Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
dinsdag 1 januari 2019 om 17:42
Ik kan er geen screenshot van vinden, maar wat ik ook nooit meer vergeet was het eerste computerspelletje op onze eerste computer. Zo'n ms dos zwart-wit spelletje met een soort doolhof waar je dan een mannetje doorheen kon leiden. Geloof een konijn, die met z'n poot ging stampen als hij ergens tegenaan liep, of een kaboutertje dat als hij naar beneden viel zijn hoedje als parachute gebruikte. Geen idee hoe het heette.
Tjezus, wat vals
dinsdag 1 januari 2019 om 18:01
Calamitycat schreef: ↑01-01-2019 17:18Veel herkenning in dit topic én twee activiteiten op één dag? Lukt niet meer![]()
Wel leuk, maar gaat niet lukken voor mij vrees ik. Moet nogal een eindje met de trein.
En als er in dat 70's huis een zitkuil is dan weet ik niet of ik daar zo snel weg te krijgen ben.

Edit: ik wilde eigenlijk het bericht van RikM quoten met de Burgers Zoo tip, maar er ging iets fout.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 1 januari 2019 om 18:09
Ja die biezen matten horen er wel bij natuurlijk. (en dan hopen dat de katten nóóit vlooien krijgen

dinsdag 1 januari 2019 om 18:15
Flinke voorraad Stronghold inslaan, komt helemaal goed. Met die matten geen krabpaal meer nodig, dus daar bespaar je dan weer op

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 1 januari 2019 om 18:21
Haha geweldig!

Verdeel en heers.
dinsdag 1 januari 2019 om 18:26
Calamitycat schreef: ↑01-01-2019 18:15Flinke voorraad Stronghold inslaan, komt helemaal goed. Met die matten geen krabpaal meer nodig, dus daar bespaar je dan weer op![]()
Klinkt ideaal!

dinsdag 1 januari 2019 om 19:55
dinsdag 1 januari 2019 om 20:15
Dat tomado-rekje hing bij mijn ouders in de oranje keuken en theekoppen met plastic houders hebben we niet gehad.
Wel veel Tupperware.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 1 januari 2019 om 20:15
Dat tomado-rekje hing bij mijn ouders in de oranje keuken en theekoppen met plastic houders hebben we niet gehad.
Wel veel Tupperware.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 1 januari 2019 om 22:43
Mysterieuze dinggetjes voor de jeugd:

En deze waren toch wel moeilijk:

En waar ik geen plaatje van kon vinden zijn van die tekenplaten van een soort karton met folie en je kon steeds opnieuw een tekening maken omdat je de vorige kon verwijderen. Een soort paint dus

En waar ik geen plaatje van kon vinden zijn van die tekenplaten van een soort karton met folie en je kon steeds opnieuw een tekening maken omdat je de vorige kon verwijderen. Een soort paint dus

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 1 januari 2019 om 22:57
Bedoel je een toverlei?kopjekoffie70 schreef: ↑01-01-2019 22:43Mysterieuze dinggetjes voor de jeugd:
En waar ik geen plaatje van kon vinden zijn van die tekenplaten van een soort karton met folie en je kon steeds opnieuw een tekening maken omdat je de vorige kon verwijderen. Een soort paint dus![]()

Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)