Vragen aan Vivamod

11-01-2010 16:39 3651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In dit topic kunnen voortaan vragen aan mij gesteld worden. Ik verzoek iedereen dit topic schoon te houden van off-topic-berichten en discussies: in het inmiddels gesloten beleidtopic (willen jullie daar mijn laatste bericht lezen?) is gebleken dat vragen daardoor teveel ondersneeuwen en dat ik er dan al snel een dagtaak aan heb om alles bij te lezen en te beantwoorden (gevolg: vragen worden veel te laat beantwoord of zelfs helemaal niet). Dit vragen-topic zal consequent gemodereerd worden door mijzelf en (bij mijn afwezigheid) de angels zodat er alleen vragen aan mij blijven staan. Ik zal die dan zo spoedig mogelijk beantwoorden. Hou er wel rekening mee dat ik in principe alleen de ochtenden aanwezig ben en dat ik me niet altijd elke dag in dit topic zal kunnen melden (of uitbreiding nodig is wordt nu bekeken). Mensen die in dit topic toch steeds off-topic of in discussie blijven gaan kunnen overigens een waarschuwing (en uiteindelijk een ban) verwachten: ik kondig dat meteen maar even aan, zodat daarover geen misverstanden kunnen ontstaan.

Ik wil graag nog een keer duidelijk melden dat Viva verantwoordelijk is voor het forumbeleid en dat de Angels dat beleid uitvoeren, en dat Viva tevreden is over de uitvoering van het beleid. Dat betekent ook dat ik van geen enkele van de angels verwacht dat er excuses worden aangeboden: ik vind dat niet nodig. Denk je daar anders over, dan kun je daarover een e-mail aan forum@viva.nl sturen. Ik bewaak de kwaliteit van de uitvoering van het beleid en zal, als ik van mening ben dat er iets beter kan, daarover achter de schermen contact opnemen met de angels.

Tot slot nog een mededeling: de laatste tijd is er veel vraag geweest naar openheid over waarschuwingen. We hebben besloten die openheid voortaan te geven. Vanaf nu zullen de waarschuwingen in het topic 'waarschuwingen en bans' vermeld worden. Ik ga dat topic overigens een slotje geven zodat er alleen door angels in gepost kan worden. Dit heeft wel als consequentie dat het onderaan de pijlerlijst komt te staan, maar daar is niets aan te doen. Vragen over waarschuwingen en bans kunnen in dit topic aan mij gesteld worden.

groetjes,

Naomi
anoniem_40527 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 16:44
Reden: Nu met link naar het juiste beleidtopic...
% gewijzigd
@Ainne, ik zal die wens op mijn lijstje zetten.

grtjs,

Naomi
"@HPL, als iemand een ban heeft krijgen nicks die hetzelfde IP-adres gebruiken een permanente ban. Anders zou een ban wel heel gemakkelijk te omzeilen zijn. Da's al sinds jaar en dag zo bij zowel Viva als Libelle en ik kan je vraag dus bevestigend beantwoorden. "

Dus als ik het goed begrijp kan ik niet op Libelle forummen als ik hier een ban heb?
@Yasmijn, je kan wel bij Libelle forummen als je een ban hebt.

Maar: als je hier een ban hebt en er meldt zich hier vervolgens een nieuwe nick vanaf je ip-adres, dan wordt die nick hier permanent geband.

En als je op Libelle een ban hebt en er meldt daar zich vervolgens een nieuwe nick vanaf je ip-adres, dan wordt die nick daar permanent geband.

grtjs,

Naomi
Beste Naomi

Bescherm jij je engeltjes maar. Dat is jouw taak. Of het klopt in mijn ogen is wat anders. Daar zullenw e het inderdaad niet over eens worden, maar dt betekent niet dat ik het niet mag aankaarten toch?

Als die robots consequent zouden zijn, graag, laat maar komen.

En verder bedankt voor de overige info.

Je hebt trouwens wederom mail, ik hoop dat er spoed achter gezet wordt.

Groet,

HPL
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Nog een vraag trouwens, want het is mij echt niet meer duidelijk wanneer een angel nu wel of niet op andervrouws pijler modereert.

Dus daar nog gaarne uitleg over.
@HPL, angels modereren op andervrouws pijler in de volgende gevallen:

- bij afwezigheid van die angel

- bij afspraken om elkaars pijlers in de gaten te houden (bijvoorbeeld tijdens de feestdagen/als alle angels minder aanwezig zijn)

- bij kwesties die naar inschatting van de angels zeer urgent zijn: topics die volledig uit de hand lopen, ernstige racisme/discriminatie, doodsbedreigingen, posten van NAW-gegevens van een medeforummer e.d. Kortom, kwesties waarbij naar inschatting van de angels onmiddellijk ingrijpen nodig is.

grtjs, Naomi
Ik snap hem, Naomi, dank je.

Nog een vraag, want ik ben digibeet:

Ik heb hier 2 laptops, hebben die hetzelfde IP adres? Dus als ik met de ene geband ben, kan ik er met de andere weer op?
Beste Naomi

Dank je wel voor je uitleg. Geldt het ook voor beledigingen die niet discriminerend zijn maar waar een forummer wel door gekwetst wordt?

Vriendelijke groet

HPL
@Yasmijn, als je met beide laptops van dezelfde internetverbinding gebruik maakt, heb je hetzelfde IP-adres. Hoezo, ben je iets van plan?

grtjs,

Naomi
Beste Naomi

Wanneer je hier toch bent en ook op mijn here's pippi topic meeleest, zou je dan ook even op het topic willen reageren waar ik zojuist over gemaild heb?

En als ik mijn laptop op verschillende locaties en in verschillende plaatsen gebruik en dus via een andere provider inter, heb ik dan ook steeds hetzelfde IP adres?

Vriendelijk groet

HPL
HPL, je huis heeft een IP adres, je krijgt dus een ander IP adres als je ergens anders inlogt met je laptop. Dus als je vanuit de biep wil inloggen met een nieuwe nick op Libelle kan dat.

Naomi, ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen de angels zegt dat ze mail niet hoeven te beantwoorden, omdat jij de zaak als het ware overneemt. Maar het zou wel netjes zijn, dit aan de desbetreffende forummer te laten weten. Onbeantwoorde mail, zeker als het gaat om iets wat je aan het hart gaat, zeker als het zonder reden onbeantwoord blijft, is heel irritant. Gewoon een korte mail met daarin de tekst dat de angel het beantwoorden hiervan aan de vivamod overlaat is een kleine moeite, en dan weet de forummer waar hij aan toe is.
quote:Vivamod schreef op 26 januari 2010 @ 11:37:

@Rogue, da's een beetje afhankelijk van wat de angels prettig vinden en die zullen misschien hun persoonlijke voorkeuren hebben. Zelf heb ik een voorkeur voor de toverstaf, omdat wij via de melding dan meteen kunnen doorklikken naar het bericht waar 't om gaat...

grtjs,

Naomi

Naomi, mag ik hier nog iets aan toevoegen? En zo niet, waar kan ik dat dan wel melden aan Roque?

Ik wil graag toevoegen dat Naomi helemaal gelijk heeft wat ze schrijft en dat de angels dit zelf ook zeggen. Alleen is mij wel eens gemeld dat als het heel urgent is, dat een email naar de angel, of zelfs meerdere angels wel beter zou zijn.

Voorbeeld wat er een paar keer in niet-urgente situaties is gebeurd. Ik gebruikte het toverstafje. De aanwezige angels waren onder hun eigen nick ingelogd en dan kunnen ze het toverstokje niet zien. Dat is alleen onder de angelnick te zien. Ook wel eens gebeurd in een niet-urgente situatie dat er een paar dagen over het stokje per ongeluk was heen gekeken.

Bij urgentie blijf ik het stokje gebruiken maar geef ik een seintje in het modtopic of stuur ze een emailtje of ze willen kijken.

Ik hoop dat deze aanvulling mag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
waar staat het topic "waarschuwingen en banners?
Waarschuwingen en bans
quote:Vivamod schreef op 26 januari 2010 @ 12:23:

@Yasmijn, als je met beide laptops van dezelfde internetverbinding gebruik maakt, heb je hetzelfde IP-adres. Hoezo, ben je iets van plan?

grtjs,

Naomi

Nee hoor

Stel dat ik een ban zou krijgen, dan zou ik nog vanaf mijn werk kunnen forummen!
Toverstafje? Het is voor het eerst dat ik van een toverstafje hoor!

Wat is dat, Naomi?
quote:yasmijn schreef op 26 januari 2010 @ 13:43:

Toverstafje? Het is voor het eerst dat ik van een toverstafje hoor!

Wat is dat, Naomi?

Zo noemde ik de meldknop, rechtsboven.

(ga snel weer van dit topic)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
...
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 26-01-2010 14:28
Reden: Geen vraag aan Naomi
% gewijzigd
...
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 26-01-2010 14:23
Reden: Wel een vraag aan Naomi, maar één voor op de mail, of op het Libelleforum
% gewijzigd
Beste Naomi

Wat zijn de regels omtrent een algemene waarschuwing? Voor wie geldt die? Voor iedereen die in het betreffende topic schrijft? En krijg je de waarschuwing ook nog officieel in je mailbox en komt ie in het waarschuwingen topic?

Vriendelijke groet,

HPL
...
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 26-01-2010 14:24
Reden: Geen vraag aan Naomi
% gewijzigd
Bedankt voor de aanvulling MV! En jij ook bedankt voor je antwoord Naomi.
quote:Rogue1 schreef op 25 januari 2010 @ 22:41:

Hoi Naomi,

Als er op een topic iets gebeurd wat ik wil melden (spam, oproepjes, enz.), kan ik dat dan het beste in het moderator topic op de pijlers doen, of preferen jullie het toverstafje?

Wat is voor jullie het handigst?Als ik dan ook nog iets toe mag voegen: Mijn voorkeur gaat uit naar een melding in het moderatortopic. Die zie ik altijd en op tijd. Een melding met het toverstafje is iets minder goed zichtbaar, zeker in een drukke pijler. Als de meldingen in het moderatortopic staan, weet ik zeker dat ik niets vergeet en is het mooi overzichtelijk en helder.
Ik ga voor het toverstafje! Minder werk voor de forummer, bovendien valt dat minder op (in het kader van het betitelen als 'klikspanerij' wanneer een forummer regelmatig dingen bij ons meldt, dus de drempel om als forummer actie te ondernemen is lager

(Maar op zich maakt het niet veel uit hoor )
Beste naomi ,

Hoe snel wordt er eigenlijk gereageerd op "het toverstokje" ?

En door wie ? Krijgen jullie allemaal een melding ? Of alleen de angel van de pijler waar op het stokkie geklikt wordt ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven