar nieuwe adres. Dan kan de afzender het adres aanpassen en opnieuw verzenden.
Het beste kun je dan wel even erbij zeggen dat je de post retour zendt op het moment dat het jou uitkomt/ jij langs een brievenbus komt, en niet zodra er post komt. En dat ze het niet meer op hoeft te komen halen omdat je dat storend vindt.
Zij regelt haar zaken niet goed, dus dat zij dan langer moet wachten op haar post is haar probleem.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:11
ik heb jaren op mijn vorige adres iedere kerst een kaart ontvangen voor de vorige bewoners. zonder afzender erop, wel een naam maar verder niets. nooit op kunnen lossen. het was wel een “oma” handschrift en het stopte op een gegeven moment vanzelf. ik heb dan weer geen rouwkaart ontvangen...
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:12
dit is wel een goede tip. en dan wel benadrukken dat ze dan niet meer langs moet komen!!!
dit is wel een goede tip. en dan wel benadrukken dat ze dan niet meer langs moet komen!!!
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:12
Nee klopt. In het begin kwam er nog wel eens belangrijke post. Die gooide ik dan bij zoon in de brievenbus. Maar nu is het vaak nog reclamedingen, die gooi ik achteloos bij het oud papier.PoesinBoots schreef: ↑02-10-2019 20:09Ja die kan ook niets meer wijzigen dan.
Bij het bedrijf waar ik werk stoppen we de post na 2x retour afzender.
Maar een paar jaar terug kwam er ineens een brief, ik geloof van het CAK ofzo. Een instelling die eigenlijk wel zou moeten weten dat iemand is overleden. Dat vond ik toen wel bijzonder.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:13
En zoals gezegd, sommige instanties zijn hardnekkig. Als je je post dan niet van de nieuwe bewoner krijgt dan kom je er vaak pas laat achter dat het mis gaat met alle financiele consequenties. Dat zou toch sneu zijn.
En niet iedereen heeft de gave meegekregen om alles goed te regelen. Ik denk altijd maar als blijkt dat mijn eigen kind het later niet zo goed kan regelen dan hoop ik maar dat zij fijne mensen tegenkomt in haar omgeving die haar een stapje verder helpen.
En niet iedereen heeft de gave meegekregen om alles goed te regelen. Ik denk altijd maar als blijkt dat mijn eigen kind het later niet zo goed kan regelen dan hoop ik maar dat zij fijne mensen tegenkomt in haar omgeving die haar een stapje verder helpen.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:14
Het zal aan mij liggen maar ik vind TO nogal aso overkomen. Die vrouw doet netjes een briefje in de bus met het verzoek even te laten weten of er nog post komt, heeft een verhuisservice ingeschakeld maar komt ook keurig de post die ondanks die service toch nog op het oude adres komt ophalen zodat TO het niet door hoeft te sturen, en dan is het nog niet goed?
Ik zou denken dat hoe die vrouw het doet de enige juiste manier met zo min mogelijk overlast voor de nieuwe bewoner is, maar die is dan juist zo aso om het briefje weg te gooien, de deur niet open te doen en nu ook de post weg te gooien.
Schiet mij maar lek, maar ik vind het echt vreemd.
Ik zou denken dat hoe die vrouw het doet de enige juiste manier met zo min mogelijk overlast voor de nieuwe bewoner is, maar die is dan juist zo aso om het briefje weg te gooien, de deur niet open te doen en nu ook de post weg te gooien.
Schiet mij maar lek, maar ik vind het echt vreemd.
Am Yisrael Chai!
woensdag 2 oktober 2019 om 20:18
Kromo19* schreef: ↑02-10-2019 20:12Nee klopt. In het begin kwam er nog wel eens belangrijke post. Die gooide ik dan bij zoon in de brievenbus. Maar nu is het vaak nog reclamedingen, die gooi ik achteloos bij het oud papier.
Maar een paar jaar terug kwam er ineens een brief, ik geloof van het CAK ofzo. Een instelling die eigenlijk wel zou moeten weten dat iemand is overleden. Dat vond ik toen wel bijzonder.
Reclame gooi ik ook weg hoor.
Wij wonen in ouderlijk huis van man en schoonmoeder krijgt hier nog steeds ieder jaar een uitnodiging voor een hoortest bij Hans Anders. Schoonmoe is al ruim 10 jaar hemelen en woonde daarvoor ook al niet meer hier maar Hans Anders blijft hardnekkig.
Eigenlijk vind ik dat vooral heel dom. Als een oud iemand al ruim 10 jaar geen klant meer is, waarom haal je die dan niet uit je klantenbestand?
woensdag 2 oktober 2019 om 20:18
TO wil 's avonds met een klein kind erbij rust.fashionvictim schreef: ↑02-10-2019 20:14Het zal aan mij liggen maar ik vind TO nogal aso overkomen.
En niet om de vijf voet gestoord worden door een vrouw die haar administratie slecht regelt.
Kan zijn dat jij wel happy wordt van een vorige bewoonster die om de paar dagen aan de bel hangt, maar een ander mag dat toch écht storend vinden.