Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dus als ik een gekleurde man op televisie zie, waarvan ik vind dat hij domme dingen zegt, dan mag ik hem geen kletskous noemen, ondanks dat die omschrijving niets met zijn kleur en alles met zijn uitspraken te maken heeft.

Maar als jij een witte vrouw op televisie ziet, waarvan jij vindt dat zij domme dingen zegt, dan mag jij haar wel een dik vet wijf noemen. En dan vind je het onzin dat je daar een ban voor krijgt, want Van Dale zegt niet dat het scheldwoorden zijn...
Heb ik het zo goed begrepen?
En ik vind het niet erg om wit wijf ( liever vrouw ipv wijf, dat wel) genoemd te worden om de doodeenvoudige reden dat het woord wit mij nog nooit negatief benadeeld heeft. Wat weet ik nou van racisme en zo behandeld te worden? Helemaal niets maar ik vind het wel vreselijk dat het bestaat en veel voorkomt en dat het mensen tot in het diepst van hun ziel raakt en vernedert.
Dus voor donkere mensen is het essentieel anders om bijv zwart wijf genoemd te worden.
Billy_Mean schreef:
15-07-2020 22:01
Met fluwelen handschoentjes aan iets over racisme willen aankaarten blijkt ook niet goed te werken.
Is het nou echt zo moeilijk om te erkennen dat in dit geval FV hier wel veel racisme ervaart en daar al haar hele leven mee kampt?
Ik zou op minder enorm gefrustreerd en boos kunnen worden. Ze reageer niet onbeschoft maar misschien soms wel vanuit emoties, emoties die er heel lang zijn.
Ach joh Solomio heeft privé beef met mij en daarom is het ineens wel prima dat mensen racistische dingen over mij zeggen.

En dat maakt haar "tegen racisme zijn" natuurlijk zo gratuit als de pest.
Am Yisrael Chai!
Billy_Mean schreef:
Met fluwelen handschoentjes aan iets over racisme willen aankaarten blijkt ook niet goed te werken.
Is het nou echt zo moeilijk om te erkennen dat in dit geval FV hier wel veel racisme ervaart en daar al haar hele leven mee kampt?
Ik zou op minder enorm gefrustreerd en boos kunnen worden. Ze reageer niet onbeschoft maar misschien soms wel vanuit emoties, emoties die er heel lang zijn.
Ze reageert heel vaak onbeschoft en grof.
Emoties ervaren, al jaren last hebben van discriminatie in welke vorm dan ook is daar geen excuus voor.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 22:07
0.41% gewijzigd
fashionvictim schreef:
15-07-2020 22:04
Ach joh Solomio heeft privé beef met mij en daarom is het ineens wel prima dat mensen racistische dingen over mij zeggen.

HET WAS NIET OVER JOU.

Solo zei van niet, Roos zei van niet, de mod zei van niet, ik denk van niet en behalve jij en BGB was er verder ook niemand die dacht dat het racistisch tegen jou was.
Maud*de*Braose schreef:
15-07-2020 22:05
Ze reageert heel vaak onbeschoft en grof.
Emoties ervaren, al jaren last hebben van discriminatie in welke vorm dan ook is geen daar geen excuus voor.
Dat ervaar ik anders.
Ik vind haar juist altijd heel eerlijk, direct en ze kan het goed verwoorden.
Kan dit nu weer ergens anders verder?
Billy_Mean schreef:
15-07-2020 22:07
Dat ervaar ik anders.
Ik vind haar juist altijd heel eerlijk, direct en ze kan het goed verwoorden.
Dan zijn we het zeer oneens.
Billy_Mean schreef:

Ben je blind?
*Pauze* schreef:
Dus als ik een gekleurde man op televisie zie, waarvan ik vind dat hij domme dingen zegt, dan mag ik hem geen kletskous noemen, ondanks dat die omschrijving niets met zijn kleur en alles met zijn uitspraken te maken heeft.

Maar als jij een witte vrouw op televisie ziet, waarvan jij vindt dat zij domme dingen zegt, dan mag jij haar wel een dik vet wijf noemen. En dan vind je het onzin dat je daar een ban voor krijgt, want Van Dale zegt niet dat het scheldwoorden zijn...
Heb ik het zo goed begrepen?
Nee, als jij een zwarte man een zwetskous vindt OMDAT HIJ RACISME AANKAART, dan is dat natuurlijk gewoon een racistische aanval. Dan kan je je lafjes verschuilen achter "nee hoor, ik vind gewoon dat hij vervelende dingen zegt" - en dat doet men ook altijd bij zwarte mensen, maar daar trappen de meeste mensen niet in hoor. Die snappen heus wel dat men de vraag "waarom gebruikt u dat woord eigenlijk?" vervelend vindt OMDAT hij uit de mond van een zwarte vrouw komt. En dat men het verwijt van die zwarte man onzinnig vindt OMDAT hij uit de mond van een zwarte man komt.

Het verschil met mijn opmerking is dat mijn opmerking puur een omschrijving van de vrouw was. Ik zei "waarom ga je alleen tekeer over zwarte mensen en zeg je niks over dat dikke zwarte witte wijf?"

Daar zat geen enkel oordeel over haar karakter of mening in, en in dat opzicht was mijn opmerking dus juist neutraler dan het waardeoordeel over de man in kwestie.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 15-07-2020 22:10
Reden: ze was natuurlijk wit, niet zwart.
0.43% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Cookielover schreef:
15-07-2020 22:06
HET WAS NIET OVER JOU.

Solo zei van niet, Roos zei van niet, de mod zei van niet, ik denk van niet en behalve jij en BGB was er verder ook niemand die dacht dat het racistisch tegen jou was.
ik heb het helemaal niet over die specifieke opmerking, er worden hier zo goed als dagelijks dingen tegen mij gezegd die alleen maar gezegd worden OMDAT ik een zwarte vrouw ben.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-07-2020 22:03
Ah, het groepje komt weer even en masse elkaar bijvallen?

Sorry, maar ik vind het oprecht een zwaktebod om te beweren dat je tegen racisme bent terwijl je elke discussie over racisme uit de weg gaat en zelfs zit mee te ginnegappen met mensen die de afschuwelijkste racistische dingen zeggen. Of mij of BGB gaat lopen bashen omdat wij niet onze bek houden.

Dan vind je racisme dus helemaal niet zo erg, want anders deed je er niet aan mee.

Heb je het nu over Doornroosje of over mij in je tweede alinea?

Doornroosje heb ik nog nooit jou of BGB zien bashen. Ik bash ook niet trouwens, maar ik ga wel eens tegen jullie in, als jullie dingen zeggen die imo niet waar zijn. En wij beiden ginnegappen niet met mensen die de afschuwelijkste racistische dingen zeggen.

Voor zover ik Doornroosje ken vind zij racisme wel erg. En negatief gepraat over mensen met overgewicht trouwens ook. En het gebruik van scheldwoorden ook.

En als ik over mezelf spreek: ik ga niet iedere discussie over racisme uit de weg. Ik heb het eerste topic over BLM gevolgd, regelmatig in gepost, ik heb er persoonlijke ontboezemingen in gedaan en ik heb aangegeven dat ik dingen leer en anders ben gaan bezien, omdat ik voorheen vanuit mijn witte bubbel gewoon geen idee had van waar mensen tegenaan lopen.
Maar de hele toon in het Jort Kelder topic is te afschuwelijk. Van alle kanten. Zeker sinds zondagavond. Voor de uitzending heb ik daar nog wel gelezen en gepost, maar daarna niet meer. Daar valt niet fatsoenlijk mee te discussiëren. Ik ga niet in gesprek met mensen die anderen beschrijven als idioot, mafkees, wijf.
Wit wijf vs zwart wijf. En daar zit dus een verschil in vanwege kleur?

Wat een ellende.
fashionvictim schreef:

Wauw, wat een omkering zeg.

Jij hebt beef met mij, nog steeds geen idee waarom.

Ik heb nooit gezegd dat ik tegen racisme ben trouwens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
-Shifty- schreef:
15-07-2020 22:08
Ben je blind?
Ik ben dus blind als ik het niet met je eens ben?
Billy_Mean schreef:
15-07-2020 22:12
Ik ben dus blind als ik het niet met je eens ben?

Nee, als je niet ziet dat ze onbeschoft is.
Zazamaenade schreef:
Ik vind het jammer dat het nu weer over wederzijds persoonlijk venijn gaat. Het zit in de discussie verweven maar dit zijn toch twee verschillende zaken?
Of is het niet meer te scheiden?
Wat mij betreft wel hoor, ik vind het ook een zwaktebod dat het napraatkliekje hier direct weer een persoonlijke vete van probeert te maken. Wat mij betreft had en heeft de opmerking aan het adres van Doornroosje niks persoonlijks, ik doelde namelijk niet op een eerdere fittie maar gewoon op haar gedrag vandaag, in deze discussie.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-07-2020 22:10
ik heb het helemaal niet over die specifieke opmerking, er worden hier zo goed als dagelijks dingen tegen mij gezegd die alleen maar gezegd worden OMDAT ik een zwarte vrouw ben.
En omdat jij daar heilig van overtuigd bent kan iedereen hier op z'n kop gaan staan, kunnen we allemaal zeker weten dat het niet zo is, jij blijft ervan overtuigd.

David Dunning
Solomio schreef:
15-07-2020 22:12
Wauw, wat een omkering zeg.

Jij hebt beef met mij, nog steeds geen idee waarom.

Ik heb nooit gezegd dat ik tegen racisme ben trouwens.
De behoefte om dat te zeggen vergaat mij in ieder geval totaal nu.
Solomio schreef:
15-07-2020 22:14
En omdat jij daar heilig van overtuigd bent kan iedereen hier op z'n kop gaan staan, kunnen we allemaal zeker weten dat het niet zo is, jij blijft ervan overtuigd.
Precies.
Maud*de*Braose schreef:
15-07-2020 22:15
De behoefte om dat te zeggen vergaat mij in ieder geval totaal nu.
Precies. Sommige dingen hoef je niet te zeggen, die zijn gewoon logisch.

David Dunning
Solomio schreef:
15-07-2020 22:16
Precies. Sommige dingen hoef je niet te zeggen, die zijn gewoon logisch.
Hangt er vanaf voor wie.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 22:13
Wat mij betreft wel hoor, ik vind het ook een zwaktebod dat het napraatkliekje hier direct weer een persoonlijke vete van probeert te maken. Wat mij betreft had en heeft de opmerking aan het adres van Doornroosje niks persoonlijks, ik doelde namelijk niet op een eerdere fittie maar gewoon op haar gedrag vandaag, in deze discussie.
Oh, en wat was er mis met haar gedrag typen? Ik concludeer namelijk dat er iets was wat jou niet zo aanstond.
Dit was niet persoonlijk bedoeld?

fashionvictim schreef:
15-07-2020 20:05
Tuurlijk.

Je bent inderdaad echt een fijne medeforummer die altijd direct op de barricaden springt als er weer eens iets racistisch wordt gezegd hier.
Marana schreef:
15-07-2020 22:10
Heb je het nu over Doornroosje of over mij in je tweede alinea?

Doornroosje heb ik nog nooit jou of BGB zien bashen. Ik bash ook niet trouwens, maar ik ga wel eens tegen jullie in, als jullie dingen zeggen die imo niet waar zijn. En wij beiden ginnegappen niet met mensen die de afschuwelijkste racistische dingen zeggen.

Voor zover ik Doornroosje ken vind zij racisme wel erg. En negatief gepraat over mensen met overgewicht trouwens ook. En het gebruik van scheldwoorden ook.

En als ik over mezelf spreek: ik ga niet iedere discussie over racisme uit de weg. Ik heb het eerste topic over BLM gevolgd, regelmatig in gepost, ik heb er persoonlijke ontboezemingen in gedaan en ik heb aangegeven dat ik dingen leer en anders ben gaan bezien, omdat ik voorheen vanuit mijn witte bubbel gewoon geen idee had van waar mensen tegenaan lopen.
Maar de hele toon in het Jort Kelder topic is te afschuwelijk. Van alle kanten. Zeker sinds zondagavond. Voor de uitzending heb ik daar nog wel gelezen en gepost, maar daarna niet meer. Daar valt niet fatsoenlijk mee te discussiëren. Ik ga niet in gesprek met mensen die anderen beschrijven als idioot, mafkees, wijf.
Ik heb het in zijn algemeenheid.

Ik kwam zelf pas heel laat in dat topic aankakken want ik had het bewust gemeden. Toen ik er in kwam stonden er al heel veel pagina's allerlei bagger over een zwarte deelnemer aan dat debat. Eentje die ik niet eens heb gezien terwijl ik wel het hele programma heb gekeken maar de bewuste opmerking heb ik niet gehoord of gezien.

Pas een stuk of 6 pagina's later kwam ik de discussie in en reageerde nog voor ik terug had gelezen. Nadat ik terug had gelezen en die minstens 6 pagina's shit over die man had gelezen VROEG ik "wow, waarom ga je niet op dezelfde manier tekeer over dat dikke witte wijf?"

En pas toen vonden ook jij en je napraatmatties het ineens nodig om iets over dat topic te vinden. Die twee hele dagen, want ik kwam op maandag dat topic in en dat debat was op zondag, en meerdere pagina's waarin er respectloos over zwarte mensen geschreven werd vond niemand van jullie het nodig om daar iets over te zeggen.

Dus sorry, dat "tegen racisme zijn" zie ik niet zo. Ik zie jullie dat vooral heel hard roepen als jullie het als wapen tegen mij of anderen die wél in zulk soort discussies ertegenin gaan kunnen gebruiken.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven