Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
safrat schreef:
15-07-2020 19:36
Maar als de ban voor schelden is gegeven dan zou de rest ook een ban moeten krijgen. Ik vind een woord als kansenparel meer discriminerend dan schelden. Ik dacht vanmiddag nog dat RB daar makkelijk mee weg kwam want naar mijn idee zou het een weekban moeten zijn.
Ach kom, ik als kansenparel vind het feit dat er gedaan wordt alsof al die scheldwoorden niks met 's mans huidskleur te maken hadden discriminerender en geniepiger dan het woord kansenparel, hoor.
Am Yisrael Chai!
Abyss schreef:
15-07-2020 19:41
Misschien wat minder focussen op huidskleur inderdaad. Wijf is niet heel zo erg op zich. Dik ook niet. en Wit ook niet.
Maar dik wit wijf maakt het alweer ontzettend naar. en onnodig..

Net zoals dat zou gelden als er werd gezegd een zielige zwarte mafkees.
Dat maakt het alweer een stuk vervelender dan gewoon iemand een mafkees noemen. En dat laatste was dus het geval.. iemand werd mafkees genoemd, nou so what..

Er komen ook nogal wat mafkezen op televisie voorbij. (voor de duidelijkheid heb dat hele debat niet gezien dus zou niet weten of iemand daar een mafkees was)
Volledig mee eens
Life is short. Eat dessert first.
Abyss schreef:
15-07-2020 19:43
Ik zit het nu door te lezen, maar er is geen een keer zijn huidskleur benoemd en al helemaal niet toen die woorden zijn gevallen van " mafkees" en " flapdrol"
Dan slaat dik, wit, wijf helemaal nergens op.

Maar goed, ik kan echt niet tegen denigrerende en/of racistische opmerkingen. Eén van de dingen waar je mij mee de kast op krijgt. Uiterlijk, racisme en seksisme.
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 20:00
Dan slaat dik, wit, wijf helemaal nergens op.

Maar goed, ik kan echt niet tegen denigrerende en/of racistische opmerkingen. Eén van de dingen waar je mij mee de kast op krijgt. Uiterlijk, racisme en seksisme.
Tuurlijk.

Je bent inderdaad echt een fijne medeforummer die altijd direct op de barricaden springt als er weer eens iets racistisch wordt gezegd hier.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-07-2020 19:54
Nou ja, je weet dondersgoed dat ook jij het denigrerend bedoelde, daar hoeven we ook verder niet stiekem over te doen. Wat mij betreft was mijn omschrijving de netste manier om die deelneemster te omschrijven, en jou kennende was kansenparel voor jou waarschijnlijk de netste manier om te laten weten wat je van die persoon vond.

Prima, en ik vind zelfs de ban verder geen probleem. Ik vind het alleen nogal sneu dat het hele topic eerst vol staat met allerlei sneaky beledigingen en gescheld op een zwart persoon en dat er dan niks gebeurd, en dat ik dan gestaft wordt en een ban krijg en jij er een soort excuusban achteraan zo van "kijk maar, we bannen RB ook dus er is geen sprake van meten met twee maten."

Mijn reet.
:rofl:
Ja, je moet wat om je laatdunkendheid met 'n -naar eigen idee- net woord te omschrijven, maar dat blijkt nog niet foolproof.
redbulletje schreef:
15-07-2020 20:05
:rofl:
Ja, je moet wat om je laatdunkendheid met 'n -naar eigen idee- net woord te omschrijven, maar dat blijkt nog niet foolproof.
Nee. Sneu ook dat jij dan misbruikt wordt als excuustruus.
Am Yisrael Chai!
ModeratorViva schreef:
15-07-2020 19:52
Ik vind er een duidelijk verschil zitten tussen wat je hierboven noemt en wat jij en Redbulletje hebben geschreven. Als er verder uitlatingen gedaan zijn waarvan je wil dat wij ze beoordelen , wil ik je vragen om die te melden met een linkje of via een stafje. Het lukt ons helaas niet om alles mee te lezen.
Wanneer
Tuurlijk, ik had ook niet anders verwacht. Viva heeft weer lekker haar true colours laten zien, zo heerlijk dat jullie daarin nooit teleurstellen.
Am Yisrael Chai!
Abyss schreef:
15-07-2020 19:50
Ik heb zojuist de pagina's gelezen. Zijn huidskleur is niet 1 keer benoemd, laat staan steeds weer...

Het is helemaal niet benoemd. het is gewoon terug te lezen allemaal..
hij werd een mafkees genoemd omdat ze hem onzin vonden uit kramen. thats it.

"actueel/jort-kelder-het-racismedebat/li ... /465193/12"
Nee, hehe, je hoeft het niet expliciet te benoemen, als je aangeeft dat iemand een zielige mafkees is omdat hij racisme en white privilege ervaart en er bovendien een filmpje bij staat hoef je niet meer te zeggen dat hij zwart is, he? En iedereen begrijpt heus hoe het zit als heel toevallig alleen de zwarte mensen altijd zielige mafkezen of idioten of sneuneuzen of droeftoeters zijn. Dat komt dan uiteraard omdat ze allemaal van ijsjes houden.
Am Yisrael Chai!
Je kunt van het feedback topic zeggen wat je wil, maar kleurloos is het zeker niet.
Even voor de goede orde, ik bedoelde dit.

kleurloos
gewoon, niet bijzonder vb: die nieuwe vriendin is nogal een kleurloos type
een kleurloos leven leiden [waarin nooit iets bijzonders gebeurt]
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=kleurloos
@Mods,

Ik ga er nog een ding over zeggen en dan ga ik weer terug naar mijn serie. Serieus bedoeld deze opmerking: jullie zouden eens serieus bij jullie zelf te rade moeten gaan waarom in topics over racisme de gekleurde forummers en opmerkingen over witte mensen altijd het nadeel van de twijfel krijgen, terwijl de witte forummers en opmerkingen over zwarte mensen altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

Want dat is in ieder geval waarom ik dit forum al jaren een racistisch bolwerk vind.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Tuurlijk.

Je bent inderdaad echt een fijne medeforummer die altijd direct op de barricaden springt als er weer eens iets racistisch wordt gezegd hier.
Ik lees heel zelden op actueel, ik kan daar gewoon niet tegen. Geloof het of niet, ik heb een bloedhekel aan racisme. Ik mijd zulke topics als de pest.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 20:24
@Mods,

Ik ga er nog een ding over zeggen en dan ga ik weer terug naar mijn serie. Serieus bedoeld deze opmerking: jullie zouden eens serieus bij jullie zelf te rade moeten gaan waarom in topics over racisme de gekleurde forummers en opmerkingen over witte mensen altijd het nadeel van de twijfel krijgen, terwijl de witte forummers en opmerkingen over zwarte mensen altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

Want dat is in ieder geval waarom ik dit forum al jaren een racistisch bolwerk vind.
Misschien moet je ook niet steeds in de slachtofferrol blijven hangen. Er wordt de laatste tijd hartstikke streng gemodereerd op racisme. Dat jij Belgengrapjes graag afgestraft ziet - wat niet gebeurd - betekent niet dat dit een racistisch bolwerk is. Er worden heel wat bannen uitgedeeld voor racisme de laatste tijd. Dat zie jij toch ook?
anoniem_391739 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 20:37
Reden: Typfout
0.27% gewijzigd
fashionvictim schreef:
Tuurlijk.

Wat ben jij zielig zeg. Echt gewoon bah.

Stap uit die slachtofferrol in plaats van nog wat klappen aan een medeforummer geven.

Maar ja, het is ook nooit goed bij jou. Er wordt nu strenger gemodereerd op racisme, maar jij ziet alleen maar wat je wil zien.

Zeikerd.
- Dubbel (geen idee hoe ik dit bericht verwijder) -
fashionvictim schreef:
15-07-2020 20:24
@Mods,

Ik zal niet ontkennen dat er nog het een en ander voor verbetering vatbaar is, maar we doen ons best. Het kan je niet ontgaan zijn dat we het afgelopen weekend nogal wat te verstouwen hebben gekregen aan werk waardoor we niet alles mee hebben kunnen lezen. Ik ben het dan ook niet eens met jouw zienswijze.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Jagersvrouw schreef:
15-07-2020 20:31
Misschien moet je ook niet steeds in de slachtofferrol blijven hangen. Er wordt de laatste tijd hartstikke streng gemodereerd o0 racisme. Dat jij Belgengrapjes graag afgestraft ziet wat niet gebeurd betekent niet dat dit een racistisch bolwerk is. Er worden heel wat bannen uitgedeeld voor racisme de laatste tijd. Dat zie jij toch ook?

Ik vind het wel meevallen, dat 'strenge modereren'. Het lijkt voor sommigen een sport om groepsgewijs te treiteren en de grenzen op te zoeken, en ik kan me best voorstellen dat als jij daar het mikpunt van bent je flink uit je panty schiet. Het stinkt naar racisme maar er is niet zomaar de vinger op te leggen als je de opmerkingen één voor één bekijkt.
Wat je daaraan zou moeten doen als moderator zou ik ook niet weten.
nounou
ModeratorViva schreef:
15-07-2020 20:38
Ik zal niet ontkennen dat er nog het een en ander voor verbetering vatbaar is, maar we doen ons best. Het kan je niet ontgaan zijn dat we het afgelopen weekend nogal wat te verstouwen hebben gekregen aan werk waardoor we niet alles mee hebben kunnen lezen. Ik ben het dan ook niet eens met jouw zienswijze.
Als je er nog niet aan toe bent gekomen om alles bij te lezen( wat ik snap) dan weet je toch nog niet of je het wel of niet eens bent met de zienswijze van FV?
Nu lijkt het weer alsof haar gevoel niet serieus wordt genomen.
Billy_Mean schreef:
15-07-2020 20:52
Als je er nog niet aan toe bent gekomen om alles bij te lezen( wat ik snap) dan weet je toch nog niet of je het wel of niet eens bent met de zienswijze van FV?
Nu lijkt het weer alsof haar gevoel niet serieus wordt genomen.
Ik heb het over de zienswijze dat Viva een racistisch bolwerk is. Niet over het topic.

Nou, Actueel is nog altijd een beerput als ik sommigen hoor. Moet je daar dan net wel of niet reageren, dat is zo dubbel. Heb ik hier al eens geschreven. Als je er tegenin gaat, heb je jezelf, want frustratie tot en met. Als je er niet tegenin gaat, kunnen ze vrolijk doorgaan daar. En ik veralgemeen nu hoor, niet alle topics/forummers op Actueel zijn racistisch natuurlijk.
ModeratorViva schreef:
15-07-2020 20:54
Ik heb het over de zienswijze dat Viva een racistisch bolwerk is. Niet over het topic.
Oké, duidelijk.
Zazamaenade schreef:
15-07-2020 20:51
Ik vind het wel meevallen, dat 'strenge modereren'. Het lijkt voor sommigen een sport om groepsgewijs te treiteren en de grenzen op te zoeken, en ik kan me best voorstellen dat als jij daar het mikpunt van bent je flink uit je panty schiet. Het stinkt naar racisme maar er is niet zomaar de vinger op te leggen als je de opmerkingen één voor één bekijkt.
Wat je daaraan zou moeten doen als moderator zou ik ook niet weten.
Ik vind dat racisme altijd afgestraft moet worden. Van mij mag iemand daar meteen een perma voor krijgen. Ik denk alleen ook, - niet als aanval op fv bedoeld - dat als je vaak slachtoffer geweest bent van racisme, je overal racisme in gaat zien. En ik geloof oprecht dat niet alle opmerkingen ook echt verkeerd bedoeld zijn. En het wordt er nou eenmaal niet gezelliger op als iedereen met een afwijkende mening te pas en te onpas voor racist uitgemaakt wordt.
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 20:56
Nou, Actueel is nog altijd een beerput als ik sommigen hoor. Moet je daar dan net wel of niet reageren

Als je voor racisme ( en tegen vluchtelingen en zo ) bent : wel. Dan kun je je over het hele forum vertonen. Vindt men je best wel gezellig.
Ben je tegen , dan niet. Dan ben je een zeikerd, of iemands meningloze mattie, Roomser dan de Paus, Hyperhypocriet, of zelf de allergrootste racist.

, dat is zo dubbel. Heb ik hier al eens geschreven. Als je er tegenin gaat, heb je jezelf, want frustratie tot en met. Als je er niet tegenin gaat, kunnen ze vrolijk doorgaan daar. En ik veralgemeen nu hoor, niet alle topics/forummers op Actueel zijn racistisch natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2020 20:59
Dat zie ik echt niet op de rest van forum. Goddank. Actueel mijd ik meestal. Soms heb ik niet door dat een topic op die pijler staat en beland ik daar toch.
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 20:56
Nou, Actueel is nog altijd een beerput als ik sommigen hoor. Moet je daar dan net wel of niet reageren, dat is zo dubbel. Heb ik hier al eens geschreven. Als je er tegenin gaat, heb je jezelf, want frustratie tot en met. Als je er niet tegenin gaat, kunnen ze vrolijk doorgaan daar. En ik veralgemeen nu hoor, niet alle topics/forummers op Actueel zijn racistisch natuurlijk.
Als je er wel tegenin gaat, gaan ze blijkbaar toch ook door?
Frustreren is niet goed, want op een forum “win” je toch nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven