Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
RikM schreef:
31-12-2018 17:59
Kennen jullie deze nog? Een pen met meerdere kleuren. Volgens mij zat er ook nog een geurtje aan.

Afbeelding
Ik zag dit plaatje en kreeg meteen flashbacks van de geur ;-D
Tjezus, wat vals
Ik kan er geen screenshot van vinden, maar wat ik ook nooit meer vergeet was het eerste computerspelletje op onze eerste computer. Zo'n ms dos zwart-wit spelletje met een soort doolhof waar je dan een mannetje doorheen kon leiden. Geloof een konijn, die met z'n poot ging stampen als hij ergens tegenaan liep, of een kaboutertje dat als hij naar beneden viel zijn hoedje als parachute gebruikte. Geen idee hoe het heette.
Tjezus, wat vals
Calamitycat schreef:
01-01-2019 17:18
Veel herkenning in dit topic én twee activiteiten op één dag? Lukt niet meer :P

Wel leuk, maar gaat niet lukken voor mij vrees ik. Moet nogal een eindje met de trein.
En als er in dat 70's huis een zitkuil is dan weet ik niet of ik daar zo snel weg te krijgen ben. ;-D

Edit: ik wilde eigenlijk het bericht van RikM quoten met de Burgers Zoo tip, maar er ging iets fout.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Calamitycat schreef:
01-01-2019 17:21
:D Dat zou ook mijn ideale huis zijn. Inclusief biezen matten :$

Ja die biezen matten horen er wel bij natuurlijk. (en dan hopen dat de katten nóóit vlooien krijgen :french: )
Serengeti schreef:
01-01-2019 18:09
Ja die biezen matten horen er wel bij natuurlijk. (en dan hopen dat de katten nóóit vlooien krijgen :french: )
Flinke voorraad Stronghold inslaan, komt helemaal goed. Met die matten geen krabpaal meer nodig, dus daar bespaar je dan weer op ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Snoesje666 schreef:
01-01-2019 16:50
Ik heb ze nog steeds in gebruik. :jump:
Haha geweldig! :cheer: Onverwoestbaar die dingen, zo blijkt. Matchen vast ook leuk bij je theeglazen in plastic houder, of staan die niet op je Tomado-rekje? ;)
Verdeel en heers.
Calamitycat schreef:
01-01-2019 18:15
Flinke voorraad Stronghold inslaan, komt helemaal goed. Met die matten geen krabpaal meer nodig, dus daar bespaar je dan weer op ;-D

Klinkt ideaal! :rofl:
Star² schreef:
31-12-2018 15:26
Deze hadden mijn oma's

Afbeelding
Mijn ene oma ook. Zij maakte zelf altijd vanille zandkoekjes voor in de trommel. Die koekjes werden redelijk hard gepushed weet ik nog.
Star² schreef:
31-12-2018 14:58
Dat haatte mijn moeder. Wij hadden iets groens.
Ik vond en vind het ook lelijk.
Gelukkig vond mijn moeder boerenbont erg truttig en hadden we gewoon witte borden en inderdaad een paar bruine fondue borden met vakjes.
Poker schreef:
31-12-2018 15:53
Van die lelijke klokken, dit genre had iedereen hangen

Afbeelding
Ja heel erg lelijk.
RikM schreef:
01-01-2019 16:17
Ach ja, de beschuitbus. Met zo'n haakje erin om ze op te tillen. Die zullen vast ook nog wel bestaan.

Afbeelding
Wij hadden een Fabeltjeskrant beschuitbus

Afbeelding
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Uilenzeik schreef:
01-01-2019 18:21
Haha geweldig! :cheer: Onverwoestbaar die dingen, zo blijkt. Matchen vast ook leuk bij je theeglazen in plastic houder, of staan die niet op je Tomado-rekje? ;)
Dat tomado-rekje hing bij mijn ouders in de oranje keuken en theekoppen met plastic houders hebben we niet gehad.

Wel veel Tupperware.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Uilenzeik schreef:
01-01-2019 18:21
Dat tomado-rekje hing bij mijn ouders in de oranje keuken en theekoppen met plastic houders hebben we niet gehad.

Wel veel Tupperware.
Forum heeft kuren...
nartjie schreef:
01-01-2019 16:06
Ik ben van 1972, en herken bijna niets. Een paar misschien.
De groene telefoon pas in de jaren 80.
Misschien omdat ik pas in 1979 naar Nederland kwam.
Ik ben van 1975 maar herken echt alles wel.
De beadeker voor vrouwen:
Afbeelding
RikM schreef:
01-01-2019 14:54
Ja verdomd. Om pannen warm te houden, toch?

Nou nee hoor, de pannen warm houden was geen doel op zich. Men probeerde het eten warm te houden.
Andersom schreef:
01-01-2019 21:08
Nou nee hoor, de pannen warm houden was geen doel op zich. Men probeerde het eten warm te houden.

O, ben jij er zo een. :peace: :moon:
RikM schreef:
01-01-2019 21:11
O, ben jij er zo een. :peace: :moon:
:lips:
Mysterieuze dinggetjes voor de jeugd:

Afbeelding

En deze waren toch wel moeilijk:

Afbeelding

En waar ik geen plaatje van kon vinden zijn van die tekenplaten van een soort karton met folie en je kon steeds opnieuw een tekening maken omdat je de vorige kon verwijderen. Een soort paint dus ;-)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Etch a sketch
Afbeelding
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Magneettekenborden bestaan nog steeds, maar zijn nu van dik plastic. Het systeem is hetzelfde.

Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 22:54
2.78% gewijzigd
Crosspost. 😀
kopjekoffie70 schreef:
01-01-2019 22:43
Mysterieuze dinggetjes voor de jeugd:

Afbeelding

En deze waren toch wel moeilijk:

Afbeelding

En waar ik geen plaatje van kon vinden zijn van die tekenplaten van een soort karton met folie en je kon steeds opnieuw een tekening maken omdat je de vorige kon verwijderen. Een soort paint dus ;-)
Bedoel je een toverlei?

Afbeelding
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En befsnoepschelpjes.

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven