Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 15 juli 2020 om 22:19
Zoals mijn collega al aangaf hebben wij het dit weekend nogal druk gehad met onder andere de napraattopics waardoor het niet mogelijk was alles mee te lezen. En dan zijn we dus afhankelijk van de meldingen van forummers. Daarbij gaf zij aan dat ze het niet eens is met jouw zienswijze dat wij niet strenger modereren op racisme, getuige het Bantopic doen wij dit zeker wel. En heeft zij niet gezegd dat er niks mis is met het schelden van andere forummers. Ze heeft verzocht dit te staffen.fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 21:48Er wordt helemaal niet streng op racisme gemodereerd. De mod zegt een uur geleden nota bene nog dat ze niks mis vindt met allerlei beledigende posts inclusief scheldwoorden aan het adres van een zwarte man terwijl ze mij in datzelfde topic bant voor de omschrijving "dat dikke witte wijf".
Dat soort meten met twee maten is hier altijd het geval. In datzelfde topic wordt Het-Groepje enkel en alleen vanwege haar afkomst met de grond gelijk gemaakt door HolleBolleGijs en daar wordt niet alleen niet voor gestaft, maar de mod die in dat topic wel de drie woorden "dikke witte wijf" kon vinden zag heel toevallig die meerdere posts over het hoofd.
Ik vind het niet netjes dat je haar woorden zo aan het verdraaien bent en wil je verzoeken hiermee te stoppen. Het is prima dat je het niet eens bent met de ban en het oneerlijk vindt maar dit is niet de manier. Staf de opmerkingen die jij niet vindt kunnen en dan zal ik er morgen naar kijken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

woensdag 15 juli 2020 om 22:20
En ik weiger ook door anderen in een positie te worden gedwongen waarin ik mezelf moet verdedigen tegen aannames over mijn standpunten die gebaseerd zijn op een "als je niet voor ons bent, ben je tegen ons" redenering.
woensdag 15 juli 2020 om 22:20
Zeker wel, maar niet op basis van een of andere ouwe beef, maar gewoon omdat ze op dat moment heel erg met een aantal mensen mij aan het aanvallen was op het feit dat ik "dat dikke witte wijf" had gezegd maar al die posts over die zwarte man iets heeeeeel anders vond.
Am Yisrael Chai!
woensdag 15 juli 2020 om 22:22
ModeratorViva schreef: ↑15-07-2020 22:19Zoals mijn collega al aangaf hebben wij het dit weekend nogal druk gehad met onder andere de napraattopics waardoor het niet mogelijk was alles mee te lezen. En dan zijn we dus afhankelijk van de meldingen van forummers. Daarbij gaf zij aan dat ze het niet eens is met jouw zienswijze dat wij niet strenger modereren op racisme, getuige het Bantopic doen wij dit zeker wel. En heeft zij niet gezegd dat er niks mis is met het schelden van andere forummers. Ze heeft verzocht dit te staffen.
Ik vind het niet netjes dat je haar woorden zo aan het verdraaien bent en wil je verzoeken hiermee te stoppen. Het is prima dat je het niet eens bent met de ban en het oneerlijk vindt maar dit is niet de manier. Staf de opmerkingen die jij niet vindt kunnen en dan zal ik er morgen naar kijken.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.

Verder eens met Shifty, sterkte mods.
Ik vind de nieuwe koers nog steeds positief.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 15 juli 2020 om 22:22
Eens. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe FV denkt over tegen racisme zijn.Maud*de*Braose schreef: ↑15-07-2020 22:20En ik weiger ook door anderen in een positie te worden gedwongen waarin ik mezelf moet verdedigen tegen aannames over mijn standpunten die gebaseerd zijn op een "als je niet voor ons bent, ben je tegen ons" redenering.
Wat moet je doen om er tegen te zijn? Alleen zeggen dat je er tegen bent is niet goed genoeg, kennelijk.

woensdag 15 juli 2020 om 22:23
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:20Zeker wel, maar niet op basis van een of andere ouwe beef, maar gewoon omdat ze op dat moment heel erg met een aantal mensen mij aan het aanvallen was op het feit dat ik "dat dikke witte wijf" had gezegd maar al die posts over die zwarte man iets heeeeeel anders vond.
Wat werd er dan gezegd over die man?

woensdag 15 juli 2020 om 22:24
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:19
En pas toen vonden ook jij en je napraatmatties het ineens nodig om iets over dat topic te vinden. Die twee hele dagen, want ik kwam op maandag dat topic in en dat debat was op zondag, en meerdere pagina's waarin er respectloos over zwarte mensen geschreven werd vond niemand van jullie het nodig om daar iets over te zeggen.
Dus sorry, dat "tegen racisme zijn" zie ik niet zo. Ik zie jullie dat vooral heel hard roepen als jullie het als wapen tegen mij of anderen die wél in zulk soort discussies ertegenin gaan kunnen gebruiken.
Ik ben maandag en dinsdag en vandaag niet in dat topic geweest. Ik heb er vorige week, ruim voor de uitzending in gepost. En zondagavond voor het laatst erin gelezen.
Je bent alleen tegen racisme als je ieder topic dat erover gaat aangrijpt om duidelijk te roepen dat je tegen bent?
Ik gebruik niks als wapen tegen jou of anderen. En voor zover ik weet ben jij de enige niet-witte forummer waarmee ik wel eens in de clinch lig. Ik lig sowieso maar zelden met iemand in de clinch. Dat heeft dus niets met huidskleur te maken. Erg jammer dat je het daarop betrekt.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 22:24
1.94% gewijzigd

woensdag 15 juli 2020 om 22:24
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:13Wat mij betreft wel hoor, ik vind het ook een zwaktebod dat het napraatkliekje hier direct weer een persoonlijke vete van probeert te maken. Wat mij betreft had en heeft de opmerking aan het adres van Doornroosje niks persoonlijks, ik doelde namelijk niet op een eerdere fittie maar gewoon op haar gedrag vandaag, in deze discussie.
Ik vind het lastig dat je doet alsof je tegen racisme bent en jouw onbeschofte gedrag aan de interpretatie van 'het napraatkliekje' ligt. Terwijl je zelf hartstikke constant onbeschoft en racistisch bent. Het maakt in verschillende topics het hele racisme-debat onmogelijk omdat je haast niet meer geloofwaardig bent als je ook tegen racisme bent.
Ter vergelijking; als Nelson Mandela eenzelfde soort racistische onbeschofte hork was geweest hadden we daar nu nog apartheid gehad.
Maar ik bedoel er verder niks persoonlijks mee hoor; het is gewoon naar aanleiding van je gedrag.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 22:25
0.35% gewijzigd

woensdag 15 juli 2020 om 22:25
Jammer dat je oproept om te staffen en niet te melden in het meld topic. Dacht dat het topic juist daarvoor is aangemaakt en dat het ook de voorkeur heeft om dingen melden juist daar te doen.ModeratorViva schreef: ↑15-07-2020 22:19Zoals mijn collega al aangaf hebben wij het dit weekend nogal druk gehad met onder andere de napraattopics waardoor het niet mogelijk was alles mee te lezen. En dan zijn we dus afhankelijk van de meldingen van forummers. Daarbij gaf zij aan dat ze het niet eens is met jouw zienswijze dat wij niet strenger modereren op racisme, getuige het Bantopic doen wij dit zeker wel. En heeft zij niet gezegd dat er niks mis is met het schelden van andere forummers. Ze heeft verzocht dit te staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
"Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen"
Zou dan goed zijn dat het vanuit de mods dan ook gepromoot wordt om het daar te doen. " Het nieuwe meld systeem".

woensdag 15 juli 2020 om 22:26
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:20Zeker wel, maar niet op basis van een of andere ouwe beef, maar gewoon omdat ze op dat moment heel erg met een aantal mensen mij aan het aanvallen was op het feit dat ik "dat dikke witte wijf" had gezegd maar al die posts over die zwarte man iets heeeeeel anders vond.
Ah zo. Ok.
Ja, zo kan je me weer de mond snoeren. Jullie hebben al gezegd dat jullie die opmerkingen niet erg vonden, dus dan is het toch klaar? Jullie zien het gewoon niet, en ik ben wel klaar met het keer op keer uitleggen en melden en dan alsnog de deksel op de neus krijgen. Het gaat namelijk niet per se om een specifiek woordje of een specifieke opmerking, maar daar kunnen jullie, net als de racisten die hier vrijelijk posten, je wel altijd achter verschuilen.ModeratorViva schreef: ↑15-07-2020 22:19Zoals mijn collega al aangaf hebben wij het dit weekend nogal druk gehad met onder andere de napraattopics waardoor het niet mogelijk was alles mee te lezen. En dan zijn we dus afhankelijk van de meldingen van forummers. Daarbij gaf zij aan dat ze het niet eens is met jouw zienswijze dat wij niet strenger modereren op racisme, getuige het Bantopic doen wij dit zeker wel. En heeft zij niet gezegd dat er niks mis is met het schelden van andere forummers. Ze heeft verzocht dit te staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
"Het is niet gestaft".
"We hebben niet alles gelezen".
Je kon genoeg lezen om te weten dat ik aan het schelden was (op wie dan? Het ging over iemand op TV. De hele entertainmentpijler staat vol met "schelden" over mensen op tv.) maar dan weer niet hoe er over zwarte mensen, vluchtelingen, kansenparels, you name it in datzelfde topic geschreven werd?
Hoe kan je nou modereren als je helemaal niet meeleest?
Am Yisrael Chai!

Maud*de*Braose schreef: ↑15-07-2020 22:20En ik weiger ook door anderen in een positie te worden gedwongen waarin ik mezelf moet verdedigen tegen aannames over mijn standpunten die gebaseerd zijn op een "als je niet voor ons bent, ben je tegen ons" redenering.
Dit. En daarom word ik boos van deze discussie. Ik word in een hoek gedrukt waar ik niet hoor, niet in wil zitten en niets mee te maken wil hebben.
Huh, met wie zit ik te ginnegappen die afschuwelijk racistische dingen zegt???fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:03Ah, het groepje komt weer even en masse elkaar bijvallen?
Sorry, maar ik vind het oprecht een zwaktebod om te beweren dat je tegen racisme bent terwijl je elke discussie over racisme uit de weg gaat en zelfs zit mee te ginnegappen met mensen die de afschuwelijkste racistische dingen zeggen. Of mij of BGB gaat lopen bashen omdat wij niet onze bek houden.
Dan vind je racisme dus helemaal niet zo erg, want anders deed je er niet aan mee.
Ik vind racisme één van de ergste dingen die er zijn. Je moest me eens kennen...
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 15 juli 2020 om 22:27
Mods ik heb het al eerder gezegd, ik vind dat jullie een fijne nieuwe koers inslaan. Proberen nieuwe dingen uit, zijn transparanter en tonen meer een menselijk gezicht. Fijn.ModeratorViva schreef: ↑15-07-2020 22:19Zoals mijn collega al aangaf hebben wij het dit weekend nogal druk gehad met onder andere de napraattopics waardoor het niet mogelijk was alles mee te lezen. En dan zijn we dus afhankelijk van de meldingen van forummers. Daarbij gaf zij aan dat ze het niet eens is met jouw zienswijze dat wij niet strenger modereren op racisme, getuige het Bantopic doen wij dit zeker wel. En heeft zij niet gezegd dat er niks mis is met het schelden van andere forummers. Ze heeft verzocht dit te staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
woensdag 15 juli 2020 om 22:27
Met niemand. Trek het je niet aan, Roos.doornroosje9 schreef: ↑15-07-2020 22:26Huh, met wie zit ik te ginnegappen die afschuwelijk racistische dingen zegt???
Ik vind racisme één van de ergste dingen die er zijn. Je moest me eens kennen...
woensdag 15 juli 2020 om 22:28
Ja? Is dat flauw, om het eens te zijn met een mod?
Heel erg dit. Racisme, kritiek op uiterlijk, seksisme. Vreselijk.Marana schreef: ↑15-07-2020 22:10Heb je het nu over Doornroosje of over mij in je tweede alinea?
Doornroosje heb ik nog nooit jou of BGB zien bashen. Ik bash ook niet trouwens, maar ik ga wel eens tegen jullie in, als jullie dingen zeggen die imo niet waar zijn. En wij beiden ginnegappen niet met mensen die de afschuwelijkste racistische dingen zeggen.
Voor zover ik Doornroosje ken vind zij racisme wel erg. En negatief gepraat over mensen met overgewicht trouwens ook. En het gebruik van scheldwoorden ook.
En als ik over mezelf spreek: ik ga niet iedere discussie over racisme uit de weg. Ik heb het eerste topic over BLM gevolgd, regelmatig in gepost, ik heb er persoonlijke ontboezemingen in gedaan en ik heb aangegeven dat ik dingen leer en anders ben gaan bezien, omdat ik voorheen vanuit mijn witte bubbel gewoon geen idee had van waar mensen tegenaan lopen.
Maar de hele toon in het Jort Kelder topic is te afschuwelijk. Van alle kanten. Zeker sinds zondagavond. Voor de uitzending heb ik daar nog wel gelezen en gepost, maar daarna niet meer. Daar valt niet fatsoenlijk mee te discussiëren. Ik ga niet in gesprek met mensen die anderen beschrijven als idioot, mafkees, wijf.

Het zal me werkelijk een worst wezen wat zij daarvan vindt. Zij hoeft mij niet te valideren.Cookielover schreef: ↑15-07-2020 22:22Eens. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe FV denkt over tegen racisme zijn.
Wat moet je doen om er tegen te zijn? Alleen zeggen dat je er tegen bent is niet goed genoeg, kennelijk.

woensdag 15 juli 2020 om 22:30
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 22:26Ja, zo kan je me weer de mond snoeren. Jullie hebben al gezegd dat jullie die opmerkingen niet erg vonden, dus dan is het toch klaar? Jullie zien het gewoon niet, en ik ben wel klaar met het keer op keer uitleggen en melden en dan alsnog de deksel op de neus krijgen. Het gaat namelijk niet per se om een specifiek woordje of een specifieke opmerking, maar daar kunnen jullie, net als de racisten die hier vrijelijk posten, je wel altijd achter verschuilen.
"Het is niet gestaft".
"We hebben niet alles gelezen".
Je kon genoeg lezen om te weten dat ik aan het schelden was (op wie dan? Het ging over iemand op TV. De hele entertainmentpijler staat vol met "schelden" over mensen op tv.) maar dan weer niet hoe er over zwarte mensen, vluchtelingen, kansenparels, you name it in datzelfde topic geschreven werd?
Hoe kan je nou modereren als je helemaal niet meeleest?
Als je serie de moeite waard is, zou ik het forum voor nu even links laten liggen en nog even gaan netflixen.
Het kan nooit leuk zijn op deze manier.

woensdag 15 juli 2020 om 22:31
Sorry maar daar was dat icoontje niet voor hoor.
woensdag 15 juli 2020 om 22:31
Mijn omgeving zou keihard lachen als ze dit zouden lezen. Ik trek het mij absoluut niet aan omdat ik weet wie ik ben en waar ik voor sta. Tot grote ergernis van anderen soms. Dan bedoel ik niet op het forum hoor, maar IRL.
woensdag 15 juli 2020 om 22:33
Nee. Maar het is op zijn minst discutabel of opmerkelijk te noemen dat je hele pagina's racistische posts niet de moeite waard vindt om iets over te zeggen maar dan wel - en met zijn allen ook nog! - er als de kippen bij bent als 1 zwart persoon een keer in de hitte van het debat uit de bocht vliegt.
Los van dat ik in die bewuste post helemaal niet uit de bocht vloog, maar nota bene letterlijk zei "wow, waarom ga je niet ook zo tekeer over dat dikke witte wijf? Dat doe ik nu dus maar voor je, om zo de balans in het topic weer recht te trekken. Die zat namelijk ook vette onzin uit te kramen."
En dat was een reactie op de eerder door mij geciteerde opmerkingen en scheldwoorden aan het adres van de zwarte deelnemer. Wijf was inderdaad denigrerend bedoeld, zoals ik al zei: om de balans recht te trekken.
Mijn volgende post was "ik snap dat jullie dat vervelend vinden omdat jullie je er door aangesproken voelen, welnu, voor mij is het net zo vervelend om die dingen over zwarte mensen te lezen want daar voel ik me door aangesproken. Dus als iedereen daarmee ophoudt, hou ik ook op. Deal?"
Daaruit is prima op te merken dat ik niemand uitschold, nergens op de man speel, maar gewoon iets duidelijk probeer te maken. Ik zeg het zelfs letterlijk.
Am Yisrael Chai!

woensdag 15 juli 2020 om 22:34