Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Oh, dat tekenbord hebben jullie snel gevonden.

Het forum heeft kuren want de tekst die ik schreef bij dat mes in de vorige post was, dat het een Rambo-mes was, gekocht in een speelgoedwinkel maar dus loeischerp was. Zou nu (terecht) niet meer verkocht worden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
01-01-2019 23:02
Oh, dat tekenbord hebben jullie snel gevonden.

Het forum heeft kuren want de tekst die ik schreef bij dat mes in de vorige post was, dat het een Rambo-mes was, gekocht in een speelgoedwinkel maar dus loeischerp was. Zou nu (terecht) niet meer verkocht worden.
Ja, ik dacht eerst de etch a sketch, maar later herinnerde ik mij de toverlei.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
kopjekoffie70 schreef:
01-01-2019 22:58

En befsnoepschelpjes.

Afbeelding
O dat was goor snoep, die likschelpen. Nu ik eraan terugdenk, heb ik heel veel goor snoep gegeten in mijn jeugd, waar ik nog dik van werd ook! :O
Hmmmmmmm likschelpen. 😋

Die rode snoepautomaten hangen nog steeds in Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Afbeelding

Is deze al langs geweest? Die hing bij ons thuis op de wc’s en badkamer. Eerst met het echte ijzertje, toen die kwijt was was het een bierdopje.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wij hebben die oranje tupperware bakken van schoonmoeder gekregen. Doen hier prima dienst!
Mogen televisieseries ook in dit topic?

Ik kijk naar de dvd's van "Allo allo".
Officer Crabtree is leuk opgedroogd.

Afbeelding

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Afbeelding

Deze kregen wij vaak bij oma.
bethweeter schreef:
31-12-2018 14:32
Ja. En?
Jaaaa, ze wordt ouder mamma.
Geef het maar toe.
Ze wil er alles aan doen, maar ze weet niet hoe.

Dus ze zeurt,
want dan krijgt ze een beurt.
Peter Koelewijn op de radio? Maar ik weet niet zeker of de tekst goed is. ;-D

Plaatje lukt niet. Maar als je zoekt op "Ghetto Blaster" dan krijg er o.a. een mat cassette deck tussen twee boxen in.

Afbeelding Die is van wikipedia.
Ik herken alles. Echt álles. En NOG mooier, mij ouders (dik in de 80) hebben alles ook nog gewoon in de kast staan :-D . Ik hoef dus niet eens naar een museum. Het staat nog 'thuis'. :biggrin:

Wordt nog wat als ze overlijden en dat huis leeg moet. Iemand een idee, welk museum ik er (dan) blij mee kan maken?
oh, en TsumTsum, ik heb die Paddington mokken te koop gehad op Marktplaats (een half jaar). Niemand die erop reageerde. Ik heb ze dus nog en wil er wel vanaf :biggrin:
Ik heb nu leukere mokken :)

Maar idd vroeger woonde men veel kleiner. Was een tijdje terug bij een oude meneer op bezoek die toen zijn ouders overleden waren weer in het ouderlijk huis was gaan wonen met vrouw en kinderen. Huis had nog geen centrale verwarming, alleen een kachel in de kleine woonkamer. De keuken was van een redelijk formaat en de bijkeuken was erg klein. Douche was een hok van 1 bij 2 ofzo met een deur erin. Boven 3 kleine slaapkamers en een zolder bereikbaar met flizotrap (of hoe je dat schrijft). Kortom best groot nog voor die tijd maar voor deze tijd best klein. Men woonde daar dus ooit met 16 personen (14 kinderen en de ouders)
pilamie schreef:
02-01-2019 02:05
Ik herken alles. Echt álles. En NOG mooier, mij ouders (dik in de 80) hebben alles ook nog gewoon in de kast staan :-D . Ik hoef dus niet eens naar een museum. Het staat nog 'thuis'. :biggrin:

Wordt nog wat als ze overlijden en dat huis leeg moet. Iemand een idee, welk museum ik er (dan) blij mee kan maken?
Misschien kan het interieur rechtstreeks naar het openluchtmuseum in Arnhem :biggrin: ?
Voor iedereen een groene tuin
pilamie schreef:
02-01-2019 02:05

Ja hier! Het Serengeti museum. ;-D

Ik heb een aantal dingen die hier in dit topic genoemd worden tweedehands gekocht. Ik ben gek op oude meuk uit de 70's.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
ninon schreef:
31-12-2018 15:05
Bij ons ging er een speciaal telefoonslot op als we alleen thuis waren. We wilden nog weleens mensen bellen als grapje. Als er dan een noodgeval was waarvoor we mijn moeder op het werk moesten bellen, dan moesten we haar maar bij de buren bellen :proud:
Meneer vis bellen en dan zeggen "met mevrouw hengel" haaaaa heb ik u ff beet.
En dan gauw ophangen 🤪🤪🤪
pilamie schreef:
02-01-2019 02:10
oh, en TsumTsum, ik heb die Paddington mokken te koop gehad op Marktplaats (een half jaar). Niemand die erop reageerde. Ik heb ze dus nog en wil er wel vanaf :biggrin:
Die Paddingtonmokken staan ook massaal bij de kringloop. Het aanbod is te groot.
Mevrouw75 schreef:
02-01-2019 10:06
Die Paddingtonmokken staan ook massaal bij de kringloop. Het aanbod is te groot.
Ze vallen ook massaal kapot, want ze zijn niet bestand tegen magnetron en vaatwasser.
RikM schreef:
31-12-2018 17:59
Kennen jullie deze nog? Een pen met meerdere kleuren. Volgens mij zat er ook nog een geurtje aan.

Afbeelding
Ik heb die nog. Sommige kleuren doen het nog. :-D
MevrouwJack schreef:
01-01-2019 17:42
Ik kan er geen screenshot van vinden, maar wat ik ook nooit meer vergeet was het eerste computerspelletje op onze eerste computer. Zo'n ms dos zwart-wit spelletje met een soort doolhof waar je dan een mannetje doorheen kon leiden. Geloof een konijn, die met z'n poot ging stampen als hij ergens tegenaan liep, of een kaboutertje dat als hij naar beneden viel zijn hoedje als parachute gebruikte. Geen idee hoe het heette.
Bedoel je MiceMen?
Afbeelding
Pumps_italiaans schreef:
02-01-2019 13:17
Ze vallen ook massaal kapot, want ze zijn niet bestand tegen magnetron en vaatwasser.
Bij mij gaan ze zowel in de magnetron als in de vaatwasser en ik heb die dingen volgens mij al wel 25 jaar! En nog geen enkele gesneuveld!
https://goo.gl/images/5wSPVQ
S0LEIL schreef:
02-01-2019 01:02
Afbeelding

Deze kregen wij vaak bij oma.
Ik ook!
Froezel schreef:
02-01-2019 10:02
Meneer vis bellen en dan zeggen "met mevrouw hengel" haaaaa heb ik u ff beet.
En dan gauw ophangen 🤪🤪🤪
Een pianostemmer opbellen met “ Piet Pingel hier,ik wil mijn piano gestemd hebben”
Wij hebben jarenlang een oranje wcbril gehad. Toen de bouwvakker de kleuren opnoemde begreep hij mijn moeders sarcastische: “ja hoor, een oranje!” namelijk niet. En iets wegdoen omdat het lelijk was kon natuurlijk niet.
Snoesje666 schreef:
01-01-2019 23:48
Mogen televisieseries ook in dit topic?

Ik kijk naar de dvd's van "Allo allo".
Officer Crabtree is leuk opgedroogd.

Afbeelding

Afbeelding
Oh, ik lig nog steeds in een deuk om Allo Allo...en ook Wordt u al geholpen...geweldig vind ik dat soort series! :biggrin:
En inderdaad, Crabtree valt niet tegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven