Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 26 juli 2020 om 11:44
Dat het daar volgens jou over gaat, is wel duidelijk, maar het is niet wat er staat.In_Tenebris schreef: ↑26-07-2020 11:16Volgens mij gaat het erom dat iemand niet in 2.0 schrijft omdat diegene zich daar vijandig bejegend voelt en niet welkom.
Er staat:
...aangezien het sommige forummers, zoals specifiek Waterman, valideert* in asociaal gedrag en vijandige groepsvorming.
Het bevestigen van dit gedrag en het daar niet welkom zijn is voor mij in elk geval een reden om daar niet mee te schrijven.
* valideren = bevestigen, onderschrijven
Dus er staat dat typjes als Waterman hierin bevestiging kunnen zien van hun mening dat ze niet welkom zouden zijn bij Napraat.
En dat dit voor hem een reden is om niet mee te schrijven in 2.0. Niet omdat hij dat hier zou ervaren.
Ik snap dat je jouw versie veel grappiger vindt om mee uit te kunnen halen, maar het is gewoon niet wat er staat.
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 26-07-2020 11:51
0.37% gewijzigd

zondag 26 juli 2020 om 11:54
Ze krijgt/kreeg soms vervelende reacties idd, maar dat zou dus niet alleen op napraat zo zijn. Dan botst het gewoon tussen forummers, heeft niet zoveel met het topic te maken. Denk ik dan. Ik heb iig geen probleem met haar.
Life is short. Eat dessert first.

zondag 26 juli 2020 om 11:55
Maar ligt dat aan napraat of is dat oogsten wat Wissewis hier in de loop van de jaren gezaaid heeft?
Oh en dit is retorisch.
Volgens mij komt het door andere topics. Als je daar iemand niet leuk vindt en hij of zij post ook op napraat, tsja, dan krijg je dat daar ook.

Maar ligt dat aan napraat of is dat oogsten wat Wissewis hier in de loop van de jaren gezaaid heeft?
Oh en dit is retorisch.

Oh en dit is retorisch.

zondag 26 juli 2020 om 11:56
Oh en dit is retorisch.

zondag 26 juli 2020 om 11:56
Oh en dit is retorisch.

zondag 26 juli 2020 om 11:59
Ik ben zo blij dat je mijn grote rol in het ontstaan van napraat 2 erkent. Gisteren bleek dat deze een succes werd bevonden. Mijn zondag kan niet meer stuk-Shifty- schreef: ↑26-07-2020 10:21Als napraat 2 een praktische rol vervult lijkt me dat prima. En als het niet ten koste gaat van iets anders lijkt me daar niks mis mee. Misschien is het goed om die praktische reden te benadrukken in de naam?
Wat mij betreft zou eigenlijk alleen de nogal bedenkelijke aanleiding de enige reden zijn om napraat 2 niet door te zetten, aangezien het sommige forummers, zoals specifiek Waterman, valideert in asociaal gedrag en vijandige groepsvorming. Het bevestigen van dit gedrag en het daar niet welkom zijn is voor mij in elk geval een reden om daar niet mee te schrijven.
Maar dat lijkt me geen reden genoeg om anderen die er normaal gebruik van maken te benadelen.

*Pauze* schreef: ↑26-07-2020 11:44Dat het daar volgens jou over gaat, is wel duidelijk, maar het is niet wat er staat.
Er staat:
...aangezien het sommige forummers, zoals specifiek Waterman, valideert* in asociaal gedrag en vijandige groepsvorming.
Het bevestigen van dit gedrag en het daar [/b]niet welkom zijn is voor mij in elk geval een reden om daar niet mee te schrijven.
* valideren = bevestigen, onderschrijven
Dus er staat dat typjes als Waterman hierin bevestiging kunnen zien van hun mening dat ze niet welkom zouden zijn bij Napraat.
En dat dit voor hem een reden is om niet mee te schrijven in 2.0. Niet omdat hij dat hier zou ervaren.
Ik snap dat je jouw versie veel grappiger vindt om mee uit te kunnen halen, maar het is gewoon niet wat er staat.
Er wordt gewoon gezegd dat meeschrijven in 2.0 meewerken is aan asociaal gedrag en vijandige groepsvorming. Dat is nogal een kwalificatie van degenen die daar schrijven me dunkt! Daarnaast is het onnodig om de naam van Waterman te noemen.
Mijn post was niet bedoeld om grappig uit te kunnen halen, ik moest er echt om lachen. Verder weet ik uitstekend wat valideren is en ik vind het afdoen van een heel topic, waar mensen schrijven, als een plaats waar je stokers over 1.0 valideert een neerbuigende houding.
Echt, ik heb je zelfs nog een kans gegeven toen je terugkwam na je ban. Waarom moet het zo? Ik snap dit echt echt niet?Waterman26 schreef: ↑26-07-2020 11:59Ik ben zo blij dat je mijn grote rol in het ontstaan van napraat 2 erkent. Gisteren bleek dat deze een succes werd bevonden. Mijn zondag kan niet meer stuk

zondag 26 juli 2020 om 12:01
doornroosje9 schreef: ↑26-07-2020 11:59Echt, ik heb je zelfs nog een kans gegeven toen je terugkwam na je ban. Waarom moet het zo? Ik snap dit echt echt niet?
Niet voeren joh, dat is precies wat ze wil.
zondag 26 juli 2020 om 12:02