Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Hasse88 schreef:
31-12-2018 16:33
Oh en ministeck en logo. Daar kwamen we in om. Bij ministeck zelfs zo'n rood plastic koffer met vakjes, waarin je alles netjes kon opbergen op kleur.

Afbeelding
Die koffer zag ik (met inhoud) vandaag nog bij de kringloop zien liggen. De Mamamini in het Noorderplantsoen in Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jaja007 schreef:
31-12-2018 22:15
Afbeelding

Philips kleuren tv uit 1974

Geen afstandsbediening dus je liep wat af.

Overigens heb ik nog een zwart wit tv gehad met draaiknop.
Tsum. Zo'n tuner in een toren vond ik echt mooi in die tijd.
Broer van een vriendin had zo 1 in zijn slaapkamer. Ik was echt onder de indruk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
RikM schreef:
31-12-2018 22:27
En af en toe gaf je een klap op de bovenkant. Wat nog werkte ook. ;-D

Ja haha. Nu moet je een modem gaan resetten, kabels erin en eruit halen. Code opnieuw invoeren! Het is er niet makkelijker op geworden. Die klap deed het hem.

TO dank je trouwens voor dit topic. Ik ben hier de avond mee doorgekomen. Vuurwerk is hier echt heftig en niet echt mijn ding.
Hasse88 schreef:
31-12-2018 16:33
Oh en ministeck en logo. Daar kwamen we in om. Bij ministeck zelfs zo'n rood plastic koffer met vakjes, waarin je alles netjes kon opbergen op kleur.

Jij bedoelt Loco denk ik? Er ging ineens een lampje branden.

Afbeelding
Renee_XX schreef:
31-12-2018 22:39
Geen afstandsbediening dus je liep wat af.

Overigens heb ik nog een zwart wit tv gehad met draaiknop.
Ja, dan had je als een stel jonge kids ruzie wie er aan de beurt was om op te staan.
ninon schreef:
31-12-2018 15:12
Ja, dan zat je met het telefoonboek zo van ‘wie zullen we nu eens bellen’ 8-)
Begin middelbare school vond ik het erg grappig om eerst een naam en huisnummer in een naburige stad op te zoeken in het telefoonboek, daarna het telefoonnummer van een bakker uit die stad en dan een slagroomtaart bestellen en laten bezorgen. Paar keer gedaan... nummerherkenning was er ook nog niet
Die Loco vond ik ook echt leuk om te doen, als kind.
Over lampjes branden gesproken... :)

Afbeelding
RikM schreef:
31-12-2018 22:43
Jij bedoelt Loco denk ik? Er ging ineens een lampje branden.

Afbeelding
Bestaat nog steeds.
RikM schreef:
31-12-2018 22:45
Over lampjes branden gesproken... :)

Afbeelding
Bestaat ook nog :)
rapanui schreef:
31-12-2018 22:44
Begin middelbare school vond ik het erg grappig om eerst een naam en huisnummer in een naburige stad op te zoeken in het telefoonboek, daarna het telefoonnummer van een bakker uit die stad en dan een slagroomtaart bestellen en laten bezorgen. Paar keer gedaan... nummerherkenning was er ook nog niet

Whahaha hier ook. Ook bij de bakker een hele bestelling opgeven.
rapanui schreef:

Wij zaten nog op de lagere school. Bakker moet toch ergens geweten hebben dat het niet klopte.
rapanui schreef:
Nooit gedaan , maar wel een pagina uit de telefoonboek scheuren om daarna naar de dichtsbijzijnde cel te lopen:

Afbeelding
Dokter Bibber ja. Mijn zoontje van 3 speelt nu met die oude van mij, :high5:

Volgens mij zijn er hier veel 40 plus en ver plus. :popcorn:
Afbeelding

Afbeelding
Zoon is 16 jaar en oefent elk jaar even het onderwerp, lijdend voorwerp etc. met de ouderwetsche locoboekjes. Het enige onderdeel van Nederlands waar hij wel supergoed in is (dyslect).
Waarom kom ik in de kringloopwinkel nooit die schijfjes voor de viewmaster tegen?

Zoon kreeg laatst bij een open dag van bouwbedrijven een viewmaster met plaatjes van hun projecten. Hij heeft dus maar één schijfje.

Mijn vriendinnetje had vroeger zo'n ding. En ook een soort videocamera, hetzelfde idee als de viewmaster.
Die onderzetters van de eerste pagina die ruik ik nog steeds.
Everything you see I owe to spaghetti!
oudebaas schreef:
31-12-2018 18:38
Deze?
Afbeelding
Bedoelde je deze?

Afbeelding
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Die onderzetters had mijn oma ook

Vakjesborden en fonduevorken bij mn ouders

Mijn dochter speelt graag bambinoloco

En ik heb sinds kort een tomado achtig rekje aan mijn muur, in egaal grijs gelukkig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Nu ik die ene bril met dia dingetjes en dokter bibber voorbij zie komen moest ik meteen hieraan denken, de zenuwspiraal:
Afbeelding

Vroeger bij handenarbeid en techniekles meerdere malen zelf eentje moeten maken en dan was het de kunst om hem zo moeilijk mogelijk te maken zodat al je klasgenootjes het einde bijna niet konden halen :rofl:
Snoesje666 schreef:
31-12-2018 22:57
Waarom kom ik in de kringloopwinkel nooit die schijfjes voor de viewmaster tegen?

Zoon kreeg laatst bij een open dag van bouwbedrijven een viewmaster met plaatjes van hun projecten. Hij heeft dus maar één schijfje.

Mijn vriendinnetje had vroeger zo'n ding. En ook een soort videocamera, hetzelfde idee als de viewmaster.
Die overleven vaak niet zo lang. Maar kijk eens op bijvoorbeeld eBay.
En in de categorie erop meppen en het werkt weer (en eindeloos blazen en extra papiertjes ertussen proppen af en toe) :
Afbeelding

Werkt nog steeds, dus niet kapot te krijgen ondanks het gemep, geblaas etc...
Jaja007 schreef:
31-12-2018 22:53
Afbeelding

Afbeelding
Leuk.
Ik heb zelfs nog een bakelieten. Met licht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven