Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Die schraper ligt hier ook nog in de keukenla en wordt gebruikt. Mijn hemel, hoe verder dit topic vordert hoe meer ik tot de schokkende conclusie kom dat mijn huis een soort museum is :O
Een SRV wagen heb ik dan weer niet ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Jullie kwamen tijdens het bladeren in de Wehkamp gids toch ook de massagestaaf tegen?

Afbeelding
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
RikM schreef:
01-01-2019 12:18
In het Openluchtmuseum in Arnhem hebben ze trouwens een paar huisjes helemaal ingericht in de stijl van de jaren '70, '80, enz.
Kan ik jullie echt aanraden om eens te gaan kijken, het is een feest van herkenning. Veel dingen die in dit topic voorbijkomen zie je daar terug.
Bovendien heel apart om te zien hoe eenvoudig en klein we destijds woonden. Dan ga je de luxe die we tegenwoordig vanzelfsprekend vinden (onze grote keukens bijvoorbeeld!) hernieuwd waarderen.
Philipsmuseum in Eindhoven, ook veel "O ja"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
oudebaas schreef:
01-01-2019 12:23
Jullie kwamen tijdens het bladeren in de Wehkamp gids toch ook de massagestaaf tegen?

Afbeelding
:lol:
Calamitycat schreef:

Een SRV wagen heb ik dan weer niet ;-D
Die kan je vast wel op marktplaats vinden :-D
oudebaas schreef:

Zouden er nou brave huisvrouwen geweest zijn die dat ding echt tegen hun wang gehouden hebben? Ik ken er wel een paar die ik ervoor aanzie. ;-D
Ja, die schraper bedoelde ik!

En ja, de SRV man. Voor 10 cent een dropmaan of een gekleurde smile kopen.

Om die massagestaaf moesten wij vroeger ook erg om lachen!
bethweeter schreef:
01-01-2019 12:42
Die kan je vast wel op marktplaats vinden :-D
Cool! :proud:
Wat een feest der herkenning! Ik weet niet hoe vaak ik net: "O, ja, die!" heb geroepen. Zelfs die schaaltjes op de eerste pagina met de vlaflip herken ik. Mijn ouders hebben die nog steeds, net als vele andere items die ik voorbij zie komen.

Nog wat input:

Een visnet aan het plafond, waar je allerlei prullaria in hing.

De videopac spelcomputer:
https://www.youtube.com/watch?v=EB77YWC4HjU

Dit waren supersimpele spelletjes. Ik kan me het spelletje met race auto's nog herinneren. Het was steeds hetzelfde patroon, dus op een gegeven moment probeerde ik het maar met mijn ogen dicht te spelen, omdat het anders te makkelijk was.

Smurfensnot:
https://entoen.tv/smurfensnot/

De zitkuil. Wij hadden er 1 in de tuin.

De leren schooltas:
https://www.retro-en-design.nl/a-455905 ... -jaren-70/
Wat was ik blij toen ik eindelijk een rugtas mocht.

Friese doorlopers:
http://members.home.nl/h.kers/Friese%20doorloper.htm

En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Zitkuil in de tuin, check! :hihi:
RikM schreef:
01-01-2019 12:18
In het Openluchtmuseum in Arnhem hebben ze trouwens een paar huisjes helemaal ingericht in de stijl van de jaren '70, '80, enz.
Kan ik jullie echt aanraden om eens te gaan kijken, het is een feest van herkenning. Veel dingen die in dit topic voorbijkomen zie je daar terug.
Bovendien heel apart om te zien hoe eenvoudig en klein we destijds woonden. Dan ga je de luxe die we tegenwoordig vanzelfsprekend vinden (onze grote keukens bijvoorbeeld!) hernieuwd waarderen.
Die zijn geweldig idd! Een feest der herkenning!
Joanjett schreef:
01-01-2019 12:02
Hmz het lukt mij maar niet om plaatjes te plakken. Maar kent iemand de SRV wagen nog?
Die rijdt hier nog, maar gewoon onder de naam van de eigenaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De schraper hebben wij ook gewoon in de la.

Heeft iemand van jullie een Wonderpan? Ik inmiddels twee. De oudste heeft een micaruitje en gebruik ik voor cake. De nieuwe heeft een roostertje en een siliconenvorm, die gebruik ik voor afbakbroodjes en hartige gerechten.

eten/wonderpan-ervaringen/list_messages ... 0#17213680

Afbeelding

Brood bak ik elke dag in de broodbakmachine.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Leuk topic :high5: ik herken bijna alles. De rieten tegels op de vloer (met vlooienplaag idd), de viewmaster, de wasmiddelton (mijn moeder had die met een restje behang beplakt), de pennenbakjes...
Wij hadden een grote chipstrommel, met paars, staat hier nog steeds op de kast, en bij schoonouders ook :-)-)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Calamitycat schreef:
01-01-2019 12:21
Wat een leuke tip! Gaat op mijn lijstje voor de zomervakantie, bedankt :thumbsup:
.
Er zijn ook 2 grote hallen, een soort magazijnen, die echt helemaal vol staan met dat soort dingen. Achterin het park naast de brouwerij.
Niet geschoten is altijd mis
Heerlijk topic!! Ik ben met mijn 42 dus echt al oud ja haha want herken echt alles zo ongeveer.

Hier dan nog Vier op een rij en de lolobal!

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 14:03
73.18% gewijzigd
De Ter Meulen Post, was altijd een feestje als die in de bus viel.
Afbeelding
Bitje93 schreef:
01-01-2019 13:56
.
Er zijn ook 2 grote hallen, een soort magazijnen, die echt helemaal vol staan met dat soort dingen. Achterin het park naast de brouwerij.
Leuk, dank je!
Calamitycat schreef:
01-01-2019 14:02
De Ter Meulen Post, was altijd een feestje als die in de bus viel.
Afbeelding
.
Daar heb ik mijn bestek gekocht toen ik op mijzelf ging wonen.

Allemachtig wat was dat zwaar om naar de auto te dragen die ik vlakbij kwijt kon, op de Glashaven :S
Niet geschoten is altijd mis
RikM schreef:
31-12-2018 19:31
De kruimeldief. Bestaan die eigenlijk nog? Ik zie ze nooit meer bij mensen thuis.

Afbeelding
Vorige week nog gekocht :proud:
bethweeter schreef:
31-12-2018 14:21

De soepkommen:
Afbeelding
Deze hadden wij ook. Die waren toch veel te klein om als soepkom te dienen? Volgens mij waren dat koffiekommen en geen soepkommen.
Kan geen plaatjes plakken maar:

Ik ben geboren midden jaren '80 dus de meeste dingen herken ik van bij opa en oma thuis, zoals:

De plastic wasmanden. Toen ik klein was ging ik in die wasmanden in bad.

Het drukke jaren '70 behang (ze hebben verschillende motieven gehad) was er al niet meer toen ik geboren werd. Gelukkig hebben we de foto's nog :D

Plafond met houten soort schrootjes

De bakjes van SOLEIL

De campingstoelen met bloemmotief

Tegels met uitspraken op de wc

Koekoeksklok

Mijn ouders hadden:
het plastic ding om de pakken vla mee uit te schrapen
De bekende onderzetters uit de OP
De staande bol-lampen
Letterbak (hebben mijn ouders nog steeds)
Een bruin-oranje föhn, totdat die 'poef' zei in de vroege jaren '90. Toen kwam er een witte.

En de pauwenstoel is er ook nog lang geweest. Vond hem wel gaaf, zo'n Morticia Addams-stoel.

Het pennenbakje had ik als kind in het lichtroze. En die pennen met verschillende kleuren die je in kon klikken (soms wel met tien kleuren, zelfs geel en lichtblauw) en vaak ook geur had ik ook.
RikM schreef:
01-01-2019 11:50
Deze denk ik? Die bestaan volgens mij nog steeds wel.

Laatst nog een gekocht op aliexpress
Tupperware hadden mijn ouders ook, inderdaad met het deksel met die inkepingen/ribbels. Wij hadden er een koektrommel van. Alleen niet oranje maar wit-lichtgrijs.
Deze stond volgens mij ook zo'n beetje bij iedereen op tafel
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven