Vrijgezellenfeest

14-01-2013 18:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriendin heeft mij deze week gevraagd om een vrijgezellenfeest te organiseren. Ze gaat in juni trouwen en ik vind het echt heel moeilijk om iets te bedenken. Ik doe dit ook voor het eerst. We wonen in de omgeving Rotterdam, dus het lijkt me leuk om daar iets te doen. Ze heeft al verteld wie ze op haar vrijgezellenfeest wil hebben en we zijn met een groep van 12 meiden.

Heeft iemand van jullie misschien tips of absolute afraders? Ik hoor soms van die verhalen waarbij het hele feest een flop is.

Alvast bedankt!!
.
Ik heb 1 tip, bezuinig niet op hapjes (als je thuis begint)!

Dat was zo een afknapper.
Aanrader: overleg wat iedereen kan en wil uitgeven.

Feesten van meer dan ¤ 100 pp lijken haast de trend maar daar zit lang niet iedereen op te wachten.
Tip: eerst contact leggen met de andere meiden! Spreek gezamenlijk de datum af en een budget en ga daarna pas kijken wat er met dat budget allemaal mogelijk is. Laat iedereen suggesties doen, laat eventueel nog stemmen op een top 3 waarvan je zeker weet dat de bruid het leuk vind(t) en zoveel mogelijk rekening houdend met bijv fysieke beperkingen van de andere meiden, maar hak uiteindelijk zelf de knoop door. En wees daar, om scheve gezichten te voorkomen, ook vanaf dag 1 duidelijk over.
Ik ben al eens op een feestje geweest wat 80 euro koste. Toen mijn beste vriendin trouwde, heb ik het georganiseerd, maar dat was veel goedkoper, op de fiets naar een natuurcamping, samen koken, wandelen/fietsen picknick. Ze vond het echt geweldig !

http://www.staatsbosbehee ... tionType=Kampeerterreinen
Ja goed idee picknick in de winter
Ik heb pas een heel slecht vrijgezellenfeest meegemaakt! De meiden die het organiseerden hadden erg hun best gedaan, ze hadden al maanden van tevoren met de groep overlegd en een workshop geregeld. Omdat de groep inderdaad niet te veel geld wilde uitgeven zouden we daarom een workshop teenslippers decoreren volgen. Dit was ong. 40 euro per persoon en hadden zij op internet via de website [link naar commerciele website verwijderd ] gevonden. Deze site zag er prima betrouwbaar uit en daarom hadden zij ook al van te voren betaald. Op de dag van het vrijgezellenfeest konden wij op de aangegeven locatie niemand van de workshop vinden! Het was in een gebouw met meerdere ruimtes, maar niemand wist te vertellen waar de workshop was. De organisator Patricia was ook niet te bereiken. Niet via de telefoon en niet via internet... Ook was er niemand in het gebouw die naar ons leek te zoeken. Terwijl we daar een halfuur zaten! Uiteindelijk hebben de meiden snel een midgetgolf kunnen regelen. De weken erna was het contact met de organisator van 2Words ook nul komma nul. Ze was nooit te bereiken en belde zelf ook nooit. Na maandenlang gezeur konden wij niet eens ons geld terug krijgen, terwijl het duidelijk de fout van 2Words was. 2 maanden later kregen ze na veel gezeur/gebel/ge-email minder dan de helft van het geld terug. Echt belachelijk! Toch nog een duur vrijgezel met niet eens een goede activiteit. 2words is dus echt af te raden!!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2013 19:27
Reden: link naar commerciele site verwijderd
% gewijzigd
Bedankt voor de tips. Geld is inderdaad wel een goed punt om op te letten dan! Wel balen dat het zo gelopen is Jennifer83..

Maar mijn volgende vraag is dan, als je iets organiseert, moet je het geld dan van te voren overmaken of liever niet om verhalen zoals die van Jennifer83 te voorkomen?
Ik heb afgelopen zomer ook een vrijgezellenfeest georganiseerd. Ik heb eerst zelf wat ideeen op papier gezet (van high tea tot buggy rijden) en toen iedereen gemaild en gevraagd of iedereen z'n top 3 wou insturen van activiteiten. Ook heb ik gevraagd of iedereen wou aangeven wat ze maximaal wilden uitgeven. Uit alle reacties heb ik de meest gekozen activiteit genomen (en ook gevraagd of iedereen wil meedenken wat de bruid heel leuk zou vinden, of juist niet!) Uiteindelijk hebben we een hele leuke dag gehad met een high tea, fotoshoot, frietje eten en daarna terrassen + op stap. Succes!
www.beleefbreda.nl erg leuke activiteiten en niet zo ver van Rotterdam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven