Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
dinsdag 1 januari 2019 om 23:02
Oh, dat tekenbord hebben jullie snel gevonden.
Het forum heeft kuren want de tekst die ik schreef bij dat mes in de vorige post was, dat het een Rambo-mes was, gekocht in een speelgoedwinkel maar dus loeischerp was. Zou nu (terecht) niet meer verkocht worden.
Het forum heeft kuren want de tekst die ik schreef bij dat mes in de vorige post was, dat het een Rambo-mes was, gekocht in een speelgoedwinkel maar dus loeischerp was. Zou nu (terecht) niet meer verkocht worden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 1 januari 2019 om 23:14
Ja, ik dacht eerst de etch a sketch, maar later herinnerde ik mij de toverlei.kopjekoffie70 schreef: ↑01-01-2019 23:02Oh, dat tekenbord hebben jullie snel gevonden.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

dinsdag 1 januari 2019 om 23:35
O dat was goor snoep, die likschelpen. Nu ik eraan terugdenk, heb ik heel veel goor snoep gegeten in mijn jeugd, waar ik nog dik van werd ook!

woensdag 2 januari 2019 om 01:07
Jaaaa, ze wordt ouder mamma.
Geef het maar toe.
Ze wil er alles aan doen, maar ze weet niet hoe.
Dus ze zeurt,
want dan krijgt ze een beurt.
Peter Koelewijn op de radio? Maar ik weet niet zeker of de tekst goed is.

Plaatje lukt niet. Maar als je zoekt op "Ghetto Blaster" dan krijg er o.a. een mat cassette deck tussen twee boxen in.

woensdag 2 januari 2019 om 02:05

woensdag 2 januari 2019 om 08:43
Ik heb nu leukere mokken 
Maar idd vroeger woonde men veel kleiner. Was een tijdje terug bij een oude meneer op bezoek die toen zijn ouders overleden waren weer in het ouderlijk huis was gaan wonen met vrouw en kinderen. Huis had nog geen centrale verwarming, alleen een kachel in de kleine woonkamer. De keuken was van een redelijk formaat en de bijkeuken was erg klein. Douche was een hok van 1 bij 2 ofzo met een deur erin. Boven 3 kleine slaapkamers en een zolder bereikbaar met flizotrap (of hoe je dat schrijft). Kortom best groot nog voor die tijd maar voor deze tijd best klein. Men woonde daar dus ooit met 16 personen (14 kinderen en de ouders)

Maar idd vroeger woonde men veel kleiner. Was een tijdje terug bij een oude meneer op bezoek die toen zijn ouders overleden waren weer in het ouderlijk huis was gaan wonen met vrouw en kinderen. Huis had nog geen centrale verwarming, alleen een kachel in de kleine woonkamer. De keuken was van een redelijk formaat en de bijkeuken was erg klein. Douche was een hok van 1 bij 2 ofzo met een deur erin. Boven 3 kleine slaapkamers en een zolder bereikbaar met flizotrap (of hoe je dat schrijft). Kortom best groot nog voor die tijd maar voor deze tijd best klein. Men woonde daar dus ooit met 16 personen (14 kinderen en de ouders)
woensdag 2 januari 2019 om 08:48
Misschien kan het interieur rechtstreeks naar het openluchtmuseum in Arnhempilamie schreef: ↑02-01-2019 02:05Ik herken alles. Echt álles. En NOG mooier, mij ouders (dik in de 80) hebben alles ook nog gewoon in de kast staan. Ik hoef dus niet eens naar een museum. Het staat nog 'thuis'.
![]()
Wordt nog wat als ze overlijden en dat huis leeg moet. Iemand een idee, welk museum ik er (dan) blij mee kan maken?

Voor iedereen een groene tuin
woensdag 2 januari 2019 om 09:42
pilamie schreef: ↑02-01-2019 02:05Ik herken alles. Echt álles. En NOG mooier, mij ouders (dik in de 80) hebben alles ook nog gewoon in de kast staan. Ik hoef dus niet eens naar een museum. Het staat nog 'thuis'.
![]()
Wordt nog wat als ze overlijden en dat huis leeg moet. Iemand een idee, welk museum ik er (dan) blij mee kan maken?
Ja hier! Het Serengeti museum.

Ik heb een aantal dingen die hier in dit topic genoemd worden tweedehands gekocht. Ik ben gek op oude meuk uit de 70's.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
woensdag 2 januari 2019 om 10:02
Meneer vis bellen en dan zeggen "met mevrouw hengel" haaaaa heb ik u ff beet.
En dan gauw ophangen
woensdag 2 januari 2019 om 10:06

woensdag 2 januari 2019 om 13:55
Bedoel je MiceMen?MevrouwJack schreef: ↑01-01-2019 17:42Ik kan er geen screenshot van vinden, maar wat ik ook nooit meer vergeet was het eerste computerspelletje op onze eerste computer. Zo'n ms dos zwart-wit spelletje met een soort doolhof waar je dan een mannetje doorheen kon leiden. Geloof een konijn, die met z'n poot ging stampen als hij ergens tegenaan liep, of een kaboutertje dat als hij naar beneden viel zijn hoedje als parachute gebruikte. Geen idee hoe het heette.

woensdag 2 januari 2019 om 14:03
Bij mij gaan ze zowel in de magnetron als in de vaatwasser en ik heb die dingen volgens mij al wel 25 jaar! En nog geen enkele gesneuveld!Pumps_italiaans schreef: ↑02-01-2019 13:17Ze vallen ook massaal kapot, want ze zijn niet bestand tegen magnetron en vaatwasser.

woensdag 2 januari 2019 om 16:41
Oh, ik lig nog steeds in een deuk om Allo Allo...en ook Wordt u al geholpen...geweldig vind ik dat soort series!Snoesje666 schreef: ↑01-01-2019 23:48Mogen televisieseries ook in dit topic?
Ik kijk naar de dvd's van "Allo allo".
Officer Crabtree is leuk opgedroogd.
![]()

En inderdaad, Crabtree valt niet tegen!