Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hoe langer je met een zelfde nick forumt hoe meer persoonlijkheid je er aan koppelt. En hoe meer verschillende nicks je hebt hoe eenzijdiger die verschillende nicks worden; je maakt een soort smurfen van jezelf: je hebt dan een mopper-nick, een seks-nick, een napraat-nick, enz.
-Shifty- schreef:
24-06-2020 21:56
Hoe langer je met een zelfde nick forumt hoe meer persoonlijkheid je er aan koppelt. En hoe meer verschillende nicks je hebt hoe eenzijdiger die verschillende nicks worden; je maakt een soort smurfen van jezelf: je hebt dan een mopper-nick, een seks-nick, een napraat-nick, enz.
En hoeveel anders is dat nu dan?
Nemain• schreef:
24-06-2020 21:58
En hoeveel anders is dat nu dan?

Ik snap niet precies wat je bedoeld?
Hij wil gewoon precies weten wie wie is.
-Shifty- schreef:
24-06-2020 22:03
Ik snap niet precies wat je bedoeld?
Nu is het heel onpersoonlijk volgens jouw beleving, omdat iedereen meerdere nicks zou hebben? Anders snap ik die behoefte van het verbod daarop niet.
Dat mensen meerdere nicks maken hou je toch niet tegen. Niet iedereen wil eeuwig onder dezelfde naam forummen.
Niq schreef:
24-06-2020 22:04
Hij wil gewoon precies weten wie wie is.

Nee. Een account waarvan je nick kan veranderen werkt net zo. maar dan heb je wel meer betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij je account. En je hebt tegelijkertijd niet meerdere nicks.
RikM schreef:
24-06-2020 22:11
Dat mensen meerdere nicks maken hou je toch niet tegen. Niet iedereen wil eeuwig onder dezelfde naam forummen.
Ook dat.
-Shifty- schreef:
24-06-2020 22:12
Nee. Een account waarvan je nick kan veranderen werkt net zo. maar dan heb je wel meer betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij je account. En je hebt tegelijkertijd niet meerdere nicks.
Hoe uit zich dat dan?
Dus nieuwe naam, maar zelfde account incl. geschiedenis. Omdat je dan meer persoonlijkheid hebt.
Niq schreef:
24-06-2020 22:15
Dus nieuwe naam, maar zelfde account incl. geschiedenis. Omdat je dan meer persoonlijkheid hebt.
Of beter te loepen bent.
Nemain• schreef:
24-06-2020 22:05
Nu is het heel onpersoonlijk volgens jouw beleving, omdat iedereen meerdere nicks zou hebben? Anders snap ik die behoefte van het verbod daarop niet.
Nee dat zeg ik niet. Er zijn ongetwijfeld heel veel forummers nu met maar 1 nick. Ik vermoed dat de meeste forummers die 1 nick hebben de meeste persoonlijkheid in hun nick leggen. En ik vermoed dat er een relatief kleine groep is die tegelijkertijd meerdere nicks hebben. Maar dat weet ik niet, dat is een aanname. Ik zeg niet dat de huidige situatie onpersoonlijk is. Ik denk dat het deel wat voornamelijk 1 nick gebruikt de meeste persoonlijkheid toe voegt. En ik denk dat het deel wat tegelijkertijd veelvuldig meerdere nicks gebruikt naar verhouding daar weinig positief mee doet.
En dat je niet meer hoeft te wachten op plaatjesplakrechten :yes:
Wat maakt die persoonlijkheid nou zo belangrijk?
-Shifty- schreef:
24-06-2020 21:38
Ik ben zelf voorstander om te richten op 1 nick per persoon en daarbij te faciliteren dat je per account je gegevens kan ontkoppelen voor privacy (anonimiseren zonder dat je je account kwijt bent. Eventueel zodat je je account behoudt maar je wel een nieuwe nick kan kiezen. Volgens mij bereik je dan je privacy doel, voorkom je dat allerlei forummers allerlei verschillende nicks aanmaken en dan hou je in elk geval als beheerder wel ook zicht op wie wie is. ik zou ook anders niet weten hoe je om moet gaan met waarschuwingen en bannen van verschillende nicks die bij dezelfde persoon horen.
-Shifty- schreef:
24-06-2020 22:19
Nee dat zeg ik niet. Er zijn ongetwijfeld heel veel forummers nu met maar 1 nick. Ik vermoed dat de meeste forummers die 1 nick hebben de meeste persoonlijkheid in hun nick leggen. En ik vermoed dat er een relatief kleine groep is die tegelijkertijd meerdere nicks hebben. Maar dat weet ik niet, dat is een aanname. Ik zeg niet dat de huidige situatie onpersoonlijk is. Ik denk dat het deel wat voornamelijk 1 nick gebruikt de meeste persoonlijkheid toe voegt. En ik denk dat het deel wat tegelijkertijd veelvuldig meerdere nicks gebruikt naar verhouding daar weinig positief mee doet.
Dat is een ander argument dan ‘meer persoonlijkheid’.
Persoonlijk ( haha) denk ik dat het geen enkel verschil zal maken.
-Shifty- schreef:
24-06-2020 22:21
Wat is de winst dan? Is precies hetzelfde als op anoniem gaan en een nieuwe nick nemen.
Dan is het een nieuwe naam, zonder geschiedenis, maar nog steeds dezelfde persoonlijkheid? Ik zie dat niet.
Gebruik gewoon je achterkamertjes.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand steeds weer word lastig gevallen, gestaft, geband, uitgescholden en bespot, zelfs zo vaak en zo heftig dat men zou kunnen denken dat het dan toch misschien aan zichzelf kan liggen. Dan kan men uitzoeken of dat zo is. Neem (in overleg) een tweede nick en reageer gewoon zoals je altijd hebt gedaan.

De tweede nick heeft precies één jaar in alle rust geforumt. Tot dat één iemand het ontdekte vanwege één bepaald woord dat blijkbaar alleen die oude nick gebruikte. Weg rust.

En een tweede nick is ook handig als iemand niet op anoniem wil omdat dan de oude nick en de berichten behouden blijven. Maar dan kan men niet met een nieuwe nick op een onderwerp reageren waar men met de eerste nick reageerde, want dan is het dubbelnicken. Dan houd men de oude nick nog even aan tot dat de onderwerpen zijn verwaterd. Want 'dan verwaterd de eerste nick vanzelf'.

Ik vind het veel vervelender als men om de haverklap een nieuwe nick neemt. En zich met de nieuwe nick anders voordoet dan men is.

LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
24-06-2020 21:46
Lijkt me ook meer dan logisch dat als Miene een ban krijgt dat Iene en Mutte weten dat die ban ook voor hen geldt en dat ze dan niet daarmee door gaan posten tijdens een ban van één van de andere twee.

Geloof je echt dat mensen zich daaraan houden? Hoeveel mensen zijn er niet die zelfs speciaal een nieuwe nick aanmaken om door te kunnen forummen tijdens een (perma)ban?
Ik ben ook voor één nick tegelijkertijd per persoon, maar ik vrees dat dat niet realistisch is.
Alle reacties Link kopieren
We hebben besloten om de huisregels wat betreft het nickhinten aan te passen/te verduidelijken. Omdat wij net als jullie van mening zijn dat het niet hoort en de regels duidelijk moeten zijn.

De aangepaste regel is te vinden onder 'f' in de huisregels. Deze gaat per vandaag in.

De aangepaste regel is "Hinten naar (eerdere) nicknames van actieve gebruikers of het geanonimiseerde account is niet toegestaan."

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer, altijd gezellig een beetje nickhinten. ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
25-06-2020 09:46
Hè jammer, altijd gezellig een beetje nickhinten. ;-D
:proud:

Kort, bondig en helder Mod!
ModeratorViva schreef:
25-06-2020 09:41
De aangepaste regel is "Hinten naar (eerdere) nicknames van actieve gebruikers of het geanonimiseerde account is niet toegestaan."

Deze zin doet wel pijn aan m'n taalgevoel. Moet het niet zijn: "of geanonimiseerde accounts" ?
RikM schreef:
25-06-2020 13:17
Deze zin doet wel pijn aan m'n taalgevoel. Moet het niet zijn: "of geanonimiseerde accounts" ?
Waarom haakjes? Zou dan eerder komma’s kiezen, van haakjes zie ik de logica niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven