Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
feow schreef:
27-06-2020 11:36
Kwaliteit boven kwantiteit en functie zegt ook niet alles.

Snap ik, maar hoor graag waarom de updates en zeldzame zichtbaarheid van de CM gestopt zijn.
Poppy_del_Rio schreef:
27-06-2020 11:42
Whoa, je leest hier even niet mee en er gebeurt van alles :whut:

Dus als een bekende troll terugkomt onder een zoveelste nick, mag je het daar niet over hebben op het forum, ook niet op Napraat? Maar waarom dan niet?
Dat mocht sowieso al niet toch.
Nemain• schreef:
27-06-2020 11:44
Dat mocht sowieso al niet toch.

Nou, de continue wedergeboortes van Supermom bijvoorbeeld vind ik de moeite van het markeren altijd wel waard en daar zijn nog nooit consequenties aan verbonden. Vandaar mijn vraag.
Poppy_del_Rio schreef:
27-06-2020 11:45
Nou, de continue wedergeboortes van Supermom bijvoorbeeld vind ik de moeite van het markeren altijd wel waard en daar zijn nog nooit consequenties aan verbonden. Vandaar mijn vraag.
Noem je dan haar oude nicks?
Nemain• schreef:
27-06-2020 11:48
Noem je dan haar oude nicks?

Nee, dat niet :lightbulb:
Ik nickhint in stilte en vind het leuk om af en toe te kunnen lezen dat ik gelijk had. ;-D
redbulletje schreef:
27-06-2020 11:52
Ik nickhint in stilte en vind het leuk om af en toe te kunnen lezen dat ik gelijk had. ;-D

Mensen “verraden” zich vrijwel altijd door ofwel hun stokpaardjes ofwel hun taalgebruik, en meestal allebei.
Nemain• schreef:
27-06-2020 11:48
Noem je dan haar oude nicks?
Nickhinten heeft toch niet altijd te maken met het benoemen van vorige nicks.
Supermom is een duidelijk hint. Nickhint.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 27-06-2020 14:16
16.43% gewijzigd
Niq schreef:
27-06-2020 12:40
Nickhinten heeft toch niks met oude nick te maken. Daarom is het een hint. Supermom is een hint.

De enige waarschuwing die ik ooit gekregen heb die stand heeft gehouden, betrof volgens de mod van destijds trollhinten. Dus alles wat met nickhinten en trollhinten te maken heeft, krijg ik graag heel duidelijk.

Dus zou fijn zijn voor mij als de mods hier nog even op terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
27-06-2020 12:40
Nickhinten heeft toch niks met oude nick te maken. Daarom is het een hint. Supermom is een hint.
Huh?

Nickhinten is toch hinten naar een oude Nick?

Supermom is een samenvatting van kennis over een trol die het Enige Juiste Pad predikt. En dat degenen die dat herkennen zich de vorige Nicks zullen herinneren is evident.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
25-06-2020 09:41
We hebben besloten om de huisregels wat betreft het nickhinten aan te passen/te verduidelijken. Omdat wij net als jullie van mening zijn dat het niet hoort en de regels duidelijk moeten zijn.

De aangepaste regel is te vinden onder 'f' in de huisregels. Deze gaat per vandaag in.

De aangepaste regel is "Hinten naar (eerdere) nicknames van actieve gebruikers of het geanonimiseerde account is niet toegestaan."

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
27-06-2020 13:09
Huh?

Nickhinten is toch hinten naar een oude Nick?

Supermom is een samenvatting van kennis over een trol die het Enige Juiste Pad predikt. En dat degenen die dat herkennen zich de vorige Nicks zullen herinneren is evident.
Toch begrijp ik de vraag van Poppy heel goed, het kan niet duidelijk genoeg zijn. Bij de term Supermom weet iedereen over wie je het hebt, dus het kan best gezien worden als (een verkapte vorm van) nickhinten.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
27-06-2020 13:52
Toch begrijp ik de vraag van Poppy heel goed, het kan niet duidelijk genoeg zijn. Bij de term Supermom weet iedereen over wie je het hebt, dus het kan best gezien worden als (een verkapte vorm van) nickhinten.

Ik niet.

En ook in verkapte vorm blijft het nickhinten.
LOEP ME MAAR aub.
Wilhetnietweten schreef:
27-06-2020 13:52
Toch begrijp ik de vraag van Poppy heel goed, het kan niet duidelijk genoeg zijn. Bij de term Supermom weet iedereen over wie je het hebt, dus het kan best gezien worden als (een verkapte vorm van) nickhinten.

Ja, en dit mocht dus altijd.

Het lijkt me niet de bedoeling van deze exercitie dat de regels hier strenger worden in plaats van soepeler (voor strafbare dingen als racisme natuurlijk wel).
Ik lees mijn bericht nu en denk, huh dat klopt niet dat heb ik niet geschreven. Dus sorry, heb de zin verkeerd geformuleerd!
Poppy_del_Rio schreef:
27-06-2020 13:57
Ja, en dit mocht dus altijd.

Het lijkt me niet de bedoeling van deze exercitie dat de regels hier strenger worden in plaats van soepeler (voor strafbare dingen als racisme natuurlijk wel).
Dat heeft nooit gemogen zolang ik hier kom. Maar er komen heel veel mensen mee weg.
Niq schreef:
27-06-2020 14:14
Dat heeft nooit gemogen zolang ik hier kom. Maar er komen heel veel mensen mee weg.

Ja, dat zal het dan wel zijn.

Ik forum hier het liefst zonder waarschuwingen en zonder dat er gewist wordt in mijn berichten, dus als het moet, dan zal ik hiermee ophouden.

Maar ik zou dan wel graag weten waaróm.
missie_m schreef:
27-06-2020 13:55
Ik niet.

En ook in verkapte vorm blijft het nickhinten.


Nee. Het is gewoon een verwijzing naar iemand hier op het forum. Net als 'googlewonder', of 'forumqueen'. Het hint op geen enkele manier naar een nick. Het hint naar een actieve forummer.



Poppy, volgens mij mag dat dus nog steeds.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 27-06-2020 14:21
6.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
27-06-2020 14:14
Dat heeft nooit gemogen zolang ik hier kom. Maar er komen heel veel mensen mee weg.

Precies dit.

Toen ik jaren geleden dacht dat ** een vrouw was vanwege het woord l*dy in de nick kreeg ik een ban (die werd wel terug gedraaid omdat ** er zelf geen geheim van maakte) maar met grote verbazing heb ik vaak pagina's lang gevolgd waar zo overdadig aan nickhinten werd gedaan, met nick's voluit geschreven en aan elkaar gekoppeld, en er geen letter gewist werd.
missie_m wijzigde dit bericht op 27-06-2020 16:12
Reden: Letter vervangen voor sterretje
6.39% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Marana schreef:
27-06-2020 14:20
Nee. Het is gewoon een verwijzing naar iemand hier op het forum. Net als 'googlewonder', of 'forumqueen'. Het hint op geen enkele manier naar een nick. Het hint naar een actieve forummer.



Poppy, volgens mij mag dat dus nog steeds.
Nee dus.
Het is ook niet te vergelijken met Googlewonder en Forumqueen, want je 2 voorbeelden hebben altijd al dezelfde nick en niet om de maand een andere naam.
Ook als ze het over een missie hebben is meestal wel duidelijk wie ze bedoelen.
En dan gaat het niet om de nick missie_m, maar eventuele andere namen die ze zou gebruiken. Hint hint.
En dat weten de meeste hier allemaal ook wel, dus ik snap niet dat ik het ga uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
De CM is er nog steeds en achter de schermen krijgen we echt veel support!
De tweewekelijkse updates zijn er een beetje bij ingeschoten, omdat er niet zoveel update te melden viel, maar we hebben afgesproken dat de CM zich weer wat meer voor de schermen zal laten zien.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De vraag over nickhinten en omschrijven vind ik een goeie vraag en inderdaad voor meerdere uitleg vatbaar.

Gaan we even over nadenken en overleggen en dan komen we er op terug.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-06-2020 14:46
De vraag over nickhinten en omschrijven vind ik een goeie vraag en inderdaad voor meerdere uitleg vatbaar.

Gaan we even over nadenken en overleggen en dan komen we er op terug.

Ik hoop niet dat u een omweggetje-voor-de-nickhintliefhebbers gaat aanleggen.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven